Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1281
Jeg bor på grønland i oslo og dama blir diskriminer når hun er ute i byen på dagtid/kveldstid. Tror ikke hun er den eneste norske kvinnen som blir det. Hun blir kalt litt av hvert blir forfulgt og til og med tatt tak i. Hva kan hun forsvare seg med, noen som en jente lett kan bruke og hvor kan jeg få tak i det(tåregass, pepperspray, slagvåpen++)

noen som vet om denne er noe tess"
http://www.bodyguard.se/images/Bodyguard-spray-med-therese.jpg
Sist endret av hairball; 20. februar 2006 kl. 13:05.
Pepperspray, tazer og teleskopbatong gjør nok susen. Ville ikke kjøpt noe sånn øko-crap som kan selges lovlig, da det sikkert ikke funker særlig bra. Finnes masse butikker i USA som selger dette, men problemet er vel å få det gjennom tollen. Vi lever i et land der en desverre ikke får lov til å ta ansvar for egen sikkerhet.
Takker for inlegget, jeg er litt skeptisk til dette lovlige greiene, lurer på om det funker i det hele tatt. Er det noen som har erfart effekten av disse som er lovlig i norge?
Hva med å ta dette opp med politi eller lignende instans, slik enhver normal person faktisk ville gjort. Tror du at tazer, pepperspray faktisk vil fikse dette?
Tror ikke politiet bryr seg, og det har ikke vært noe overgrep i sterk form. Jeg vil være føre var, slik at dama har noe hvis det skulle skje et overgrep. En normal person er føre var, og går ikke til politet hvis det ikke har skjedd noe, tror ikke politet løfter en finger så lenge det ikke har skjedd noe.

Noen som erfart disse lomme sirene med høy lyd, er dette noe tess.
Sist endret av hairball; 20. februar 2006 kl. 13:17.
Jeg bor i området, og dama mi opplever det samme. Hun kler seg ikke utfordrende, og gjør lite av seg. Likevel får hun mange slengbemerkninger.

Vi har snakket om dette og kom fram til at sikreste vei til å bli banka opp/voldtatt/gud forby er å ta til motmæle og bruke diverse remedier, som pepperspray, tazers o.l.

Dama går rolig videre, og det går alltid greit.

Når det er sagt flytter jeg fra den ghettoen her snart.
ja, hvis man blir overfalt da, skal man bare ligger der? det er det jeg snakker om, ikke blind vold. Jeg vil at dama skal ha noe å forsvare seg med hvis hun blir overfalt. dama mi går også vidre men blir fulgt etter...
Det enkleste er kanskje en form for trygghetsalarm? Det er en liten dings du har i lomma/veska/hånda, som aktiveres med et trykk, så uler og piper den som et helvete.

Hvis du vil gi dama di mer følelse av å være trygg kan du spandere et selvsforsvarskurs på henne. Det finnes kurs som er spesielt lagt opp for å takle overgripere, med fokus på en del enkle teknikker.

Eller du kan gjøre som meg: Rømme til vestkanten

Edit: Det er ikke meninga å stigmatisere Grønland, men det er faktisk ganske ubehagelig å oppholde seg der på visse tider av døgnet. Det samme går for de fleste områder av Oslo hvor det er utbredt dopsalg, med påfølgende kriminalitet. Og det er en del av områdets beboere som har et kvinnesyn som mildt sagt ikke harmonerer med mitt.
Sist endret av Gilgamesj; 20. februar 2006 kl. 13:34.
Tror vi flytter etterhvert ja. Tror ikke selvforvar passer helt. Trygghetsalarm noen som vet at det funker da? erfaringer?
Sitat fra treningsforum.no (jeg søkte på voldtektsalarm i google):

Min far er av den tause typen. Den typen som kan kappe av seg tommelen, teipe den fast igjen, og kjøre selv til legen for å få den sydd på... Uten bedøvelse, da bedøvelse visstnok gjør ham kvalm...

Far har blitt knivstukket, banket opp, utsultet og ihjælgått på antiterrorøvelser... men spør du ham hva det verste han har opplevd, er; da svarer han PEPPERSPRAY!

Han gråt som en unge, og spydde, grein og sikla om hverandre i en halvtime.. Han sa han heller ville dø i den tid det sto på.. Han var nemlig ikke lur nok til å lukke munn og øyne, og sadisten som spraya ham gav ham en kameratslig saftig dose..
Vis hele sitatet...
Sitat av Gilgamesj
Sitat fra treningsforum.no (jeg søkte på voldtektsalarm i google):
Vis hele sitatet...

dette er nok en ulovlig version av pepperspray.
Tror egentlig pepperspray, slagvåpen, kniver og lignende bare ville provosert "overgriperne". Kan jo hende at det skremmer dem de ser vel ikke akuratt så mye hvis de får noen spruter pepperspray i øynene men kan jo altids komme en "payback" som sikkert ikke blir så hyggelig. Trygghetsalarm skaper ihvertfall oppmerksomhet og da kan det jo hende at "overgriperne" blir skremt unna så det kan nok hjelpe. En menneskerett burde være og få gå trygt ute uansett hvor og når du går men sånn er det desverre ikke, politiet er vel opplyst om problemet men de gjør vel sikkert ikke så mye ut av det.
Sitat av hairball
dette er nok en ulovlig version av pepperspray.
Vis hele sitatet...
Vet ikke om du får kjøpt politiets utgave over disk, men det var den typen sitatet har bunn i, da faren til karen jeg siterer etter sigende er politimann.
Når trådene dine forsvinner eller blir stengt er det et HINT om at du skal la være å lage flere. Din 7 dagers ban er enda et HINT!