Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1739
Har nettopp starta å spilt WoW, og noe av det første som skjer er at spillet fryser hver gang jeg er i Stormwind. Det er spesielle plasser i Stormwind som gjør at spillet fryser, fordi hvis jeg velger å gå inn hovedinngangen i stedet for å bruke gryphon-riders, fryser det ikke.
Jeg har googla litt men det fant ingen fix på problemet. Noen som har samme problem, og eventuelt vet hvordan man kan få fiksa det ?
Og ja, jeg har re-installert og oppdatert drivere.
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Det er gjerne stor trafikk i major cities, noe som medfører lag. Eneste som hjelper er å oppgradere PC'en. Eller du kan styre unna de største byene.
Sitat av AndreasWB Vis innlegg
Det er gjerne stor trafikk i major cities, noe som medfører lag. Eneste som hjelper er å oppgradere PC'en. Eller du kan styre unna de største byene.
Vis hele sitatet...
PC'en er rimelig up to date, så tror ikke det er det som er problemet. Har forholdsvis bra internet og.
Sitat av AndreasWB Vis innlegg
Det er gjerne stor trafikk i major cities, noe som medfører lag. Eneste som hjelper er å oppgradere PC'en. Eller du kan styre unna de største byene.
Vis hele sitatet...
Dette er vel ikke et problem med lag?

Har du prøvd å kjøre repair tool via launcher eller wow mappa di ?
Sitat av Åjassåja Vis innlegg
Har nettopp starta å spilt WoW, og noe av det første som skjer er at spillet fryser hver gang jeg er i Stormwind. Det er spesielle plasser i Stormwind som gjør at spillet fryser, fordi hvis jeg velger å gå inn hovedinngangen i stedet for å bruke gryphon-riders, fryser det ikke.
Jeg har googla litt men det fant ingen fix på problemet. Noen som har samme problem, og eventuelt vet hvordan man kan få fiksa det ?
Og ja, jeg har re-installert og oppdatert drivere.
Vis hele sitatet...
Kjør Repair Funker ikke det kan du ta av nameplates(hvis du har det på) Det kan også være en eller annen addon som bruker for mye memory. Alle ting verdt og sjekke.
Har samme problemet på laptopen min, og av og til på den stasjonære. Hjelper som regel å skru grafikken helt ned og så logge inn igjen.

Har akkuratt begynt å spille selv, for halvannen uke siden
Også, Prøv å slette cache mappa di i wow mappa.

*Edit* Her er forresten en post om samme problemet. Kan hende det er noe nyttig der http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/2057776305
Sitat av Fusjon Vis innlegg
Også, Prøv å slette cache mappa di i wow mappa.

*Edit* Her er forresten en post om samme problemet. Kan hende det er noe nyttig der http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/2057776305
Vis hele sitatet...
Jeg har skumlest den tråden der, er for det meste bare andre folk som sier at det samme har skjedd dem, ingen løsning.

Kjører repair nå, og hvis det ikke funker, prøver jeg å slette Cache mappa.
Sitat av Åjassåja Vis innlegg
Jeg har skumlest den tråden der, er for det meste bare andre folk som sier at det samme har skjedd dem, ingen løsning.

Kjører repair nå, og hvis det ikke funker, prøver jeg å slette Cache mappa.
Vis hele sitatet...
Kan også hende at problemet er "server based"
Sitat av Fusjon Vis innlegg
Kan også hende at problemet er "server based"
Vis hele sitatet...
Tror ikke det, mange av kompisa mine som spiller på samme server, uten problemer.
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Kan hende du kjører for hardt på grafikken, du trenger ikke dra alt på ultra når du idler i stormwind.
CProgram\World of Warcraft
Så sletter du Cache 1 eller 2ganger.
bytt til horde, simpel as that.
Jeg stucker på loadingbaren (100%) når jeg skal inn i sw.
Har oppdatert nettverks driverne og prøvd å slette cach og WTF mappene.
Kjenner 2 stykker som spiller på samme server (sylvanas).

Hva skal jeg gjøre ? Har sykt lyst til å spille.
Sist endret av t_ben; 1. juni 2011 kl. 22:22.
We got machetes!
Kjøp den nye Steelseries WoW Cataclysm Musa www.komplett.no, der følger det med en ekstra "Fjern-fryseproblemer" lagg knapp. Og mangen andre kjekke knapper som fks slashdance og wave
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Estetisk sett var det den styggeste musa jeg noensinne har sett, jeg ser heller ikke hvordan en lag knapp kan fjerne lag. Kan du utdype det?
Sitat av Junglemafia Vis innlegg
Kjøp den nye Steelseries WoW Cataclysm Musa www.komplett.no, der følger det med en ekstra "Fjern-fryseproblemer" lagg knapp. Og mangen andre kjekke knapper som fks slashdance og wave
Vis hele sitatet...
Ikke noe vits.

Dessuten er det ikke alltid repair kan fikse problemene, så jeg ville prøvd å slette alle World of Warcraft filer på PCn og reinstallert!
We got machetes!
lol.. var en spøk, Skift til horde så forsvinner det xD.. Men ja dn er ikke særlig sexy å se til men er veldi digg å bruke
Sist endret av Junglemafia; 1. juni 2011 kl. 23:06.
Du har nok en ræva pc, ja.
Eller så kan det hende at du kjører full grafikk hele tida, og DA blir det lag selv på gode pc'r når det er mange inni byene.
Sjekk om grafikken er på topp - hvis den er, sett på fair eller low.

Du kan også ha dårlig internett. Finn ut hvor mye du kjører pér sekund.

Det løser nok litt!
Sist endret av Awesome-O; 1. juni 2011 kl. 23:16.
Sitat av Awesome-O Vis innlegg
Du har nok en ræva pc, ja.
Eller så kan det hende at du kjører full grafikk hele tida, og DA blir det lag selv på gode pc'r når det er mange inni byene.
Sjekk om grafikken er på topp - hvis den er, sett på fair eller low.

Du kan også ha dårlig internett. Finn ut hvor mye du kjører pér sekund.

Det løser nok litt!
Vis hele sitatet...

Han har jo alt sagt at han har en ganske bra pc samt et godt nett.



Det du kunne gjort hvis ingenting av det som allerede har blitt nevnt funker, så ville jeg anbefalt å vente en stund. Noen ganger er byene så fulle at folk sliter veldig -- og her kommer det inn at skjemkortet blir veldig varmt, noe som gjør at spillet fryser.

Det roer seg antageligvis ned snart.
Bare for å teste har jeg tatt et bilde av instillingene på WoW. Er denne krysset av hos deg?

http://img821.imageshack.us/img821/9140/wowfryser.png

Sitat av Erlnd Vis innlegg
Han har jo alt sagt at han har en ganske bra pc samt et godt nett.



Det du kunne gjort hvis ingenting av det som allerede har blitt nevnt funker, så ville jeg anbefalt å vente en stund. Noen ganger er byene så fulle at folk sliter veldig -- og her kommer det inn at skjemkortet blir veldig varmt, noe som gjør at spillet fryser.

Det roer seg antageligvis ned snart.
Vis hele sitatet...
Jeg spiller på Stormscale som er en ganske så full server, og jeg har en ræva PC som så vidt takler World Of Warcraft på low settings. Tror -ikke- det er PCen hans det er noe galt med her.
Kunne du ramset opp alle addonsene du har for meg ? Ville vært supert! Da har jeg mer info - Lettere og fikse problemet. Btw ditt internett eller din data skal ha lite og si IMO.

Sitat av Awesome-O Vis innlegg
Du har nok en ræva pc, ja.
Eller så kan det hende at du kjører full grafikk hele tida, og DA blir det lag selv på gode pc'r når det er mange inni byene.
Sjekk om grafikken er på topp - hvis den er, sett på fair eller low.

Du kan også ha dårlig internett. Finn ut hvor mye du kjører pér sekund.

Det løser nok litt!
Vis hele sitatet...
En god data vill ikke lagge på WoW. WoW har veldig lite system req. Selv en gammel laptop(2-3 år gammel) vil kjøre wow på fair graphics enkelt. Har du stasjoner kan du også sjekke viftene dine for støv, rens dataen, kjør repair(EVT. reinstaller), sjekk att alle addons er up to date(EVT. Skru av alle addonsene og se om det blir bedre - deretter slå på 1 etter 1).
Jeg hadde samme problem som deg, jeg disabla alle addons, tok på en etter en, fant ut hvilken som var feil med og disabla den fram til det kom en update for den addonen og det fiksa seg! Prøver du godt nok fikser det seg
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Det enkleste er bare å gi en liste av alle addons (kan skaffes gjennom f.eks swatter) og din directx.txt (tatt i betrakting at du har windows). Dermed kan vi luke ut de mest normale problemene med en gang.
Jeg har nettopp starta, så jeg bruker bare AtlasLoot og en DPS addon.