Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1375
Har nettopp fått noen brukte høyttalere av min søster men er helt idiot når det gjelder tekniske ting, regner med at det er noen her inne som er har litt mer peiling på dette området enn meg.
Bassen og de 2 høyttalerne har en høyttalerkabel (som på bildet) men det er ingen inntak som er slik på tv`n eller getboksen som jeg har, sikkert bare og kjøpe en eller annen del som man kan koble kablene til og så feste til tv`n men hva.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Nei, du må ha en forsterker i tillegg til høgtalarane. Kva type er jo avhengig av kva høgtalarar du har.
fikk det jeg legger ut bildet av nå, ser bra nok ut for meg men frustrerende og sitte og se på at de ligger i kroken og ikke blir brukt. Søstern min hadde de kobla til blu-ray spillern sin men det har jeg ikke selv kun ps4.
Takker for raskt svar vidarlo
kan du ta bilde av baksiden på den store(sub) høytaleren?
baksiden av høytalerne
Det er passive høyttalere. Du må koble dem til en reciver av et slag, og deretter putte lydkilde inn i reciveren.
Mulig at jeg er helt på bærtur men får man kjøpt en eller annen små dings som man kan koble høyttalerledningene til og deretter koble rett til tv'n? Takker for svar
Nei, du trenger en forsterker/receiver for å drive høyttalerene dine. Tven har ikke dette innebygd.
Det er mulig fjernsynet ditt har hodetelefon utgang?
Da kobler du denne til en forsterker, så kobler du forsterkeren til høyttalerne.
Forsterkeren kan du bare la stå på i samme strømkontakt i TV'en.
Fordelen med dette er at du kan bruke volumkontrollen på TV'en

Noen TV'er har ikke hodetelefon ut, bare optisk utgang. Da kan du ikke bruke
volumkontrollen på TV'en da nivået på lyden er fast... Noen forsterkere har ikke optisk inn, bare analog. Da trenger du en converter...

En annen sak er at forsterkeren må ha utgang for VENSTRE og HØYRE høyttaler, samt uttak for SUB'en din. Dette må du passe på.

Alternativt kan du kjøpe høyttalere med god bass og bare bruke V og H.

Du kunne også koble suben parallelt med f.eks. V høyttaleren som en nødløsning...

Du kunne åpne TV'en og koble deg på høyttalerne inni, men forsterkeren inni TV'en er ofte av dårlig kvalitet og vil ikke drive høyttalerne skikkelig.
Dette kommer litt an på TV modellen. Dessuten vil du miste garantien.

Uansett måtte du koblet sub'en på en av høyttalerne da vi bare har V og H på TV'en.

Til slutt, pass på at du ikke forveksler + og - på høyttalerne, disse skal være koblet likt ellers får du litt merkelig "hul" lyd.

Altså en del å tenke på, jeg har min TV koblet via hodetelefonutgang på baksiden til Blue Ray spiller med surround forsterker og høyttalere og sub.

Veldig bra lyd!