Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1749
Hei, vet noen skrivere tar bluetooth-dongel uten problem og dermed gjør din skriver trådløs. som fx. visse HP skriver (for å skrive ut bilder etc.)

Men vil da en vanlig skriver gjøre dette? Så lenge den har pict-bridge?

Min teori er at den gjør det, men har aldri fått testet av --- ja, grunner som jeg ikke husker lengre.

Men noen som VET om dette går?
så lenge en bluetoth enhet er selvstendig. og da mener jeg at den ikke trenger noen drivere men funker som en extern nettverksenhet som bare sender det den får inn. så funker det nok med alt. men jeg har bare vært borti slik enheter via nettverkskabel og da via wlan.
så altså: sålenge hardwaren ikke støtter den bluetooth dongelen så virker den ikke uten videre
abelBerg's Avatar
Trådstarter
51 0
hmmm, ja det var det jeg trodde. men! hvordan kan man vite at en enehet er selvstendig eller ikke?

dumt spm; står det på pakken? hehe.. spørr, siden jeg ALDRI har sett noe info om det

og de fleste trenger jo ikke være selvstendig, alle slike drivere er jo som regel innbakt i nye OS...
Ja, Psych|Com... Kunne du ha gitt noen eksempler på slike produkter. Ble nå interessert i å effektivisere litt her hjemme...
som sagt har jeg bare sett slikt på wlan utstyr.
http://mpx.no/aspx/produkter.aspx?l=...&g1=333&g2=583
det er slikt dere skal se etter
HP har en genial printer med WLAN. Invester i den istedet.
abelBerg's Avatar
Trådstarter
51 0
Sitat av Psych|Com
som sagt har jeg bare sett slikt på wlan utstyr.
http://mpx.no/aspx/produkter.aspx?l=...&g1=333&g2=583
det er slikt dere skal se etter
Vis hele sitatet...
altså, en enkel WLAN dongel?
hmm, det hadde jo også vært noe det!

Bare synd ingen BRA mobiler eller kamera har WLAN!

Sitat av Forconin
HP har en genial printer med WLAN. Invester i den istedet.
Vis hele sitatet...
og muligheter for bluetooth.
men ikke bare HP som har det.
Jaja, garantert flere som har det, men dette er den jeg har prøvd: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312318&cks=SPC

Bra utskriftskvalitet og egen fotopapirskuff. Er visst mulighet for å printe ut 35mm-film (Gammelt fotoapparat-film) pluss lysbilder.. Kortleser og mulighet for å stappe inn USB-stick.

Koster nok da. :/
abelBerg's Avatar
Trådstarter
51 0
wow, nok av muligheter.
men ville heller satset på; Canon Pixma MP800 Photo Multifunction.

mangler bare WLAN & BLUETOOTH.
Canon har mye bra printere ja.
Sitter med en laserfargeskriver/kopimaskin/fax fra dem her på jobben. Ekstremt bra kvalitet.
Den gikk rikgtignok til helvete her om dagen men regner med at en service fikser det. :P
abelBerg

http://www.mpx.no/aspx/produkter.asp...&g2=447&g3=466

Der er det WLAN så det holder... Å hvis du klarer å si at Qtek er dårlige telefoner, vil jeg anbefale deg og oppdatere firmwaren i hodet ditt.

Det er en menge muligheter for å skaffe seg trådløse løsninger hjemme, WLAN, Bluetooth osv. Bluetooth i seg selv, er en rævva standard som kommer til å ha veldig kort levetid. WLAN kommer til å smelle BT av markedet, det skjer ikke i dag, men om 5 -10 år.

At det i dag er dyrere med WLAN enn BT i mobilen kommer av ganske enkle årsaker. Mobilprodusentene har brukt grisemye penger på å få WLAN inn i telefonen, det skal de helst tjene inn igjen. Når de har gjort det, dumper de prisen for å øke markedsandelene sine...

BTW:

Trådløs printer er fantastisk digg. Hvis du er litt kreativ i hvor du setter den, kan du sette printer i skapet. Du kommer ikke uten videre til å kunne kjøre BTdongle på en printer, donglen er vel designet for å kjøres med PC, som skal besørge strøm osv...
Sist endret av Thedeeq; 26. januar 2006 kl. 14:37.
Mange printere har USB-port. Skulle ikke forundre meg om det gikk med bluetooth-dongle der, den får like mye strøm fra printeren som fra PC'n. Men tviler egentlig litt på at grensesnittet i printeren takler den.. Verdt et forsøk kanskje?
Sitat av Forconin
Mange printere har USB-port. Skulle ikke forundre meg om det gikk med bluetooth-dongle der, den får like mye strøm fra printeren som fra PC'n. Men tviler egentlig litt på at grensesnittet i printeren takler den.. Verdt et forsøk kanskje?
Vis hele sitatet...
Det var vel noe sånt jeg mente... Går sikkert ann å prøve, men ikke gråt hvis det ikke går.

EDIT:

Dessuten tror jeg veldig lite på at Produsent A som har levert en printer med USB inn og ikke BT. Samt en med begge deler lar BT funke på printeren uten det som standard. Da får de jo ikke solgt flere av den med, siden den andre garantert er billigere...
Sist endret av Thedeeq; 26. januar 2006 kl. 15:04.
Sitat av DezQuetoz
Det var vel noe sånt jeg mente... Går sikkert ann å prøve, men ikke gråt hvis det ikke går.

EDIT:

Dessuten tror jeg veldig lite på at Produsent A som har levert en printer med USB inn og ikke BT. Samt en med begge deler lar BT funke på printeren uten det som standard. Da får de jo ikke solgt flere av den med, siden den andre garantert er billigere...
Vis hele sitatet...
Ah, sorry, jeg som misforsto da.

Du har nok et poeng der ja.. Men er jo verdt forsøket..
abelBerg's Avatar
Trådstarter
51 0
Sitat av DezQuetoz
abelBerg

http://www.mpx.no/aspx/produkter.asp...&g2=447&g3=466

Der er det WLAN så det holder... Å hvis du klarer å si at Qtek er dårlige telefoner, vil jeg anbefale deg og oppdatere firmwaren i hodet ditt.

Det er en menge muligheter for å skaffe seg trådløse løsninger hjemme, WLAN, Bluetooth osv. Bluetooth i seg selv, er en rævva standard som kommer til å ha veldig kort levetid. WLAN kommer til å smelle BT av markedet, det skjer ikke i dag, men om 5 -10 år.

At det i dag er dyrere med WLAN enn BT i mobilen kommer av ganske enkle årsaker. Mobilprodusentene har brukt grisemye penger på å få WLAN inn i telefonen, det skal de helst tjene inn igjen. Når de har gjort det, dumper de prisen for å øke markedsandelene sine...

BTW:

Trådløs printer er fantastisk digg. Hvis du er litt kreativ i hvor du setter den, kan du sette printer i skapet. Du kommer ikke uten videre til å kunne kjøre BTdongle på en printer, donglen er vel designet for å kjøres med PC, som skal besørge strøm osv...
Vis hele sitatet...
******************

oh gud, snakker ikke kombinert mobil og PDA. snakker VANLIG mobil som tar mindre plass enn QTEK vanligvis gjør, i størrelse som f.eks D600.

Imate er da ett meget godt alternativ, da f.eks K-jam eller Jas Jar, men K-jam er bedre i og med størrelse. ikke kom å snakk mobil til meg gutt.

Det jeg sa var; Bare synd ingen BRA mobiler eller kamera har WLAN!

snakket ikke om mobil-pda-pocket-pc!

Og grunnen til jeg ville ha BT var fordi jeg vil kunne skrive ut trådløs via mobilen min!

ja. mere gidder jeg ikke si
Det kommer sikkert med tiden, Nokia har forsåvidt en ganske fin en med WLAN. Men den er større enn vanlige mobiler som du sier..

Sånn rent bortsett fra det, har du en printer med USB-port eller har du planer om å kjøpe en ny printer og montere BT-dongle på den?
Men hvordan definerer du en bra mobil da? Kom ikke å snakk mobil til meg gutt. Hvor gammal er du a, 12 eller 13 år. Det er som du selv sier en hel haug av mobiler med WLAN tilgjenglige.

Skal man ha mye dill, tar det stor plass. Skal man jobbe med tekst, bør man ha stort display, for lesbarhetens skyld... Derfor blir telefonene store... ÅJ bombe! Å hvordan definer du en Mobil PDA da? Du som har så jævla peiling... Det finnes så utrolig mange typer mobiltelefoner at man blir svimmel hvis man skal orientere seg om hver eneste en.

Jeg har selv erfaring med Nokia, SE og Qtek... Har prøvd en del andre merker i mitt liv. Qtek sine modeller er ikke noe PDA, det er Telefon med avanserte funksjoner.

Skal man ha Mobil PDA, så er det Handspring Treo i en eller annen versjon som gir mest for penga.

Store ting = klasse
Små ting = fattig

Gå for de store tinga...
Sist endret av Thedeeq; 26. januar 2006 kl. 15:23.
abelBerg's Avatar
Trådstarter
51 0
Kan forenkle storyen, har sett printer (dog. beregnet TIL mobiler og camera og lignende, som har satt inn egen BTdongel og funket som bare faen, fra HP vel og merke.)

Men da lurer jeg enkelt og greit, hvis du har en BTdongel av aller nyeste sort, og en skriver med PictBrige, og USB port.

Vil dette virke? (har noen prøvd?)
har bare ikke fått tatt meg tid til å prøve, så lurte på det.
abelBerg's Avatar
Trådstarter
51 0
Sitat av DezQuetoz
Men hvordan definerer du en bra mobil da? Kom ikke å snakk mobil til meg gutt. Hvor gammal er du a, 12 eller 13 år. Det er som du selv sier en hel haug av mobiler med WLAN tilgjenglige.

Skal man ha mye dill, tar det stor plass. Skal man jobbe med tekst, bør man ha stort display, for lesbarhetens skyld... Derfor blir telefonene store... ÅJ bombe! Å hvordan definer du en Mobil PDA da? Du som har så jævla peiling... Det finnes så utrolig mange typer mobiltelefoner at man blir svimmel hvis man skal orientere seg om hver eneste en.

Jeg har selv erfaring med Nokia, SE og Qtek... Har prøvd en del andre merker i mitt liv. Qtek sine modeller er ikke noe PDA, det er Telefon med avanserte funksjoner.

Skal man ha Mobil PDA, så er det Handspring Treo i en eller annen versjon som gir mest for penga.

Store ting = klasse
Små ting = fattig

Gå for de store tinga...
Vis hele sitatet...
***************

Ok, skal prøve å ikke snakke nedverdigende til deg nå, MEN.

Først og fremst snakket jeg om, heh, RENBLODS mobiler. altså, som ikke har f.eks Symbian, Windows Mobile eller lignende med lignende muligheter.
Men "enkle" mobiler som D600E, W800i etc etc.
Men det kunne jeg vel forklart nermere fra starten av, beklager dette.

Så, hvor gammel er jeg? 12-13? hehe, Født i 83 så det regnestykke klarer vel du, da du er født i 86, LILLE GUTT :P hehee, neida. men serriøst, det har vel ingenting med saken å gjøre har det vel? faktisk talt, du er i alder mindre enn meg og ergo: lille gutt. passet godt, fysisk har jeg vel da ingen anelse om du er 1tonn rent flesk eller en liten dverg!

Og nei, mye dill dall tar ikke nødvendigvis mye plass! la oss ta K-jam som eksempel, lite og nett http://www.imate.com

Se for deg alle funksjonene den beste QTEK har blandet med N90 kameraet, og lagt det hele inn i skallet til en 8800? (realistisk? kansje, men ikke i det nermeste året!)
Ergo blir dette noe av det dummeste jeg har hørt;
Store ting = klasse
Små ting = fattig

Å hvilken erfaring du har driter jeg vel en lang i, du kommer med like konstruktive kommentarer som en ape ville gjort! Å nettopp derfor gidder jeg ikke engang nevne hvilke erfaringer jeg har siden du bare kan kysse støve mens jeg suste så fort forbi deg at du fikk hodet ditt opp i din egen ræv!

hehe, nei men sorry. Skal vi være teit kan vi det. men ikke vits hær inne!

Eneste jeg kort sagt lurte på, se på tread'n som er rett ovenfor.

(lange settninger... PUUUST! hehe)

Sitat av Forconin
Vis hele sitatet...
Hahahaha, jævli bra! jæævli bra mann!

at det skulle være så enkelt, burde nesten vært ulovlig!

uff

QTEK suxx ass! (i forhold til Imate da)

Imate, erhm.. som da er ett datterselskap av QTEK. (irronisk det jeg sa?)
er mye bedre :P
Sist endret av abelBerg; 26. januar 2006 kl. 15:57.