Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 450
Jeg holdt på å installere daemon tools, og halvveis i installeringa kom det at jeg måtte ta en omstart av datamaskinen for at installasjonen skulle fortsette. Jeg gjorde dette, men når pcen da slo seg på igjen kom følgende bluescreen opp:

" ---------
Det er oppdaget et problem, og windows er avsluttet for å hindre skade på datamaskinen.

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Hvis det er første gang du ser denne stoppfeilmeldingen, starter du datamaskinen på nytt. Hvis feilmeldingen vises på nytt, gjør du følgende:

Kontroller at all ny maskinvare eller programvare er riktig installert.
Hvis dette er en ny installering ber du maskinvare- eller programvareprodusenten om windows-oppdateringer du kan trenge.

Hvis problemene fortsetter, deaktiver eller fjerner du nylig installert maskinvare eller programvare. Deaktiver BIOS-minnelaternativer som bufring eller skygging. Hvis du må bruke sikkermodus til å fjerne eller deaktivere komponenter, starter du datamaskinen på nytt, trykker F8 for å velge avanserte oppstartsalternativer, og velger sikkermodus.

Teknisk informasjon:

***STOP: 0x0000000A (0x00000000, 0x0000001C, 0x00000001, 0x804FB03C)
" ---------

Har prøvd å starte maskinen på nytt flere ganger, og har også prøvd å starte opp med sikkermodus, men samme problem kommer.

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å løse dette problemet? Har mange viktige bilder på maskinen som jeg virkelig trenger, så ser helst på en annen løsning enn formatering.

PC-spesifikasjoner: ( Lenovo R61i )
Det er en SKOLE-PC med følgende spesifikasjoner:
http://alatest.no/produktdetaljer/ba...3-47966992,30/
En mulighet for å hente ut informasjon er ved å sette harddisken i en annen pce. Om du ikke har en stasjonær selv så har du vel en kompis i hvertfall(?) Men det finnes sikkert andre løsninger også, men da må du nok få hjelp av noen andre