Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1494
kjøpte pc-komponenter, da jeg ble overbervist av mange jeg kjenner om at 'det er jo bare å putte i kortene, de passer bare ett sted'
men slik var det ikke. noen som kan fortelle meg hvor resten av kablene skal, og om de jeg har satt inn sitter riktig?
http://i918.photobucket.com/albums/ad26/TURBOFUNGUS/DSC_6968.jpg

http://i918.photobucket.com/albums/ad26/TURBOFUNGUS/DSC_6967.jpg

http://i918.photobucket.com/albums/ad26/TURBOFUNGUS/DSC_6966.jpg

http://i918.photobucket.com/albums/ad26/TURBOFUNGUS/DSC_6964.jpg
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Ikke at jeg kan se bildene ellernoe, men kablene passer bare et sted
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
de som ikke er i bruk kan du ta av hvis alle komponentene har strøm
Siste bilde: Den gule og svarte du har oppå cpukjøler skal i den blå kontakten oppe til venstre.
Commanderpope
Trådstarter
funker ikke bildene? vel, jeg finner ikke ut hvor alle de hvite skal, tror de skal på psui'en, men den adaper inn dit passser også på skjermkortet?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Det blir alltid noen kabler til overs, ALLE blir ikke brukt opp.

Edit: Start opp pc'n og sjekk om den fungerer, se inni pc'n om alle vifter/lys osv funker.
Sist endret av Fleff; 27. september 2011 kl. 21:23.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Det er alltid massevis av de hvite som kommer fra psuen, noe kan du bare gjemme et sted i kabinettet.
Bildene funka med en reload.
Sitat av Fleff Vis innlegg
Det blir alltid noen kabler til overs, ALLE blir ikke brukt opp.

Edit: Start opp pc'n og sjekk om den fungerer, se inni pc'n om alle vifter/lys osv funker.
Vis hele sitatet...
Støtter ham mtp. å starte PC-en og sjekke.

Men VÆR så snill: Sørg for å være klar til å slå av PC-en dersom prosessorvifta ikke starter.

Ellers blir jeg veldig, veldig sint på deg!
De hvite er Molex, og alle andre skal der de "passer". På de til GPU står det "PCI-E" på, og resten kan du se etter i manualen og guider
Commanderpope
Trådstarter
sitter på skolen nå, men fikk satt inn nesten alle kablene i går. men med psu en fulgte det med to kabler som passer bak på skjermkortet, hver av disse deler seg til to slike hvite kontakter. skal jeg koble begge disse sammen med psu'en, eller bare en, eller ingen av de?
Sitat av KRS93 Vis innlegg
Støtter ham mtp. å starte PC-en og sjekke.

Men VÆR så snill: Sørg for å være klar til å slå av PC-en dersom prosessorvifta ikke starter.

Ellers blir jeg veldig, veldig sint på deg!
Vis hele sitatet...
Jaha? Og hva skjer om du starter PCen uten at vifta på CPU kjøleren starter? Enten så starter PCen, eller så stopper den i BIOS fordi vifta ikke går rundt. Ingenting som kan skade PCen skjer.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Har du i det hele tatt kastet et blikk på manualen(e)? Der står faktisk det meste av det du behøver å vite, og hvis du i tillegg forbereder deg litt ved å f.eks lese en guide eller to på nett er dette faktisk rimelig grei skuring.

Uansett, det lille jeg skimter innimellom all kabelsalaten ser riktig ut. Det vanskeligste er ofte de små knølete kablene fra frontpanelet på kabinettet. Ellers passer det eller meste kun én plass såfremt du faktisk vet hva som er hva, noe du finner ut av ved å gjøre det jeg nevner først her. CPU-kjøleren din er forøvrig ikke optimalt plassert, men det er ingen krise.

Lykke til
Sist endret av 83leo; 28. september 2011 kl. 11:03.
Commanderpope
Trådstarter
de små knølete kablene som 83leo kalte dem sitter veldig løst, de har ikke noen 'mothake' uansett, pc'en er nå ferdig, og windows er installert
Sist endret av AdolfCartman; 28. september 2011 kl. 21:22.
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Jaha? Og hva skjer om du starter PCen uten at vifta på CPU kjøleren starter? Enten så starter PCen, eller så stopper den i BIOS fordi vifta ikke går rundt. Ingenting som kan skade PCen skjer.
Vis hele sitatet...
Vel, det er fort gjort å koble f.eks. kabinettvifte på CPU-vifte utgang. Been there, done that. (for mange år siden!)