Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 7042
Fikk en pose Chess doodles av min tante her om dagen, som hun ser ut til å ha hatt litt i lengste laget... På "best before" står det 2008. Noen sjans for att det er spisbart siden den har ligget uåpnet? Fikk så veldig lyst på
er ikke værre en og smake. smaker det eller ser ut som dritt så anbefaler jeg deg ikke og spise det
Om det er ostepop ville jeg bare lagt tanken vekk med en gang. En ny pakke koster 18 kroner i butikken, og følgene av å spise en så gammel ostepop pakke kan ende opp med mange ukers sykehusopphold og rød diarê mange måneder frem i tid.
OSTEPOP!
vangsfreaken's Avatar
Trådstarter
Sitat av Lacost33 Vis innlegg
Om det er ostepop ville jeg bare lagt tanken vekk med en gang. En ny pakke koster 18 kroner i butikken, og følgene av å spise en så gammel ostepop pakke kan ende opp med mange ukers sykehusopphold og rød diarê mange måneder frem i tid.
Vis hele sitatet...
Uff da... Da får jeg leve uten, orker ikke gå 3 kilometer i -20 grader
Reis på butikken og invester i fornøyd mage
Jeg tror ikke det er lurt å spise den for å si det sånn, selv om den grønnjævlige lukta til "fersk" ostepop ikke blir jævligere, og dermed lukter ikke utgått noe verre. Bare sats på å enten kjøpe ny, selv om det er langt og kaldt, eller klar deg uten.

Faen, jeg fikk lyst på ostepop, men orker ikke å gå 300 meter til sentrum i -10 grader
Sist endret av Deadlock Radium; 1. februar 2012 kl. 15:59.
Sitat av Lacost33 Vis innlegg
Om det er ostepop ville jeg bare lagt tanken vekk med en gang. En ny pakke koster 18 kroner i butikken, og følgene av å spise en så gammel ostepop pakke kan ende opp med mange ukers sykehusopphold og rød diarê mange måneder frem i tid.
Vis hele sitatet...
Hold opp, a. Du bruker øynene for å se om den ser bra ut og nesen til å lukte om den er ok (her må du ha en erfaren ostepop-nese; ostepop lukter dritt til og med når den er fersk). Hvis alt er i orden, er det bare å spise. Spar meg for påstander som at du kan havne på sykehus av litt ostepop.
Er bare å smake og som Chronic sier så lukter ostepop fotsvette så det eneste du kan gjøre er å smake så lenge den ikke er grønn av mugg så burde det være ok. Har selv spist blåbærsyltetøy fra 80tallet og det smakte som om det var plukka igår
OSTEPOP!
vangsfreaken's Avatar
Trådstarter
Da henter jeg posen... Ønsk meg lykke til
Lykke til, TS!
Dog tror jeg det vil gå helt fint. Det jeg ser på som det verste som kan skje er vel at den har samme konsistens som ostepop som ligger over natta, og at den muligens har mistet lukten. Og det er jo i og for seg bare win!
Kos deg! Skyll ned med litt Cola (ikke billigskit).
Tror ostepop er så syntetisk at det ikke har utløpsdato, haha...

Står nok "best før:---" Bare å spise sikkert.
Sist endret av iMAGINE123; 1. februar 2012 kl. 16:24.
Jeg hadde spist den..
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Tror ostepop er så syntetisk at det ikke har utløpsdato, haha...

Står nok "best før:---" Bare å spise sikkert.
Vis hele sitatet...
Er ikke noe mindre syntentisk enn vanlig chips og inneholder bl.a. ost og melkepulver. Jeg holder en femmer på at det smaker dårlig og har elendig konsistens, men som med alt som er delvis godt pakket og lagret godt så holder det seg utrolig lenge. Du blir nok ikke dødssyk.

Har det derimot vært hull på posen så tror jeg trådstarter kan få seg litt av en opplevelse når han åpner posen.
Vil gjerne ha en oppdatering utover kvelden/morgendagen. Spennende å vite hva som har skjedd i systemet timene etter
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Ville ikke spist! Det _oser_ nok av standard lukt av disse, skikkelig tåfis-skala. Posene bli uansett aldri helt luftette, om om de har opplevd litt temp svinginger osv. Så tror jeg de er myke og smaker deretter.

Spis å vær glad, angre kan du gjøre i morgen
Hvis den lukter godt så burde du IKKE spise den, da tror jeg den har stått litt for lenge
OSTEPOP!
vangsfreaken's Avatar
Trådstarter
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Vil gjerne ha en oppdatering utover kvelden/morgendagen. Spennende å vite hva som har skjedd i systemet timene etter
Vis hele sitatet...
Beklager å skuffe deg, men pappa hadde sett datoen å kasta den til gjengjeld kjørte han meg på butikken, og betalte for en ny pose
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
Beklager å skuffe deg, men pappa hadde sett datoen å kasta den til gjengjeld kjørte han meg på butikken, og betalte for en ny pose
Vis hele sitatet...
For en snill far du har..
Faren min hadde sendt meg på butikken til fots. :/
Sitat av ZarXon Vis innlegg
For en snill far du har..
Faren min hadde sendt meg på butikken til fots. :/
Vis hele sitatet...
moren min hadde ikke latt meg gå
Hvis den gikk ut i 2008, så kjøpte hu den mest sikkert i 2007, og vi er i 2012 nå, så har tanta di hatt posen i 5 år ca.

CrazyCheesedoodlesWoman...
Sist endret av Skyfx; 1. februar 2012 kl. 17:34.
Sitat av ZarXon Vis innlegg
For en snill far du har..
Faren min hadde sendt meg på butikken til fots. :/
Vis hele sitatet...
Faren min hadde kjørt meg 4km i motsatt retning, satt meg av og kjørt bak meg mens han roper motiverende ord samtidig som han gir mer og mer gass for å øke tempoet mitt.
Nei, hva var det du ville frem til?
Hvorfor gir tanten din deg gammel snacks?
Haha, satan til avsporing.
Er det så vanskelig å ignorere datostemplingen og heller bare bruke fornuften?
Kjør på! Hell alt rett ned! Verste som kan skje er en liten tarmskylling. Nomnom
OSTEPOP!
vangsfreaken's Avatar
Trådstarter
Sitat av ZarXon Vis innlegg
For en snill far du har..
Faren min hadde sendt meg på butikken til fots. :/
Vis hele sitatet...
det var sikkert fordi han hadde lyst på ei flaske vin, så han trengte en unnskyldning for å reise på polet
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
det var sikkert fordi han hadde lyst på ei flaske vin, så han trengte en unnskyldning for å reise på polet
Vis hele sitatet...
Og jeg som trodde han var typen som ville ha 12 Carlsberg
OSTEPOP!
vangsfreaken's Avatar
Trådstarter
Sitat av wtf1337 Vis innlegg
Hvorfor gir tanten din deg gammel snacks?
Vis hele sitatet...
Sitat av Skyfx Vis innlegg
Hvis den gikk ut i 2008, så kjøpte hu den mest sikkert i 2007, og vi er i 2012 nå, så har tanta di hatt posen i 5 år ca.

CrazyCheesedoodlesWoman...
Vis hele sitatet...
sikkert glemt å rydde det spesifikke kjøkkenskapet? selv fant vi krydder som gikk ut på dato i 2000 for noen uker siden man tenker liksom ikke veldig over datoen hvis man bruker varen ofte eller ikke er klar over at den har stått der lenge
Sitat av Spirituell Vis innlegg
moren min hadde ikke latt meg gå
Vis hele sitatet...
Mora mi hadde spurt om å få sitte på til butikken.
Mora mi hadde nekta meg å kjøpe
OSTEPOP!
vangsfreaken's Avatar
Trådstarter
fy så off topic folk ble da... nå legger vi tråden død