Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 19513
Har et par pakker med Fentanyl depotplaster liggende, og ble fristet til å prøve et. Styrken er på 50mikrogram/timen. Jeg har hatt det på i 6 timer nå og har begynt å få den deilige varme opiatfølelsen
Noen som har formening om jeg kan legge meg med dette over natten?
Tenker da på at jeg ikke akkurat kan våkne stein i morgen. Disse plastrene er jo virksomme i 72 timer, så de er jo geniale for en lang rolig rus.
Kan jo spørre med det samme hva gateprisen er på slike. Kunne egentlig tenkt meg sobril i stedet (mer min greie), men man bruker jo det man har
Med mindre man har opiat-toleranse, så vil et slikt stoff være skadelig. Det er ikke så mange måneder siden det var et par i narkomiljøet som omkom fordi de prøvde Fentanyl.
Trådstarter
Sitat av hafnor Vis innlegg
Med mindre man har opiat-toleranse, så vil et slikt stoff være skadelig. Det er ikke så mange måneder siden det var et par i narkomiljøet som omkom fordi de prøvde Fentanyl.
Vis hele sitatet...
Jeg har vel noe toleranse. Oxynorm trenger jeg rundt 30mg av for å få en rus, mens morfinpiller ikke gir meg noen høydare før jeg kommer opp i betydelige doser.

Sitat av Vargas Vis innlegg
Hvordan i helvete kom du i besittelse av fentanyl-depotplaster? Jeg trodde dette var forbeholdt kreftpasienter i terminalt stadie?
Vis hele sitatet...
No comment
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Winter is coming
Gammel tråd, i know... Men jeg har et plaster hvor det på pakken står: Fentanyl ratiopharm depotplaster 25 mg.

Hvilket utgangspunkt har dette plasteret som rusmiddel? Hvis det har det ser jeg det virker over flere døgn, hvilken rus vil jeg isåfall kunne forvente?
Vil et slikt plaster være farlig for en som ikke har noen toleranse ovenfor opiater fra før?

Ser det er flere tråder om emnet, men ingen som gjør meg spesielt smartere.
25 mg Fentanyl = 2,5 gram morfin. Om du ikke har noe toleranse for opiater holder du deg LANGT UNNA. Du skal ha en rimelig syk toleranse for å i hele tatt vurdere det. Fentanyl er for kreftpasienter som hører endestasjonen nærme seg, eller smertepasienter med flere år under beltet. Vær forsiktig som faen.
Du har ikke et plaster med 25 milligram fentanyl, det sier seg selv. Det du har er antageligvis et plaster som frigir 25 mikrogram fentanyl pr. time.
Sist endret av mentalmelt; 9. november 2011 kl. 01:03.
Winter is coming
Takk for svar!
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Du har ikke et plaster med 25 milligram fentanyl, det sier seg selv. Det du har er antageligvis et plaster som frigir 25 mikrogram fentanyl pr. time.
Vis hele sitatet...
Ja, det kanskje sier seg selv for dere med kunnskap om legemidler. Som du tydeligvis ser er jeg på jakt etter informasjon og personlige erfaringer angående dette depotplasteret.
Men beklager skrivefeilen. Jeg har bare skrevet av det som står utpå pakken, jeg har ikke lest grundig, av den enkle grunn at plasteret ikke er i nærheten for øyeblikket.

Men med den saken ute av verden er jeg fortsatt ute etter informasjon om både rus og eventuelle farer ved å bruke dette plasteret en gang i fremtiden.

Setter pris på alt av erfaringer
Sær slabbedask
Atal's Avatar
Sitat av Zatikora Vis innlegg
Men med den saken ute av verden er jeg fortsatt ute etter informasjon om både rus og eventuelle farer ved å bruke dette plasteret en gang i fremtiden.

Setter pris på alt av erfaringer
Vis hele sitatet...
Jeg bruker selv Fentanyl depotplaster mot ryggsmerter, men har aldri hatt noen form for rusfølelse på dem, selv i høy dosering. Derimot en haug med bivirkninger....
Vil ikke anbefale noen å prøve å ruse seg på dette stoffet, da Fentanyl kan gi livsfarlige bivirkninger selv ved relativt lav dosering.

Relevant info. om Fentanyl (bivirkninger, forgiftning mm.) finnes bla. i Felleskatalogen og hos Helsebiblioteket.
Sitat av Zatikora Vis innlegg
Ja, det kanskje sier seg selv for dere med kunnskap om legemidler.
Vis hele sitatet...
Jeg forstår at det ikke sier seg selv for alle og enhver. Men jeg tar som en forutsetning at man undersøker litt selv før man bestemmer seg for å spørre om hjelp på et forum. Om man leser bittelitt om fentanyl på for eksempel wikipedia, så forstår man langt mer enn hvis man ikke gidder.

Det gjør ikke meg noe med en liten skrivefeil. Jeg har flere av dem selv, så ingenting å beklage. Jeg synes bare man bør rette på det for ordens skyld, særlig når det handler om doseringer på noen av verdens mest potente sentraldempende stoffer.

Winter is coming
Atal: Takk for informasjonen. Jeg har bare lekt med tanken på å prøve det etter at jeg fant dette plasteret, og jeg tror jeg holder meg til det.

Mentalmelt: Jeg kunne ærlig talt gjort en bedre research selv, ja. Men jeg syns wikipedia, felleskatalogen etc. skriver om legemidler på en måte som er særdeles vanskelig å forstå hvis man ikke allerede er kjent med faguttrykkene innenfor farmakologi.
Derfor ble det mer en spontan greie å spørre her, ettersom jeg vet folk her inne sitter på både kunnskap og erfaringer om de fleste stoffer. + At det blir forklart på en måte som jeg forstår mye bedre, som igjen gjør at jeg husker det jeg leser.
Men ja, litt latskap var nok også en faktor
▼ ... over et år senere ... ▼
Hvis du virkelig vil ha en skikkelig rus.
klipp av pitte litt (veldig lite) av hjørnet på plasteret.
Kok det i vann i noen min i ei skje eller ei lita øse.
Kok 5 ml. Vann ned til 2 ml. Og injeksjer det.
Dette er hvis du junker da!
Sitat av swad Vis innlegg
Hvis du virkelig vil ha en skikkelig rus.
klipp av pitte litt (veldig lite) av hjørnet på plasteret.
Kok det i vann i noen min i ei skje eller ei lita øse.
Kok 5 ml. Vann ned til 2 ml. Og injeksjer det.
Dette er hvis du junker da!
Vis hele sitatet...
Kan du spesifisere hvorfor dette skal fungere?
Hvorfor skal det ikke fungere? Har en "bekjent" i miljøet som skyter dette selv, noe jeg har sett selv ved fler anledninger.
Har selv bare prøvd plaster, men da risset jeg et lite sår der jeg skulle ha plasteret for en litt kjappere funksjon, men de kjipe var at plasteret hadde falt av når jeg våknet dagen etter.
Sitat av swad Vis innlegg
Hvis du virkelig vil ha en skikkelig rus.
klipp av pitte litt (veldig lite) av hjørnet på plasteret.
Kok det i vann i noen min i ei skje eller ei lita øse.
Kok 5 ml. Vann ned til 2 ml. Og injeksjer det.
Dette er hvis du junker da!
Vis hele sitatet...
Det funker som bare det. En bekjent av meg døde av dette. En annen har flere ganger vært døden nær.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Muradi Vis innlegg
Det funker som bare det. En bekjent av meg døde av dette. En annen har flere ganger vært døden nær.
Vis hele sitatet...
Funker ikke i det hele tatt...

Har noen 100 mg plaster. Funker dårlig....
Sist endret av bambus200; 23. mai 2014 kl. 23:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
De som har mistet livet i det siste ved bruk av slike plaster er de som har kokt det. Så la vær å kok det.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av bambus200 Vis innlegg
Funker ikke i det hele tatt...

Har noen 100 mg plaster. Funker dårlig....
Vis hele sitatet...
Registerte du deg her bare for å komme med en så latterlig påstand?
Selvfølgelig kan man injisere plastre, men jeg fraråder det på det sterkeste.

Fare for akutt overdose og død hvis du tar litt for mye. Fentanyl doser måles i microgram av en grunn.


Jeg ville forresten hatt det på meg over natten, ja. De skal brukes i 72 timer sammenhengende egentlig.
Sitat av badjaja Vis innlegg
25 mg Fentanyl = 2,5 gram morfin. Om du ikke har noe toleranse for opiater holder du deg LANGT UNNA. Du skal ha en rimelig syk toleranse for å i hele tatt vurdere det. Fentanyl er for kreftpasienter som hører endestasjonen nærme seg, eller smertepasienter med flere år under beltet. Vær forsiktig som faen.
Vis hele sitatet...

25mg Fentanyl er mye mer enn 2,5mg morfin,ett Fentanylplaster slipper ut så så mange microgram pr.time over f.eks72timer,Fentanyl er omtrent 100 ganger sterkere enn morfin,Fentanyl er farlig for ikke-tolerante og også for opiat-tolerate. Har hørt at det er kunn fra 100mg depotplaster som inneholder en type gele inni plasteret,de svakere plasterne er vanskelige å bruke,dette er for folk som tåler mye dop,alle andre vil dø dersom ett 100mg depotplaster kokes og settes intravenøst.Om jeg tåler 0,4g H så vil 0,025g Fentanyl være nokk eller kanskje for mye det også. Fentanyl og Sufentanyl brukes på pasienter med veldig høy toleranse eller som bruker høye doser Buprenorfin hver dag,Buprenorfin har en sperre som det skal mye å komme igjennom.