Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 944
Hvilket kort til omtrendt 1K til 2K er det utvilsomt beste?

og ellers, hva er det ultimate korte for spill pc?

det er vel "litt for enkelt" spm, da det sikkert er litt for komplisert svar - ?
www.hw.no Les litt tester der Også kan du se litt på prisguide og kommentarer av brukerne
Hvis du skal overklokke bør du gå for et DFI NF4 hk (koster 1000 - 2000 kr, avhenger av modell). Hvis ikke så vil Asus A8N32SLi være et ypperlig valg. I motsetning til DFI kortene har Asus heatpipekjøling som gjør at det er lydløst. I tillegg vil det levere 16 kanaler på hvert kort om du kjører SLi.

Se også på det nye MSI K8N Diamond Plus med samme egenskaper som Asus kortet. Et bonus er at lydbrikken er fra Creative.

Jeg planlegger å bygge en ny PC i nærmeste framtid og etter mye research har jeg funnet ut at jeg skal gå for et av de nevnte kortene.
Sist endret av capital_g; 25. januar 2006 kl. 00:36.
abelBerg's Avatar
Trådstarter
51 0
Sitat av buttercup
Hvis du skal overklokke bør du gå for et DFI NF4 hk (koster 1000 - 2000 kr, avhenger av modell). Hvis ikke så vil Asus A8N32SLi være et ypperlig valg. I motsetning til DFI kortene har Asus heatpipekjøling som gjør at det er lydløst. I tillegg vil det levere 16 kanaler på hvert kort om du kjører SLi.

Se også på det nye MSI K8N Diamond Plus med samme egenskaper som Asus kortet. Et bonus er at lydbrikken er fra Creative.

Jeg planlegger å bygge en ny PC i nærmeste framtid og etter mye research har jeg funnet ut at jeg skal gå for et av de nevnte kortene.
Vis hele sitatet...
mmm. Okei, ja, er jo å foretrekke et lydløst ett spesiellt da jeg har levd med en gressklipper av en PC di siste få år! hehe..

Vil jo da helst ha ett kort uten noe som helst integret! velger alltid bedre lydkort enn det som står på, men er vel jo da uansett ikke verre enn å deaktivere det :P

MEN hey?

Virker vanlig IDE HD på ett Hovedkort som er beregnet på SATA?
eh, tenkte å da kunn kjøpe hovedkort, cpu, minne og skjermkort..
Kjøpte dette selv: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309209
Veldig fint kort.
abelBerg's Avatar
Trådstarter
51 0
dær har du noe ja, virka ganske greit det!
Hvorfor i helvete har ingen nevnt noe om prosessorsokkel ennå?

abelBerg: Hva slags prosessor er det du skal ha nytt hovedkort til?
fordi du får omtrent samme hovedkortet med både amd og p4 sokkel ? ....tror jeg
Sist endret av e-foo; 25. januar 2006 kl. 13:16.
Sitat av e-foo
fordi du får omtrent samme hovedkortet med begge type sokkel? ....tror jeg
Vis hele sitatet...
Slik tråden går per nå er det fare for at trådstarter bestiller noe, og ender opp med å måtte sende det tilbake fordi det ikke er det han trenger.
Sitat av Gilgamesj
Slik tråden går per nå er det fare for at trådstarter bestiller noe, og ender opp med å måtte sende det tilbake fordi det ikke er det han trenger.
Vis hele sitatet...
Men det er jo 14 dagers angrefrist og enda mer om de glemmer å sende med det skjemaet Om han da bestiller på nettet.
Sitat av e-foo
Men det er jo 14 dagers angrefrist og enda mer om de glemmer å sende med det skjemaet Om han da bestiller på nettet.
Vis hele sitatet...
Tror du har misforstått begrepet "hjelp"
Regna med at trådstarter ikke hadde bestemt seg for sokkel ennå da han/hun ikke skrev noe om dette. Derfor foreslo jeg et kort med AMD-sokkel...
abelBerg's Avatar
Trådstarter
51 0
Sitat av Forconin
Regna med at trådstarter ikke hadde bestemt seg for sokkel ennå da han/hun ikke skrev noe om dette. Derfor foreslo jeg et kort med AMD-sokkel...
Vis hele sitatet...
good1, Forconin, jeg har nok ikke bestemt meg for sokkel enda eller noe som helst.

lurte bare på hva som var.. eh, "IN" for tiden.. hehe, ja noe sånt!
Sist endret av abelBerg; 25. januar 2006 kl. 14:08.
Siden du skal spille er det "in" med socket 939, og tilhørende CPU i Athlon 64-serien til AMD. Merk at ikke slipper unna med prima CPU og HK hvis minne, skjermkort og de resterende delene i PCen er under par.
abelBerg's Avatar
Trådstarter
51 0
Minne, skjermkort og ellers. må jeg vel kort sagt bare kjøpe alt nytt. like greit å kaste seg helt i det når man først starter. hadde tenkt på 939-serien ja, med Athlon 64 med HT teknologi (stemmer ja?) noe sånt... blablabla.. (orker ikke mer tasting, lei vil hjem. lei av å jobbe! argh)
Kjøp denne, og spar deg selv for jævlig mye hodebry.
abelBerg : Hør på Gilgamesj. Du bør ikke skru sammen en pc på egen hånd.
abelBerg's Avatar
Trådstarter
51 0
jeg bør ikke? jaha ja