Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 3268
Hei!
Jeg har begynt å få interesse for baking, og har lyst til å dele dette med dere.
Kanskje noen av dere også har bakeskills, og har noe å dele.
*Må selvsagt være selvlaget*


Her er noe av det jeg har laget:

http://bildr.no/thumb/950196.jpeg

http://bildr.no/thumb/950199.jpeg

http://bildr.no/thumb/950200.jpeg

http://bildr.no/thumb/950203.jpeg

http://bildr.no/thumb/950205.jpeg
Bilde nr.2 og nr.3 så gode ut! hva er de på nr.2?
De på bilde 5 så gode ut Resten også, da spesielt nr.2.
Sist endret av Kruppy; 14. august 2011 kl. 17:53.
takk.. bilde nr 2, er pikekyss, eller mer kjent som marengs.
viss dere vill ha noen oppskrifter er det bare å spørre, jeg har også flere kaker og div jeg har laget som jeg kan vise dere etter hvert om interessen er der
Hvorfor legger du ut dette på en søndag?? Fikk helt munchies nå
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Gjerne oppskrift på den nederste ja.
mmmmunch. Flere kaker? Sjokokaka så digg ut. Kanskje jeg skal lage oboy kake igjen.
mmmm, får lyst til å bite av toppen på bilde nr 3 :P.
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Var det bare jeg som synes dette så ut som helt ordinære kaker?

Bilde en f.eks. er jo bare en muffins med litt skjev topping.
Flott initiativ, men vil ikke si jeg fikk munchies.
nFF bake-off? Count me in
Slutt med denne fyllebakinga, og last opp noe nytt når du har fått orden på kakene dine! Så ikke bra ut
Sitat av Jonta Vis innlegg
Gjerne oppskrift på den nederste ja.
Vis hele sitatet...
Hjemmelaget kjeks med non-stop
-2 egg
-300 g sukker
-200 g smør
-275 g mel
-1 ts bakepulver
-1 ts vaniljesukker

Ovnen setter jeg på 175 grader før jeg begynner med selve røren.
1. Smør og sukker røres hvitt.
2. Ha i ett egg av gangen og rør dette godt.
3. Bland melet, bakepulveret og vaniljesukkeret og sikt dette over røren
mens du blander det godt.
4. Bland i en pose men den GULE non-stop`n, og legg ut på et brett dekket av bakepapir. (Jeg tar ca 1 ss på hver kjeks, og under steking så renner kjeksene ut litt.)
Jeg steker kjeksene til de får en gyllend farge. (ca 10min++)

LYKKE TIL
Fuuuuuuuuuuuuuuu Skulle være ulovlig å legge ut slike bilder *magen skriker etter kake*
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Siden jeg nå har begynt på Paraglider kurs, så måtte det bli en liten muffins.
Piloten er forøvrig en slekning av kakemonstret med bh på...!

[IMG]http://bildr.no/thumb/950269.jpeg[/IMG]
Hører absolutt ikke hjemme på skryteplassen. Ingenting var imponerende med de kakene...
Viss dere ikke er intresserte trenger dere heller ikke sitte å lese Men takk for at du kom innom.
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Siden jeg nå har begynt på Paraglider kurs, så måtte det bli en liten muffins.
Piloten er forøvrig en slekning av kakemonstret med bh på...!

[IMG]http://bildr.no/thumb/950269.jpeg[/IMG]
Vis hele sitatet...
Haha, skal si du kan bake!

Skal legge ut bilde av en av mine kaker senere
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Siden jeg nå har begynt på Paraglider kurs, så måtte det bli en liten muffins.
Piloten er forøvrig en slekning av kakemonstret med bh på...!

[IMG]http://bildr.no/thumb/950269.jpeg[/IMG]
Vis hele sitatet...
STILIG!
Grei måte å ha glasuren på
kulere enn du tror
tekace's Avatar
Skal ikke være så veldig drittsekk, kakene dine så jo gode ut de. Men velger å si at det finnes andre forum du kan dele kaker og sånt på... diskusjon.no er jo en god plass å starte.
Heh, har ikke bedre å gjøre med tre sting i kneet, jeg tror jeg går å baker meg brownies Og ikke pose-brownies, hvis noen har lyst på oppskrift får dere rope ut
Er ikke rakettforskning å bake, trenger heller ikke være mycolog så dere som sier at dere har så lyst på kake; prøv å bak, kjøkkenet er til for noe mer enn å koke nudler
Sist endret av Eplegutten; 14. august 2011 kl. 19:20.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Til dere som er skeptiske til denne tråden: Hva er så forskjellig fra denne og andre baketråder? BomberMan sin? Min? Er det postcount? Registreringsdato?

Skryteplassen oversvømmes ikke akkurat av slike tråder, og det kan være fin motivasjon/inspirasjon til andre, selv om det ikke nødvendigvis er like sunt som Ester-C (:

ThaCasualChaos: Jeg hadde tenkt å skrive noe som «Ey! Kun egne kreasjoner takk!», men fant ikke bilder med TinEye, og så signaturen din på muffin #2. Pene kreasjoner indeed!

Hva er det som skaper fargene i #4?
Sitat av tekace Vis innlegg
Skal ikke være så veldig drittsekk, kakene dine så jo gode ut de. Men velger å si at det finnes andre forum du kan dele kaker og sånt på... diskusjon.no er jo en god plass å starte.
Vis hele sitatet...
Ja, det er helt sikkert mange andre bakeforum jeg kunne valgt å postet dette ut på. Det som er så trist me div andre forum, er at det er ikke så veldig mye annet der. Men det mener jeg at jeg valgte dette forumet pga _jeg selv_ føler det er om så mye annet som også intresserer meg. Med andre ord : nff, alt på ett sted

Så utrolig bra! Selv så får jeg ikke til regnbukake. Men øvelse gjør mester.
Sitat av Jonta Vis innlegg
Til dere som er skeptiske til denne tråden: Hva er så forskjellig fra denne og andre baketråder? BomberMan sin? Min? Er det postcount? Registreringsdato?

Skryteplassen oversvømmes ikke akkurat av slike tråder, og det kan være fin motivasjon/inspirasjon til andre, selv om det ikke nødvendigvis er like sunt som Ester-C (:

ThaCasualChaos: Jeg hadde tenkt å skrive noe som «Ey! Kun egne kreasjoner takk!», men fant ikke bilder med TinEye, og så signaturen din på muffin #2. Pene kreasjoner indeed!

Hva er det som skaper fargene i #4?
Vis hele sitatet...
Er nok mine kaker, ja 8D

Pastamatfarger. Den er tykkere enn de du finner i butikken, så de tynner ikke ut røra, og du trenger bare litt for å få mye farge :3 De selger dem blant annet på Kakeboksen.no Har forresten laga en YT tutorial om hvordan man lager den. Må si jeg ble mer fornøyd med kaka enn med videoen
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Når vi er inne på kaker.

Noen som gidder å teste noe, og gi en tilbakemelding?
kulere enn du tror
tekace's Avatar
Sitat av yousername87 Vis innlegg
Ja, det er helt sikkert mange andre bakeforum jeg kunne valgt å postet dette ut på. Det som er så trist me div andre forum, er at det er ikke så veldig mye annet der. Men det mener jeg at jeg valgte dette forumet pga _jeg selv_ føler det er om så mye annet som også intresserer meg. Med andre ord : nff, alt på ett sted
Vis hele sitatet...
Da så! Siden det var din første tråd så tenkte jeg du hadde misforstått hele forumet. Velkommen til ballet!

Sitat av Fleff Vis innlegg
Når vi er inne på kaker.

Noen som gidder å teste noe, og gi en tilbakemelding?
Vis hele sitatet...
Bytt ut melet med bakepulver så fungerer det topp!
Sitat av yousername87 Vis innlegg
Så utrolig bra! Selv så får jeg ikke til regnbukake. Men øvelse gjør mester.
Vis hele sitatet...
Takk! Regnbuekake er vanskelig da. Fargene har det med å blande seg sammen til ei smørje i stedet for å fordele seg pent og pyntelig i "ringer"

Fleff: Jeg vet ikke med den du har der, men jeg vet at denne funker fjell
Er det bare meg som blir kvalm da folk blander mange forskjellige farger i kakene/maten?
Sitat av Jonta Vis innlegg
Til dere som er skeptiske til denne tråden: Hva er så forskjellig fra denne og andre baketråder? BomberMan sin? Min? Er det postcount? Registreringsdato?

Skryteplassen oversvømmes ikke akkurat av slike tråder, og det kan være fin motivasjon/inspirasjon til andre, selv om det ikke nødvendigvis er like sunt som Ester-C (:

ThaCasualChaos: Jeg hadde tenkt å skrive noe som «Ey! Kun egne kreasjoner takk!», men fant ikke bilder med TinEye, og så signaturen din på muffin #2. Pene kreasjoner indeed!

Hva er det som skaper fargene i #4?
Vis hele sitatet...
Det eneste som gjør meg skeptisk til denne tråden er hvor den ligger. Den ligger på Skryteplassen. Skryteplassen burde og pleier inneholde arbeid av litt høyere kvalitet. Hadde det vært snakk om slike kaker:http://bildr.no/thumb/950386.jpeg hadde det vært noe annet.


Seriøst : http://bildr.no/thumb/950196.jpeg har ingenting på skryteplassen å gjøre.
Sist endret av Spelly; 14. august 2011 kl. 20:27.
Sitat av yousername87 Vis innlegg
Så utrolig bra! Selv så får jeg ikke til regnbukake. Men øvelse gjør mester.
Vis hele sitatet...
For realz?

Høhøhø, tror det er på tide å legge seg

Det muffins trikset i mikroen funker dårlig, smaker også dritt.
Sitat av Fleff Vis innlegg
Når vi er inne på kaker.

Noen som gidder å teste noe, og gi en tilbakemelding?
Vis hele sitatet...
Har lagd denne to ganger. Første gang så gikk alt helt fantastisk helt til jeg skulle ta den i mikroen. Etter 20 sekunder begynte det å renne over. Jeg skrapte brownies-gørra oppi koppen igjen og fulgte nøye med videre, i tilfelle mer søl. Etter tre minutter tok jeg den ut. Jeg ble litt bekymret fordi brownien ikke hadde hevet seg over koppen. Jeg stakk en kniv ned i den, og det virket ikke som om den var flytende, så jeg skjærte rundt kantene og la den sylinderformede kaken på et fat. Desverre hadde vi ikke olje hjemme, så jeg brukte smeltet smør istedet, og da hadde jeg litt smør igjen. Jeg tilsatte masse kakao-pulver, sukker, mer smør og melk og kokte opp for å lage sjokoladesaus. Den ble litt tynn, så jeg brukte noe saus-jevner som jeg fant i skapet. Så drysset jeg på litt strø, og kaken ble faktisk temmelig god. Bilder kommer senere.

EDIT: Jeg brukte stoppeklokke, og fra jeg startet og til kaken var serveringsklar tok det 17 minutter og 40 sekunder...
Sist endret av krJo; 14. august 2011 kl. 20:50.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Om det er et problem at fargene blander seg tenkte jeg først at man kan putte noe mellom dem, som mel. Men man trenger nok ganske mye for at det skal funke.

Kjøle den mellom hvert lag kanskje? Eller steke bittelitt? Bruke Crème brûlée-brenner?
Sitat av Jonta Vis innlegg
Om det er et problem at fargene blander seg tenkte jeg først at man kan putte noe mellom dem, som mel. Men man trenger nok ganske mye for at det skal funke.

Kjøle den mellom hvert lag kanskje? Eller steke bittelitt? Bruke Crème brûlée-brenner?
Vis hele sitatet...
Pappa foreslo alle disse tingene når jeg lagde den, men jeg bare vifta ham bort og gjorde ting på min egen måte. Får vel prøve pappas/din måte neste gang
Det mikro-bølgeovns-brownies-tingen var ikke noe godt. "only in america", sier nå jeg, men de spiser vel alt søtt de kommer over, det være seg sukkerlake eller 5-etasjers kaker.

Problemet ligger vel i at den er så høy, sånn at utsiden er svidd når det helt innerst begynner å ligne litt på kake. Men nå er det kun to ganger jeg har lagd sånt, så det kan hende jeg gjør det feil, ikke vet jeg Men jeg holder meg til brownies enn så lenge


tl:dr: The cake is a lie.
Trikset med regnbuekake er viskositet. Det må virkelig måles og passes på at alle de forskjellige fargene har lik viskositet; da oppfører de forskjellige rørene seg som èn masse. Det er også en fordel om denne massen ikke er veldig løs, men mer fast i konsostensen.
Det er også veldig vannskelig å få det virkelig pent da temperaturforandring i røren medfører en viss bevegelse. Anbefaler å begynne med 3-4 farger for å teste litt.
hvorfor er alle så negative til det trådstarteren poster her? greit hu/han er ikke carlo fra carlos bakery, men prøver da sitt beste og vil dele det med dere. Alle må jo begynne en plass?

Tror ikke alle av dere hadde verdens beste kunnskap om data før dere begynte heller, eller andre ting for den slags skyld. Kritikk er såklart lov men å komme med setninger som "det der har ingenting på skryteplassen å gjøre" osv, hører ikke hjemme en eneste plass. Da kan dere heller tenke det og ikke skrive en dritt for å være nedverdigende
Når man først har en tråd om kaker gående.. Kunne noen forklart meg hva greien med "The cake is a lie" ?

Jeg hadde tenkt å skrive "Jeg trodde kaken var en løgn" men så tenkte jeg meg om og fant ut av at jeg ikke har en anelse hva det er snakk om.
Ser godt ut! men litt dårlige bilder.
Sitat av Fleff Vis innlegg
Når vi er inne på kaker.

Noen som gidder å teste noe, og gi en tilbakemelding?
Vis hele sitatet...
Vi prøvde. Den var ikke så god i smak. Og når den ble kald ble den helt hard.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Når man først har en tråd om kaker gående.. Kunne noen forklart meg hva greien med "The cake is a lie" ?

Jeg hadde tenkt å skrive "Jeg trodde kaken var en løgn" men så tenkte jeg meg om og fant ut av at jeg ikke har en anelse hva det er snakk om.
Vis hele sitatet...
Portal serien med spel.

OT, Ser godt ut
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Når man først har en tråd om kaker gående.. Kunne noen forklart meg hva greien med "The cake is a lie" ?

Jeg hadde tenkt å skrive "Jeg trodde kaken var en løgn" men så tenkte jeg meg om og fant ut av at jeg ikke har en anelse hva det er snakk om.
Vis hele sitatet...
"The cake is a lie" er en frase fra en eller annen serie/bok. En sjef lover de ansatte kake hvis de gjør et eller annet, som de selvfølgelig gjør. Men sjefen tulla bare, og gir de ikke kake i belønning. En eller annen sier da" The cake is a LIE!"

Så egentlig kan det brukes overalt der du blir lovet en belønning men ikke får det. Bruker du 4 timer på å bake ei kake som ender i katastrofe, vel, the cake is then a lie

EDIT: det stammer fra Half-Life
Les mer her: http://www.urbandictionary.com/defin...+cake+is+a+lie
Sist endret av Eplegutten; 14. august 2011 kl. 23:33.
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
EDIT: det stammer fra Half-Life
Les mer her: http://www.urbandictionary.com/defin...+cake+is+a+lie
Vis hele sitatet...
Portal kom originalt som et ekstra lite spill med Episode 1 eller 2 (husker ikke hvilket), men det blir aldri nevnt noen kake i HL-serien. Det nærmeste er vel forskerne i HL1 som løper rundt midt i all krisa og lurer på hvem som åt alle donutene
Ikke mye å skryte av syns jeg.

The Cake is a lie er noe er fra portal<3
Hehe, det er det jeg liker meg freak, vet du ikke noe helt sikkert kommer det alltids noen å retter på deg og lærer deg rett Har ikke spilt HL, eller Portal for den sags skyld