Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  180 21058
Sitat av Professor Chaos Vis innlegg
Likestilling kan brukes som argument for at vist en kan slå en man, så kan en like gjærne slå en kvinne. Dette handler om den gamle "du kan ikke slå kvinner selv om hun slår deg" moralen folk levde med i 1930-1940.
Vis hele sitatet...
For å sette det litt på spissen da; er det OK at en mann på 120 kg. slår ned en annen mann på 60 kg.?
Begge er jo menn.
Maktbalansen har vel ingenting å si ettersom statistisk sett vil den lille mannen klare å vinne noen få ganger.

Legger ved et sitat av Slashdot til innlegget mitt.

Sitat av slashdot Vis innlegg
Så har du skapt en gigantisk stråmann. Poenget var aldri at vold kan forsvarast, kun at likestilling ikkje kan brukast som argument for at det er ok å slå kvinner.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Knask; 7. november 2010 kl. 14:06.
Mitt syn, og poeng, er at vold aldri er greit, uansett hva eller hvem. Men man skal ikke simplifisere kvinners vold mot menn. Eller menns psyke.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
For å sette det litt på spissen da; er det OK at en mann på 120 kg. slår ned en annen mann på 60 kg.?
Begge er jo menn.
Maktbalansen har vel ingenting å si ettersom statistisk sett vil den lille mannen klare å vinne noen få ganger.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig er det ikke greit, min mening er at det ikke er greit med vold i noen tilfeller, i det hele, og at vold er vold. Vist mannen på 60 kg. begynner å slå mannen på 120 kg, er det feil.

Vist en dame på 80 år begynner å banke en gutt på 18 er dette klart feil. Det har ingenting å si hvor mye skade dette byr på i et moralsk, etisk senario. Feil blir feil.

Og gamlemor på 80 kan lett utnytte kniver og verktøy 18 åringen ikke har moral til å utnytte.
Jeg prøvde meg faktisk på å diskutere det her med ei jente nå. Hu er faktisk av den rolige typen, men om hu blir veldig amper på en bytur så kan hu slå til menn med flat neve.

Hu kunne ikke forstå hvorfor det i det hele tatt var noe å debattere. Hvor stor skade fikk mann av bitch.slappene hennes uansett. Skremmende innstilling!
Sitat av Professor Chaos Vis innlegg
Selvfølgelig er det ikke greit, min mening er at det ikke er greit med vold i noen tilfeller, i det hele, og at vold er vold. Vist mannen på 60 kg. begynner å slå mannen på 120 kg, er det feil.

Vist en dame på 80 år begynner å banke en gutt på 18 er dette klart feil. Det har ingenting å si hvor mye skade dette byr på i et moralsk, etisk senario. Feil blir feil.

Og gamlemor på 80 kan lett utnytte kniver og verktøy 18 åringen ikke har moral til å utnytte.
Vis hele sitatet...
Jeg prøvde å illustrere maktbalansen mellom partene, at den har veldig mye å si om det er "greit" å slå tilbake.
Men dersom du er mot vold og syns det er feil så vil du aldri slå en dame uansett, og det er vel en bra ting?

Eller veier du mindre enn de fleste damer slik at det er helt greit for deg å klinke til et par kjerringer nå og da?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Professor Chaos Vis innlegg
Likestilling kan brukes som argument for at vist en kan slå en man, så kan en like gjærne slå en kvinne. Dette handler om den gamle "du kan ikke slå kvinner selv om hun slår deg" moralen folk levde med i 1930-1940.
Vis hele sitatet...
Nei, det kan ikkje det. Two wrong won't make one right. Poenget er at likestilling har ingenting med spørsmålet å gjere - vold er galt uansett.

Og om du vil argumentere med likestilling så tipper eg likestilling her vil sei at ein del fleire menn bør på sjukehus for å få behandling i tida framover, ikkje at fleire kvinner må bankast...
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Jeg prøvde å illustrere maktbalansen mellom partene, at den har veldig mye å si om det er "greit" å slå tilbake.
Men dersom du er mot vold og syns det er feil så vil du aldri slå en dame uansett, og det er vel en bra ting?

Eller veier du mindre enn de fleste damer slik at det er helt greit for deg å klinke til et par kjerringer nå og da?
Vis hele sitatet...
Jeg er tynn som en spjæling og bryr meg ikke om muskler og drit i det hele tatt, de fleste tror jeg er homofil ettersom jeg passer lett i den svevende stereotypen. Men ja, jeg har hatt et utrolig voldelig liv og har tydd til vold i flere tilfeller, grunnet psykologiske skader fra voldelige forrhold med kvinner og andre senarioer, og selv om maktbalansen blir helt sjeiv så synes jeg selv ikke det er rett for meg å ty til vold selv de gangene jeg har gjort det.

Det er derfor jeg går så hardt mot dit moral; maktbalansen teller ikke vist feil er feil. At en sterk person mister sinnet og beherskelsen er ikke værre en vist en fysisk svak person gjør det samme. Begge partene hadde ført like mye skade hadde de vært like sterke.

Så maktbalansen kan ikke brukes som forsvar.

Nei, det kan ikkje det. Two wrong won't make one right. Poenget er at likestilling har ingenting med spørsmålet å gjere - vold er galt uansett.

Og om du vil argumentere med likestilling så tipper eg likestilling her vil sei at ein del fleire menn bør på sjukehus for å få behandling i tida framover, ikkje at fleire kvinner må bankast...
Vis hele sitatet...
Mener verken at flere men eller at flere kvinner må bankes, mener bare at likestillingen fører også til at færre men burde bankes, slik at men, og vold mot men, kan likestilles med vold mot kvinner.
Sist endret av Professor Chaos; 7. november 2010 kl. 14:24.
Jeg forsvarer ingenting, jeg har forklart at det er dette som vil bli tatt opp til vurdering derom en slik sak kommer opp for retten.

Man bruker ikke mer makt enn det som er nødvendig.
Om en kvinne slår så kan veldig mange menn velge å holde henne fast istedenfor å slå henne.
Men slår generelt sett hardere enn kvinner, igjen, det blir helt feil.

Det siste du skrev er jeg forsåvidt enig i.
Sist endret av Knask; 7. november 2010 kl. 14:25.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Nekran Vis innlegg
Men å påstå at kvinners vold er i orden, er drøyt. (Jeg sier ikke at det er det du sier, jeg sier at det er det som later til å være den vedtatte "sannheten" i Norge.)
Vis hele sitatet...
Nei det var ikke det jeg sa, men du skrev nå dette uansett (I.E; Du legger ord i munnen på meg).
Sitat av Nekran Vis innlegg
Uansett hvor brutal/ikke brutal volden er, er de psykiske ettervirkningene kraftige. Jeg har selv vært i et voldelig forhold - med en kvinne - og jeg kan love deg at det ikke er spesielt gøy, selv om volden ikke var noe ekstrem. Og selv om jeg aldri havnet på legevakten av det. Jeg sliter fremdeles med ettervirkninger av det. Dette var både fysisk og psykisk vold, uten at jeg skal gå nærmere inn på det. I ettertid har jeg funnet ut at han nok hadde noen psyopatiske trekk jeg skulle sett tidligere. Og jeg bruker ikke ordet psykopat i hytt og pine. Det heter vel forresten ikke psykopat lenger... er det sosiopat som er det riktige nå?

Når jeg gjorde det slutt med henne stalket hun meg, og jeg turte ikke å forlate leiligheten omtrent på en god stund.
Vis hele sitatet...
Det er nå så, men du er ikke representativ for resten av befolkningen, du er blant de få. Om du ikke rapporterte dette kan det være vi sitter på mørketall, men det skal jeg ikke spekulere i. Vold er vold uansett, og det er en uting.

Du gjør meg kvalm når du skriver at jeg godtar vold fra en kvinnes side, jeg forstår ikke hvordan du kan trekke en slik slutning av mitt innlegg om et forskningsprosjekt, spar meg.
Hvorfor vil noen her ha det til at det er for mye likestilling i dette landet? Kan det virkelig være et problem? I det hele tatt.. kan det være et rasjonelt problem for noen at kvinner vil ha like rettigheter?


Til topic:
I: En mann kan enkelt skade en kvinne.
II: En kvinne kan enkelt irritere en mann.
Sitat av Sio Vis innlegg
Nei det var ikke det jeg sa, men du skrev nå dette uansett (I.E; Du legger ord i munnen på meg).

Det er nå så, men du er ikke representativ for resten av befolkningen, du er blant de få. Om du ikke rapporterte dette kan det være vi sitter på mørketall, men det skal jeg ikke spekulere i. Vold er vold uansett, og det er en uting.

Du gjør meg kvalm når du skriver at jeg godtar vold fra en kvinnes side, jeg forstår ikke hvordan du kan trekke en slik slutning av mitt innlegg om et forskningsprosjekt, spar meg.
Vis hele sitatet...
Les hva jeg skriver - jeg skrev: at jeg ikke tror du mener det. Jeeez. Det er vel strengt tatt du som legger ord i munnen på meg nå. Du gjør meg kvalm. Takk og farvel.
Sist endret av Nekran; 7. november 2010 kl. 14:52.
Sitat av Matthiesen Vis innlegg
Hvorfor vil noen her ha det til at det er for mye likestilling i dette landet? Kan det virkelig være et problem? I det hele tatt.. kan det være et rasjonelt problem for noen at kvinner vil ha like rettigheter?.
Vis hele sitatet...
Nettopp, i følge logikken til enkelte her kan man jo si at dersom vi ikke hadde likestilling, så hadde ikke kvinner fått juling. DET er en skummel holdning.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Det er veldig lett å si "bare hold henne fast da vel! Klarer du ikke dét eller?", akkurat som mange sier de ville banket opp fyren dama deres var utro med.

Er dette realistisk?

Ja, i mange tilfeller. Gjennomsnittlig er menn fysisk sterkere enn kvinner, og å se for seg situasjoner der en kvinne virker hysterisk er det heller ikke vanskelig å forestille seg.

Men i mange tilfeller er det ikke realisisk. Mange, kanskje til og med de fleste, har ikke snøring på hvordan de bør gå frem for å legge noen i bakken på en bra måte. De har sikkert sett det på film og TV-serier, men har man ikke erfaring med det selv, er det nok lett å bli usikker. I tillegg er det for meg veldig tenkelig at mannen selv blir veldig oppbrakt, med et kvinnemenneske som går av skaftet. Mange er ikke vant til slike situasjoner, og blir overveldet av det som skjer. Jeg kommer på to ting som kan skje:
  1. Mannen gjør ingenting. Kanskje på grunn av usikkerhet, kanskje på grunn av frykt for mulige konsekvenser om han skulle bruke vold. Jfr. psykisk vold.
  2. Naturlig forsvarsmekanisme; slag. Følgene dette kan ha i ettertid er i dét øyeblikket ikke noe han tenker på.

Så hva er løsningen? Det må da finnes flere alternativer for stakkaren? Det frister å si "du skulle gått på selvforsvarskurs/kampsport/whatever da vettu!", og jeg vil anbefale alle, både menn og kvinner, å gjøre dette.

Men å stikke bort på selvforsvarskurs kan ikke fyren gjøre der og da.

Så hva bør fyren gjøre under disse forholdene? Har jeg oversett realistiske muligheter han har?
Sitat av Jonta Vis innlegg
Det er veldig lett å si "bare hold henne fast da vel! Klarer du ikke dét eller?", akkurat som mange sier de ville banket opp fyren dama deres var utro med.

Er dette realistisk?

Ja, i mange tilfeller. Gjennomsnittlig er menn fysisk sterkere enn kvinner, og å se for seg situasjoner der en kvinne virker hysterisk er det heller ikke vanskelig å forestille seg.

Men i mange tilfeller er det ikke realisisk. Mange, kanskje til og med de fleste, har ikke snøring på hvordan de bør gå frem for å legge noen i bakken på en bra måte. De har sikkert sett det på film og TV-serier, men har man ikke erfaring med det selv, er det nok lett å bli usikker. I tillegg er det for meg veldig tenkelig at mannen selv blir veldig oppbrakt, med et kvinnemenneske som går av skaftet. Mange er ikke vant til slike situasjoner, og blir overveldet av det som skjer. Jeg kommer på to ting som kan skje:
  1. Mannen gjør ingenting. Kanskje på grunn av usikkerhet, kanskje på grunn av frykt for mulige konsekvenser om han skulle bruke vold. Jfr. psykisk vold.
  2. Naturlig forsvarsmekanisme; slag. Følgene dette kan ha i ettertid er i dét øyeblikket ikke noe han tenker på.

Så hva er løsningen? Det må da finnes flere alternativer for stakkaren? Det frister å si "du skulle gått på selvforsvarskurs/kampsport/whatever da vettu!", og jeg vil anbefale alle, både menn og kvinner, å gjøre dette.

Men å stikke bort på selvforsvarskurs kan ikke fyren gjøre der og da.

Så hva bør fyren gjøre under disse forholdene? Har jeg oversett realistiske muligheter han har?
Vis hele sitatet...
Legge seg ned i fosterstilling og gråte...?
Tipper den funker bra.

Ellers er jeg fan av det som er nevnt tidligere.
Ta et godt grep i jenta. Ikke hold hendene hennes, det er ikke et fast nok punkt. Bare ta et godt grep i overarmene/skuldrene eller i underkjeven(den er effektiv). Dette må gjerne være ganske røft, så hun kjennner at det finnes et mannedyr der inne. Og så skrik henne i ansiktet, så høyt og sint du klarer, at hun bare har å holde opp eller så blir det månelyst.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
(uthevelse i etterkant)
Sitat av Jonta Vis innlegg
Så hva bør fyren gjøre under disse forholdene? Har jeg oversett realistiske muligheter han har?
Vis hele sitatet...
Sitat av moret Vis innlegg
Ta et godt grep i jenta. Ikke hold hendene hennes, det er ikke et fast nok punkt. Bare ta et godt grep i overarmene/skuldrene eller i underkjeven(den er effektiv). Dette må gjerne være ganske røft, så hun kjennner at det finnes et mannedyr der inne. Og så skrik henne i ansiktet, så høyt og sint du klarer, at hun bare har å holde opp eller så blir det månelyst.
Vis hele sitatet...
For mange vil dette ikke være et realistisk alternativ.
Sitat av moret Vis innlegg
Legge seg ned i fosterstilling og gråte...?
Tipper den funker bra.

Ellers er jeg fan av det som er nevnt tidligere.
Ta et godt grep i jenta. Ikke hold hendene hennes, det er ikke et fast nok punkt. Bare ta et godt grep i overarmene/skuldrene eller i underkjeven(den er effektiv). Dette må gjerne være ganske røft, så hun kjennner at det finnes et mannedyr der inne. Og så skrik henne i ansiktet, så høyt og sint du klarer, at hun bare har å holde opp eller så blir det månelyst.
Vis hele sitatet...
Hahaha naive fjært, så enkelt er ikke realteten i slike sitvasjoner. Brukte selv vold og min ganske perfecte "grindcore" vokaler på en del brutale grunts mot jenta, og redd ble hun, men det hjelper lite i reateten. Dette er tilsyvende sist en person du tror du elsker. Du stikker bare ikke kniven i kjærringa selv om hun stikker den i deg. Nå kunne jeg sikkert ha gjort det, greier ikke å binne meg til noen lengre. Men et sunt menneske gjør bare ikke slikt i slike sitvasjoner.

Det er ikke snak om å godta det, det er snakk om å gjøre hva du tror er best i gitt sitvasjon. Er fysisk vold i bildet kan jeg garantere for at den psykiske volden allerede har ført sine skader.
Hadde en kvinne slått til meg med et retta slag, så hadde jeg fyrt av gårde et retta slag tilbake.

Fritakgrunner fra et retta slag:

- Gravid, syk, fysisk eller mentalt skada
- Umyndige
- Hvis jeg fortjener det

Alle andre, vil få seg en plantet fist i ansiktet med tilnærmet lik kraft!

http://www.savealegacy.com/wp-content/uploads/2010/01/BEAT_INJURED_RAGE_MAN-WOMAN-SLAP.jpg
Sist endret av BaJa; 7. november 2010 kl. 17:37.
herregud og slå kvinner og si de ønsker det selv ( likestilling ) er den mest patetiske unnskyldningen jeg noen gang har hørt.
Sitat av Professor Chaos Vis innlegg
Hahaha naive fjært, så enkelt er ikke realteten i slike sitvasjoner. Brukte selv vold og min ganske perfecte "grindcore" vokaler på en del brutale grunts mot jenta, og redd ble hun, men det hjelper lite i reateten. Dette er tilsyvende sist en person du tror du elsker. Du stikker bare ikke kniven i kjærringa selv om hun stikker den i deg. Nå kunne jeg sikkert ha gjort det, greier ikke å binne meg til noen lengre. Men et sunt menneske gjør bare ikke slikt i slike sitvasjoner.

Det er ikke snak om å godta det, det er snakk om å gjøre hva du tror er best i gitt sitvasjon. Er fysisk vold i bildet kan jeg garantere for at den psykiske volden allerede har ført sine skader.
Vis hele sitatet...
Var dette en diskjusjon om jenter vi er glad i? Ok, sorry gutta, da blir det en annen sak.
Men, jeg skal love deg at den dagen du møter en febrilsk fucking syk jente på byen som anklager deg for å denge opp kjæresten hennes(noe jeg ikke gjorde btw...) og slår deg gjenntatte ganger i ansiktet. Da gjør du dette... Og det er effektivt.
Sitat av ivingman90 Vis innlegg
herregud og slå kvinner og si de ønsker det selv ( likestilling ) er den mest patetiske unnskyldningen jeg noen gang har hørt.
Vis hele sitatet...
Lyst til å utdype?
BTW: om du har noen bedre forslag om hvordan denne situsjaonen kunne løses. Kom med dem.
Ellers så synes jeg ikke dette er så naivt.

Sitat av Jonta Vis innlegg
(uthevelse i etterkant)For mange vil dette ikke være et realistisk alternativ.
Vis hele sitatet...
Og hva er så urealistisk med dette?
-Går det ikke an?
-Klarer du ikke fysisk?
-Har du ikke psyke nok til å stå opp mot en jente?
-Er du redd for hva som kan skje i ettertid?

Hva er så urealistisk med å vise jenta hva du mener? Hun skjønner det tydeligvis ikke fra før hvis hun står og slår deg med vesken sin og roper stygget ing om deg. Noe må jo få fram budskapet ditt og jekkke ned egotrippen hun er på. Dette er en forholdsvis ufarlig fremgangsmåte, for begge parter, samtidig som det ikke krever skills på noe som helst måte. Det er bare å reagere som det man egentlig har lyst til.
Bruker forsåvidt denne fremgangsmåten mot menn også, så likestillingsforsvarere: You got nothing om me.
Det er så håpløst å si at man tar imot et slag hvis man fortjener det. Er du virkelig riktig person til å bedømme det?
Du som har endt opp i en situasjon der noen skal slå deg.
Har selv blitt slått av det motsatte kjønnet. Ekke noe digg, men det å heve seg over det er digg. Du veit at du er bedre en henne når du faktisk ikke slår tilbake, men kanskje fortsetter diskusjonen/krangelen uten å ty til vold.
Men faen, hvem kan forstå seg på damer?
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Det er så håpløst å si at man tar imot et slag hvis man fortjener det. Er du virkelig riktig person til å bedømme det?
Du som har endt opp i en situasjon der noen skal slå deg.
Vis hele sitatet...
Dersom man feks. har hatt sex med venninnen til dama, og dama finner ut av det og bestemmer seg for å gi deg et slag på trynet så tar man det slaget uten å slå tilbake.

Dette er et av mange scenarier.
Sitat av x3m187 Vis innlegg
Lyst til å utdype?
Vis hele sitatet...
en mann slår en vegg, 20kilo kraft .
en kvinne slår veggen 1kg kraft.

hva er likestilling med det ?
og ikke si at noen klarer og styre kraften sin når de er så sint at de slår isteden for og komme seg vekk


( eksemplene er eksempler, men poenget er der )
Sitat av ivingman90 Vis innlegg
en mann slår en vegg, 20kilo kraft .
en kvinne slår veggen 1kg kraft.

hva er likestilling med det ?
og ikke si at noen klarer og styre kraften sin når de er så sint at de slår isteden for og komme seg vekk


( eksemplene er eksempler, men poenget er der )
Vis hele sitatet...
Han skrev jo også "tilnærmet lik kraft".
Sitat av ivingman90 Vis innlegg
en mann slår en vegg, 20kilo kraft .
en kvinne slår veggen 1kg kraft.

hva er likestilling med det ?
og ikke si at noen klarer og styre kraften sin når de er så sint at de slår isteden for og komme seg vekk


( eksemplene er eksempler, men poenget er der )
Vis hele sitatet...
Så en man som mister sinnet, eller har lyst å skade en kvinne, er værre enn en kvinne i samme sitvasjon? ser ikke akkurat likestillingen med det. Synes verken den ene eller den andre delen ar retferdig, men moralsk set må vi ta intensjonene, og hendelsene i betrakning, ikke utkommet.

En kuk som prøver å drepe noen med kniv og failer er til syvende sist ikke mindre skyldig en kuken som dreper stakkarn.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
nå er jeg relativt apatisk i slike situasjoner og hisser meg SÆRDELES sjeldent opp, så løsningen min hadde uten tvil vært "nei, dette orker jeg ikke.", så drar jeg.

det er igrunn noe jeg anbefaler de fleste andre her inne og.
Aldri slå jenter, er en grunn til at du har 2 bein du kan springe med. Jenter er noe helt fantastisk vi menn skal dyrke som gudinner, i verstefall gjør du som jesus snur det andre kinnet til og tar det som en mann!
Sitat av cos Vis innlegg
Aldri slå jenter, er en grunn til at du har 2 bein du kan springe med. Jenter er noe helt fantastisk vi menn skal dyrke som gudinner, i verstefall gjør du som jesus snur det andre kinnet til og tar det som en mann!
Vis hele sitatet...
Jeg er ganske sikker på at det ikke er derfor vi har to bein. Er enig i at jenter er fantastiske og at vi burde dyrke dem, delvis i hvert fall. Men hva med oss menn? skal ikke vi dyrkes? er vi bare avskum man kan slå så mye man vil?
Det er ingen hemmelighet at menn er fysisk sterkere en kvinner....men man trenger ikke slå/synke ned på nivået til voldelig rabiat kjerring. det beste om en kvinne skal overfalle deg ...er bare og holde hun fast! ikke bruke meningsløs vold! bare holde henne låst! vise henne at det ikke nytter og forsette!
"Er a mann nok til å slå, så er a mann nok til å få igjen å."

Selv om dette blir å ta litt vel hardt i.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av moret Vis innlegg
Og hva er så urealistisk med dette?
-Går det ikke an?
-Klarer du ikke fysisk?
-Har du ikke psyke nok til å stå opp mot en jente?
-Er du redd for hva som kan skje i ettertid?

Hva er så urealistisk med å vise jenta hva du mener? Hun skjønner det tydeligvis ikke fra før hvis hun står og slår deg med vesken sin og roper stygget ing om deg. Noe må jo få fram budskapet ditt og jekkke ned egotrippen hun er på. Dette er en forholdsvis ufarlig fremgangsmåte, for begge parter, samtidig som det ikke krever skills på noe som helst måte. Det er bare å reagere som det man egentlig har lyst til.
Vis hele sitatet...
Og du klarer ikke å forestille deg at dette faktisk er et problem for mange menn?
Sitat av cos Vis innlegg
Aldri slå jenter, er en grunn til at du har 2 bein du kan springe med. Jenter er noe helt fantastisk vi menn skal dyrke som gudinner, i verstefall gjør du som jesus snur det andre kinnet til og tar det som en mann!
Vis hele sitatet...
Flott at du oppsummerer den generelle samfunnsholdningen vi diskuterer.
Sitat av Zeco Vis innlegg
"Er a mann nok til å slå, så er a mann nok til å få igjen å."

Selv om dette blir å ta litt vel hardt i.
Vis hele sitatet...
Likte sitaten



+ Ganske HOT topic detta var da :P
Jeg er fan av å svare med momentan psykisk vold når jeg blir angrepet fysisk av noen som er svakere enn meg. Dvs holde fast hendene på personen som initsierte angrepet og le rått.
Sitat av KåreKokk Vis innlegg
Jeg er fan av å svare med momentan psykisk vold når jeg blir angrepet fysisk av noen som er svakere enn meg. Dvs holde fast hendene på personen som initsierte angrepet og le rått.
Vis hele sitatet...
Hørtes ut som en god metode for å roe ned vedkommende.


Eller ikke.
Master of Disaster
Laivindil's Avatar
Først og fremst vil jeg bare presisere at dette er mine personlige meninger:

Er det ok og utøve vold?
På generelt grunnlag vil jeg påstå at vold alltid bør være den absolutt siste reaksjon, uavhengig av kjønn.

Er det mer ok at en kvinne slår en mann, enn at en mann slår en kvinne?
Med grunnlag i at vold aldri skal være noe annet enn siste utvei, uavhengig av kjønn, kan man bemerke at det ikke bør være noe annerledes.

Poenget må jo være å se personene opp mot hverandre. Kjønnene er en slags mal. Joda, på et generelt grunnlag er menn fysisk sterkere enn kvinner, men spørsmålet er bedre sett i det lys som blir fremmet av flere: Er det greit for individ "a", som er 98 kg og har bedrevet kampsport i flere år(les: ofte mannen) å utøve vold mot individ "b" som er 60 kg, og som driver med pardans og yoga(les: ofte kvinnen). I så fall vil jeg poengtere at individ "a" vil kunne benytte seg av en reaksjon vesentlig lengre ned på maktstigen for å oppnå samme virkning.

Selv er jeg en ung mann på 64 kg som danser og driver med utholdenhetsidrett. Jeg er sikker på at 4-5/10 kvinner er sterkere enn meg. Burde det da være mer ok for de 4-5 å lappe til meg? Nei.


Som en bi-kommentar tar jeg med følgende:
Hva med informert samtykke?
I et forhold der den ene parten når som helst har muligheten for å trekke tilbake sitt informerte samtykke (Tenk BDSM-SSS/RACK), setter Norges Lover denne grensen for utøvelse av makt: ”skade på legeme og helbred” kontra ”betydelig skade på legeme og helbred”. Er så alt lov? Nei. Samtykke er ikke straffriende i forbindelse med handlinger som omfattes av strl §231.
Kilde Advokat Frihagen: "loven og sm" http://www.revisef65.org/loven.html 4.1.2006, Web 7.11.2010
Sist endret av Laivindil; 7. november 2010 kl. 23:02.
Interessant teama, kan sees fra så mange vinkler at det ikke akkurat er lett å komme til noen konklusjon.
Om rett skal være rett så slår man dama tilbake om hun langer til deg, logisk sett så er dette "rett".
Men personlig så slår jeg aldri damer, har vært i flere situasjoner hvor jeg har blitt både slått og sparket av damer, kne i ballene og det som verre er, men for å være helt ærlig så synes jeg bare det er artig.
Jeg har hatt damer som veier 40 kilo mer enn meg stå og slå meg i ansiktet i lengre tid og det gjør ikke vondt engang, selvfølgelig blir du litt blå etterpå men hva så?
Jeg har kun møtt en dame i hele mitt liv som jeg kan forestille meg faktisk kunne skade meg og hun var europa mester i boksing..
Damer er generelt svakere enn menn og dette er det ingen vei utenom, som regel så er de såpass mye svakere at slagene deres er som myggstikk for enhver som har vært i en virkelig slagsmål et par ganger, når jeg tar dette i betraktning ser jeg ingen grunn til å slå tilbake.. Det blir som å slå et barn.
Om det går så langt at jeg faktisk blir irritert eller distrahert fra det jeg holder på med eller de søler drikka mi utover gulvet så tar jeg tak i dem, legger dem på bakken og kiler dem til de har problemer med å puste.
Dette er ydmykende og psykologisk mye verre enn om du hadde slått dama, også derfor jeg aldri gjør det før jeg mener det har kommet til et vist kokepunkt.
Om dama derimot drar en kniv eller annet våpen, gir klare tegn på at hun kan å håndtere våpenet effektivt og det er klart at hun var ute etter å ta livet mitt ville jeg nok knekt nakken hennes uten å blunke men i et land som Norge er dette et høyst usannsynelig scenario å havne i så derfor konkluderer jeg med at in 98% av tilfellene er det like skammelig å slå en dame som å slå et lite barn.
Sitat av wolty Vis innlegg
.... så tar jeg tak i dem, legger dem på bakken og kiler dem til de har problemer med å puste...
Vis hele sitatet...
Hahahaha
Jeg ville ikke slått en dame, og nei, jeg vil heller ikke ha likestilling.

DET ER DA forskjell på kjønnene. Feministf****er....
Det bør være unødvendig å slå damer, spytt heller på de hvis de oppfører seg som noen rauhål. Har selv blitt slått i ansiktet av ei dame til leppa sprakk, da spyttet jeg blod på henne. Hun gikk til angrep på meg etter at jeg slengde kameraten hennes i bakken(Det var han som gikk til angrep på meg først). Er generelt imot vold, men en plass går grensen.
Sitat av Jigsaw Vis innlegg
Det bør være unødvendig å slå damer, spytt heller på de hvis de oppfører seg som noen rauhål. Har selv blitt slått i ansiktet av ei dame til leppa sprakk, da spyttet jeg blod på henne. Hun gikk til angrep på meg etter at jeg slengde kameraten hennes i bakken(Det var han som gikk til angrep på meg først). Er generelt imot vold, men en plass går grensen.
Vis hele sitatet...
Spytte på henne? Noe mer provoserende enn det skal du faen meg lete lenge etter! Nå er det helt på kanten til at jeg må le høylydt av deg. Seriøst, latterlig forslag. Hvorfor i all verden skal det hjelpe å spytte på ei dame som slår deg? Om jeg hadde slått noen, også blitt spyttet på, så hadde jeg nok mest sannsynlig blitt enda hissigere og slått flere ganger.

Så når moren til NitroFis står klar med grafsen til å slå deg så ville du spyttet på henne? Taktisk må jeg si.
Sist endret av staM; 8. november 2010 kl. 09:31.
Sitat av staM Vis innlegg
Spytte på henne? Noe mer provoserende enn det skal du faen meg lete lenge etter!
Vis hele sitatet...
Noe måtte jo gjøres, for å vise hvor mye jeg satte pris på at hun sprakk lippa på meg. Så tenkte jeg at det finnes ikke mye mer nedværdigene enn å bli spyttet på. Det blir selvfølgelig litt anderledes hvis du virkelig har kvalifisert deg til en på tryne, da er det nok bare å ta imot.



Sitat av staM Vis innlegg
Så når moren til NitroFis står klar med grafsen til å slå deg så ville du spyttet på henne? Taktisk må jeg si.
Vis hele sitatet...
Hvis moren til nitrofis eller hvilken som helst annen dame hadde tatt ibruk våpen så hadde det forandret litt på saken. Hadde nok forsøkt å forholdt meg litt passiv da.
Er ikke fryktelig intressert i å få en grafse plantet itrynet.
Oi, her var det mye villt.

Jeg tror en del av dere lar seg hisse unødvendig mye opp, ettersom det stort sett skjer kun på film.
Det er ikke så ofte tilfelle i virkeligheten, hvor dette skjer med mindre noen har fortjent det.


Jeg skal prøve å dy meg fra å si hva jeg synest om en gutt som blir banka opp av en lita jente.
Om en gutt i så fall blir fysisk dominert av ei jente, så kan han vel gjøre motstand, iom at han ikke klarer å gjøre store skaden.

Det eneste du gjør om du slår tilbake er å vise at du er like psykisk svak som henne.


Utrolig hvor mye definisjonen "mann", blir stadig svakere i det moderne samfunn.
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Det er ikke så ofte tilfelle i virkeligheten, hvor dette skjer med mindre noen har fortjent det.
Vis hele sitatet...
Du har kansje ikke vært så mye ute i virkeligheten?
Der jeg kommer fra har enkelte damer(etter noen øl) en tendens til å blande seg inn i ting de ikke har noe med.

Hvis to menn krangler eller knuffer blir det fordomt hvis ei dame kommer å slenger inn en knytteneve eller et spark i ny og ne.
Sist endret av Jigsaw; 8. november 2010 kl. 11:40.
Sitat av EoN Vis innlegg
Jeg ville ikke slått en dame, og nei, jeg vil heller ikke ha likestilling.

DET ER DA forskjell på kjønnene. Feministf****er....
Vis hele sitatet...
Jeg tror du bør lese deg opp på hva likestilling egentlig går ut på. Det er ikke snakk om at vi damer skal gro ut klitten og bli til menn (selv om en del ekstreme, merk ordet 'ekstreme', feminister har fått det for seg at man må være like god som menn på menns premisser, aka. prestasjoner i sport). En bedre oversettelse av ordet likestilling er like muligheter.

Du bør forresten lese deg opp på hva feminismer egentlig er også, legg merke til r'en her, det finnes flere former for feminisme og du har tydeligvis hengt deg opp i den lille minoriteten som eks Ottar forbindes med, den ekstreme varianten som ofte hyler mest og dermed får mest omtale i media. Høres kjent ut fra andre samfunnsgrupper, eller? Ja, nettopp.
Tylerdurden, det er ikke prat om at gutter blir jult opp av jenter. Det handler om reaksjonen som kommer etter at et slag har kommet fra en jente, om det er vondt eller ikke spiller forsåvidt liten rolle.

Jeg har på langt nær sett like mange bråkete jenter som det er gutter, men det finnes aboslutt bråkete jenter som faktisk utøver vold. Om de er små eller store har vel ingenting med saken å gjøre
Hmm da har jeg vært heldig i min vennesirkel...
Jeg må da spørre; er det alltid i påvirket tilstand dette skjer?
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Hmm da har jeg vært heldig i min vennesirkel...
Jeg må da spørre; er det alltid i påvirket tilstand dette skjer?
Vis hele sitatet...
Har oftere opplevd det i påvirket tilstand, men er ikke fremmed for at det har skjedd i edru tilstand.

PS. Du har virkelig vært heldig.
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Hmm da har jeg vært heldig i min vennesirkel...
Jeg må da spørre; er det alltid i påvirket tilstand dette skjer?
Vis hele sitatet...
Har opplevt vold fra alle hold siden barneskolen, selvsakt i edru tillstand i den tid. I etterkant har det vært stortsett i beruset tilstand men også ofte fra edru hold. Vill ikke si at du har vert heldig, det er heller enkeltpersonene som har opplevd mye av slikt som har vert uheldig.