Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 7391
Først vil jeg bare si "Hei!" til alle der ute, som en ny bruker!
Dette er min første post (og tråd) og bruker den til å stille noen spørsmål.

Jeg har tenkt på å bestille noen delvis ulovelige gjenstander inn i landet. Pepperspray ++, Salvia D. (Jeg vet at dette kanskje er feil tråd å spøre om dette i, men jeg fant ikke noen bedre, dessuten tror jeg folket som er her er kjennt med bestilling av varer fra utlandet.)
Spørsmålet mitt blir:
Hva skjer hvis jeg prøver å importere en ulovlig gjenstand? Blir den bare stoppet og tatt fra meg? Eller blir jeg siktet for noe? Kan jeg si "Jeg viste ikke den var ulovelig?". Hva er isåfall straffen? Og til sist; Er risikoen for og bli tatt høy?
Men som sagt, hoved spørsmålet blir: Kan jeg bli straffet for å prøve å importere noe som er ulovlig i norge?
~Bosse
Sist endret av Bosse; 16. februar 2006 kl. 18:52.
Salvia er reseptpliktig i Norge, og hvis dette blir stoppet i tollen må du vise resept. Regner med at du ikke har noe slikt, så da sender de det enkelt og greit bare tilbake til avsender. Du får ingen bot, såfremt det er snakk om små mengder.

Pepperspray derimot vet jeg lite om, men er dette ulovlig i Norge da?

Som svar på hovedspørsmålet ditt; Hvis det du importerer er ulovlig i landet du importerer det til, så ja.
Sist endret av Thysanoptera; 16. februar 2006 kl. 18:36.
Bosse's Avatar
Trådstarter
33 0
Oi, "hovedspørsmålet" ble litt feil..
Det jeg mener er, hvis jeg importerer f.eks. pepperspray (som er ulovlig) blir jeg siktet/straffet for noe, eller blir det bare sendt tilbake/kastet?
Sist endret av Bosse; 16. februar 2006 kl. 18:51.
Du kan bli straffet for dette ja. Ulovlige gjenstander blir nok heller konfiskert enn sendt tilbake
Bosse's Avatar
Trådstarter
33 0
Ja, det er vel egentlig en selvfølge.. Men finnes det noen nogen lunde sikre måter å importere ulovlige ting på? F.eks. betale via brev, sende til naboen osv? Noen tips?
Bosse: Hvis du betaler med cash i brev, noe som i seg selv er ulovlig, så vil ikke forsendelsen kunne spores til deg, så ja, det er en "tryggere" måte å gjøre det på. Sjangsen for at varene blir stoppet
og konfiskert/returnert er imidlertid like stor.
Bosse's Avatar
Trådstarter
33 0
Ok, men hvis post-adressen min står på pakken, må de da vite at det er jeg som skal ha det og har betalt for det?

~Bosse
Vist pakken er merka med noe annet enn hva som faktisk er i den, og pakka sånn at den ikke trekker oppmerksomhet, så er sjansen for at den kommer igjennom ganske stor. Har fått mye rart i posten, og har aldri fått noe stoppa.
Sitat av Bosse
Ok, men hvis post-adressen min står på pakken, må de da vite at det er jeg som skal ha det og har betalt for det?

~Bosse
Vis hele sitatet...
Hvis pakken er adressert til deg, men du nekter for å ha bestillt den,
da har ikke myndighetene mye de skulle ha sagt hvis de ikke kan spore betalingen
til deg. De gidder sjelden å gå så langt som til å sjekke nett-trafikk og slikt, men vil
du være på den sikre siden, bruk en publc-computer når du bestiller.
Jeg bestillte 20 x 30mg Codein piller på nettet. Fikk pakken etter ca en uke. Det merkelige er at den var stemplet med "Åpnet for tollbehandling" og likevel gikk i gjennom... Men hvis pakken din blir tatt er det bare å blånekte. Blir i 99 av 100 tilfeller aldri tilltalt for noenting.
Bosse's Avatar
Trådstarter
33 0
Hurra! Dette høres bra ut! Problemet blir folk som ikke tar i mor betaling via sjekk eller kontant.. menmen, får sjekke rundt! Takk skal dere ha!

PS. Er åpen for flere innspill!
Det kommer litt ann på hva slags pepperspray det er. Men den som Politiet bruker, som er en av de saftigste kommer da innunder våpenloven. Det gjør at du må få våpenkort for pepperspray.

Hvordan man får det aner jeg ikke, tror heller ikke det er så lett.
"pepperspray" er vel ikke det samme om "CS-gass/tåregass" eller "O-Chlorbenzylmininanotril (eller noe sånn)
C-gass er vel forbeholdt militæret evt spesialstyrker, noe snuten _ikke_ kan bruke, og ivertfall ikke åpent for privatpersoner. Så CS-gass er nok litt verre en pepperspray om jeg ikke går rett på trynet nå.
Jeg og en kammerat bestilte noe Ripped Fuel (efedring holdig). Som ble stoppet i tollen, og da mistet vi pakken og ble kalt inn til forhør og det hele endte med en bot på 4500 nok. Kan tenke meg det er noe av de samme bøtene for liknende ulovligheter.
Du kan bare nekte, si at det må være noen andre som har bestilt og brukt navnet ditt.. De kan ikke bevise noen ting. Og ja, pepperspray er ulovlig, tilogmed den som er på linken der oppe, en kamerat av meg fikk bot pga den "bodyguard" spray'en. Uansett, den suger.. Funker LITE, merker det så vidt. hehe =)
jeg bestillte en gang slankepiller på nett som var ulovlig i norge, ble stoppet i tolla men jeg fikk den. Ikke no problem, så lenge man bekrefter at du er du og at det er til deg så..

www.lillepille.com eller var det www.lillepille.no husker ikke
Sitat av CrazyGirl
jeg bestillte en gang slankepiller på nett som var ulovlig i norge, ble stoppet i tolla men jeg fikk den. Ikke no problem, så lenge man bekrefter at du er du og at det er til deg så..

www.lillepille.com eller var det www.lillepille.no husker ikke
Vis hele sitatet...
Altså, man må ha resept for å få inn ett ulovlig stoff i Norge, tror nok tollen heller har gjort jobben sin ganske dårlig hvis du ikke hadde resept.
ja det gjorde de nok, hehe heldigvis for meg da...men den sjansen tok jeg.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
hm...er klar over at denne tråden har vært inakitv en stund men har et spørsmål jeg ville hatt svar på; om en bestiller en pakke med (ulovlige???) varer fra utlandet, og denne blir konfiskert av tollvesenet, får en da uansett beskjed om at den er blitt tatt? eller kan en risikere å vente forgjeves på en pakke en aldri får sett snurten av?
Sitat av acitsirym
hm...er klar over at denne tråden har vært inakitv en stund men har et spørsmål jeg ville hatt svar på; om en bestiller en pakke med (ulovlige???) varer fra utlandet, og denne blir konfiskert av tollvesenet, får en da uansett beskjed om at den er blitt tatt? eller kan en risikere å vente forgjeves på en pakke en aldri får sett snurten av?
Vis hele sitatet...
Du får beskjed.

Når jeg bestillte Salvia D, ringte tollvesenet og spurte om jeg hadde resept på det. Jeg svarte nei, og de sendte pakken i retur...

EDIT: Hadde visst svart på dette spørsmålet tidligere i posten :P
Sist endret av Thysanoptera; 1. august 2006 kl. 11:35.
ah..tusen takk for svar! good to know
Sitat av DarkStaar
Du får beskjed.

Når jeg bestillte Salvia D, ringte tollvesenet og spurte om jeg hadde resept på det. Jeg svarte nei, og de sendte pakken i retur...

EDIT: Hadde visst svart på dette spørsmålet tidligere i posten :P
Vis hele sitatet...
Oops...tollvesenet ringer altså? Trodde de sendte et brev dersom pakken ble stoppet. Får jo håpe ikke andre i huset svarer på den telefonen ja...

Kan forestille meg hvordan det fort blir.."Knut idag ringte tollvesenet!! He du nå bestilt noge sånn der narkotika øve internettet blabla"

- En liten oppdatering - postmannen kom akkurat med litt godsaker

Bestilte fra Iamshaman.com (wormwood extract og blå lotus extract) og everyonedoesit.co.uk (kratom extract) i forrige uke, og begge pakkene kom greit fram i dag. Umerket konvolutt fra everyonedoesit, innholdet sto oppført som "dietry supplement" (trur eg, var skrevet med penn og med en uryddig håndskrift), sto "dried herbs" sånn småpasse diskret på den fra iamshaman. Får lese opp på hvordan man best tilbereder dette og komme tilbake med en rapport på hvordan det fungerer..eller ikke fungerer.
Sist endret av knuthulu; 1. august 2006 kl. 12:58.
er CS-gass ulovlig? leka jo oss med det for ett par år siden jo..
Jeg bestilte en batong fra utlandet. Trodde dette var lovelig siden det ble solgt i Norge, men neida. Fikk en tom pakke i postkassen og et brev om at jeg var annmeldt av tollvesenet. Måtte til avhør hos politiet og resultatet ble en bot på 1000kr og en prikk på rullebladet. Bittert
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av iiconanii Vis innlegg
Jeg og en kammerat bestilte noe Ripped Fuel (efedring holdig). Som ble stoppet i tollen, og da mistet vi pakken og ble kalt inn til forhør og det hele endte med en bot på 4500 nok. Kan tenke meg det er noe av de samme bøtene for liknende ulovligheter.
Vis hele sitatet...
Serriøst? Rart de gadd å bry seg, hvor mye var det på?..
▼ ... flere år senere ... ▼
Gammel tråd. Noen som har prøvd å bestilt pepperspray fra nettet i det siste?
Sitat av neXon Vis innlegg
Jeg bestilte en batong fra utlandet. Trodde dette var lovelig siden det ble solgt i Norge, men neida. Fikk en tom pakke i postkassen og et brev om at jeg var annmeldt av tollvesenet. Måtte til avhør hos politiet og resultatet ble en bot på 1000kr og en prikk på rullebladet. Bittert
Vis hele sitatet...
Bare politi og evt. vektere har lov å bære en batong. Det er ikke vanskelig å ta livet av en person, uansett hvem, med en batong.
King of Destructions
lilpsych's Avatar
Kommer jo egentlig veldig ann på hva som blir tatt. Enkelte ting kan de være strengere på enn andre.. Blei selv tatt med en pakke med 60 Blåvalium fra Pakistan som blei tatt på Gardemoen. Da ringte snuten etter noen måneder og blei avhør. Jeg sa jeg bare googla valium, og trodde det var ''lov'' siden det gikk ann og bestille det. Om snutkjerringa trodde meg eller ikke aner jeg ikke, men fikk da hvertfall gå der og da, men fikk straff for det. Smugling sto det på domspapirene.. Men jeg fikk sammfunsstraff den gangen, men hadde 2 andre dommer i tilegg som kom opp for retten den gangen, så hvor mye bare den valiumpakka hadde gitt meg aner jeg ikke, men virka ikke som de tok så alvorlig på det så lenge man spiller dum i avhør. Men for all del, det er sikkert inviduelt pluss hva man blir tatt med.