Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 718
viftene på mitt to måneder gamle msi gtx560 ti begynte å bråke en del for en uke siden, selv om alt så ut som det skulle. men i dag kom det en ledning borti ene vifta på gpu'en, og et av bladene knakk. så nå sitter jeg altså her med en gpu som har en vifte som er fin, men bråker mye, og en vifte som bråker og vibrerer
så jeg tenkte jeg skulle fjerne alu dekslet, og bytte ut disse små viftene med to 80mm vifter, noen som har noen innvendinger mot dette?
Sist endret av AdolfCartman; 9. november 2011 kl. 17:51.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
De viftene som sitter i frafør er jo også 80mm, så i den grad er det jo ikke noe forskjell, sålenge du kobler de på samme viftekontroller på kortet.

Men en bnedre(og llitt dyrere) løsning er jo å kjøpe en tredjepartskjøler som er laget til kortet, da vil du kanskje oppleve lavere temperatuer også.
Commanderpope
Trådstarter
har ikke funnet verken tredjepartskjøler eller vannblokk til dette kortet, så det må nok lages selv. målet er jo å redusere støy, ikke kjøle noe mer, selv om det ville vært fint også
Commanderpope
Trådstarter
se der ja, da bestiller jeg den om det ikke funker bra nok med vanlige vifter. tror jeg skal forsøke å lodde kontaktene på org. viftene over til de normale, og feste viftene til kortet med strikk.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Husk at strikk=gummi og at gummi+varme ikke nødvendigvis funker så bra.