Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 2512
Hei!

Har lett lenge og funnet mye, men enda ikke et jeg kan sitte meg ned og LANe med dama på som Age of Empires.
Men liker også logistikk spill som Transport Tycoon, selv om jeg aldri har hatt noe sansen for Sim City.

Liker og styre og få ting til å gå rundt. Både i å bygge egne byer, tropper etc.

Noen som kan komme med forslag til flere spill?

(Søkte og fant bare en topic fra 2005)

Takk

//ZwIrc
Starcraft ^^
Command & Conquer Generals Red Alert 2

Konge spill <3
Mulle Mekk spillene, der kan du bygge forskjellige ting og det er i tillegg lærerikt! Finnes i flere versjoner, hus, båt, bil og fly er de jeg kommer på i farten.
du kan jo sjekke ut openttd, det er noen som har satt seg ned og mekket på transport tycoon deluxe og oppgradert det en del. er blitt utrolig bra og artig

Link: http://www.openttd.org/en/
Sid Meiers Civilization III og IV er selvfølgelige i denne sammenhengen. Fantastiske spill! De er også ypperlige til multiplayer, samtidig som singleplayer er vel så bra.

Anbefales!
Trådstarter
9 6
Sitat av steinarlima Vis innlegg
Sid Meiers Civilization III og IV er selvfølgelige i denne sammenhengen. Fantastiske spill! De er også ypperlige til multiplayer, samtidig som singleplayer er vel så bra.

Anbefales!
Vis hele sitatet...
Hvilke anbefaler du av de


______________________________________
Takk for mange gode svar !


Har vel prøvd
Starcraft
Starcraft II Beta
Red Alert 2
C&C Generals
Theme Hospital
Empire Earth
Transport Tycoon, Prison Tycoon , Roller Coaster Tycoon
Caesar
Warcraft
Stronghold
Total Anhilation
Civilization (Må prøves mere idet jeg ikke har fått prøvd det noe særlig)

Settlers (likte settlers veldig godt, bortsett fra små ting som irriterte meg grønn med det)
- Fikk ikke produsert nokk mat etc og brukte lang tid på lite. :P
Sist endret av Zwirc; 5. mai 2010 kl. 22:23.
Anno 1404 og Anno 1701. Spillte Anno 1404 en stund, utrolig moro spill.

http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Anno_series
Dette: http://www.gamespot.com/pc/strategy/pharaoh/index.html Spilte jeg en god del før når jeg var mindre!
Her er det ikke så mye fokus på krig, men på å bygge en by som utvikler seg. At du må produsere/handle diverse varer som gjør at byen din vokser, og så bygge pyramider etterhvert! Meget bra spill når man kommer litt uti levlene!
Vell rome: total war er vel mere om krig, men du må styre byene dine, gjøre at innbyggerne blir glade osv.
Et spill som kanskje ikke er så kjent for alt og alle:http://www.bridgebuilder-game.com/ Bridge builder!

Så nå når jeg fant link at det har kommet en oppdatert verson i 3d, har ikke prøvd den selv, men personlig liker jeg 2d på den type sjangeren uten tvil. Dette spillet må bare sjekkes ut, morsomt og knote med !

Orker ikke forklare, men spiller er kjapt å installere og krever ikke noe av PC'en, ANBEFALES!
Enig med Haagiboy at Pharaoh er et glimrende spill. Gammelt nå, men alikevel. Har tatt det opp igjen flere ganger.
Også tror jeg at det er et glimrende spill for damer/jenter. Men har ikke mulitiplayer etter hva jeg vet.

Kaizen
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Ahh, Caesar bringer fram minner.

I denne serien kan man vel også dra fram de gamle Sim spillene for litt underholdning på kveldstid.
Sim Tower, Sim City, Sim Golf etc..

Vil også støtte CIV IV med utvidelser. Fantastisk spill!
Trådstarter
9 6
Sitat av Istra Vis innlegg
Et spill som kanskje ikke er så kjent for alt og alle:http://www.bridgebuilder-game.com/ Bridge builder!

Så nå når jeg fant link at det har kommet en oppdatert verson i 3d, har ikke prøvd den selv, men personlig liker jeg 2d på den type sjangeren uten tvil. Dette spillet må bare sjekkes ut, morsomt og knote med !

Orker ikke forklare, men spiller er kjapt å installere og krever ikke noe av PC'en, ANBEFALES!
Vis hele sitatet...
Ja, det var litt morro. Men er vel heller iPhone tidsfordriv spill ^^

Takk for mange gode forslag!
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Stikk innom din nærmeste narvesen/chlas ohlson/bokhandel, sjekk om de har en sånn boks det står "games on demand" elns på. Jeg kjøpte Civilization 4, med begge utvidelsespakkene til 99 kroner Konge spill, spilte det faktisk for 3-4 minutter siden :P
Age of Mythology + expansions

Er veldig likt Age of Empires, bare at det er Mytologiens historie som blir brukt! Blandt annet Giants!
Syntes dette er kjempekult!
ikke det nyeste men black and white 2, et spill der du er gud og velger et dyr som er beskytteren til byen du og en liten befolkning bygger, utrolig artig

tror ikke at det er multig player på denne men veldig gøy og sjekke hvem som lager best by
Sist endret av Fluttershy; 5. mai 2010 kl. 23:45.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av staM Vis innlegg
Mulle Mekk spillene, der kan du bygge forskjellige ting og det er i tillegg lærerikt! Finnes i flere versjoner, hus, båt, bil og fly er de jeg kommer på i farten.
Vis hele sitatet...
Dog verre med LAN, og det slår meg egentlig ikke som noe større til spill man kan spille med dama..

Hvis det ikke er nevnt alt; Civilization IV (Sid Meier). Vet ikke hva du legger i at du ikke liker Sim City (du nevner ikke HVA du ikke liker) men CIV bør vel være hakket mer spennende samtidig som det er mye fokus på å få ting til å "gå rundt."
Sitat av staM Vis innlegg
Mulle Mekk spillene, der kan du bygge forskjellige ting og det er i tillegg lærerikt! Finnes i flere versjoner, hus, båt, bil og fly er de jeg kommer på i farten.
Vis hele sitatet...
Å den fly greia er jo så kul da. Me want
Staaarcraft!
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Jeg er også en stor fan at RTS spill hvor gameplayet ikke nødvendigvis går ut på og rushe med flest mulig fotsoldater raskest mulig.

Først vil jeg anbefale Sim City 4 Rush hour. Sim City 4 tar masser av tid og er meget avhengighetsdannende, men med god grunn! I Sim City skal du lage din egen by, påse helse, utdannelse, sikkerhet og at den ikke ser ut som en betongblokk. Om du skal spille Sim City har jeg et stikkord: Utdannelse! Utdannelse senker behovet for brannsikkerhet, politi, sykehus, mindre forurensing, strømforbruk, søppelproduksjon og vannforbruk (mye fordi industrien forsvinner).


Civilization 4 er et spill som jeg spiller ukevis. I civilization skal du ta en sivilisajon fra steinalder stadiet til en nær fremtid og oppnå en eller annen form for dominanse. Enten det er diplomatisk (idemakt), spacerace (teknologisk makt), conquest (fysisk) eller kulturell (kulturell makt!). Jeg spiller mer civilization enn Sim city, et felles minus hos begge spillene er at de har utrolig irriterende musikk i lengden. Hint: Kjør kommunisme, i Civ4 funker det overdrevet godt, altfor bra faktisk. Alle er lykkelige og kassa skinner av gryn. Ubåter og atomvåpen er også kjekt og ha.


Ellers spilte jeg nettopp command & conquer, jeg er glad i The Sims noen ganger og Anno Spillene som er nevnt tidligere krever at du holder kontroll på ekstreme mengder forskjellige ressurser på likt. Krydder, tobakk, jernmalm osv osv.
Trådstarter
9 6
Takk for alle svar

Sitat av Sio Vis innlegg
Jeg er også en stor fan at RTS spill hvor gameplayet ikke nødvendigvis går ut på og rushe med flest mulig fotsoldater raskest mulig.

Først vil jeg anbefale Sim City 4 Rush hour. Sim City 4 tar masser av tid og er meget avhengighetsdannende, men med god grunn! I Sim City skal du lage din egen by, påse helse, utdannelse, sikkerhet og at den ikke ser ut som en betongblokk. Om du skal spille Sim City har jeg et stikkord: Utdannelse! Utdannelse senker behovet for brannsikkerhet, politi, sykehus, mindre forurensing, strømforbruk, søppelproduksjon og vannforbruk (mye fordi industrien forsvinner).


Civilization 4 er et spill som jeg spiller ukevis. I civilization skal du ta en sivilisajon fra steinalder stadiet til en nær fremtid og oppnå en eller annen form for dominanse. Enten det er diplomatisk (idemakt), spacerace (teknologisk makt), conquest (fysisk) eller kulturell (kulturell makt!). Jeg spiller mer civilization enn Sim city, et felles minus hos begge spillene er at de har utrolig irriterende musikk i lengden. Hint: Kjør kommunisme, i Civ4 funker det overdrevet godt, altfor bra faktisk. Alle er lykkelige og kassa skinner av gryn. Ubåter og atomvåpen er også kjekt og ha.


Ellers spilte jeg nettopp command & conquer, jeg er glad i The Sims noen ganger og Anno Spillene som er nevnt tidligere krever at du holder kontroll på ekstreme mengder forskjellige ressurser på likt. Krydder, tobakk, jernmalm osv osv.
Vis hele sitatet...
Takk for fin beskrivelse

Det jeg ikke "likte" med Sim City var vel at jeg følte jeg måtte sette ut ting bestemte plasser over alt o.l.
Følte ikke jeg fikk bygget by på den møten jeg ønsket, men kansje jeg bør gi det et nytt forsøk?

Iallefall takk til alle, skal søke opp alle spillene som er nevnt og se trailere etc

Edit: Simcity Societies var det jeg prøvde, ikke Simcity 4
Minecraft? http://www.minecraft.net/
ganske avhengighetsskapende
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Zwirc Vis innlegg

Edit: Simcity Societies var det jeg prøvde, ikke Simcity 4
Vis hele sitatet...
To MEGET forskjellige spill min venn
Settlers IV har underholdt meg mykje!
Sid Meiers Railroads fungerer veldig fint til 45-50 minutters spill. Anbefales sterkt til LAN.

Det er dog litt for buggete, kan være litt stress å få satt opp game, og kræsjer en gang i blant.. noe som er virkelig synd, for det ligger et balansert og velutviklet spill i bunn. Fungerer også fint til å spille med kjæreste, da det er litt kompetetivt, men du har ikke sååå store muligheter for å ødelegge for hverandre
Sist endret av DumDiDum; 8. mai 2010 kl. 10:33.
litt ot, men for all del hold dama unna The Sims familien, da får du henne aldri tilbake igjen Snakker av egen erfaring!