Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 835
rydder litt i kabinettet i dag, og kom til å tenke på airflowen. alle viftene står slik de gjorde når jeg fikk kabinettet, bortsett fra den på cpu som måtte monteres av meg. det jeg lurer på er hvordan den burde plasseres, og hvor jeg eventuelt burde montere flere?

ser slik ut nå: http://i918.photobucket.com/albums/ad26/TURBOFUNGUS/DSC_7065.jpg
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Den i fronten nede burde suge luft inn, den på toppen burde blåse ut, og den bak burde blåse ut. (Du burde også skaffe en til vifte i bunnen om du kan, som suger luft inn)

Den på cpu kjøleren burde blåse mot toppen, om du vil ha enda lavere temperaturer så burde du ha en til vifte på andre siden.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Skaff to 120/140mm vifter og monter disse i sidedøren som innsug. Dette vil med de eksisterende viftene skape et pent lite overtrykk samtidig som du får mer enn nok luftflyt, spesielt over skjermkortet.
Commanderpope
Trådstarter
snudde nettop vifta på cpu slik at den trekker luft fra kjøleren og ut kabinettet, og monterte en liten vifte i sidedøra, samt litt rydding av kabler forran vifta i front, dette senket maks temp i bf3 fra 62 til 51, så det blir nok til at jeg monterer to store vifter i døra ja. vilke vifter foretrekkes? er cm sine vifter greie nok?
Sist endret av AdolfCartman; 30. oktober 2011 kl. 20:38.
Sitat av AdolfCartman Vis innlegg
snudde nettop vifta på cpu slik at den trekker luft fra kjøleren og ut kabinettet, og monterte en liten vifte i sidedøra, samt litt rydding av kabler forran vifta i front, dette senket maks temp i bf3 fra 62 til 51, så det blir nok til at jeg monterer to store vifter i døra ja. vilke vifter foretrekkes? er cm sine vifter greie nok?
Vis hele sitatet...
noctua er heftige saker, til tross for pris og utseende
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Sitat av AdolfCartman Vis innlegg
Hvilke vifter foretrekkes? Er CM sine vifter greie nok?
Vis hele sitatet...
Joda, de duger, men til omtrent samme pris får du mye bedre.

F.eks Noiseblocker Blacksilent XL1 1000rpm" som vil flytte mye luft samtidig som den kan kjøre på full guff uten at det produseres nevneverdig med støy. Alternativt kan du går for XL2 på 1500rpm, men denne bør da kontrolleres da den vil høres over 1000rpm.

Et annet godt alternativ er Scythe GT AP-13 1150rpm. Disse viftene er svært ettertraktede blant vannkjølingsfolket som radiatorvifter, men fungerer også utmerket som kabinettvifter. Her også kan du evt. gå opp til AP-15 1850rpm hvis du skal kontrollere den.

Noctua NF-P12 og Noctua NF-P14 FLX er også veldig gode og stillegående vifter, men koster etter min mening litt mer enn de smaker.
Sitat av 83leo Vis innlegg

Noctua NF-P12 og Noctua NF-P14 FLX er også veldig gode og stillegående vifter, men koster etter min mening litt mer enn de smaker.
Vis hele sitatet...
eller eventuelt denne, den skal visst nok fungere veldig bra, selv om jeg aldri har prøvd den
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
eller eventuelt denne, den skal visst nok fungere veldig bra, selv om jeg aldri har prøvd den
Vis hele sitatet...
Har en slik i min sidedør. Grei den, den er stille og trekker en del luft også :P