Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 4805
Heisann! Det er en i klassen min, som har facebook. Jeg hadde hu på vennelista før, men nå finner jeg ikke hu mer. Ikke finner jeg henne ved å søke på navnet hennes, ikke finner jeg henne hos noen andre venner, selvom de finner hu. Og når de da sender link til profilen hennes, så får jeg "Siden eksisterer ikke" eller noe ala det...

Wtf er det som skjer?
Kanskje ho har blokka deg?
Kanskje flytta ut?

Edit: leste ikke gjennom før jeg postet=/
Sist endret av Falken; 22. august 2010 kl. 16:05.
Kanskje denne personen har blokkert deg? Du vet, du kan fysisk snakke med personen å finne det ut, hehe...ikke alt trenger å skje over skjermen
IT-Konsulent
Bruskork1's Avatar
Trådstarter
Ja, men hu forsto ikke hvorfor jeg ikke fant hu.. Så det kan skje om hu blokkerer meg altså? = ) Da får jeg si at det kanskje er tilfellet da. : )
Få henne til å lagre deg som venn. Ser ho deg?
IT-Konsulent
Bruskork1's Avatar
Trådstarter
Jeg skal spørre neste gang jeg prater med hu. Kanskje hu finner meg. Synes det var rart at hos meg så var det som at personen ikke eksisterte på facebook..

Takker for svar.
Jepp, er det som skjer når hun har blokkert deg
Off topic:
Hvordan blokkerer man folk på denne måten?
Sitat av CriminalMind Vis innlegg
Off topic:
Hvordan blokkerer man folk på denne måten?
Vis hele sitatet...
Account (Topp-høyre hjørne) -> Privacy-settings -> Block Lists (midten nede).
Jeg vet om noen som har gjort sånn at folk ikke kan søke deg opp, men du kan søke dem opp..
///youtube///http://www.youtube.com/watch?v=-WvAzMpYHQ8 ///youtube///
Sist endret av vacant; 29. august 2010 kl. 00:59.
Det behøver ikke å bety noe som helst. Det er en instilling som gjør at kun visse personer kan finne deg i søkelisten, f.eks. "kun venner av venner" eller (tidligere) "kun personer i mitt nettverk". Jeg hadde lenge på denne funksjonen selv uten å vite om det, men jeg la heller til de jeg trengte manuelt. For øvrig en ganske bra instilling å sette den på venner av venner, og så la være å bli venner med såkalte 'samlere' eller bloggere med tusenvis av venner.

For alle som er opptatt av sikkerhet på Facebok anbefaler jeg bookmarkleten http://www.reclaimprivacy.org/facebook som forteller deg nøyaktig hvor mye informasjon du deler bare ved å være pålogget facebook når du surfer på andre sider.
Sitat av Dyret Vis innlegg
For alle som er opptatt av sikkerhet på Facebok anbefaler jeg bookmarkleten http://www.reclaimprivacy.org/facebook som forteller deg nøyaktig hvor mye informasjon du deler bare ved å være pålogget facebook når du surfer på andre sider.
Vis hele sitatet...
Er det slik at facebook kan logge hvilke internettsider jeg surfer på mens jeg er pålogget?
Sitat av Vlad.Drac Vis innlegg
Er det slik at facebook kan logge hvilke internettsider jeg surfer på mens jeg er pålogget?
Vis hele sitatet...
I teorien så kan de det hvis siden har en "aktiv" Facebookplugin, f.eks. "Like our group on Facebook!" og så kommer det en sånn boks som viser vennene dine som er i gruppen. Men jeg tviler på at Facebook faktisk gjør dette. Det er uansett bekymringsverdig at så mye personlig informasjon er tilgjengelig for andre internettsider så lenge man er pålogget, og det er veldig lett å lage sider som kan lure deg til å autorisere apps eller like forskjellige grupper.