Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 852
Etter et lynnedslag har nettverke på den stasjonære pcen min blitt betydelig tregere enn det det var før lynnedslaget. Pcen var på da lynet slo ned og strømmen gikk.

Lasting av nettsider tar ofte 20-30 sekunder, og av og til får jeg feilmeldingen "408 Request Time-out. Your browser didn't send a complete request in time."

Har prøvd med både chrome, mozilla og explorer, samme problemet med alle. Prøvde å kjøre speedtest.net på pcen, der fikk jeg samme ping som på den bærbare, mindre ned-hastighet og når det kom til upload så får jeg bare error.

Jeg har derimot ikke noe problem med nettet på den bærbare maskinen min.

Er det nettverkskortet som er gåent? Internettkabelen? Noen som har peiling på hva det kan være?
Kansje det er den stasjonære som feilen ligger i.
Det smalt som et helvette hos meg og og den stasjonære virker ikke lenger
Prøv et trådløst nettverkskort hvis du har det liggende. Funker det, så vet du at det er enten kabelen eller nettverkskortet ditt det er noe i veien med. Hvis du har et annet kablet nettverkskort og annen kabel liggende kan du selvsagt prøve det også. Hvis du ikke har noe av dette kan du vel låne av venner til du får kjøpt nytt? Hvis du prøver ut dette og det fortsatt ikke fungerer, så er jeg redd det kan være hovedkortet.
Restart nettet? Pleier å funke i fleste tilfeller.