Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 766
Hei,
Har akkurat startet et lite enkeltpersonforetak for noen biinntekter.

Jeg kommer nok ikke til å fakturere mer enn 20-40k pr år, sikkert bare en 5-6 fakturaer.

Er det noen som kjenner til et bra og greit fakturaprogram som er gratis?
For meg blir det så små beløp at jeg i verste fall ender opp med å betale 10% av inntekten i avgift på et fakturaprogram hvis jeg skal gå for Tripletex eller lignende.
Conta har en gratisversjon.
Men du må vel også føre regnskap? Da har du visma/fiken som for rundt 3000,- i året både har faktura og regnskapsmoduler.
Fiken er 179 kr/mnd om jeg ikke husker feil. Avslutt abo når du ikke trenger det, og gjenopprett abo når du skal føre bilag.
Conta er ikke lenger gratis.
Sendregning.no betaler du pr faktura og et gebyr. Men der får du ikke bokføring som du gjør med f.eks Fiken som jeg vil anbefale.
Det sagt, under 50k i året kan du føre omsetning direkte i selvmelding uten næringsoppgave. Men da kan du heller ikke utgiftsføre.
Jeg ville holdt meg langt unna Conta, kjøper opp konkurrenter som tilbyr tjenestene sine gratis for så å tvinge kundene over på betalte abonnement.
BAS21 er open source, følger norske regnskapsstandarder og gir deg et fullverdig regnskapssystem, men det forutsetter at du setter deg inn i regnskapsprinsipper og bruker tid på å lese dokumentasjon. Sånn er det med gratis programvare – ingen andre gjør jobben for deg.
Sist endret av Snillorg; 1. november 2022 kl. 22:07.