Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 7508
Heisann

Rundt huset her, så er vi så "heldige" å ha gjevnlig besøk av hann katter, for dere der ute som kjenner til den trangen de kattefaene har til å pisse på folks ting, vet hvordan det lukter.

Derfor lurte jeg på om dere har noen gode råd om hvordan man kan bli kvitt faenskapet en gang for alle... gjerne kverke dem, men det må gjøres stille, siden jeg har purk til nabo.

Beklager hvis jeg støter noen med mine forslag, men jeg er dritt lei kattefaen

mvh Dr.D.O.C (DOC= death over cats)
Har katt selv og også sånn katteluke i døra. da kommer det ofte andre enn min egen katt og spiser av dem (de andre er katter alså ) men uansett hvis du slår til dem med en kost ellerno vill de ettervært forsvinne har selv prøvd det ut. En annen ting du også kan gjøre er og legge litt saltsyre eller noe annent giftig oppi kattematen så kattene dør er både halvhumant og du blir ikke oppdaga
Du kan starte med å snakke med de som eier kattene, om ikke de kan kastrere dem, for det hjelper. Eventuelt finnes det tusenvis av kjerringråd som kaffegrut og appelsinskall. Det finnes også kjemikalier som er laga for å holde katter unna, som du kjøper på dyrebutikker eller hagesentra. Hornsalt skal også funke.

Vil også minne alle om at det er folk som har blitt banna fra forumet fordi de oppfordra til drap og tortur mot dyr. Mishandling av dyr er for sjuke mennesker.
Sist endret av DonTomaso; 15. mars 2006 kl. 00:00.
Trådstarter
Heisann

Takker for raske svar

Jeg har selv hatt katt i mange år da jeg bodde hos gamlingene, men da ante jeg jo ikke åssen kattene oppførte seg.. (att de skiter i nabo'en bokstavelig talt)

Men problemet er nå at kattene pisser på diverse barne utstyr, barnevoger/seter som nesten blir ubrukelig etterpå. Jeg oppfordrer ikke til tortur/drap selv om det kanskje var litt drøyt skrevet, men har også hørt om stoff/pulver som kan holde kattene unna, men er det noen som vet sånn noen lunde hva det kan hete?

mvh Dr.DOC
Kjøp rottegift og bland det med noe kattemat? Rottegifta (den som ligner på sago(røde kuler)), ska vistnok tørke inn rotter, kanskje samme effekt på katter?
Jeg vet det finnes stoffer som katter reagerer på (lukt som mennesker ikke kjenner, men kattene holder seg unna). Om dette er spray eller pulver vet jeg ikke, men tipper det fås kjøpt på dyrebutikker. Om du ikke er villig til å betale for å holde kattene unna, så kanskje eierne vil kjøpe dette middelet.
finn heller ut om noen eier dyra, vist ikke så ta dem i bilen og kjøre dem til vetrinæren eller annet dyrehospits.

la heller dyrelegen gi katta en sprøyte en de latterlige forslagene med syre eller rottegift..
Trådstarter
Leser på linken der kirk.no

Der er det både mot hund og katt, men siden vi har en bikkje selv.. den er liten, og har ikke "oppdaget" katta ennå så den vet jo ikke helt hva den går til.

Hvis vi hadde brukt noe slikt så ville vi vel kanskje også skremt bikkja?

mvh DrD
Sitat av Magnus
finn heller ut om noen eier dyra, vist ikke så ta dem i bilen og kjøre dem til vetrinæren eller annet dyrehospits.

la heller dyrelegen gi katta en sprøyte en de latterlige forslagene med syre eller rottegift..
Vis hele sitatet...
Hva er latterlig med å foreslå ting som rottegift? Mannen starter faktisk tråden med at vi gjerne kan poste hvordan man blir kvitt kattene og at forslagene gjerne kan innebære å quote:"kverke" kattene...
Sitat av svaagan
Hva er latterlig med å foreslå ting som rottegift? Mannen starter faktisk tråden med at vi gjerne kan poste hvordan man blir kvitt kattene og at forslagene gjerne kan innebære å quote:"kverke" kattene...
Vis hele sitatet...
Off Topic:
Få nå litt folkevett inn i skallen da gutt! Om trådstarter hadde bedt deg kaste deg selv ut et vindu, ville du gjort det? (litt drøy, men uansett)

Etter min mening er foring av rottegift til katter det samme som dyreplageri. Greit nok at noen ser på katter som skadedyr, men det får da være grenser til idioti?

On Topic:
Det enkleste og beste blir vel egentlig å kontakte eierne og forklare saken som den er.

*edit's*
Retting, flytting og adding.
Sist endret av catolh; 15. mars 2006 kl. 01:58.
Sitat av svaagan
Hva er latterlig med å foreslå ting som rottegift? Mannen starter faktisk tråden med at vi gjerne kan poste hvordan man blir kvitt kattene og at forslagene gjerne kan innebære å quote:"kverke" kattene...
Vis hele sitatet...
Dyrevernlovens straffebestemmelse er §32. Straffesanksjonen er bot eller fengsel i opptil 6 måneder.

Råd til hvordan man kan komme seg i fengsel er det ingen som trenger.
bruk hue når du tenker og ikke hva faen annet du tenker med.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Rottegift til katter vs. rottegift til rotter; blir vel ett fett, gjør det ikke?
Trådstarter
Hei

Altså, jeg ser nå at jeg skrev det kanskje litt drøyt.. ang å kverke katta, men jeg mente ikke å plage/torturere den, alle helst vil jeg jo att kattene skal holde seg vekke, det å snakke med naboene ang katttene, så tror jeg ikke att de bryr seg noe særlig hvor katta går.

Holder kattene seg vekk fra meg, iallefall ikke pisse så inni helv rundt huset, så er jeg godt fornøyd, men ser jeg katta i garasjen eller der omkring så jager jeg den. Eller slipper løs bikkja selv om det ikke er så stor hjalp i han, siden han er 5 mnd i dag og er dachs

mvh DrDoc
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av Tias
Rottegift til katter vs. rottegift til rotter; blir vel ett fett, gjør det ikke?
Vis hele sitatet...
Jo, ett fett Rottegift til mennesker også, de som er i amfetamin miljøet liker jo å sniffe det. Men hvorfor lager man ikke kattegift om det er man skal forgifte katter. Sorry men blir provosert, jeg er glad i dyr!

Det er bare å skremme vekk kattene. Du kan jo bare gå tur med hunden din rundt huset så springer den etter katter og skremmer de vekk. Vist katter skjønner att de er uønsket på en plass litt tid så tar de tegninga til slutt

*edit*

Er jo mulig hunden din er redd for katter da men da får du springe ut med 17mai fløyta di å blåse de vekk. Eller kjøpe deg en bulldog .. Heha!
Sist endret av Alphanio; 15. mars 2006 kl. 10:15.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
du har ikke en softgun eller et luftgevær liggende da? :P
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av z10an
Jo, ett fett Rottegift til mennesker også, de som er i amfetamin miljøet liker jo å sniffe det. Men hvorfor lager man ikke kattegift om det er man skal forgifte katter. Sorry men blir provosert, jeg er glad i dyr!
Vis hele sitatet...
Hehe, jeg er også glad i dyr, og syns rottegift er en uting. Ser ikke helt at det er så mye mer rettferdig å forgifte rotter fremfor katter...
Kjøp deg en tiger, den jager de vekk. Tilgangen på tigere i Norge er kansje litt begrenset, men det burde ikke by på for store problemer å smugle en fra India eller noe.

Hvis du skal få kattene til å holde seg vekk, så må noen markere revir. Kansje du finner hjelp på www.dyrenett.no

Det finnes utallige kjerringråd for å fjerne slitsomme katter, appelsinskall er et av dem. Veit ikke om det funker. Det at du har en dachs løser jo problemet ditt når han blir så stor at han skjønner at katten, er en rev, som han skal drepe...
Noen naboer av meg som hadde tilsvarende problem installerte en sak som sendte ut enten høyfrekvent eller lavfrekvente lydbølger som lå på et frekvensområde som katter tilter helt på. vi oppfatta det bare som normal "klikking".. dette fungerte ypperlig
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av Tias
Hehe, jeg er også glad i dyr, og syns rottegift er en uting. Ser ikke helt at det er så mye mer rettferdig å forgifte rotter fremfor katter...
Vis hele sitatet...
Åja men da tolket jeg det litt feil, vi er enig da .

Dessuten høres det ikke dumt ut med å kjøpe noe som sender ut en lyd som gjør att katter ikke liker seg der og holder seg unna
det som Murdoc nevner finnes å funker, men ikke på alle katter av en eller annen grunn. det kan også gjøre den hunden din gal.
Vet du hvem eieren til katten er?
Fang den og lever den til eieren med den truselen at vist katten pisser i barevogna en gang til så får dem den ikke igjen...
Har selv 3 katter men alle er kastrerte så pisse dems lukter ikke no spes lengre og dem holder seg nærmere husene.
vist ikke noe nytter så fanger du den igjen å tar den med til nærmeste dyremotakk sånn omplaserings greie. si det er din katt og at du skal flytte utenlands å ikke kan ta den med deg.
Det funker lykke til
Jeg jobber med skadedyr og har ett produkt som funker mot katter. Det er ett granulat som du strør rundt huset og som frastøter katter. De som har prøvd det skryter i alle fall av det. Koster 250 kr. pm meg hvis du vil ha.
Allternativt så er det ett kjerringråd å strå pepperkorn rundt om, og om det funker skal være usagt.
Selv hadde jeg gått for å skyte faenskapet ved ett "uhell"!
Skyte ei katt ved et uhell faktisk. Gjør som andre sier, få den kastrert. Eller så kan du høre på dyrebutikken/hos dyrelegen om de har noen tips.
Trådstarter
Skyte katta..

Det å skyte katta her i nabolaget er jo litt skummelt, det er vel etter loven ulovlig også .. Har purk som nabo, han bor 2 hus unna her.

Jeg er heller ikke noen skarpskytter, så det hadde nok bare endt med å skade katta og DA blir det rabalder her, nå den kommer blodig hjem..

Har tenkt på diverse på jobben.. kan ha en felle som bare brurer den inne så kan jeg slippe den ut annet sted ikke slike feller som kverker katta da

mvh DrDoc
Om du ikke finner ut hvem eierene er kan du jo begynne med å lage bonsai kittens (http://www.bonsaikitten.com/) og selge dem på Ebay.
Funker som fine julegaver også.
Jeg blir så og si skuffet over nåtidens korttenkthet og idioti som blir utspillt her på forumet iblant. Bonsai kittens er fake, men at du i det hele tatt nevner det her, viser at du mangler både folkevett og respekt overfor dyr.
Slå meg om noen har nevnt dette. Jeg har selv hund, og katter som irriterer meg grenseløst. En boks katt-deg-vekk fikset biffen. Det er ett hvitt pulver som man strør rundt eiendomen, og dette pulveret "skremmer" bort kattene.
Trådstarter
heisann

hvor får man tak i det der stoffet da? Si gjerne ifra for som rattata

mvh Dr Doc
CHOIZZ: Ironi er en fin fugl.
Sitat av drwho
CHOIZZ: Ironi er en fin fugl.
Vis hele sitatet...
Å komme med ironiske og helt unødvendige poster på en tråd som dette er helt uoppfordret. Sløs den fine fuglen din på noe annet.
Sist endret av catolh; 16. mars 2006 kl. 13:28.
Sitat av DrD.O.C
heisann

hvor får man tak i det der stoffet da? Si gjerne ifra for som rattata

mvh Dr Doc
Vis hele sitatet...
Du får kjøpt det på ditt nermeste "hagesenter" som "plantasjen" i Trondheim!
Pepperspray? Neida, normalt vann funker. De hyler litt, og forsvinner. Ikke så fristende å komme tilbake da.

Enten det, eller så kan du flytte problemet med å kjøpe "catnip" og hive et annet sted i nabolaget.
Bruk eddik og hell på de utsatte stedene og rundt huset. Kattene skyr lukta som fanden. Jeg har selv brukt dette med hell. De som mener at man bør skade dyra burde fa... meg sitti inne en måned bare for å tenke på det. En skam...
Det å skyte katta er jo galskap. Du må huske på at dette faktisk er ett dyr, med følelser akkurat som du.
Du ville vel ikke ha syntes det var så kult å bli skutt?

Pappa kjøpte noe som het "katt deg vekk". Tror han kjøpte det på jernia eller noe sånt. Det er ihvertfall ett pulver eller noe, som man sprer litt her og der, og kattene hater lukta av det, og holder seg unna.
Ellers å funker vanngevær vist du ofte ser dem når de lusker rundt huset. Til slutt lærer dem at de skal holde seg unna.
Sitat av DrD.O.C
Heisann

Rundt huset her, så er vi så "heldige" å ha gjevnlig besøk av hann katter, for dere der ute som kjenner til den trangen de kattefaene har til å pisse på folks ting, vet hvordan det lukter.

Derfor lurte jeg på om dere har noen gode råd om hvordan man kan bli kvitt faenskapet en gang for alle... gjerne kverke dem, men det må gjøres stille, siden jeg har purk til nabo.

Beklager hvis jeg støter noen med mine forslag, men jeg er dritt lei kattefaen

mvh Dr.D.O.C (DOC= death over cats)
Vis hele sitatet...
"Katt deg vekk" fungerer ikke. Kjøp en av disse ultralyd boksene. Det fjerner alt av pattedyr. Untatt mennesker da

Link ---->Anti pest
Sist endret av Mech; 19. mars 2006 kl. 02:00.
Vi har samma probleme her.. Stakk på Boss eller hva den sjappa heter, så fikk vi i noe sånn spray ting.. Lukter tjærre av det .. Katter skyr det som faen, å det funker ;D

Var ganske dyrt, men dæven så godt å bli kvitt dei faen's dyra!