Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1885
Hei. har noen papirer som må oversettes eksakt ifra norsk til engelsk, hvor kan jeg gjøre dette og er dette noe som koster mye?
Trådstarter
takk for svar
tror du det finnes noen i oslo området også?

har leita litt,men
Hør med 1881, du
Sitat av tomacro Vis innlegg
takk for svar
tror du det finnes noen i oslo området også?

har leita litt,men
Vis hele sitatet...
Tror ikke du har leita lenge. Første treff på google. Søkeord: Oslo Oversette
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Kan jeg spørre hvor mange sider dette er, og evt antall ord?
Det er skremmende hvor hjelpeløse enkelte mennesker er. Har du hørt og google? Gulesider? 1881?

Er vel forøvrig ett fett om de holder til i Oslo. Du klarer vel å sende på mail?
Sitat av Pledrik Vis innlegg
Er vel forøvrig ett fett om de holder til i Oslo. Du klarer vel å sende på mail?
Vis hele sitatet...
Da kommer mailen raskere frem.
Kanskje det bare finnes på papir og han ikke har scanner?
Trådstarter
selvfølgelig kan jeg sende mail

Men jeg tenkte heller å bare fikse det her i Norge,,der jeg kun har papirene ved meg også, så er da bare å stikke kjapt innom kontoret og gi dem det der.

Jeg har faktisk ikke hørt om google, gulesider eller 1881, så derfor jeg er her pledrik. Var det et godt nok svar for deg,eller er detnoe mer du lurer på?

Takk for svar dere andre. Er snakk om 2 A4 sider.

Helt riktig aerox88, faktisk en som skjønner det
Sist endret av tomacro; 19. mars 2012 kl. 16:28.
Sånn! Her har du en enkel guide til google
Trådstarter
hehe,,supert
Sitat av tomacro Vis innlegg
Jeg har faktisk ikke hørt om google, gulesider eller 1881, så derfor jeg er her
Vis hele sitatet...




Uansett, for å svare på det andre spørsmålet ditt:

"Hvor mye koster det?"

Da jeg ikke har kjøpt en slik tjeneste selv, har jeg ikke et fullstendig korrekt tall. Men min venninne som skulle reise på utveksling måtte få vitnemål/karakterutskrift oversatt. Hun måtte låne penger av meg, og hun spurte da om 1200kr. Disse skulle gå til oversetteren. Så jeg regner med at det ligger rundt der. Dette var forøvrig også i Oslo og det var 2 A4 sider.

Dersom det er viktige/offisielle dokumenter du skal oversette, så bør du være nøye med hvem du bruker som oversetter. Han/hun må som regel være godkjent for dette formålet.
Sist endret av Lily Bowen; 19. mars 2012 kl. 16:38.
Trådstarter
hehe, det du siterte ,får du nesten ta med en klype salt :P

men takker for svar, da fikk jeg vite det jeg trengte. Vet du hvor hun kanskje oversatte sitt? var hun fornøyd?

Dette er også et vitnemål ,derfor jeg lurer

Jeg trodde faktisk det skulle koste langt mer enn rundt 1200 kr.
Sist endret av tomacro; 19. mars 2012 kl. 16:46.
Sitat av tomacro Vis innlegg
hehe, det du siterte ,får du nesten ta med en klype salt :P

men takker for svar, da fikk jeg vite det jeg trengte. Vet du hvor hun kanskje oversatte sitt? var hun fornøyd?

Dette er også et vitnemål ,derfor jeg lurer

Jeg trodde faktisk det skulle koste langt mer enn rundt 1200 kr.
Vis hele sitatet...
Nei, man vet aldri. Dessuten så må jeg dessverre innrømme at det virket slik.

Nei, dessverre. Men hun tok kontakt med Høgskolen og ble henvist til Utdanningsdrektoratet. Der var det "utdanna" folk som gjorde det, med et fint kvalitetsstempel. Jeg ville spurt rådgiver på skolen dersom jeg var deg.
Går du fortsatt på skole?
VGS? Isåfall har kanskje skolen din et tilbud for dette?
Hos oss tar dem ihvertfall 150,- NOK hard valuta for å oversette vitnemål/andre karakterer til engelsk.
Kanskje verdt å høre der eventuelt?
Trådstarter
Jeg har hørt med skolen, men de kunne ikke hjelpe meg, der de kun kunne gi meg dette på norsk