Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 634
Jeg har en AMD Athlon 64 (original 2.4GHz) driver å overclocker den nå. har økt FSB fra 200x12 til 209x12 som er 2508 (2.5 GHz) men så kom jeg over en option i bios jeg ikke er så veldig kjent med som het CPU thermal throttle og den sto på 50%.
Hovedkorte mitt er et ECS nForce4-A939.
Er det noen her som har clocka en slik CPU og som kan fortelle meg hva som er max/anbefalt? kanskje også fårtelle hvilke innstillinger man har satt på, med tanke på Volt og CPU thermal throttle (hvis man i det hele tatt skal røre den?)
kan også nevne at jeg har original vifte men et bra og luftig kabinett med ligisk plassering av 2 120mm og 1 80mm vifte.

takker for svar.

edit: Søkte litt mer på google og fant ut at CPU thermal throttle var noe som skrudde ned CPUens effect med valgt % hvis temperaturen overstiger en temperatur? er dette riktig?
Sist endret av -=Insane=-; 26. mars 2008 kl. 19:30.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Thermal Throttle vil vel si hvor mange prosent du ønsker at den skal kunne klokke ned CPU maks skulle jeg tro dersom den står idle og eller blir varm.

Og det er _aldri_ noe fasitsvar på hvor mye du kan endre voltstyrken \ fsbhastigheten da dette varierer iallefall 5-10% fra en CPU til den neste, og variere fra hvor de var produsert og når.
Dette er prøv å feil, prøv og feil.

Sist jeg hadde noe ork til å overklokke en CPU var det en Celeron 2.0Ghz, jeg fikk den fint opp til 3.2Ghz etter ca 2-3 dager, min kompis som hadde ca samme oppsettet kom seg dog bare opp til 2.6Ghz.

Prøv og feil, vær lur, les guider, tenk.

Så går alt så mye bedre.
takk for svar^^ var egentlig bare Thermal Throttle jeg ville vite hva var:P også kanskje høre hva folk fikk til med en Athlon 64^^