Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1474
Jeg kjøpte en Mp3 spiller som det ikke fulgte med oppladbart batteri.
Finnes det AAA oppladbart batteri?
Selvfølgelig, bare ta deg en tur ned på elkjøp feks, der har de sånt. Jeg har Oppladbare AAA batterier hjemme selv, funker som en drøm, bortsett fra at jeg ofte glemmer å lade dem! ^_^;
Trådstarter
Vil mp3 spilleren min lade batteriet selv? via USB porten?
det er en packard bell - audioslave 1024mb til info
Kjenner ikke din spiller, men den lader neppe AAA via usb...
Tviler veldig sterkt på at den vil lade batteriet via USB. Men jeg kan si deg at du får kjempebra batterier med lader på Clasern, eller de er veldig bra i forhold til hva de koster.
det kommer IKKE til å gå. laderen står i stikkontakten, så plasseres batteriene oppi. og etter den tiden dem trenger, så har du "nye" batterier
Sitat av t33zr
Vil mp3 spilleren min lade batteriet selv? via USB porten?
det er en packard bell - audioslave 1024mb til info
Vis hele sitatet...
Nei, det vil ikke gå. Du må ta batterie ut og lad dem "selv". Det er umlig og ladde vanlige AAA batteri via USB..
Trådstarter
ok. takker for svar
Mener det finnes ladere for AAA som kobles til usbporten.
Men da må du fortsatt ta batteriene utav mp3spillere og inn i laderen+at en 230v mest sansynlig er kjappere så ville gått for en 230v lader selv, ikke usb
Kan se om jeg finner ut hvor de selger usbladeren hvis du er interessert?
Det finnes usb ladere for batterier ja. gadgets har en usb lader for mobil telefoner.. vist det er hull for "eliminator" på den mp3 spilleren så er det godt mulig at du finner en universal sak som går via usb. standar nokia ladere funker feks på en go del elektroniske duppeditter da pluggen passer. så tips, vist nokia laderen passer i hullet på mp3 spillern så kan den saken fra gadget være det du leter etter. koster bare 199,-
Det er ikke mye man kan bruke USB-multiting til.
De fleste ting skal ha 12V, og USB gir bare 5V.

Edit:
Hvis MP3 spilleren din skal ha 5V, eller du vil bruke litt over dobbel så lant tid som er nødvendig, er det ikke vannskelig å lage USB-strømlader.
Sist endret av kakeflekk; 23. februar 2006 kl. 17:55. Grunn: Legge til noe mer info
Hvis man må bruke usb-porten til batterilader, da må man ha sykt få stikkontakter i huset!
Foreslår, som andre her, at du kjøper deg en lader fra f. eks. Elkjøp

Selv har jeg en tilsvarende lader med batterier som jeg bruker til digitalkamera. De varer lenge nok.
(Offtopic: glemte å lade en gang jeg skulle på fest. Kjøpte en pakke med 16 "firstprice-batterier". Alle 16 batteriene ble brukt den kvelden, selv om jeg kunne klart meg med to av de jeg hadde glemt å lade!)
Sitat av Frozk
Hvis man må bruke usb-porten til batterilader, da må man ha sykt få stikkontakter i huset!
(...)(Offtopic: glemte å lade en gang jeg skulle på fest. Kjøpte en pakke med 16 "firstprice-batterier". Alle 16 batteriene ble brukt den kvelden, selv om jeg kunne klart meg med to av de jeg hadde glemt å lade!)
Vis hele sitatet...
Haha, ja ,men kan jo være praktisk med en usblader, f.eks hvis man skal på tur. F.eks eldre hoteller kan ha få kontakter og hvis behovet for å lade mobil, batterier til kamera/mp3 og data melder seg samtidig kan en usblader være kjekk å ha
Offtopic:
Firstprice er noe dritt ja
Se bare hva det gjorde med cf-kortet mitt i denne posten http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=58145
Trådstarter
Det er noen MP3 spillere som lades i usb porten. så det var i hovedsak derfor jeg lurte...
ja, min aller første hadde den slags lading.

synes det byr mer på trøbbel enn med et lite batteri..

men nå har jeg jo iPod så jeg har jo ikke noe valg!
Trådstarter
tror kansje jeg skal selge min å kjøpe ipod i stedet....
Sitat av t33zr
tror kansje jeg skal selge min å kjøpe ipod i stedet....
Vis hele sitatet...
hvilken er det du har?
2 stk 1,5v AAA/AA batterier blir jo tilsammen 3V. (Oppladbare batterier er kun 1,2V)
USB = 5V som fint kan lade 3v batterier. Lader skal alltid ha høyere spenning enn batteriene den lader.

Finnes spillere som lader batterier over usb og spillere som ikkje gjør det
Trådstarter
Sitat av handy.
hvilken er det du har?
Vis hele sitatet...
http://www.packardbell.no/products/node1875.asp
http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO..._vartypes_text
1 giga versonen
Sist endret av t33zr; 25. februar 2006 kl. 00:23.
har ikke packard bell blitt slaktet da? trodde mp3-spillerene deres lå nederst på lista..

kjøp iPod;o har ikke vært så fornøyd på lenge.. selv om jeg hadde mine tvil
iPod Nano er bra! Tar lite plass, bra lyd, mye plass, billig (kan diskuteres)