Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  95 10669
http://82.99.25.142/prq/
Bilder av hvordan det så ut etter raidet.
"Stadige angrep på det svenske politiets nettside gjør at de rett og slett ikke greier å få den opp igjen."

Fildelere slår tilbake mot svensk politi, eller bare tilfeldig? http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=118403
Sist endret av Grimdoc; 2. juni 2006 kl. 15:40.
Sitat av Grimdoc
"Stadige angrep på det svenske politiets nettside gjør at de rett og slett ikke greier å få den opp igjen."

Fildelere slår tilbake mot svensk politi, eller bare tilfeldig? http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=118403
Vis hele sitatet...
*ironisk* Jepp, helt tilfeldig.

Uansett så er det ulovlig og idiotisk å "ta igjen" på den måten...Det er hærverk. Hvorfor ikke bare gå opp å knuse rutene til det svenske politiet istedenfor.
Sitat av Einherjer
Om jeg ikke husker feil så sto det på suprnova.org sin side for lenge siden att de og skulle komme opp om noen dager, noe de aldri gjorde
Vis hele sitatet...
Correct me if I'm wrong, men jeg trodde det var samme folkene som driver newnova.org?
så hvorfor ville de starte noe nytt når suprnova var den mest kjente siten torrentverdenen hadde sett da? hvorfor ville de lage en ny som ikke er kjent når farene for raid og slikt er det samme? jeg skjønner det ikke, kan godt hende att du har rett, men d virker bare ulogisk for meg hvertfall.

Uansett, siden de var så store så kom det jo maaaaange "nova" kloner, hvem vet.
Sist endret av Einherjer; 2. juni 2006 kl. 18:37.
Sitat av cryo
Det ville vert et stort tap for p2p, ett stort vinn for scenerne
Vis hele sitatet...
Ja kjempe. Folk får det uansett
Sitat av Einherjer
Er ikke att TPB er så supert, men det er symbolsk, alle vet hvem de er å hva de står for, det skal litt til for å knekke det.
Vis hele sitatet...
Sier meg sånn halvveis enig der jeg gitt!
correct me if i`m wrong ,

men hørte rykter i går om at di kom til å sende ut bøter til folk som har lastet ned fra pirate-bay ... men correct me if i am wrong asså... bare rykter som sagt...
Uansett blir ikke nordmenn straffet. Bare svensker... fordi de bøyde seg for amerikanere før oss og lagde rare lover...
Sitat av DJ-timoty
correct me if i`m wrong ,

men hørte rykter i går om at di kom til å sende ut bøter til folk som har lastet ned fra pirate-bay ... men correct me if i am wrong asså... bare rykter som sagt...
Vis hele sitatet...

En av hovedmennene bak TPB gikk i går ut i media (fant ikke linken nå) å avkreftet at de oppbevarte noe som helst logg i forbindelse med nedlasting. Så dette er nok ganske tomme rykter.
Sitat av Einherjer
så hvorfor ville de starte noe nytt når suprnova var den mest kjente siten torrentverdenen hadde sett da? hvorfor ville de lage en ny som ikke er kjent når farene for raid og slikt er det samme? jeg skjønner det ikke, kan godt hende att du har rett, men d virker bare ulogisk for meg hvertfall.

Uansett, siden de var så store så kom det jo maaaaange "nova" kloner, hvem vet.
Vis hele sitatet...
Leta litt, og fant fram til dette på digg:
The guy from suprnova.org gave his old code to a new owner a torrent site called newnova.org looks exacly like suprnova but with a new name and owner.
Vis hele sitatet...
Så... Tja... Den kom jo tilbake på en måte
Hadde han gitt vekk/solgt med domenet tror jeg suprnova fremdeles hadde vært en av de mer aktive.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Trådstarter
Det er egentlig helt vilt hvor mye de som står bak dette raidet har dritet seg ut.
1: De har raidet serverne uten lovlig grunnlag
2: De vil ikke finne noe på serverne å dømme TPB for
3: Det har gått over mange andre uskyldige sider, flere har tapt penger
4: Det har reist spørsmål når det gjelder politiets bruk av ressurser (50 folk for å ta serveren til EN site?)
5: Masse omtale om TPB i media -- gratis reklame
6: De har ikke oppnådd noe som helst. TPB kommer snart opp igjen, sterkere enn aldri før.

Edit: Det skal visstnok være en demonstrasjon i Stockholm også.
Sist endret av Skyfex; 2. juni 2006 kl. 19:59.
Sitat av empty_other
*ironisk* Jepp, helt tilfeldig.

Uansett så er det ulovlig og idiotisk å "ta igjen" på den måten...Det er hærverk. Hvorfor ikke bare gå opp å knuse rutene til det svenske politiet istedenfor.
Vis hele sitatet...
Like ulovlig og idiotisk som det var av politiet å raide dem?
I like turtles
Skyfex's Avatar
Trådstarter
TPB kan jo ikke være ansvarlige for noe en sympatiserende gruppe har gjort, selv om det er ulovlig. Det blir som om en musikkgruppe skulle holdes ansvarlig for at noen tagget navnet deres på en vegg.
polisen.se er oppe igjen nå
Piratebay er oppe igjen!

http://85.17.40.35/
Funker fint med thepiratebay.org også
Sitat av covcon
Funker fint med thepiratebay.org også
Vis hele sitatet...
Ikke her. Mulig de har litt mye trafikk? Eller?
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Slik jeg skjønte det er det hele egentlig en maktdemonstrasjon mot TPB sine frekke svar og uthenging mot alle rettighetshavere som har sendt brev til dem. Uansett hvor "prinsippielt" det er leit at de slår til mot warez, syns jeg ikke det er mindre enn forventet, og langt fra noe stort tap om TPB skulle gå under.
Sitat av ZerBox
Ikke her. Mulig de har litt mye trafikk? Eller?
Vis hele sitatet...
Hm, funker helt fint til meg. Prøv igjen...
De har flyttet serverene sine til Nederland.
LeaseWeb som hoster det nå, så det blir et annet land USA må overtale for og få ned TPB igjen.
Jeg lo utrolig godt av den nye banneren tho.
http://www.thomaseh.com/filer/TPB.jpg
The Police Bay - pretty funny.
Sitat av ZerBox
Piratebay er oppe igjen!

http://85.17.40.35/
Vis hele sitatet...
Er det bare jeg som ikke finner noen torrenter?
Sitat av fappaggagga
Er det bare jeg som ikke finner noen torrenter?
Vis hele sitatet...
'No hits due to politics

The search function will be back later today.'
Funker i hvertfall og browse de.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
En 17 år gammel gutt innrømmer å ha vært den skyldige bak polisen.se-angrepet. Les hele saken her.
50 politimenn for å hente noen harddisker på et server hus? haha!
Sitat av grudgE
50 politimenn for å hente noen harddisker på et server hus? haha!
Vis hele sitatet...
"svenskevits"
"hvor mange svenske politifolk må til for å hente en server"
Sitat av grudgE
50 politimenn for å hente noen harddisker på et server hus? haha!
Vis hele sitatet...
Nei, 50 politifolk til å koordinere hele razziaen. De tok folk også.
Sitat av DJ-timoty
"svenskevits"
"hvor mange svenske politifolk må til for å hente en server"
Vis hele sitatet...

Haha, den var jo faktisk litt bra
Heh, der er den oppe igjen ja... med nytt navn på siden "the police bay" (samme adresse)
noen som vet hvor mange registrerte brukere TPB hadde før raidet? nå er det hvertfall: 1059568 registered users. Brukbart det da:P
Sitat av DJ-timoty
"hvor mange svenske politifolk må til for å hente en server"
Vis hele sitatet...
Haha, endelig en ny svenskevits de ikke kan bruke mot oss på samme måte :P
Jeg får ikke til å laste ned noen torrent-fil? Får bare "Site not found"
Her er noen bilder fra demonstrasjonen som var i Stockholm.
flere som fortsatt ikke kommer inn igjen?

kom inn..allikevel
Sist endret av zeronz; 4. juni 2006 kl. 18:36.
Jeg har ingen problemer med å komme inn.
Tror alt er "up and running" nå.
Sitat av Grimdoc
Jeg har ingen problemer med å komme inn.
Tror alt er "up and running" nå.
Vis hele sitatet...
Ikke alt. Søkefunksjonen er fortsatt nede...
Samtlige DL's jeg har gått inn på ender med "404 File Not Found" - WTF !?
Det er nok bare å smøre seg med en god del tålmodighet. Tviler på at de får opp alt "over natta", bare å la de stakars webmasterne jobbe med saken. Finnes jo flere DL sites...
ProjectW er for eksempel en meget bra side. Hvis noen andre vet om noen bra slike sider kan dere jo linke til de
Hvorfor står det at INGEN har lasta ned, seeder osv ?
Fordi dem sikkert jobber på spreng for å gjøre istand alt slik det var. Og kanskje det ikke er første-prioritet å vise hvor mange som laster ned osv, men faktisk å gjøre så man kan laste ned.
Jeg finner noen torrenter nå (på top 100) men jeg får ikke downloada de. Noen som vet når det blir mulig?
Det kommer når det kommer. Siden er oppe, det er vel hovedsaken? Poenget er vel mest å peke nese til MPAA og politiet ved å få på plass hovedsiden, funksjonaliteten kommer vel etter hvert.