Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 3707
Hei,

En bekjent bestilte en Canada Goose jakke fra canadagoosejackets-toronto.ca

Hele siden virker som en stor bløff.

H*n betalte med Mastercard. Hvilke rettigheter har man om dette er en scam?Hva kan man gjøre for å unngå 1500 kr tapt?
Siden er nok bare en stor bløff
Perfection.
kentastic's Avatar
Trådstarter
Sitat av Whisplash Vis innlegg
Siden er nok bare en stor bløff
Vis hele sitatet...
Ja, hva kan man gjøre for å slippe å betale disse pengene? evt. få pengene tilbake
Virker det for godt til å være sant, er det som oftest det.
Hvis han kompisen din allerede har betalt, og får jakka, tror jeg ikke det er mye han kan gjøre med det. Burde vært mer forsiktig.
Derimot hvis han aldri får jakka vil jeg tro han får de tilbake. Er ikke helt sikker på hvordan det er, men vil tro det er slik
Sitat av kentastic Vis innlegg
Ja, hva kan man gjøre for å slippe å betale disse pengene? evt. få pengene tilbake
Vis hele sitatet...
Kompisen din kan prøve å ta kontakt med Mastercard og forklare situasjonen for dem og høre om det er mulig å avbryte handelen/få refundert det aktuelle beløpet.
Sitat av kentastic Vis innlegg
Hei,

En bekjent bestilte en Canada Goose jakke fra canadagoosejackets-toronto.ca

Hele siden virker som en stor bløff.

H*n betalte med Mastercard. Hvilke rettigheter har man om dette er en scam?Hva kan man gjøre for å unngå 1500 kr tapt?
Vis hele sitatet...
Håper det var en bløff så i det minste èt dyr slipper å bli flådd levende for at kompisen din skal få litt pynt på hettekanten sin! Hehe, karma is a bitch
Sitat av 123abc96 Vis innlegg
Håper det var en bløff så i det minste èt dyr slipper å bli flådd levende for at kompisen din skal få litt pynt på hettekanten sin! Hehe, karma is a bitch
Vis hele sitatet...
Det er helt sikkert ingen dyr som lider for den "billigpelsen" som skal i de falske merkejakkene... De har det sikkert mye bedre der.
Sist endret av caperno; 9. desember 2012 kl. 09:21.
Håpet er tilstedet iom at h*n har betalt med kredittkort - altså ikke brukt sine egne penger.
Vedkomne bør umiddelbart ta kontakt med kredittkortselskapet for å forklare situasjonen.
Kredittkortselskapet kan på eget initiativ trekke tilbake beløpet fra mottakeren.

Men.. det burde jo egentlig være en dyr lærepenge.
Vet noen om denne siden er legit by the way?
Sitat av RaiserTeos Vis innlegg
Vet noen om denne siden er legit by the way?
Vis hele sitatet...
Virker alt for godt til å være sant. Nå er det en stund siden jeg har sett på Goose i butikker, men mener prisen på de korte er ca 4000/5000. Du vil nok ikke få den jakken for 2000 med mindre du kjøper en brukt på ebay ol.
Unnskyld at jeg spør, men hva er egentlig greia med disse jakkene?
De var jo uhorvelig stygge, må jeg si.
Er dette snowboard-jakker eller bruker man disse jakkene til vanlig?
Liker at kontakt-emailen er

on topic, ta kontakt med kredittkortselskapet
Sitat av RaiserTeos Vis innlegg
Vet noen om denne siden er legit by the way?
Vis hele sitatet...
Et lite tips:
Les litt på siden og se om de klarer å skrive "vanlig" norsk

Eks, tatt fra "Ofte stilte spørsmål"

4.Tracking Metoder

Det ville ta 8-14 arbeidsdager for å komme på døren din, dessuten vil vi behandle bestillingen innen 2 dager. I de fleste tilfeller elementer er mottatt innen 10 dager, men vi sier 12 dager i tilfelle forsinkelser.

Vi vil sende bestillingen ut via EMS eller DHL.After bestillingen er sendt, vil vi tilby deg sporing number.You kan overvåke dine varer via følgende nettsted.

site EMS: http://www.ems.com.cn/english-main.jsp

site DHL: http://track.dhl-usa.com/TrackByRef.asp?nav=TrackByRef ou http://http://www.dhl.com/en.html

Hvis tollvesenet ønsker du å betale skatt avgift og det er under € 50, vil vi være ansvarlige for halvparten av den skatt fee.And vår kunde er ansvarlig for den venstre halvdel av skatt avgift.


Og dette var bare et eksempel. Bare en av de tre nettsidene de linker til fungerer.
Mye annet som er feil også som jeg ikke har nevnt.
SVINDEL!
Hvorfor kjøpe Canada Goose i første omgang, Kjedelig når alle 14 åringene du møter på gata har samme jakke som deg
Jeg skjønner virkelig ikke hva som får folk til å bestille seg jakker fra slike sider. Ved ca 10 sekunder oppdaget jeg noe som er mer en nok til å fastslå at dette er reint bedrageri og piss.

Hvis du scroller til bunn av siden finner du en kjempe formulert tekst som lyder slik:

Den Canada Goose regnes ikke fokusere absolutt minimum favoritt produsenten i oksygen Den definerte utveksling slag ordet canada goose norge har lenge vært helt identifisert om den faktiske hele merke suveren store fin meget godt leve videre tilbake tilbake til den flotte arrangement pluss det faktum kvantitet. Spesielt når kanskje oppdage youself å være besøker annonsert bort på grunn av regelmessig trening som vil ligner isbreer fjellklatring og dermed noen ganger vandrende, besitter I tillegg los angeles advokater er et heleid volum innenfor den retningen motivet noen salgserfaring, Betydelig chic-ness langs damer, menn og potensielt jenter og gutter, kombinert med så magemusklene altomfattende bolig kan godt integrere spesielt flere tilsvarende hvor generelt er virkelig likte under sin store forbundet med multi-farget witout tvil. Canada Goose er generelt veldig typisk de om absolutte større antall takket være populært valg knyttet til ut-av-dører metoder innenfor min naturlige miljø. Eventuelle arbeidstid kommer over en litt vanskelig ultimate grunn jeg anbefale reproduksjoner, Denne spesielle utforming og kanskje sikkert mer økte massive-Best vanlig stadig systemer pent samt solide, grunn til å gjøre det kan være uten tvil fint godt priset være. Den perfekte haug til støtte for fasaden canada goose world\'s-Across-Planet beholder holde en jobb vidtrekkende, Eller enda investeringsbeslutning kontinuerlig delen fra den tradisjonelle kjøpmenn lokale forhandler. Noen av våre noen forhandler hud oljer innsiden av det vil lede i sikre delikat til din bolig programvarepakke fabrikker, er Wandering regelmessig en undercover-kanaler. Ut siden er utvilsomt den primære rekke dissimilarity sjekkliste av forsyninger to ganger typer problemet. Når det er sagt, bare kvele kreativiteten friluft lesere, kan du være en eksepsjonell eiendeler. Det gamle kontinentet Canada Goose nedgang naturlige syntetiske husholdning sett jakker er uten tvil viktige maskiner på de haug stille mye mer pluss også hva mer merkbart videre isen kjølig den kalde årstiden få overleve på dette punktet, det er når de vurderer folk at hvis ikke har et hjem i de virkelig snør betingelser kjølig luft overflater. Masse folk utvilsomt som et eksempel som en lidende sjarm tyder våre personlige senket underliggende fasetter, Innenfor derimot hver, LSO er ofte de europeiske landene goose parka vanligvis forverres innsiden av hver utmerket system og slutter å virke så vel som i tillegg til denne kontrollen å se godt designet snart etter komfortabelt Fulblessed kjole slitasje. En usmakelig skjema vurderer verden canada goose jakke kids drive parka omsorg effektivt utrolig godt problem en ekte bestemt fluffiness når du er lavere gensere, det faktum at du bør definitivt er utvilsomt sikkert nederste delen i deg sentralfyr, men i tillegg vil sannsynligvis ofte den angitte gjør dette spesifikke evne vurdere direkte varianter og også en enkelt liten til mellomstor skittent. Best mulig i denne artikkelen gi deg som inkluderer svært presserende svindel når som vurderer å ta av bunnen regnskap for som kan levere de resultatene denne unike raskt på en de typer familie bygningen, Canada Goose, Kinds om Goose, svart og hvit-Lead Goose, Komme i kontakt med Goose, vestlige verden Brant, Harsh utemiljø Goose, Canada Goose verden Canada Goose, Honker. Som faktisk vanligvis er mest definitivt nok gjøre bruk av. Hva jeg er sikker på noen noen tips jeg bygge er rett og slett faktisk gledelig ut for å passe individuelle samtaler for. Som et resultat for å holde en innovativ vises, bør Passende tid tidsperiode du ønsker å definitivt klarer å få deres dårlig alligator klær, Grab den nye ekstremt ekte real 1. Ulike stil mye mer pels disse typer av mens Moncler kunstige buff klær vil være en enorm masse mye mer foretrukket. Naturlige syntetiske husholdning sett klær har falt vurderer i din egen nordisk effektivt Concur Eskimo spenner noen av landets fancy kjole antrekk. Som starter ut på at belegget fikk sin start med skinn-baserte hovedsak. Dette mest sannsynlig ble ansett tenkt sysselsatte ut til vann-Evidence opprettholde om gode skiforhold, vindfang. I dagens tider, All neste tordenvær fokusert på en slags stoff programmer produsert for ikke å nevne er konsekvent ikke kommer et første rate sette noen tid minst utgjøre proficiently ha muligheten når du må ha for å organisk stil, Enhver form av område i forhold til beste verktøyene, Denne saken klasse med bare fyr-Introdusert stoff-base, Uforståelige komponenter, egypt, ull, Tømte ganske menneskeskapt fiber fullt dyne, Mud glitrende 100 p. c ren mest fordelaktig en silke dyne pusset quilt snart etter på toppen av denne forbindelse materialer artikkelen innhold og deretter, The liker sannsynligvis vil det store flertallet av resultat i å være ansatt hvis du trenger for å utvikle målrettet viss dekning, og også hva som er mer overtopdress utseende er faktisk veldig rik. Canada Goose er definitivt hele et godt valg blandet med at de fleste etterspurte stiv. Alle dine nytt emne regnes som BUGATTI engasjerende i den ledende regionen produsert av bustiers dyrking, slik at med hvem man kunne virkelig førsteklasses vite veien som har må anbefales på toppen av det, men også helt-Tenkte på. Den canada goose expedition parka har blitt identifiserbar unik funksjon, Smart utseende og virkelig nyttig ambisjoner. Resultater av ut-av-dører lesere kommer til å ta utrolig unike det gamle kontinentet Goose kunstig buff slitasje. Eier generelt hver person å oppnå dette kan være normalt en flott bilde.

Er det ingenting som ringer i bjelle di når du leser dette, hvis ikke fortjener du å bli rundlurt. Bruk seriøst 10 sekunder på å sjekke siden du faktisk skal taste inn mastercard opplysningene dine og så slipper du ubehagelig lureri.

bahh kids these days..
Sitat av Knask Vis innlegg
Unnskyld at jeg spør, men hva er egentlig greia med disse jakkene?
De var jo uhorvelig stygge, må jeg si.
Er dette snowboard-jakker eller bruker man disse jakkene til vanlig?
Vis hele sitatet...

Prøvde og å spørre om nesten det samme i en annen tråd. Fikk ikke noe ordentlig svar da heller.
Sitat av Jandre Vis innlegg
Prøvde og å spørre om nesten det samme i en annen tråd. Fikk ikke noe ordentlig svar da heller.
Vis hele sitatet...
Du bruker de til vanlig, det er jo en parkas. Hvem bruker parkas i bakken? Forøvrig er de altfor behagelig å gå med.
Sitat av Wolflord Vis innlegg
Du bruker de til vanlig, det er jo en parkas. Hvem bruker parkas i bakken? Forøvrig er de altfor behagelig å gå med.
Vis hele sitatet...
Aah! Jeg burde jo skjønt at man ikke kan gå med en parkas i bakken, men at man skal se ut som en polfarer i gaten istedenfor.
Sitat av Knask Vis innlegg
Unnskyld at jeg spør, men hva er egentlig greia med disse jakkene?
De var jo uhorvelig stygge, må jeg si.
Er dette snowboard-jakker eller bruker man disse jakkene til vanlig?
Vis hele sitatet...
Det er vel antageligvis den beste vinterjakken man kan kjøpe for penger. Hvis du noen gang har gått med en canada goose i 20 minus skjønner du fort hvorfor folk vil bruke penger på de. Designet i jakkene endrer seg heller ikke fra år til år så det er et tidløst design som har sett likt ut i 20 år. En kamerat kjøpte sin for 8 år siden og den er fortsatt like fin i både pels og stoff. Altså en knallvarm parkas med ekstremt god kvalitet. Om du har lyst til å bruke den i bakken får være opp til deg selv, da fryser du iallefall ikke
Sitat av Knask Vis innlegg
Unnskyld at jeg spør, men hva er egentlig greia med disse jakkene?
De var jo uhorvelig stygge, må jeg si.
Er dette snowboard-jakker eller bruker man disse jakkene til vanlig?
Vis hele sitatet...
For "søringer" som vi kaller det her i nord, så ser jeg ikke med poenget at østlendinger går med slike når de sliter med hele 10 kuldegrader. Er værre her oppe når det bikker 20-30 minus. Da er det godt med en jakke som varmer. Når det er sagt får man jo langt billigere jakker som holder optimal varme i kulda. Jeg tror det mest er for status å gå med en jakke til sekstusen kroner.
Sist endret av mo3; 9. desember 2012 kl. 13:35.
Dette er jo utelukende en "statusjakke"
Som mo3 sier så finnes det billigere jakker som gjør jobben like bra, spesielt i en Oslo-vinter.
Jeg nekter ikke for att dette er en god jakke, noe det sikkert er, men jeg vet det finnes altenativer som er billigere.
Og som er produsert på mer human måte.
Sist gang jeg så Canada Goose i Norge så var prisen 5-8k hos Follestad for noen uker siden.
Hvis vennen din betaler 1500 for en jakke som koster rundt 6000 i vanlige butikker, fortjener han nesten å bli scammet. Alle som har litt vett i hodet skjønner man ikke kjøper samme jakke til 1500 ny.

Forøvrig, så er det mange "kopier" av denne jakken, som for eksempel Dressmann sin, som er veldig varm den også, og mye billigere.
Jakka er fake.

Gå inn HER og søk etter nettadressen.
Sitat av Knask Vis innlegg
Aah! Jeg burde jo skjønt at man ikke kan gå med en parkas i bakken, men at man skal se ut som en polfarer i gaten istedenfor.
Vis hele sitatet...
Det kommer helt an på hvor du bor i landet. Jeg er ofte innom Hedmark og der er det strengt tatt nødvendig med en tykk og god parkas, foretrekker frakk personlig, men de egner seg ikke når det blå på gradestokken kryper under 20. Samt er det veldig fin å ha her i Bergen siden vinden har vært ekstrem den siste tiden. Å se ut som en polfarer gjør meg ingenting, du holder varmen.

At det er ett statussymbol er det ingen tvil om, men synes det blir veldig dobbeltmoralsk å rakke ned på prisen når vi har tråder oppe angående kjøp av gaming-pc annenhver dag til en liknende pris om ikke høyere. Kan trygt si at jakken holder lengre enn pc'en.
Sitat av Knask Vis innlegg
Unnskyld at jeg spør, men hva er egentlig greia med disse jakkene?
De var jo uhorvelig stygge, må jeg si.
Er dette snowboard-jakker eller bruker man disse jakkene til vanlig?
Vis hele sitatet...
Da-ah! Man bruker bare ikke Goosen i bakken, ass. Til det har man fargerike, knææshe og freshe jakker til mange tusen fra Session lixom! Den bør helst matche snowboardet også, dah!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Perfection.
kentastic's Avatar
Trådstarter
Fikk faktisk jakken, var visstnok kjempe fin. Tok 3 dager fra Hong Kong, 4 dager fra Stavanger lol.
Bra alt ordnet seg

Kan legge til at jeg selv har en jakke, fikk den av ett familemedlem.
Den er veldig god og varm!
Men jeg hadde aldri brukt mange tusen på en jakke, uansett.
Sist endret av KjemikalieX; 23. desember 2012 kl. 14:43.
Sitat av kentastic Vis innlegg
Fikk faktisk jakken, var visstnok kjempe fin. Tok 3 dager fra Hong Kong, 4 dager fra Stavanger lol.
Vis hele sitatet...
trodde det var en bekjent av deg som hadde bestilt den i første posten
Sitat av kaan921 Vis innlegg
trodde det var en bekjent av deg som hadde bestilt den i første posten
Vis hele sitatet...
Var VISSTNOK kjempefin.
Sist endret av RabbitPen; 23. desember 2012 kl. 14:49.
Jeg vil anbefale å bruke http://www.canada-goose.com/counterfeit/ for å sjekke Canada Goose nettbutikker.

http://www.forbrukerombudet.no/2012/04/11042251.0
Sist endret av Zarlach; 23. desember 2012 kl. 14:54. Grunn: Link til forbrukerombudet
Fjellräven er et billigere alternativ. De har også gode jakker.
Håper reven løper fri med pelsen i behold! Hils kompisen din å si, bergans er like varm!
Har selv bergans jakke til 6k, den er såpass varm at jeg må åpne den opp i 20 minus, selv med kun T-skjorte under... Til tider litt dumt å kjøpe en FOR varm jakke...