Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 483
Problemet er som følger:

Jeg har nylig koblet tven min opp til pcen m/ hdmi-kabel., Siden denne pcen ikke hadde hdmi-utgang, bruker jeg DVI-HDMI converter, noe jeg er blitt forsikret om at ikke skal ha mye å si for bildet.

Både pc-skjermen og TVen er 1080p, hvor tven er en litt billigere Sharp 32" fra i fjor.

Etter å ha koblet pc og tv sammen så jeg til min forskrekkelse at bildet på tven ble veldig kornete, selv når jeg spilte av filer i 1080p. Disse filene er også tidligere blitt spilt av med min laptop, tilkoblet samme tv, bare laptopen har en direkte hdmi-utgang. Dette uten problemer.

1080p filmene ser fantastiske ut på pc-skjermen, men altså ikke på tven.

Hva kan problemet være?

Takk på forhånd.
Sist endret av taso-f; 4. september 2009 kl. 11:25.
Og hvilket skjermkort har du ? sikker på at det støtter HD-output ?
Skjermkortet er ASUS-noe, 1gb ddr 3, støtter hdmi.

Jeg klarte å gjøre bildet bedre, ikke perfekt, men bedre med noe kreativ stilling på tven.
Mtp at du ikke vet hvilket skjermkort du har engang, har du tenkt på drivere o.l?
Hver OBS på at det finnes endel TVer der ute som ikke støtter DVI-HDMI. Med andre ord: Du trenger HDMI-HDMI eller DVI-VGA. TVen min er blandt de som ikke støtter konversjonen mellom de digitale kablene DVI og HDMI. Jeg tipper det blir bedre med VGA.