Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 8501
Etter å ha slitt med angst i flere år tok jeg det store skrittet og dro til legen. Jeg er til vanlig en oppegående student, men jeg sliter med en konstant innvendig angst, noe som er et hinder i min hverdag og fører til redusert livskvalitet. Poenget med tråden er at legen overraskende nok, etter å ha hørt min historie, skrev ut Xanor!!

Jeg er på ingen måte en legemiddelekspert, men påtar meg å inneha kunnskaper over den gjennomsnittlige nordmann. Alprazolam, som virkestoffet heter, er vel noe av det mer potente man finner i klassen benzodiazepiner.

Jeg var helt ærlig ovenfor legen med mine problemer, men det opprørte meg at han så lett tydde til reseptblokken, når det for så mange mennesker er veien til et rushelvete, samtidig frydet det meg at nå kan jeg endelig drukne problemene mine.

For jeg er nemlig helt 100% inneforstått med at det er akkurat det benzodiazepiner gjør, de dekker midlertidig over problemene. I værste fall blir problemene større og bivirkningene horrible. Avhengigheten og abstinensene har jeg hørt blitt sammenlignet med heroin, men allikevel. Jeg har fått nok. SSRI hadde ingen virkning, samtaleterapi utgår. Utfordre angsten? Det har jeg gjort, gang på gang. Slektsbildet mitt tyder også på at det er av arvelig type.