Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 5091
Lurer på om det er mulig å koble meg på en annen pc fra min egen pc. Uten å være i fysisk kontakt med den andre pc.

Har brukernavn og passord til windows til den andre pc.
Kan få fatt i evn ip adresse også.

Noen som kan hjelpe meg med dette, evn fortelle meg hvordan jeg går frem?

På forhånd takk
Ja, remote desktop ringte.

Integrert i de fleste versjoner av Windows utenom Home-editions, og hvis ikke kan man bruke logmein eller VNC f.eks.
Evt. TeamViewer ?
Sitat av Shittles Vis innlegg
Anbefaler LogMeIn!
Vis hele sitatet...
Log me in er jo ikke gratis hele tia da.. Kun prøve versjon.
Sist endret av Ruudi; 19. november 2010 kl. 15:28.
Logmein er gratis.


Uansett, uten fysisk tilgang så er det kun windows sin innebygde RD du kan benytte deg av.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Ja, remote desktop ringte.

Integrert i de fleste versjoner av Windows utenom Home-editions, og hvis ikke kan man bruke logmein eller VNC f.eks.
Vis hele sitatet...

Bare husk at når du logger deg på med denne, så logger du av den som eventuelt er pålogget fra før.
Min datamaskin - kople til nettverksstasjon - skriv inn: \\ipadresse\c$ - du vil bli spurt om brukernavn og passord. Dette vil kun gi deg tilgang til innholdet på diskene, men det kan jo noen ganger være nok
Sist endret av LADYGAGA; 19. november 2010 kl. 16:58.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Ja, remote desktop ringte.

Integrert i de fleste versjoner av Windows utenom Home-editions, og hvis ikke kan man bruke logmein eller VNC f.eks.
Vis hele sitatet...
Og hvordan funker dette?
Når du starter remote-desktop så må du skrive inn en URL?
"Skriv inn URL adressen for å sette opp en ny tilkobling"
Ossen URL?
Sitat av hompetitten Vis innlegg
Bare husk at når du logger deg på med denne, så logger du av den som eventuelt er pålogget fra før.
Vis hele sitatet...
Ikke dersom du har terminal services installert og konfigurert.

Sitat av Ruudi Vis innlegg
Og hvordan funker dette?
Når du starter remote-desktop så må du skrive inn en URL?
"Skriv inn URL adressen for å sette opp en ny tilkobling"
Ossen URL?
Vis hele sitatet...
Nei, man bruker MSTSC for å koble til MS-RDP protokollen som bruker port 3389.
Jeg har windows 7 -home edition. Den andre pc er, xp profesional. Hvordan blir dette da??
Om du får noen ved denne pcen til å installere logmein-klienten på pcen er det en veldig enkel og grei løsning.
datamaskin>koble til nettverkstasjon>hvilken nettverksmappe vil du koble til. Stasjon..en hel haug og mappe...er det her jeg skriver //ipadressen/c$ før passord og brukernavn?? Teskje info

Sitat av Yochi Vis innlegg
Om du får noen ved denne pcen til å installere logmein-klienten på pcen er det en veldig enkel og grei løsning.
Vis hele sitatet...
Hadde det vært såre vel... Har ikke admin rettigheter..vanskelig å få lagt inn noe. Klusset en gang tidligere, for å si det slik, det var nære på Tror ikke han som satt på verkstedet med admin hadde helt peiling på hva dataen hadde vært utsatt for. Men at noen var sneket seg inn forbi admin var nå helt sikker
F-securen gjør det også vanskelig å legge noe som helst inn

Det aller viktigste er å komme på mailen, men generellt er alt greit å se.
Hva om pc-en ikke er på samme LAN?
TeamViewer anbefales!

Det er helt gratis og fungerer helt smertefirtt! Ingen åpning av porter etc.

http://www.teamviewer.com
Sitat av Sinis Vis innlegg
Hva om pc-en ikke er på samme LAN?
Vis hele sitatet...
Såfremst porter som er nødvendig for applikasjonen er åpnet og forwarded er det null problem, ofte er dette bare en port for mer givende applikasjoner.

Logmein bruker vel et tunnellsystem, slik at portmapping ikke skal være nødvendig, men det kan fortsatt bli blokkert.
Sist endret av AtXbYeA; 20. november 2010 kl. 19:37.
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
TeamViewer anbefales!

Det er helt gratis og fungerer helt smertefirtt! Ingen åpning av porter etc.

http://www.teamviewer.com
Vis hele sitatet...
Man kan også bruke en "Kjør" versjon, som ikke installeres på pcen!

Denne kjører helt til den lukkes, og kan kjøres som tray ikon.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Ja, remote desktop ringte.

Integrert i de fleste versjoner av Windows utenom Home-editions, og hvis ikke kan man bruke logmein eller VNC f.eks.
Vis hele sitatet...
Sjekket det, maskinen min vil kun føres som klient og ikke host.. grr... må visst kjøpe nytt program etterhvert...
Slenger inn et kjapt spørsmål her: Hvilket av de tilgjengelige remote desktop-programmene krever minst båndbredde for å kunne kjøre knirkefritt? Har brukt UltraVNC, LogMeIn og TightVNC, og jeg merker stor forskjell.
While all editions of Windows 7 and Vista can be a remote desktop client, only the Windows 7 Professional, Ultimate, and Enterprise OR Vista Business, Ultimate, and Enterprise editions can host a remote desktop connection.

Hva med XP Proffesional. Funker den som host?
Sitat av Billykid Vis innlegg
While all editions of Windows 7 and Vista can be a remote desktop client, only the Windows 7 Professional, Ultimate, and Enterprise OR Vista Business, Ultimate, and Enterprise editions can host a remote desktop connection.

Hva med XP Proffesional. Funker den som host?
Vis hele sitatet...
Ja, det er mulig. Link.

Regner med det var dette du mente.
Sist endret av Amitabha; 23. november 2010 kl. 12:33.
Sitat av Amitabha Vis innlegg
Slenger inn et kjapt spørsmål her: Hvilket av de tilgjengelige remote desktop-programmene krever minst båndbredde for å kunne kjøre knirkefritt? Har brukt UltraVNC, LogMeIn og TightVNC, og jeg merker stor forskjell.
Vis hele sitatet...
Synes det mangler en sammenligning av de forskjellige programmene du har prøvd, siden du merker stor forskjell på de.
Sitat av Amitabha Vis innlegg
Ja, det er mulig. Link.

Regner med det var dette du mente.
Vis hele sitatet...
Yapp
...og det er visst samme linken som jeg selv la inn for litt siden...Snakk om å ha full kontroll her
Sitat av Kal87 Vis innlegg
Synes det mangler en sammenligning av de forskjellige programmene du har prøvd, siden du merker stor forskjell på de.
Vis hele sitatet...
Du mener jeg skal komme med en sammenligning?
Sitat av Amitabha Vis innlegg
Du mener jeg skal komme med en sammenligning?
Vis hele sitatet...
Hvis du skal ha det servert på sølvfat med gullkant og diamantbelagt overflate så skal du få det:

JA, er du så snill at du lager en kort sammenligning på de forskjellige programmene du har brukt, siden det var så stor forskjell på de.

Jeg mener ikke du skal bruke all verden av tid å krefter på det, du kan f.eks gjøre det slik:

Program1: 5/10
Program2: 8/10
Program3: 6/10