Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1339
Heisann, jeg lurer på noe enkelt..
har ikke vært i "gaming"-værden på lenge,
har en gammel PC på 2,0GHZ og bare 1GB ram,
men skal oppdatere skjermkort (AGP) og minne til 2GB
så da er spm enkelt..
hva er "eliten" i skjermkort nå for tiden??
hva bør jeg satse på??

HJELP MEG!!! og ellers noen tips på hvor jeg kan få tak i det??

all hjelp er jeg takknemlig for!!

Sist endret av ivioyner; 24. januar 2006 kl. 15:45.
Eliten i AGP verdenen idag er 6800 serien til NVIDIA ...
Først en annbefaling av skjermkort, nå snakekr jeg kun av egen erfaring. Jeg er ingen gamer, finner det ikek spesielt unnerholdende å sitte timeshvis med spill (php derimot ). Men, X800XT kortet har jeg mprøvd selv, ble meget positivt overrasket. og da skulle jeg mene de kortene i samme serie, men nyere skulle være utrolig bra. De nyere har et høyere tall enn 800 :P


Også en liten oppfordring til deg. Velkommen til forumet Men les over reglene. Mange utropstegn, spørsmålstegn. Og setninger med kun store bokstaver blir veldig irriterende for andre brukere som skal lese innlegget ditt
abelBerg's Avatar
Trådstarter
51 0
Sitat av ztaale
Eliten i AGP verdenen idag er 6800 serien til NVIDIA ...
Vis hele sitatet...
hva med 9800 serien og slikt? syns jeg har vært borti noe sånt...
Det Dark sa.

Og 6600GT burde da fungere? Se om du finner kort med Gddr3 ram. Greiest det såvidt jeg vet.
Også i samme slengen sjekk at det klaffer med strømforsyninga di.
Det er ATI sin gamle serie, 9800 pro, xt osv ...

Altså ikke noe å satse på...
abelBerg's Avatar
Trådstarter
51 0
ja ikke vet jeg? jeg vil bare ha ett kort som funker som faen for å si det sånn.
så lenge det er, heh, POWER kort så :P

Sitat av ztaale
Det er ATI sin gamle serie, 9800 pro, xt osv ...

Altså ikke noe å satse på...
Vis hele sitatet...

åååkeij, så dette kortet http://www.mamoz.no/produkt/NK307193...0GT_256MB.html

er ett OK kort?

finnes det kort som ligger "noen hakk over", lett tilgjengelig?

Sitat av Dark
Først en annbefaling av skjermkort, nå snakekr jeg kun av egen erfaring. Jeg er ingen gamer, finner det ikek spesielt unnerholdende å sitte timeshvis med spill (php derimot ). Men, X800XT kortet har jeg mprøvd selv, ble meget positivt overrasket. og da skulle jeg mene de kortene i samme serie, men nyere skulle være utrolig bra. De nyere har et høyere tall enn 800 :P


Også en liten oppfordring til deg. Velkommen til forumet Men les over reglene. Mange utropstegn, spørsmålstegn. Og setninger med kun store bokstaver blir veldig irriterende for andre brukere som skal lese innlegget ditt
Vis hele sitatet...

hehe, takk du
den er grei!

XFX GeForce 6800GS 256MB GDDR3 eller dette kansje??
Du kan jo bestille det da. Vanskeligere er det ikke.
Mennesker er født med ett par nydelige føtter, og har lært med tiden at om man setter
den ene foten forran den andre og igjentar bevegelsen flere ganger etter hverandre
blir dette om til "spasering".

Prøv å spaser deg en tur rundt i byen nærmest deg eller noe slikt, da finner du vel
ut hva for noen butikker du har i nærområdet som er mer tilgjengelig enn en simpell
bestilling.

Jeg tror det kortet du har der skulle funke foresten. Skal ikke si så mye uten
å ha prøvd det. Les litt på omtalene på siden om det finns.
abelBerg's Avatar
Trådstarter
51 0
Sitat av frevev
Du kan jo bestille det da. Vanskeligere er det ikke.
Mennesker er født med ett par nydelige føtter, og har lært med tiden at om man setter
den ene foten forran den andre og igjentar bevegelsen flere ganger etter hverandre
blir dette om til "spasering".

Prøv å spaser deg en tur rundt i byen nærmest deg eller noe slikt, da finner du vel
ut hva for noen butikker du har i nærområdet som er mer tilgjengelig enn en simpell
bestilling.

Jeg tror det kortet du har der skulle funke foresten. Skal ikke si så mye uten
å ha prøvd det. Les litt på omtalene på siden om det finns.
Vis hele sitatet...

jojo, jobber innen data å sånn, men har bare ikke konsentrert meg om "spillverdnen" men i det siste funnet det som greit tidsfordiv både i jobb og fritid. så derfor slengte jeg meg inn hit for å spørre, i håp om at det faktisk var folk som hadde erfaring med visse kort etc
Det du trenger er et Geforce 6800 Ultra, eventuelt GT hvis du finner det mer passende din lommebok.

Styr unna 6800, 6800LE og 6800GS.
Sist endret av Gilgamesj; 24. januar 2006 kl. 15:42.
abelBerg's Avatar
Trådstarter
51 0
Sitat av Gilgamesj
Det du trenger er et Geforce 6800 Ultra, eventuelt GT hvis du finner det mer passende din lommebok.

Styr unna 6800 og 6800GS.
Vis hele sitatet...
aaha! GT? som i Geforce 6800GT?
eller?

skal gå å lete på nettbutikker
Som i Geforce 6800GT, ja.

Jeg tok en titt rundt, ser ut til at det ikke lagerføres så mye AGP lenger. Sjekk bruktmarkedet for HW.no, der kan du sikkert finne et flott kort til en og en halv lapp.
abelBerg's Avatar
Trådstarter
51 0
Sitat av Gilgamesj
Som i Geforce 6800GT, ja.

Jeg tok en titt rundt, ser ut til at det ikke lagerføres så mye AGP lenger. Sjekk bruktmarkedet for HW.no, der kan du sikkert finne et flott kort til en og en halv lapp.
Vis hele sitatet...
ja fant nettopp ut det sjøl.
føkk
ja det kan jeg jo! takk, skal se etter.



hva med Asus Radeon X850XT PE (Platinum Edition)
Hva er galt med 6800GS?
abelBerg's Avatar
Trådstarter
51 0
ikke vet jeg?

finner ikke ut så mye. faen, kansje jeg skal satse på nytt hovedkort?
Jeg satser nå på ATi Radeon X850 XT PE.
http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=...7X195159197410

Jeg har et gammelt og utgått HK, men altfor dyr prosessor til og skifte ut HK'et, så jeg må ty til det siste AGP kortet jeg kommer til å kjøpe, og da faller det mot ATi.
Har et 9800 Pro i nå, og det er helt OK å spille med. Klarer å spille CSS, BF2, NFSU II passe glatt..
Neste år: PCI-E?
abelBerg's Avatar
Trådstarter
51 0
Sitat av ZyPreXa
Jeg satser nå på ATi Radeon X850 XT PE.
http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=...7X195159197410

Jeg har et gammelt og utgått HK, men altfor dyr prosessor til og skifte ut HK'et, så jeg må ty til det siste AGP kortet jeg kommer til å kjøpe, og da faller det mot ATi.
Har et 9800 Pro i nå, og det er helt OK å spille med. Klarer å spille CSS, BF2, NFSU II passe glatt..
Neste år: PCI-E?
Vis hele sitatet...
Spørs om jeg venter så lenge.. får ondt i meg hver gang jeg ser på nettbutikker og nesten bare fin ner PCI-E.. sukk, kanskje på tide å bare hoppe i det?!



Sitat av Gilgamesj
Som i Geforce 6800GT, ja.

Jeg tok en titt rundt, ser ut til at det ikke lagerføres så mye AGP lenger. Sjekk bruktmarkedet for HW.no, der kan du sikkert finne et flott kort til en og en halv lapp.
Vis hele sitatet...
hvorfor ikke GS?

finner en del kort med GS, som virker bra
abelBerg's Avatar
Trådstarter
51 0
det blir PowerColor Radeon X850XT på meg også ZyPreXa! hehe, bare synd at ingen som helst har det inne!

faenfaenfaen..

jauwjauwjauw...

Det ble stille i forumet? hehe
Kommer inn til PCUtstyr den 13.02. Gleder seg til lønning den 15 jah!!
abelBerg's Avatar
Trådstarter
51 0
Sitat av ZyPreXa
Kommer inn til PCUtstyr den 13.02. Gleder seg til lønning den 15 jah!!
Vis hele sitatet...

jo... men det e jo LENGE til.. Når jeg finner det jeg vil ha, skal jeg ha det med en gang! hehe :P
Hvis du vil være mer fremtidsrettet pår du kjøpe et kort med SM3.0. Da er GeForce 6800 et godt valg, slik som ztaale sa. Eller et Radeon X1600 kort.
abelBerg's Avatar
Trådstarter
51 0
bestemte meg endeli, gadd ikke lete lengre + legge så mye penger i en GAMMAL maskin.
så det ble XFX GeForce 6600GT 256MB GDDR3, AGP8X, Tv-Out, Dual-DVI.

håper jeg gjorde i det minste ett OK kjøp, 1200,-

vel? tell me! hehe, gjorde jeg det?
Flott kort, det. Beste kompromiss mellom pris og ytelse på markedet så vidt meg bekjent.
abelBerg's Avatar
Trådstarter
51 0
Høres jo kjempebra ut!
hadde mine mistanker, og fint de ble bekreftet! hehe :P

ja, som sagt. ville heller bare spare penger. MÅ jo kjøpe ny PC med PCI-E om ikke så lenge, går jo ikke ann å henge etter! hehehe