Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 370
Ja, da var tiden inne for å gå til innkjøp av en laptop. Jeg har omkring 9000kr til rådighet, men spørsmålet om hvorvidt det er noe poeng i å bruke hele summen er soleklart relevant. Det neste året vil jeg i gjennomsnitt få brukt pc ca 3 timer per dag, maks, noe mer i helgene. Det blir lite tid til spill og underholdning.

Samtidig er det svært tiltrekkende å kjøpe en maskin som sparker litt ekstra, og som kan hvis jeg vil og får tid. På den annen side, kunne jeg sikkert klart meg med en maskin til 5000kr, og på den måten ha 4000 jeg kan legge i kassa til en stasjonær om et års tid.

På stående fot ligner jeg vel mest på fjordland fyren, men det er på tide å komme frem til en konklusjon. Jeg søker derfor herved litt backup

Uansett, så vil jeg gjerne ha en del gode forslag fra dere, gjerne i varierende prisklasse 4-9000kr, mest for pengene er kluet her, men jeg har også et par andre kriterier.

-15" +- (11 er for lite, 17 for mye)
-Mulighet for enkelt å installere ssd
-En sinna cpu
-Design/holdbarhet(kraft kan kompensere for design mangler)
-Ikke kjent for å ha hardware issues (i.e wlan til asus n55sf)

Dette er altså det viktigste for meg.

Gode tips om flotte tilbud er selvsagt også velkomne.

På forhond takk