Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  52 13495
Hei.

Jeg starter vært øyeblikk på høgskole og jeg trenger penger fort som faen da jeg ikke har fått jobbet så mye som jeg ønsker denne sommeren.

Har en liten gjeld som jeg må bli kvitt før jeg starter.

Der jeg jobber nå. Selges det helt sinnsykt store mengder snus, og jeg vil tro at det er en del svin der også. Så om feks 20 tårn plutselig skulle bli borte over noen dager, tror jeg ikke noen legger særlig merke til det.

En del kunder tar med seg for mye snus, og da kan vi ikke selge det. Så da tar vi det bare bak kassa. Så det jeg tenker å gjøre er at når det ligger bak kassa. Da kan jeg bare ta snustårnene å putte de inn i sokken. Så når jeg har pause, går jeg bare på pauserommet å putter snusen i sekken.

Det er ikke kameradekning bak kassa hvor beina mine er. Så det betyr at dette kan ikke bli fanget på kamera. Er det noen andre måter de kan ta meg på da? Jeg jobber der bare for en liten stund, og jeg kommer nok ikke tilbake der etter jeg er ferdig der nå. Jeg jobber i Svergie. Uten at jeg vil si noe særlig mer enn det.

Det eneste jeg egentlig lurer på er om de kan ta meg på noen som helst måte? Bortsett fra om de tar meg på fersken. Noe jeg ser på som svært usannsynlig. Det er svært hektisk der.

Og en ting til. Er det noen andre måter jeg kan tjene litt cash på? Fort som faen. Uten at det trenger å være helt lovlig. Dealing er uakstuellt.

Er det feks ting i vanlige matbutikker som det går ann å ta, og som er lett å selge?

(Jeg er ikke interresert i moralpreken fra andre. Jeg er fullstendig klar over at dette er galt. Men akkurat nå er jeg ganske desperat. Desperate tider krever desperate tiltak. Hehe. )
Sist endret av jegermeg; 2. august 2010 kl. 03:16. Grunn: Fordi
20 tårn over noen dager skal jeg love deg blir veldig fort oppdaget..
Om du finner en vare på Kiwi som går ut i dag eller i morgen, kan du få den med deg gratis.
Om du finner en vare som har gått ut på dato (dvs. i går eller tidligere), har du rett på lik mengde i nye varer, gratis. Om de ikke har nye varer, får du dette utbetalt i kontanter. Øl og snus kan ikke gis bort, dette får du alltid i kontanter.
Om du finner frukt eller grønt av veldig dårlig kvalitet (du må klare å overbevise ekspeditøren om at jo, dette er dårlig frukt), kan du kjøpe den, for deretter å klage på kvaliteten. Da får du det dobbelte av verdien tilbake.

Holdbarhetsgaranti: http://kiwi.no/page.html?catid=3&subcat=12&undercat=20
Kvalitetsgaranti på frukt og grønt: http://kiwi.no/page.html?catid=3&subcat=12&undercat=18

Her er det MYE penger og (først og fremst) mat å hente. Jeg har i hele sommer funnet mengder av grillmat (indrefileter, koteletter, pølser, skinkebiffer, helstekt kylling), ferdigpizza, pizzabunn, kyllingfileter, kjøttdeig og så videre, så det er vel i alle fall et greit sparetips når du må betale ned gjeld...
Sist endret av Chiisai; 2. august 2010 kl. 03:22.
jeg tjente en del penger på slikt en stund, aldri blitt tatt.

Ha kontrollen over en ven safe på jobben og bare ta med ett par tårn vær dag. Så lenge de ikke har beviser er du uskyldig. Du kan få sparken. Men du kan ikke bli anmeldt uten bevis. Kjekk lov det der at
"Du er uskyldig helt til det motsatte er bevist"

Også vet jeg flere som tar kvitteringer som folk kaster i butikker, og går og henter de varene som står på kviteringa, og bytter varene. Katchiiiiiing..


Men det jeg har funnet ut etter mye stjeling og svindling er det at.
Er du frekk nok, kan du lure alt og alle. Det er ikke bra, men går du inn for det er det merkelig lett og svindle og stjele en butikk.
Sitat av 0bs Vis innlegg
20 tårn over noen dager skal jeg love deg blir veldig fort oppdaget..
Vis hele sitatet...

Jeg tror ikke det på dette stedet. Det selges enorm mye snus. 20 tårn er bare en dråpe i havet. Og så lenge de ikke kan ta meg på kamera? Da har dem ikke så mye å gå ut ifra? Har dem vel?
Men sier du at du har plass til et tårn med snus i sokken din?
Sitat av RaiserTeos Vis innlegg
Men sier du at du har plass til et tårn med snus i sokken din?
Vis hele sitatet...
Ja, jeg prøvde ista med ett tårn jeg har stående hjemme. Det funka fett det. Og med den buksa jeg bruker til jobben, syns det ikke særlig heller at jeg har noe der. Buksa er ganske vid nedest og jeg har ganske tynne legger. Så funka bra det.

Sitat av locking123 Vis innlegg
jeg tjente en del penger på slikt en stund, aldri blitt tatt.

Ha kontrollen over en ven safe på jobben og bare ta med ett par tårn vær dag. Så lenge de ikke har beviser er du uskyldig. Du kan få sparken. Men du kan ikke bli anmeldt uten bevis. Kjekk lov det der at
"Du er uskyldig helt til det motsatte er bevist"

Også vet jeg flere som tar kvitteringer som folk kaster i butikker, og går og henter de varene som står på kviteringa, og bytter varene. Katchiiiiiing..


Men det jeg har funnet ut etter mye stjeling og svindling er det at.
Er du frekk nok, kan du lure alt og alle. Det er ikke bra, men går du inn for det er det merkelig lett og svindle og stjele en butikk.
Vis hele sitatet...
Kan jeg spørre hvor du jobbet?
Sitat av locking123 Vis innlegg
jeg tjente en del penger på slikt en stund, aldri blitt tatt.

Ha kontrollen over en ven safe på jobben og bare ta med ett par tårn vær dag. Så lenge de ikke har beviser er du uskyldig. Du kan få sparken. Men du kan ikke bli anmeldt uten bevis. Kjekk lov det der at
"Du er uskyldig helt til det motsatte er bevist"

Også vet jeg flere som tar kvitteringer som folk kaster i butikker, og går og henter de varene som står på kviteringa, og bytter varene. Katchiiiiiing..


Men det jeg har funnet ut etter mye stjeling og svindling er det at.
Er du frekk nok, kan du lure alt og alle. Det er ikke bra, men går du inn for det er det merkelig lett og svindle og stjele en butikk.
Vis hele sitatet...
Du kan bli anmeldt uten bevis jo, men du kan ikke bli dømt for du har blitt bevist skyldig.
nja altså, siden du jobber på butikk kan vel dette være noe for deg, eller kanskje komme til fordel om du vet om kameradekning osv;

http://www.youtube.com/watch?v=ScO46z6vRn4

du får prøve det ut
Sist endret av WoggaBogga; 2. august 2010 kl. 03:38.
Sitat av WoggaBogga Vis innlegg
nja altså, siden du jobber på butikk kan vel dette være noe for deg, eller kanskje komme til fordel om du vet om kameradekning osv;

http://www.youtube.com/watch?v=ScO46z6vRn4

du får prøve det ut
Vis hele sitatet...
Kan dette funke feks på elkjøp? Si jeg kjøper en ipod. Så kommer jeg tilbake feks 1 time etterpå å bytter inn en ipod i butikken til penger igjen? Eller har de merket det på en eller annet måte sånn at de kan se forskjell? Ipod'er r jo kjempelette å selge på finn.no feks til litt billigere pris enn i butikken. Hehe.
Der er jo alt låst inn
Her er kanskje noe som kan hjelpe?
Kjøper Ferrari med Kiwi-garanti

Kort oppsummert; "Dagligvarekjeden Kiwi garanterer dobbelt så mye penger som varen koster, dersom kunder kjøper grønnsaker eller frukt som er dårlig. Dette har Ulrik Ask Fossum benyttet seg hyppig av det siste året. Siden juni i fjor har skiensgutten brukt 15 timer i uka på å saumfare frukt- og grønnsaksdiskene til butikkene, og har til sammen klart å tyne Kiwi for 30 000 kroner gjennom Kiwi-garantien."
Sist endret av Nath; 2. august 2010 kl. 04:13.
Sitat av Kirie Vis innlegg
Her er kanskje noe som kan hjelpe?
Kjøper Ferrari med Kiwi-garanti

Kort oppsummert; "Dagligvarekjeden Kiwi garanterer dobbelt så mye penger som varen koster, dersom kunder kjøper grønnsaker eller frukt som er dårlig. Dette har Ulrik Ask Fossum benyttet seg hyppig av det siste året. Siden juni i fjor har skiensgutten brukt 15 timer i uka på å saumfare frukt- og grønnsaksdiskene til butikkene, og har til sammen klart å tyne Kiwi for 30 000 kroner gjennom Kiwi-garantien."
Vis hele sitatet...
Leste en gang om en mann rundt 35-40+ åra som ble omtalt som "Kiwi Mannen" eller noe i den dur, han lever på å speide gjennom Kiwi's varer, leste at han tjente 700.000kr elns på 1 år bare ved å gjøre det, og det blir mye penger etterhvert, siden han i tilegg lever alene, og har et helt eget lager med mat som er utgått på dato osv
Kiwi-Bob du snakker om?
det går jo ann til og stjele fra kassa på butikken da. eks noen dager før du slutter. så lenge dem ikke har besvis på at det er deg kan du ikke bli straffet
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Kan dette funke feks på elkjøp? Si jeg kjøper en ipod. Så kommer jeg tilbake feks 1 time etterpå å bytter inn en ipod i butikken til penger igjen? Eller har de merket det på en eller annet måte sånn at de kan se forskjell? Ipod'er r jo kjempelette å selge på finn.no feks til litt billigere pris enn i butikken. Hehe.
Vis hele sitatet...
ganske usikker på elkjøp egentlig. På el butikker så har jo som oftest først og fremst jævlig med kameraer, når man kjøper spill,filmer etc så er de jo pakket inn i sånn plastikketikett som dem fjerner når du har betalt (fleste steder hvertfall). Hva de har på andre varer som på Ipod f.eks er ikke lett å si bortsett fra strekkode, men man vet jo aldri om produktet blir elektronisk 'tagget' i det de tar strekkoden.
Min far fortalte en historie fra når han var daglig leder i en butikk. Han hadde noen paller med øl stående, da noen stjal EN kasse med øl. Han merket det med en gang. Det han sa var at han aldri hadde merket det om de hadde tatt hele pallen. Det er noe å tenke på.
En annen ting du kan gjøre, er å få en kamerat til å kjøpe et tårn av deg. MEN, du slår kun inn EN boks.
Altså du slår ikke inn PLU koden for tårnet, men strekoden for den ene boksen.
da betaler kun kameraten for den ene boksen, og han får med seg hele tårnet. umulig å bli tatt.
Kanskje litt lavmål i manges øyne, men det du kan gjøre for å legge til litt på inntekten er å pante flasker. Tru det eller ei, men det ligger faktisk litt penger i dette! Du må ikke være redd for å rote litt i søplekasser osv, for det er her mange av godbitene finnes.

For en liten stund siden trengte jeg 3kr til en pakke nudler, og begynte å plukke noen flasker. Vi fant fort ut at vi kunne få råd til litt bedre mat og fortsatte å plukke. Etter en time hadde vi litt over 100kr i pant! Det er faktisk en grei timeslønn!

Du kan jo også henge opp en lapp på den loka butikken/senteret, hvor du tilbyr klipping av plen, rydding av garasje, maling etc. Mange i den eldre garder som trenger hjelp til slikt, og betaler en god sum

....Hva med å bruke pengene du tjener? hehe
Sist endret av Prognisse; 2. august 2010 kl. 15:24.
Problemet er at innsatsen ikke er linjær med utbetalingen. Dvs, hadde dere fortsatt i en time til så hadde dere ikke nødvendigvis hatt over 200 kr i pant. Kanskje dere hadde hatt 160 kr i pant. Og etter tre timer kanskje bare 180 kr. Og da ville timebetalingen vært 60 kr. Kanskje om dere fortsatte i fire timer så hadde dere klart 290 kr? Allikevel bare 72,5 kr i timelønn....
Sitat av paddus Vis innlegg
det går jo ann til og stjele fra kassa på butikken da. eks noen dager før du slutter. så lenge dem ikke har besvis på at det er deg kan du ikke bli straffet
Vis hele sitatet...
Dette vil du straks bli mistenkt og tatt for. Ikke lurt i det hele tatt.
Bare fordi du ikke utelukker ulovelige måter å tjene penger på betyr det jo ikke at alle de lovlige skal være helt utelukket (forvirrende i know). Nå som det er sommer kan du f.eks tjene villt med penger på hus eller hytte-maling. Sett inn en annonse i lokal-avisa om at husmaling utføres, så tar du betalt ca. halvparten av prisen som en proff tar. (15 000 istede for 30 000). Husk at disse pengene er svart arbeid, så du "slipper" og skatte noe.

Dersom du er i en krisesituasjon kan du også selge ting du har, playstation, lenestol, mikrobølgeovn osv.
Jeg vil ikke stjele penger fra kassa. De teller opp kassa hver eneste dag. Og mangler det noen tusen der skal jeg love at de kommer til å finne ut av det.

Jeg tror ikke de har vareopptelling på snus der så veldig ofte at det gjør noe. Så snus tror jeg er relativt safe å stjele der. Med mindre du blir tatt på fersken da!
Hvis du snart startet på Høgskolen er det bare å på betalt semesteravgiften og få seg registrert hos lånekassen.

Du får 17 800kr når du startet nå, er vel langt mer enn du får fra noen snusbokser?

Hvordan har du planer om å omsette all snusen? Hvem gidder å kjøpe varm snus til redusert pris når de VET det er tjuvgods?

Ta heller på deg noen ekstravakter, bruk kreditt i verste fall ettersom du får utbetalingen om under 1mnd uansett.

Om 3-5år er du ferdig med alle pengeproblemer så lenge du ikke utdanner deg til gjeldsslave (maler eller lignende). Det siste du trenger nå er å bli tatt for nasking rett før du skal ut i full jobb og kanskje må levere vandelsattest.
Sitat av nomore Vis innlegg
Problemet er at innsatsen ikke er linjær med utbetalingen. Dvs, hadde dere fortsatt i en time til så hadde dere ikke nødvendigvis hatt over 200 kr i pant. Kanskje dere hadde hatt 160 kr i pant. Og etter tre timer kanskje bare 180 kr. Og da ville timebetalingen vært 60 kr. Kanskje om dere fortsatte i fire timer så hadde dere klart 290 kr? Allikevel bare 72,5 kr i timelønn....
Vis hele sitatet...
Eller kanskje de var heldig å finne enda flere flasker, hvem vet? Det blir helt tilfeldig om det er nok søppeldunker å lete i.
Ta deg en tur innom sommerland i Bø på natta. Med en gang du kommer inn der så er det en sånn greie som folk putter penger på som spruter vann. Der er det en del tusen å hente. Ha med bil og noen solide sekker. Kjenner ett par som tømte den ei natt, de kom tilbake med hauer av kilo med mynter.. Vet dog ikke hvordan det er der nå, det her er noen år siden. Sikkert noen her inne som har vært der den siste tiden som kan svare på om den er der enda..
Oppfordrer ikke til dette. Vet ikke om dette går i din butikk, men det fungerer ihvertfall på statoil osv i norge.

1: Kunde skal kjøpe noe til 60kr, du ser han skal betale akkuratt i mynt
2: Du slår inn varen, sier hvor mye beløpet blir og tar imot pengene
3: Du setter handelen på vent i kassa (evt, åpne en ny session hvis du har mulighet til det). Slå ut pengebrettet i kassa (via kode eller knapp på kassa) og lat som om du legger pengene oppi der
4: kunde går; Du aktiverer salget igjen, annulerer linjene (korrigerer) og slår ut salg på 0 kr og legger pengene i lomma

Det som er viktig her er at du må ha mulighet til å korrigere linjer i et salg uten for mye pes (1-2 knappetrykk) og for å kunne sette salget på vent (Endel steder har det slik at kassa har mulighet for å ha 2 salg "aktive" samtidig; feks kunde har glemt pengene i bilen, du legger salget på vent og ekspederer neste kunde imens)

Sånn grovt sett.

Det kan bli merket på svinn, men da må sjef o.l sjekke kvitteringer for alle salg du har hatt for å se hva som har skjedd. Har du mange salg iløpet av en dag kan dette være vanskelig.
De fleste steder må annullerte linjer/kansellerte kvitteringer undertegnes, i tillegg til at grunnen til endringen/kanselleringen må skrives på. En daglig leder fatter fort mistanke hvis det plutselig er en haug med korr fra en bruker.
Kan godt være. Jeg vil ikke avsløre for mye, men kan si såpass at dette har blitt gjort i en norsk butikk. Tror det er veldig avhengig av hva slags kasser butikken har, sikkert lettere på en litt mindre statoil/chell enn kiwi.

Jeg kunne slå inn 3 varer og annulere alle disse via linjekorrigering og så slå ut salget som kontant (altså 0,- i salg).

For at leder skulle merke dette måtte han isåfall gått igjennom alle salgene iløpet av en dag. Måtte ikke skrive under på noen kvittering på dette, heller ikke noe som ble logget.
Vet at de fleste steder krever "returnøkkel" for å gjøre slike ting, i mitt tilfelle trengte jeg ikke dette
Sitat av Morgul Vis innlegg
Oppfordrer ikke til dette. Vet ikke om dette går i din butikk, men det fungerer ihvertfall på statoil osv i norge.

1: Kunde skal kjøpe noe til 60kr, du ser han skal betale akkuratt i mynt
2: Du slår inn varen, sier hvor mye beløpet blir og tar imot pengene
3: Du setter handelen på vent i kassa (evt, åpne en ny session hvis du har mulighet til det). Slå ut pengebrettet i kassa (via kode eller knapp på kassa) og lat som om du legger pengene oppi der
4: kunde går; Du aktiverer salget igjen, annulerer linjene (korrigerer) og slår ut salg på 0 kr og legger pengene i lomma

Det som er viktig her er at du må ha mulighet til å korrigere linjer i et salg uten for mye pes (1-2 knappetrykk) og for å kunne sette salget på vent (Endel steder har det slik at kassa har mulighet for å ha 2 salg "aktive" samtidig; feks kunde har glemt pengene i bilen, du legger salget på vent og ekspederer neste kunde imens)

Sånn grovt sett.

Det kan bli merket på svinn, men da må sjef o.l sjekke kvitteringer for alle salg du har hatt for å se hva som har skjedd. Har du mange salg iløpet av en dag kan dette være vanskelig.
Vis hele sitatet...
Nå har vel di fleste butikker begynt med *husker ikke navn* en rød boks som kunden putter myntene oppi, og kassereren har aldri mulighet til å komme seg inn i kassen og la vær å putte på pengene .. ?
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Nå har vel di fleste butikker begynt med *husker ikke navn* en rød boks som kunden putter myntene oppi, og kassereren har aldri mulighet til å komme seg inn i kassen og la vær å putte på pengene .. ?
Vis hele sitatet...
CashGuard.
Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
CashGuard.
Vis hele sitatet...
Eller safepay, som er på statoil
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Nå har vel di fleste butikker begynt med *husker ikke navn* en rød boks som kunden putter myntene oppi, og kassereren har aldri mulighet til å komme seg inn i kassen og la vær å putte på pengene .. ?
Vis hele sitatet...
Jeg ser nesten aldri disse? Har sett det i 2-3 Rimi og Kiwi butikker i Oslo
Sist endret av OlavGal; 3. august 2010 kl. 03:00.
På Kiwi/Bunnpris/Rema får leder ut en oversikt over hvor mye som har blitt korrigert, antall nullsalg osv.
Tro meg, der du tror du kan lure systemet så blir du fulgt med på.

Kan få ut klokkeslett for korrigeringer og sjekke disse opp i mot kamera, dette tar ikke lange tiden heller.

Videre kommer det ingen kvittering ut så kundene kan fort lure på hva som skjer. Selv tar jeg ikke alltid kvitteringen, men merker med en gang om den ikke kommer ut likt som skrinet åpnes.
Sitat av Kirie Vis innlegg
Her er kanskje noe som kan hjelpe?
Kjøper Ferrari med Kiwi-garanti

Kort oppsummert; "Dagligvarekjeden Kiwi garanterer dobbelt så mye penger som varen koster, dersom kunder kjøper grønnsaker eller frukt som er dårlig. Dette har Ulrik Ask Fossum benyttet seg hyppig av det siste året. Siden juni i fjor har skiensgutten brukt 15 timer i uka på å saumfare frukt- og grønnsaksdiskene til butikkene, og har til sammen klart å tyne Kiwi for 30 000 kroner gjennom Kiwi-garantien."
Vis hele sitatet...
Han har jobbet femten timer i uka i et år og tjent 30 tusen? Det er helt vanvittig lite penger for så mye arbeid! I stedet for å trakte etter en timelønn på under førti spenn, kunne fyren tatt seg en kort avisrunde på søndager og likevel tjent mer.
Da jeg var shitkid kunne en dra bort til det lokale bryggeriet og hente noen kasser med pant og pante dem. Står de utendørs og ikke inngjerdet burde det gå fint å tjene noen raske hundrelapper.
Jeg oppfordrer ingen til å begå kriminelle handliger, bare så det er sagt.

Om det er fortsatt er mulig å pante propan-flasker, så ligger det gode penger her! Man får 500~,- per flaske, og de kunne _tidligere pantes på bensinstasjoner. Vet ikke åssen det ligger ann nå, og om det er mulig å pante de som privatperson eller om man bare får fylt de opp, men du kan jo sjekke litt rundt.

Hvis det fortsatt går så kan du jo alltids ta en liten runde på natta, og se etter propan-flasker. Om du ser noen, så sniker du deg stille og rolig (husk for all del å kle deg til annledningen, skaffe alibi og lignende) bort til tanken, kobler den av og nasker den. Etter å ha fått ca 5 flasker, som burde være gjort iløpet av en time så har du 2500kr! Nå snakker vi penger Er veldig skeptisk på om dette fortsatt går dog...

Igjen så oppforder jeg deg til å anskaffe disse gryna du skulder på legalt vis, da det har mange, mangle flere fordeler God is watching you!
Sist endret av Prognisse; 3. august 2010 kl. 15:42.
Sitat av Morgul Vis innlegg
Kan godt være. Jeg vil ikke avsløre for mye, men kan si såpass at dette har blitt gjort i en norsk butikk. Tror det er veldig avhengig av hva slags kasser butikken har, sikkert lettere på en litt mindre statoil/chell enn kiwi.

Jeg kunne slå inn 3 varer og annulere alle disse via linjekorrigering og så slå ut salget som kontant (altså 0,- i salg).

For at leder skulle merke dette måtte han isåfall gått igjennom alle salgene iløpet av en dag. Måtte ikke skrive under på noen kvittering på dette, heller ikke noe som ble logget.
Vet at de fleste steder krever "returnøkkel" for å gjøre slike ting, i mitt tilfelle trengte jeg ikke dette
Vis hele sitatet...
Da må du ha hatt en sløv sjef. Husk at (hos coop-butikker i alle fall), sjefen kan se klokkeslett på når slike bonger er blitt slettet. Litt kjedelig å stå der når sjefen slenger en bunke utskrifter på slettede bonger, og viser til manglende varer ved opptelling.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
meneee, hvordan tjener en 15 åring tenåring penger LOVELIG, på noe som ikke er for mye stress?
penger vokser ikke på trær vettu drittsekken.. er ikke noe magisk måte å få masse penger uten risk desverre :/
Sell den lille rumpa di "to the night", klarer sikkert skrape sammen godt med penger der om du svelger unna nok arbeid.

Når jeg var liten pleide jeg å nappe vekslepenger fra bedriften jeg jobba på, dette går anntageligvis ikke i en matbutikk, men mynt-ruller med 10kroninger er verdt 250 og 20kroningene er verdt 500, du klarer lett å dytte 4 stykker inni skoen din når du går hjem, bare vær forsiktig når du går.
Det er kanskje ikke nok penger for deg, men hack your own life man..
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av drittsekken Vis innlegg
meneee, hvordan tjener en 15 åring tenåring penger LOVELIG, på noe som ikke er for mye stress?
Vis hele sitatet...
Jeg har da tjent 3000,- i måneden fra jeg var 13-15 som avisbud.
Sitat av 0bs Vis innlegg
20 tårn over noen dager skal jeg love deg blir veldig fort oppdaget..
Vis hele sitatet...
Tror du har problemer med å vri på smilebåndet forran en skjerm eller/og forstår deg ikke på det å sette ting på spissen.
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Hei.

Jeg starter vært øyeblikk på høgskole og jeg trenger penger fort som faen da jeg ikke har fått jobbet så mye som jeg ønsker denne sommeren.

Har en liten gjeld som jeg må bli kvitt før jeg starter.

Der jeg jobber nå. Selges det helt sinnsykt store mengder snus, og jeg vil tro at det er en del svin der også. Så om feks 20 tårn plutselig skulle bli borte over noen dager, tror jeg ikke noen legger særlig merke til det.

En del kunder tar med seg for mye snus, og da kan vi ikke selge det. Så da tar vi det bare bak kassa. Så det jeg tenker å gjøre er at når det ligger bak kassa. Da kan jeg bare ta snustårnene å putte de inn i sokken. Så når jeg har pause, går jeg bare på pauserommet å putter snusen i sekken.

Det er ikke kameradekning bak kassa hvor beina mine er. Så det betyr at dette kan ikke bli fanget på kamera. Er det noen andre måter de kan ta meg på da? Jeg jobber der bare for en liten stund, og jeg kommer nok ikke tilbake der etter jeg er ferdig der nå. Jeg jobber i Svergie. Uten at jeg vil si noe særlig mer enn det.

Det eneste jeg egentlig lurer på er om de kan ta meg på noen som helst måte? Bortsett fra om de tar meg på fersken. Noe jeg ser på som svært usannsynlig. Det er svært hektisk der.

Og en ting til. Er det noen andre måter jeg kan tjene litt cash på? Fort som faen. Uten at det trenger å være helt lovlig. Dealing er uakstuellt.

Er det feks ting i vanlige matbutikker som det går ann å ta, og som er lett å selge?

(Jeg er ikke interresert i moralpreken fra andre. Jeg er fullstendig klar over at dette er galt. Men akkurat nå er jeg ganske desperat. Desperate tider krever desperate tiltak. Hehe. )
Vis hele sitatet...

To ting jeg kom til og tenke på ang planen din.

- du jobber i sverige sier du. Bor du i Norge? For då har du 19 tårn for mye med deg i tollen.

-tårn i sokkene sier du, for så og legge i sekken din i pausen.
Har du 10 / 20 stk pauser pr dag då?
Sitat av luni Vis innlegg
Han har jobbet femten timer i uka i et år og tjent 30 tusen? Det er helt vanvittig lite penger for så mye arbeid! I stedet for å trakte etter en timelønn på under førti spenn, kunne fyren tatt seg en kort avisrunde på søndager og likevel tjent mer.
Vis hele sitatet...
Jeg hørte han tjente 30k den beste måneden, ikke for hele året.
The bush kangaroo
Sk!ppy's Avatar
Sitat av TeQniC Vis innlegg
To ting jeg kom til og tenke på ang planen din.

- du jobber i sverige sier du. Bor du i Norge? For då har du 19 tårn for mye med deg i tollen.

-tårn i sokkene sier du, for så og legge i sekken din i pausen.
Har du 10 / 20 stk pauser pr dag då?
Vis hele sitatet...
Hvordan får du 20 bokser til å bli 19 tårn for mye? Sist jeg var over grensa, ble vi stoppa med over 5 tårn, som også var grensa.
Sitat av Sk!ppy Vis innlegg
Hvordan får du 20 bokser til å bli 19 tårn for mye? Sist jeg var over grensa, ble vi stoppa med over 5 tårn, som også var grensa.
Vis hele sitatet...
Fordi grensa er på 1 strut - 250g (ca 5stk løs eller 10stk pose).
Dermed blir 20-1=19.

5-1=4. Dere hadde altså 4 tårn for mye. Gitt at tårnets størrelse/vekt var innenfor grenseland.
Sist endret av Zepur; 5. august 2010 kl. 13:45.
Lovlig kvote er på ti bokser porsjonsnus eller fem bokser løssnus for hver person over 18år, en gang i døgnet.
http://www.dutyfree.no/trn/trncms.ns...s/kvoter_norge
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Jeg har da tjent 3000,- i måneden fra jeg var 13-15 som avisbud.
Vis hele sitatet...
har prøvd det, det var stress og tjente sykt lite, ettersom eg ikkje bor i storby
Sitat av powerole Vis innlegg
En annen ting du kan gjøre, er å få en kamerat til å kjøpe et tårn av deg. MEN, du slår kun inn EN boks.
Altså du slår ikke inn PLU koden for tårnet, men strekoden for den ene boksen.
da betaler kun kameraten for den ene boksen, og han får med seg hele tårnet. umulig å bli tatt.
Vis hele sitatet...
^ Dette. Eller "bli rana". Kompis kommer å krever penger av deg, tømmer kassene, lar han stikke. Og deretter melder i fra og gir vag beskrivelse etc..