Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1562
Hei.

Jeg sitter på 50mbit fiberlinje, men får maks 250-300 kb/s. De andre PCene i huset får lett 3-4 mb/s. Hva kan være galt? Det gjelder ikke bare torrents, men alt.

Det er en ny, men billig PC.

Her er specs hvis det er relevant:

http://i57.tinypic.com/2ew1dg8.jpg

Jeg tipper det er det helvetes Windows 8 som står bak. Satans mannsjit.

Edit:

Annet spørsmål; kan jeg innstallere Win XP 64bit på denne pcen?
Sist endret av Mexxy; 23. september 2014 kl. 10:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Bruker du WLAN? I så fall har du antakeleg eit crappy wlan-kort.

Og winXP 64-bits kan du sikkert installere - men du får neppe brukt det til stort, ettersom det er rimelig smalt (og eldgammalt) OS.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Sitat av slashdot Vis innlegg
Bruker du WLAN? I så fall har du antakeleg eit crappy wlan-kort.

Og winXP 64-bits kan du sikkert installere - men du får neppe brukt det til stort, ettersom det er rimelig smalt (og eldgammalt) OS.
Vis hele sitatet...
Jeg søkte litt på Google, og jeg fant flere som fikk problemer med nedlastning etter å ha "oppgradert" fra Win 7 til Win 8.

Anbefaler du heller at jeg går for Win 7 i stedet for XP? Jeg takler ikke Win 8. Det har irritert meg så mange ganger at det er like før PCen går i veggen.
Om du først skal nedgradere hadde jeg gått for Win7. Mye pga det faktum at WinXP er "dødt" og videreuvikles ikke lengre av MS.
Mao, du har potensielt ett digert sikkerhetshull forann deg om du går for XP.
Hadde samme problem hjemme hos meg. Min data ville ikke laste ned mer enn 2mb/s mens alle de andre maskinene i huset lett kunne laste ned med 5mb/s.

Jeg var i kontakt med telenor i ukesvis for å finne ut av problemet, helt til jeg gikk fra trådløst til kabel. Det viste seg at nettverkskortet i PCen min ikke taklet den høye hastigheten. Det kan være at det er problemet. Operativsystemet er hvertfall ikke problemet tror jeg.

EDIT: Du må også sjekke sånn basic stuff. Som at du er innen rekkevidde til modemet og sånn.
Sist endret av Teletubbey; 23. september 2014 kl. 15:19.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Sitat av Teletubbey Vis innlegg
Jeg var i kontakt med telenor i ukesvis for å finne ut av problemet, helt til jeg gikk fra trådløst til kabel. Det viste seg at nettverkskortet i PCen min ikke taklet den høye hastigheten. Det kan være at det er problemet. Operativsystemet er hvertfall ikke problemet tror jeg.
Vis hele sitatet...
Da har jeg et problem, siden jeg sitter i andre etasje og routeren/modenemet/whatever ligger i første etasje.

Men har kjøpt meg et minnekort, så får bare laste ned fra den andre PCen i andre etasjen som får inn full hastighet på det trådløse nettverket.
Sitat av Mexxy Vis innlegg
Da har jeg et problem, siden jeg sitter i andre etasje og routeren/modenemet/whatever ligger i første etasje.

Men har kjøpt meg et minnekort, så får bare laste ned fra den andre PCen i andre etasjen som får inn full hastighet på det trådløse nettverket.
Vis hele sitatet...
Ja, eller hva med å bare kjøpe et nytt trådløst nettverkskort?