Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1019
Usikker på hvor jeg skal poste denne. Flytt gjerne hvis det er feil. Noen kompiser ønsker å lage en film, de spurte om de kunne få "kidnappe" meg, altså dra meg inn i bil osv. Noget skeptisk for det, jeg bor jo midt i byen. Hva skjer hvis noen ser det. Må vi si ifra til politiet osv? Kan jo bli festlig, tror jeg...
Det kan bli politiaksjon osv.. Har skjedd før, uten at jeg har noen kilder å sikte til!
Men om dere ringer å prater med politiet, forteller hvor du vil bli "kidnappet", hvordan bil det er, og leverer telefon nr til en i bilen, så _kanskje_ politiet vil la dere gjennomføre "stuntet".
Bare å si ifra at dere skal lage film regner jeg med.
Da de spilte inn Max Manus hadde de jo faen meg "nazister" som marsjerte i gatene, maskingeværstillinger foran stortinget, pappskilt i butikkvinduene og prydet stortinget med "deutschland siegt an allen fronten" og hakekors uansett hvor du snudde deg.

Burde gå greit med en liten kidnapping.
Noen venner av meg arrangerte et strålende utdrikkingslag for en, der de avtalte med hans fremtidige (og nåværende) kone at hun skulle bli syk og få mannen hjem for å passe unger. De avtalte med sjefen hans at han skulle få fri, de varslet politiet om hva som foregikk, avtalte morroa med busselskapet og sjåfør for den linjen, og når bussen hadde kjørt et lite stykke, ble den vinket inn av tilsynelatende uniformert politi, og når den stoppet stormet "militære" inn og trakk en hette over hodet på han, og lempet han i bagasjerommet på en ventende bil.

Dette gikk bra fordi de varslet alle som burde varsles, samt etterlot noen som kunne forklare ovenfor de andre busspassasjerene hva som foregikk. Det å varsle politi, samt butikker eller folk som holder til i nærheten om at det er snakk om filminnspilling er i høyeste grad viktig, for hvis politiet må rykke ut fordi noen ikke gidder si i fra, så kan det bli snakk om å betale for utrykningen.
Var jo en sak for et på år tilbake hvor de hadde spilt inn en film med skytescener eller noe i den duren. Lurer på om det ikke var til filmen Izzat. De hadde ikke avtalt med noen som helst, og det endte med at politiet rykket ut med full beredskap.
Jeg var med å spille inn film i Bergen sentrum hvor det var ekte, plomberte skytevåpen involvert. Vi kontaktet Politiet i forbinnelse med innspillingen, og vi fikk blankt avslag om å gjøre noe slikt og ble oppfordret til å søke om dette god tid i forveien. Dette var for ca. 1½ år siden.

Du kan jo bare sette opp et skilt med "FILMINNSPILLING" på (synlig fra alle vinkler tilfeldige forbipasserende kan ankomme location), verre er det ikke. Vil absolutt ikke si det er nødvendig å kontakte Politiet i dette tilfellet.
Sitat av loathsome Vis innlegg
Jeg var med å spille inn film i Bergen sentrum hvor det var ekte, plomberte skytevåpen involvert. Vi kontaktet Politiet i forbinnelse med innspillingen, og vi fikk blankt avslag om å gjøre noe slikt og ble oppfordret til å søke om dette god tid i forveien. Dette var for ca. 1½ år siden.

Du kan jo bare sette opp et skilt med "FILMINNSPILLING" på (synlig fra alle vinkler tilfeldige forbipasserende kan ankomme location), verre er det ikke. Vil absolutt ikke si det er nødvendig å kontakte Politiet i dette tilfellet.
Vis hele sitatet...
Aha, siden det ikke er nødvendig å kontakte politiet setter jeg bare opp plakater der det står "FILMINNSPILLING" når jeg skal kidnappe noen, ingen kommer til å mistenke noe!
En plan som helt sikkert hadde funket i praksis så lenge det hadde vært godt gjennomført (kameramann, evt. lydmann osv. på settet), ja.
Sist endret av Exmagician; 25. september 2009 kl. 19:23.
Veldig sorry, forsinket dobbelpost.
Sist endret av Astron; 25. september 2009 kl. 19:27.