Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 4749
I helgen røykte jeg min første sigar, det var en helt annen opplevelse enn vanlig marlboro/prince. Var en sigar som en kompis kjøpte til meg i Cuba.

Jeg merket at det va 10000x lettere å innhalere enn vanlig prince/lucky strike etc som jeg fortsatt sliter med å innhalere..

Så, er det noen gode sigarettmerker ute på det norske markedet som minner om sigarer?
Sigarer skal man vel ikke innhalere? Er vel mest meningen å puffe?

Vil ikke tro at det vil være mulig å lage sigaretter som er som sigarer. Kanskje du tenker på sigarillos, som ligner litt mer hvertfall.
Sist endret av Marr; 10. oktober 2011 kl. 23:26.
Sigarillos du vil ha? Jeg kan ikke anbefale noen men man finner de i dagligvare butikken.
ja lol, man skal kun kjenne smaken ikke inhalere !

Du kan smoke mildere cigarillos som du får kjøpt på de fleste cigarbutikkene og butikker i norge
vel jeg blåser i om man bare skal puffe sigarer eller ikke, fikk hverfall en """rus""" som minner om general ekstra sterk uten den renningen osv skal prøve ut cigarillos, viste ikke at det var noe som het det
Du har jo alltids More-sigaretter:
Bilde
Sist endret av bronsky; 10. oktober 2011 kl. 23:38.
Disse syns jeg er gode.
Får kjøpt de på sigar butikker.
Billig røyken LM smaker som sigaretter. Men ser ut som vannlig dritt. Smaker dritt gjør den å!
kan komme med et tips: bellmann candellight cigarillos. men er ikke så lette å få tak i her i nord. en veldig god vanjljesmak
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
bellman gold er fine de, 86 kr for en 10 pakk røykte en del sånne på byLAN nå i helgen når du har røykt en sånn en, er vanlig sigg som luft mtp innhalering synes cigarellos kiler litt i halsen, og hoster derfor ligg med vilje for å "klø emg i halsen, men man får skikkelig nickokick av cigarellos og de smaker SÅ mye bedre enn sigaretter
Du skal vel ikke innhalere Cigar om jeg ikke tar helt feil..
Jeg var på forspill hos en kompis natt til 17 Mai og da fikk vi en eske med Cigarer av faren hannes og fikk streng beskjed om å IKKE innhalere røyken.
Men cigarillos kan man innhalere uten problem har jeg hørt..
Det blir vel cigarillos som tidligere forslått. Men har hørt noe sånt som at det er sånn ca. en milliard ganger mer skadelig å innhalere cigarer enn vanlig tobakk, og at de derfor bør unngås å innhalere?
Sitat av bronsky Vis innlegg
Du har jo alltids More-sigaretter:
Bilde
Vis hele sitatet...
hvor får man kjøpt det?
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Det blir vel cigarillos som tidligere forslått. Men har hørt noe sånt som at det er sånn ca. en milliard ganger mer skadelig å innhalere cigarer enn vanlig tobakk, og at de derfor bør unngås å innhalere?
Vis hele sitatet...
Bullshit.
http://en.wikipedia.org/wiki/Cigar#Health_effects
Sitat av moret Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Hva er grunnen til at de ikke skal innhaleres da? Smaken? Da kan man vel smake først og innhalere etterpå
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Det blir vel cigarillos som tidligere forslått. Men har hørt noe sånt som at det er sånn ca. en milliard ganger mer skadelig å innhalere cigarer enn vanlig tobakk, og at de derfor bør unngås å innhalere?
Vis hele sitatet...
En milliard høres da litt voldsomt ut, men sigarer er etter min mening noe man bare røyker en sjelden gang i blandt, og da trekker man kun litt ned i halsen, holder røyken litt der, for så å blåse det ut igjen. Lærer man teknikken trenger man ikke følelsen av å inhalering slik som sigaretter.
cigarillos er bedre til å inhalering, men disse bør og kun benyttes for kosens skyld en sjelden gang i blandt, (lørdagskos for voksne) så da blir ikke farlighetsgraden såå viktig å tenke på.
Har selv hørt at man skal innhalere hvert 5 trekk hvis man har en stor trang for å innhalere cigaren man røyker.. Men anbefales ikke!
Sitat av skyf43n Vis innlegg
hvor får man kjøpt det?
Vis hele sitatet...
Tax-free og/eller Sverige, så vidt jeg husker.
Spør deg frem i tobaksforretningen. Sigarer skal ikke innhaleres, prøv heller med sånne tynne damesigg eller la vær å røyke. Røyking er kult, men ikke så sunt gutt
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Hva er grunnen til at de ikke skal innhaleres da? Smaken? Da kan man vel smake først og innhalere etterpå
Vis hele sitatet...
Grunnen er veli førsteomgang tradisjon. En sigar skal smakes, ikke røykes. Man skal se på sigarer som nytelse i smak ikke som fysisk tilfredsstillelse. Dog, det er masse folk som røyker sigarer. Det er jo i bunn og grunn tobakk.
Sitat av SirAugustus Vis innlegg
I helgen røykte jeg min første sigar, det var en helt annen opplevelse enn vanlig marlboro/prince. Var en sigar som en kompis kjøpte til meg i Cuba.

Jeg merket at det va 10000x lettere å innhalere enn vanlig prince/lucky strike etc som jeg fortsatt sliter med å innhalere..

Så, er det noen gode sigarettmerker ute på det norske markedet som minner om sigarer?
Vis hele sitatet...
Bare sånn til innformasjon syns jeg også Prince of Lucky Strike er tungt å trekke ned. Spesielt Prince syns jeg er noe skit. Marlboro Rød er det som gjelder!
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Bare sånn til innformasjon syns jeg også Prince of Lucky Strike er tungt å trekke ned. Spesielt Prince syns jeg er noe skit. Marlboro Rød er det som gjelder!
Vis hele sitatet...
prince of lucystrike, faktisk
Sitat av epifant Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Handler der hele tiden, de har kjempe bra utvalg!
slenger meg på, er det noen som kan anbefale meg en god cigar for en førstegangs cigarrøyker? ser også helst at den ikke koster skjorta, å at de har den på solcigar
Ble anbefalt Davidoff 1000 av innehaveren på Sol. Mild og grei begynnercigar synes ihvertfall jeg. Ganske liten rent fysisk. Betalte ca 150,- for cigar, billig giljotine og frakt.
hvis du fremdeles sliter med å innhalere vanelig sigg hvorfer gidde å beggyne å røyke a? hva får du enkli ut av det om du på død å liv skal ha den nicotinen å ikke liker å inhalere røyk hvorfer ikke snuse?
Sitat av dildo-jonny Vis innlegg
hvis du fremdeles sliter med å innhalere vanelig sigg hvorfer gidde å beggyne å røyke a? hva får du enkli ut av det om du på død å liv skal ha den nicotinen å ikke liker å inhalere røyk hvorfer ikke snuse?
Vis hele sitatet...
Det spørsmålet kan du stille til alle som starter å røyke, meg inkludert.

Har egentlig ikke noe godt svar på det. Men at det var en dårlig ide, det var det.
Fy! man skal aldri trekke ned med en Cigar! bare etter hvert 3. eller 5. trekk.
Ellers skal du behandle en cigar som en snobette franskmann drikker sin vin.

La den rulle på tungen litt og bare puff ut. gjerne sammen med noen "bro's and whoe's".
om du eventuelt er gammel nok, annbefaler jeg også en fin skotsk whisky ved siden av.
Gjerne i en dress også om du vil se helt sjef ut.


- Panda
Panda du veit hvordan det skal gjøres. Ordentlig Barney Stinson-stil.