Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  261 27891
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Jeg vokste opp i et kristent hjem med totalforbud mot alkohol (og godt var det), så jeg starta da jeg var 17 og forstod mer av at jeg måtte ta egne valg, selvom jeg visste at foreldra mine ville beskytte meg. Samtidig forstod jeg mer av missbrukspotensialet.
Sist endret av Kusetjuv; 27. mars 2012 kl. 19:42.
Begynnte å drikke første halvår i 9 klasse. Drakk et par ganger, ble pumpet og da selvfølgelig fersket av foreldrene mine. Hadde et drikkeopphold på noen måneder. I 10 klasse ble det vel fylla 1-2ganger i måneden.

Er 25 nå, og har vel vært på fylla så og si hver helg siden 16-17 årsalderen. Røyker rev 1-2 ganger i måneden, og tar mdma en gang i blandt. Pleide før å ta kola hver helg, men har ikke tatt kola på rundt et halvtår da jeg merket at det ikke var gøy å drikke uten kola til slutt + at det ble fryktelig dyrt.
7. klasse. Mix av alt fra våre fedres barskap eller hjemmebrent. Drikkes i skogen og så gå viderepå diskotek i den lokale kirka.

Flott ungdom...
Begynte vel å drikke da jeg var 13-14, drakk det vi fant og dro på hjemmefester. Selv om jeg selvfølgelig smakte på litt av hvert før det... Drakk meg bare full to ganger før jeg ble 15, men det var ikke helt med vilje
Smakte for første gang HB da jeg var 15 og begynte å dra mer på fester.
Drikker nå hvis det er noe spesielt, og drikker kun mye hvis kvelden er for kjedelig
Drikker aldri alene!
Wub-wub-what?
Kognito's Avatar
Klassefest når jeg gikk i 2. VGS. Tror jeg var 17 på den tiden. Trodde jeg var sent ute med å prøve alkohol, men det viste seg at alle kompisene mine som hadde skrytt sånn over at de drakk øl ikke engang hadde blitt full.

Det er omtrent 2 år si og jeg har vært med på en fester rundt en gang i måneden etter det. Jeg drikker dog ikke lenger for å bli full, noe som var målet i begynnelsen.
Begynte å drikke alkohol når jeg var 17.
Skjønte aldri vitsen med og begynne så tidlig å drikke imotsetning til andre venner av meg.
Sist endret av spklse; 27. mars 2012 kl. 21:01.
Jeg var med 3 venner og drakk øl på en stor gresslette/strand litt utenfor sentrum. Vi var alle 15 år på denne tida, og hadde stressa helt sykt med å få tak i en six-pack med tuborg som alle skulle dele. De andre jentene likte ikke øl, så jeg fikk nesten alt. Dette skjedde:

- Snubla og rulla ned mot vannet, men ble heldigvis grabba tak i helt nede ved vannkanten.
- Kræsja i et stort tre.
- Skulle sykle hjem, noe som ble et morsomt syn for de jeg møtte på. Husker spesielt et gammelt par, de så livredde ut og flytta seg mange meter da jeg kom syklende. Det var nok lurt, var ikke helt stødig.
12 år på en lekeplass :P jeg og to kompiser delte en liter absolut vodka
Når jeg fylte 18, av respekt for meg selv, og mine foreldre.
15. Syns fylla var best i starten. Ingen fylleangst eller fyllesyke
kulere enn du tror
tekace's Avatar
Begynte selv å drikke et par uker etter jeg startet på VGS. Første festen en jente som går i en annen klasse inviterte hele media linja. Ryktene gikk og det ble rundt 100 stk. på en hjemmefest.

Senere dette året (går fortsatt første året) så har jeg spydd, blacka ut på bussen og våknet forskjellige steder som f. eks Ryen bussgarasje. (siden det var poppis å fortelle hva man hadde gjort tydeligvis). Jæh.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Fyller 20 i Mai. Har aldri rørt alkohol og har heller ikke planer om det! La dette være en inspirasjon for dere som ennå ikke har begynt, ikke prøv!
Vis hele sitatet...
Hva er galt med å drikke alkohol?
Sitat av sgt_coke Vis innlegg
Hva er galt med å drikke alkohol?
Vis hele sitatet...
Utrolig mye er galt med alkohol. Selvfølgelig er det jævlig gøy til tider, men hadde det ikke vert for den helt katastrofale drikkekulturen i Norge hadde jeg prøvd å holde meg foruten alkohol.


Selv var jeg akkurat fylt 14 år, og det var 1. mai. Fikk min søster til å skaffe meg fire grans premium, noe som var jævlig stas. Ble veldig full den kvelden av fire øl og en halv halvliter. Etter det gikk det et halvt år før jeg drakk en gang til, og etter dette begynte jeg å drikke ca. en gang i måneden. Ganske regelmessig siden første gangen, egentlig. Per dags dato kan jeg vel ikke huske sist helg jeg var edru. Om vi snakker år eller måneder vet jeg ikke. Må si jeg savner de tidene når man ikke engang trengte en sixpack for å bli overstadig beruset. Økofyll!
Smelter i munnen
Kjøtt's Avatar
Drakk for første gang i en alder av 13, full første gang som 14-åring. Sprit, selvfølgelig, siden det var mest lettvint. Drakk meg full med venner for morroskyld :/
Begynte vel rundt halv 6.. Ikke noe er som en øl i sola en varm Mars-dag!
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av sgt_coke Vis innlegg
Hva er galt med å drikke alkohol?
Vis hele sitatet...
Overdreven bruk fører til tap av hodet som igjen fører til dumme handlinger utført under påvirkning av alkohol.
Første gang jeg var full var da jeg var 12, ikke noe å skryte av for å si det sånn. Tre gutter som styrtet en kasse øl på deling, vi visste nemlig ikke helt hvor full man egentlig kunne bli. Endte opp med masse spy, og kjeft.

Nå er jeg 17 og drikker egentlig kun når noen jeg kjenner har fest, da jeg liker å drikke med folkene jeg liker og ikke kleine 14 åringer og ekle 23 åringer som prøver å få seg fitte på sånne fester.
Sitat av fetter Vis innlegg
Du drakk en halv liter 96% sprit første gang du drakk?
Vis hele sitatet...
Ble fortalt det skulle være 96%, men regner nok med at det ikke var fullt så høy volumprosent, delte jo også litt med en kamerat av meg.
Hadde min første fyllekule da jeg var 17 Fy f, da var jeg dritings...Er nå 22 år gammel. Noen uker drikker jeg ingenting, andre drikker jeg 3-4 dager i uka. Det går kun i øl
Drakk første gang på nyttårsaften når jeg var 15 år, og ble rimelig full. Endte med at jeg sovna med klissvåte klær hjemme til en kompis. Etter det ble det litt drikking noen helger, men etter at jeg begynte på videregående ble det stort sett hver helg.
Var 12 år da jeg og en kompis stakk bort til noen jenter midt på natta, vi fant Smirnoff flaska til faren (40%), og ble dritings hele gjengen. Etter dette har det vært fylla hver helg, og jeg er idag snart 18.

Angrer tho på at jeg begynte å drikke så tidlig, spenningen ved fest og drikke er liksom litt borte.
begynnte som 17.5 åring og kunne sikkert venta lenger, men det var 19års dagen te kjerringa (som forøvrig er kjerringa mi enda og jeg er pr idag 28 snart 29 )

drekking gjør kroppen min vondt så begrenser dette til større lag aka 30 års lag og oppover, for dagen derpå kjennes ut som att jeg har fått ett sykt anfall av leddgikt alle ledd stivner til og jeg har sykt vondt, neste dag er smerter borte, men smertene varer fra morgen til kveld dagen derpå.
14 år første gangen jeg drakk, hjemmebrent fra bygda Gikk som det skulle.. Ellers så begynte jeg når jeg var 17, interesserte meg ikke noe før det igronn, så har blitt gjennomsnittlig vær helg siden! litt opp i 20 årene nå ;-)
Første året på videregående, har hatt et fint liv etter det
Da jeg var elleve og et halvt år drakk jeg meg full for første gang. Da drakk vi litt av vær flaske på lageret til mamma og pappa. Har ikke hatt noe problemer med det senere i livet, og har ikke vært ordentklig dritings noengang. Går nå i 10. Forskjellen på full og dritings definerer jeg som at jeg husker det meste.
Drakk cider for 2-3 år siden...

Tror ikke jeg tåler alkohol en gang. Ble tomat av en halv 4.5% cider...
Var 12 og et halvt første gang jeg blei full. Faren min som fyrte igang fest med diverse spesielle folk, og fikk smake en del mer enn jeg tror jeg behøvde den lørdagskvelden..

Etter det fikk jeg smaken på mer, men begynte ikke å drikke ordentlig før jeg var 14. (22 nå) Bodde på bygda, så alkohol var det alltid noen av de gutta som var ute etter småjentene som fiksa.
Fikk min første promille i en alder av 4 år, ettersom jeg spiste sjokolade fylt med alkohol.
Var vel 14 år første gang jeg var frivillig dritings.
gentleman #1
ViceR's Avatar
Første gang var jeg 15 år og jeg syns ikke det var noen spesielt gøy opplevelse. Det har heller ikke de andre gangene jeg har vært på druen. Holder meg stort sett unna fester, men har ikke noe i mot å drikke hvis det er god stemning og muligheten er der. Jeg syns rett og slett ikke alkoholrus er noe moro.
Var vel 15 da jeg startet å utforske alkohol. Har alltid klart å kontrollere forbruket mitt ganske bra så blir sjeldent dårlig. Dette skyldes også at jeg for det meste drikker øl, ikke sprit.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Fyller 20 i Mai. Har aldri rørt alkohol og har heller ikke planer om det! La dette være en inspirasjon for dere som ennå ikke har begynt, ikke prøv!
Vis hele sitatet...
enig med deg der! har aldri drukket, og ser ingen grunn, er jo mye morsomere å kødde/utnytte venner, og bekjente i fylla!
Sitat av stukeren Vis innlegg
enig med deg der! har aldri drukket, og ser ingen grunn, er jo mye morsomere å kødde/utnytte venner, og bekjente i fylla!
Vis hele sitatet...
Det er sånne som deg jeg hater på fest.... God venn!
Sitat av stukeren Vis innlegg
enig med deg der! har aldri drukket, og ser ingen grunn, er jo mye morsomere å kødde/utnytte venner, og bekjente i fylla!
Vis hele sitatet...
Sitat av stukeren Vis innlegg
er jo mye morsomere å kødde/utnytte venner
Vis hele sitatet...
Sitat av stukeren Vis innlegg
utnytte venner
Vis hele sitatet...
Sånne som deg provoserer meg voldsomt. Man skal behandle vennene sine ordentlig. Det er forøvrig ingen som liker han fyren som er klin edru og bare går rundt og ler av andre eller prøver å få dem til å drite seg ut mest mulig.
Startet i 15/16 årsalderen. Min første fest var ekstremt klein grunnet til veldig lite alkohol, men den andre derimot -- Jeg ville presse meg og se hvor grensa gikk, så jeg endte opp med å spy og gjøre ting jeg ikke husker noe av. Siden det har det bare vært småfester og drikkekvelder med gutta.
1. klasse videregående faktisk. Tok med meg ei flaske jeger fra hjemme, og det er det jeg husker fra den kvelden.
Like før jeg fylte 17. Drakk 12 cider og 4-5 øl. Satan som jeg spydde etterpå.
DayZ Proff
Benjy's Avatar
8. klasse vodka og cola :P sovnet med engang så husker ikke mye
Sitat av stukeren Vis innlegg
enig med deg der! har aldri drukket, og ser ingen grunn, er jo mye morsomere å kødde/utnytte venner, og bekjente i fylla!
Vis hele sitatet...
Du ser ikke grunn til å drikke, men å utnytte venner er helt fintfint? Nei, ush. Ta deg noen pils neste gang du drar ut, så morer iallefall alle parter seg. Og forhåpentligvis mister du ikke vennene dine.
http://www.myfacewhen.com/images/286.jpg
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Du ser ikke grunn til å drikke, men å utnytte venner er helt fintfint? Nei, ush. Ta deg noen pils neste gang du drar ut, så morer iallefall alle parter seg. Og forhåpentligvis mister du ikke vennene dine.
http://www.myfacewhen.com/images/286.jpg
Vis hele sitatet...
eventuelt være edru, men fortsatt med på morroa uten å ha det gøy på andres bekostning.

Det går helt fint å ha det morro på fest (og på byen) om du er relativt utadvent. Men for mange som drikker virker det helt rart - da de trenger alkohol i blodet for å tørre å ta sosial kontakt med folk utover det de pleier - og miste litt hemninger.
Sitat av etse Vis innlegg
eventuelt være edru, men fortsatt med på morroa uten å ha det gøy på andres bekostning.

Det går helt fint å ha det morro på fest (og på byen) om du er relativt utadvent. Men for mange som drikker virker det helt rart - da de trenger alkohol i blodet for å tørre å ta sosial kontakt med folk utover det de pleier - og miste litt hemninger.
Vis hele sitatet...
Indeed, jeg klarer ikke å være på fest uten å ha litt etanol i blodet. En del for at jeg hater fulle folk når jeg ikke har drukket selv, og en del for at jeg er ganske innadvent i store ukjente mengder.
Jeg var vel 15 år. Drakk øl og sprit. Ble så jævlig dritings att jeg tissa på meg, kompisen min måtte pumpes. Så full har jeg aldri blitt igjen. Etter det gikk det en god stund før jeg drakk igjen, så begynte jeg vel å drikke kanskje 1 gang i måneden.

Nå drikker jeg 2 ganger i uka, altfor mye.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Startet som 18 åring med å drikke, men aldri vært en stordrikker så det blir en sjelden gang med venner og bekjente.
Første gang jeg drakk alkohol for å prøve å bli full var vel når jeg var 15 år.

Hvis cannabis var lovlig tror jeg ville jeg nesten ikke drukket, men nå er det slik at jeg vil holde meg litt innefor lovens rammer. Man skal ikke å fordommer mot at alle prøver å utnytte vennene sine. Det viser et lite åpent syn hvor man skal feie alle under samme kam som de tullingene som faktisk gjør det.

Selv om jeg blir litt små snyltete i fylla, men det er fordi fyll ofte kan gjøre deg til en tulling. Ingen drikker vel for å bli smartere.
Sist endret av Prompdompap; 30. mars 2012 kl. 14:21.
Før jeg fylte atten drakk jeg vel bare en rusbrus/cider eller to. Var sjeldent på fester på den tiden. Da jeg fylte atten ble det jo så klart perioder med noen byturer. Jeg har aldri vært spesielt glad i alkohol, dog. Nå, i en alder av 21, drikker jeg relativt sjeldent.
Sitat av Stickyshift Vis innlegg
Startet som 18 åring med å drikke, men aldri vært en stordrikker så det blir en sjelden gang med venner og bekjente.
Vis hele sitatet...
Da er vi 2!
Sitat av Chipper1 Vis innlegg

Så spørsmålet mitt til dere er:
Hvor gammel var du? Hvor mye? Hva slags type alkohol? Drakk du regelmessig?
Vis hele sitatet...
Var 16 da jeg begynte å drikke regelmessig, men debuterte som tolvåring etter å ha blitt skjenket på grapsefylla av min egen mor.

Pleide som regel å klemme i meg 0,7 liter Hammerlime, rent selvfølgelig, bare for å bli så full og vemmelig som overhode mulig.
Skammer meg egentlig når jeg tenker tilbake på fjortisfylla og alt dette medførte.
Sitat av Knask Vis innlegg
Var 16 da jeg begynte å drikke regelmessig, men debuterte som tolvåring etter å ha blitt skjenket på grapsefylla av min egen mor.

Pleide som regel å klemme i meg 0,7 liter Hammerlime, rent selvfølgelig, bare for å bli så full og vemmelig som overhode mulig.
Skammer meg egentlig når jeg tenker tilbake på fjortisfylla og alt dette medførte.
Vis hele sitatet...
Ingen grunn til skam, idioti satt til side var det tross alt jævlig gøy!
Løiten linje siste året på ungdomskolen, og det gikk skikkelig dårlig! Hver jul prøver jeg meg på det, men de gamle minnene dukker opp og jeg blir fryktelig kvalm... Blir egentlig litt kvalm nå av å tenke på det.
Egyptisk Tempelkatt
Var 15 år, jeg og en kompis delte en flaske Baccardi Razz vi hadde fått kjøpt. Ble så jæææævlig drita og måtte bli bært hjem av 3 greie mennesker,men det ble noen mnd til neste gang da...
Sitat av Chipper1 Vis innlegg
Var innpå teamet under middagsbordet med kusinen min som er 6 år eldre enn meg. Hun fortalte litt om når hun begynte å drikke og jeg merket at det var forskjell i forhold til meg.

Så spørsmålet mitt til dere er:
Hvor gammel var du? Hvor mye? Hva slags type alkohol? Drakk du regelmessig?

Tenker ikke på når man tok sin første slurk, men mer når du drakk det "frivillig" og ble full. Det er veldig individuelt pga miljø. Så er bare litt nysgjerrig på hvordan dere startet å drikke.
Vis hele sitatet...
Hvor gammel var du? 17
Hvor mye? Alt for mye
Hva slags type alkohol? Cider
Drakk du regelmessig? 6 cider i styrten, til jeg hilste på min gode venn gulv, og doskål.

Skål