Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2228
Her forleden var jeg på en liten "fest"! Der fikk jeg tilbudt noe som å drikke som jeg syntes var drit digg! Men jeg hadde allerede drukki litt, så jeg husker ikke hva det het!
men jeg husker at det lukta litt som hostesaft! Og smakte kansje litt sånn åsså!
Men var ganske sterkt. (du merka det i halsen kan man si) Det jeg lurer på er om noe vet hva det heter, og kansje ca. hvor mye det koster?
Det var sikkert Jägermeister eller en annen slags bitter. Det er dyrt.
Tja...
Fortell litt mer. Farge?
Det kan jo være hva som helst, men jeg prøver et skudd i blinde:

Jeg gjetter på Fernet...
Trådstarter
Det hadde et kort navn. 4-5 bokstaver tror jeg!
Sterk tyrker kanskje :P
kanskje det er tyrker ?

Edit: litt for treig der ja :P
Høres for min del ut som dårlig blandet tyrker ja. Husker jeg og frevev en gang i tiden kjøpte oss ei flaske med tyrkeressens på Rema 1000, og i mangel på vodka å ha oppi ble det whiskey. Det smakte hostesaft.
Trådstarter
Tror det het noe lignenede quiko eller noe!! Det var gjennomsiktig. (som om det hjelper)
Høres ut som du har drukket Fisher a.k.a Fishermans friend shot..
koster vel rundt 200 spenn på polet for flaska men er så sinsykt mye bedre når man laget den selv!

Edit; om det var Blank veske er det ikke fisher men muligens Minto/Mintu som står i mellom 35-40% og bestandig er på handlelista når jeg er i finland...
Sist endret av NoillStress; 20. februar 2006 kl. 16:31.
Du drakk fernet. Eller fernet branca som er det hele navnet
tenkte kanskje Sambuca, men jau.. sikkert fernet som dere kaller det.
Trådstarter
Som sagt: "Det hadde et kort navn, quiko eller noe lignende!"
Fernet er no ikkje uoverkommelig langt akkurat.
Du kan jo evt sjå om du finner liste over brennevin eller noke på nettet som du kan sjå over etter noko kjent
usertitle import
bleh's Avatar
Ozo *tjuefemogtyvetegn*
Kan det ha vært Pastis?
Sambuca eller Tequila.. Jeg tipper på det siste..
kanjskje det var ouzo? hehe..
Trådstarter
Sitat av sondr91
kanjskje det var ouzo? hehe..
Vis hele sitatet...
Det kan hende! Det høres kjent ut! Hvor får jeg kjøpt det? (regner med polet ) Og ca. hvor mye koster det?
jeg tror det er som covcon sier; pastis! lukter veldig hostesaft og smaker veldig hostesaft!

tyrker og jäger er jo alment kjent, så jeg tror du burde visst det hvis det var det!
http://www.vinmonopolet.no/is-bin/IN...butikk_key_id=

Regner med at det er Ouzo det er snakk om, ja!
Som du kan se på sida, koster en 0,7 liters flaske 239,-.
Smaker ganske likt hostesaft. Lakrisaktig, på en måte.

EDIT: Feil på linken.
Sist endret av mortal; 20. februar 2006 kl. 20:05.
Jeg tipper også det er Ouzo. Det passer i hvert fall veldig godt til beskrivelsen.

OT: Halla mortal!