Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 3618
Mongo på heltid
Soppsui's Avatar
Fikk nettopp en telefon hvor jeg fikk beskjed om å slette alt av meldinger på telefonen og facebook, fordi det var razzia i "byen". Iløpet av de siste dagene har jeg hatt utrolig mye kontakt med personer som røyker, personer som handler for deg og personer som dealer.

Hadde kontakt med dealeren min idag tidlig, hvor han sa jeg måtte ringe han (trolig på grunn av at gode saker hadde ankommet, vi snakket om det igår, men han viste ikke når det kom). Første gangen jeg ringte tok han den ikke, neste gang fikk jeg "kan ikke nåes for øyeblikket". Det var når jeg kom hjem jeg fikk beskjed om razzia.
Har aldri sendt tydelige meldinger på sms, slik som; "har du hasj/pot?", men på facebook har jeg pratet ganske åpent med to stykker, hvor kodeord ikke ble brukt.


Hva skal jeg gjøre om jeg får politiet på døra?
Kan jeg nekte på urinprøve, å heller ta blodprøve? Røyket sist på lørdag, så om jeg pisser blir den positiv.


Er under myndighetsalder og bor hjemme om det skulle ha noe å si. Håper på raske svar, sitter her med små-noia
Slett alt av meldinger, fjern stash og mekkeutstyr, nekt på pisseprøve.
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Tviler på de går etter småbrukere..De skal ta selgerne, driter i resten..Tror du kan slappe helt av. Men som en liten advarsel, ikke prat om sånt på facebook osv..Det er så ufattelig unødvendig.
Du bor ikke tilfeldigvis i groruddalen?
Var nettop rassia i naboblokka, haha.

Sist endret av random36598; 27. mars 2012 kl. 20:02.
Mongo på heltid
Soppsui's Avatar
Trådstarter
Sitat av hellotitty Vis innlegg
Du bor ikke tilfeldigvis i groruddalen?
Var nettop rassia i naboblokka, haha.
Vis hele sitatet...
Nei, bor langt unna groruddalen
Sitat av ranman22 Vis innlegg
Tviler på de går etter småbrukere..De skal ta selgerne, driter i resten..Tror du kan slappe helt av. Men som en liten advarsel, ikke prat om sånt på facebook osv..Det er så ufattelig unødvendig.
Vis hele sitatet...
better safe than sorry you know

med andre ord: bedre og være paranoid enn og bli tatt.
Sitat av ranman22 Vis innlegg
Tviler på de går etter småbrukere..De skal ta selgerne, driter i resten..Tror du kan slappe helt av. Men som en liten advarsel, ikke prat om sånt på facebook osv..Det er så ufattelig unødvendig.
Vis hele sitatet...
Jeg tviler ikke et sekund på at de går etter alle som de finnes i meldinger ol. Det er tross alt CANNABIS vi snakker om her. Reefer madness and all.
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Jeg tviler ikke et sekund på at de går etter alle som de finnes i meldinger ol. Det er tross alt CANNABIS vi snakker om her. Reefer madness and all.
Vis hele sitatet...
Hahah10tegn
slett alt og alle, fjern utstyr og start og gomle masse C-vitaminer så du stiller bedre for pisseprøve OM den tid kommer
Nekt absolutt alt som har med rusmidler å gjøre
Du har noia for spor du kan ha lagt igjen etter deg og prøver å hanskes med det ved å lage en forumtråd om det hvor du innrømmer besittelse, forbruk og nettverk.

Smart.
Sitat av djemb Vis innlegg
Du har noia for spor du kan ha lagt igjen etter deg og prøver å hanskes med det ved å lage en forumtråd om det hvor du innrømmer besittelse, forbruk og nettverk.

Smart.
Vis hele sitatet...
For det første de gjør når de har en razzia er å sjekke freak for spor? Neida, akkurat det punktet kan han iallefall være safe på.

Edit: Når jeg tenker meg litt om, blir jeg ikke så forbausa om de faktisk gjør det.
Sist endret av TheGloryHole; 27. mars 2012 kl. 20:21.
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Freak-administrasjonen deler vel lett ut informasjon om enkeltbrukere, derav IP-adresse til Politiet om de ønsker der. Forbauser meg ikke om det står i medlemsavtalen her at de har rett til å gjøre det. Uten å være sikker.
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
For det første de gjør når de har en razzia er å sjekke freak for spor? Neida, akkurat det punktet kan han iallefall være safe på.
Vis hele sitatet...
nåja, ikke ver så sikker på det. kan godt hende de spør om han er bruker på freak.
samme hva han svarer så er det en mulighet for at dem går gjennom pcen selv om de har lov eller ikke.

kansje ikke det første de gjør men alt er mulig. flere som har måttet gitt fra seg facebook passord fordi politiet skulle se gjennom meldingene i chatten, var jo en på forumet her som fikk beslaglagt pcen og fikk beskjed om og ikke logge inn på facebook tror jeg?
Sitat av Ru11er Vis innlegg
Freak-administrasjonen deler vel lett ut informasjon om enkeltbrukere, derav IP-adresse til Politiet om de ønsker der. Forbauser meg ikke om det står i medlemsavtalen her at de har rett til å gjøre det. Uten å være sikker.
Vis hele sitatet...
Tidligere har crew vært veldig konsekvente på at de ikke deler ut IP-er eller annen informasjon uten at det foreligger rettskjennelse fra politiet.
Sitat av StålSkuff Vis innlegg
nåja, ikke ver så sikker på det. kan godt hende de spør om han er bruker på freak.
samme hva han svarer så er det en mulighet for at dem går gjennom pcen selv om de har lov eller ikke.

kansje ikke det første de gjør men alt er mulig. flere som har måttet gitt fra seg facebook passord fordi politiet skulle se gjennom meldingene i chatten, var jo en på forumet her som fikk beslaglagt pcen og fikk beskjed om og ikke logge inn på facebook tror jeg?
Vis hele sitatet...
Du sa det; Facebook
Sitat av hellotitty Vis innlegg
Du bor ikke tilfeldigvis i groruddalen?
Var nettop rassia i naboblokka, haha.

Vis hele sitatet...
Jøss, så nettopp dette bildet på Facebook. Delte du bildet?
Til dere som spekulerer i at Freak-admins samarbeider tett med politiet må jeg bare si at dere nok er helt på jordet og bør vente med å skrive sånt til dere har giddet å i det hele tatt bli kjent med forumet. Med litt sunn fornuft skjønner dere at de ikke gir ut IPer uten at det handler om alvorlig kriminalitet. Tror dere folk er interesserte i å delta her om "ledelsen" tyster alt de gjør til politiet? Vær så snill, bruk huet før dere poster sånt tull.

Utover dette har de ingen anledning til å påvise at det faktisk er TS som står bak skriveriene her. Skulle de likevel ende opp med å pinpointe IPen og komme til huset hans kan han si at han har mange kompiser som besøker ham og bruker PCen (første jeg kommer på).

Andre før meg har også påpekt at de ikke er ute etter brukere, men dealere og hovedmenn.

Så tipset til TS er rett og slett å ligge lavt i tiden som kommer, ALDRI diskutere kjøp og salg uten kodeord og nekte for alt dersom politiet mot all formodning tar ham inn til avhør.
Winter is coming
Jeg hadde rydda unna alt asap. Litt for noian sin del, og litt for at politiet er dumme nok til å faktisk besøke alle de finner meldinger av i håp om å dra i land en eller annen storfisk.
Hvordan sletter man meldinger fra facebook? eneste muligheten jeg ser er også "Clear window" og hvis man da går inn på fulle samtalen kommer alt opp igjen
Sitat av Door145 Vis innlegg
Hvordan sletter man meldinger fra facebook? eneste muligheten jeg ser er også "Clear window" og hvis man da går inn på fulle samtalen kommer alt opp igjen
Vis hele sitatet...
Sjekk her, du.
Sitat av Door145 Vis innlegg
Hvordan sletter man meldinger fra facebook? eneste muligheten jeg ser er også "Clear window" og hvis man da går inn på fulle samtalen kommer alt opp igjen
Vis hele sitatet...
Når du er inne i den fulle samtalen: Handlinger > slett meldinger.

Til dere andre: Jeg tror dere undervurderer politiets kompetanse til å finne informasjon på datamaskiner om dere tror det er bare å slette meldingene deres på facebook så er alt ute av verden.
Ble en razzia rundt et ulovlig bilde som ble sendt rundt her i byen for en stund siden, å da hjalp det ikke å ha sletta bilde for å si det sånn. Heldigvis hadde jeg tilgang på et profesjonelt sletteprogram som sletta informasjon om bildet helt til langt inne i systemet en plass.
Sitat av StålSkuff Vis innlegg
nåja, ikke ver så sikker på det. kan godt hende de spør om han er bruker på freak.
samme hva han svarer så er det en mulighet for at dem går gjennom pcen selv om de har lov eller ikke.

kansje ikke det første de gjør men alt er mulig. flere som har måttet gitt fra seg facebook passord fordi politiet skulle se gjennom meldingene i chatten, var jo en på forumet her som fikk beslaglagt pcen og fikk beskjed om og ikke logge inn på facebook tror jeg?
Vis hele sitatet...
Når min pc ble konfiskert for sjekk, da fikk jeg ikke innlogge på skype eller facebook, men dette var i sammenheng med et grovt væpna ran.
Ikke hvem som helst.
F0reman's Avatar
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
For det første de gjør når de har en razzia er å sjekke freak for spor? Neida, akkurat det punktet kan han iallefall være safe på.

Edit: Når jeg tenker meg litt om, blir jeg ikke så forbausa om de faktisk gjør det.
Vis hele sitatet...
Når jeg hadde besøk av purken så han raskt gjennom pc'n min og freak sto åpnet i chrome på rusforum, men han forlot egentlig bare siden og gikk rett over på facebook og etter det skype. Fant noe småsnakk om rusmidler med en nær kompis og de fant faktisk noe røyke utstyr på rommet mitt men pratet meg unna og slapp piss test. pipene tok de heller ikke med seg.