Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 25112
Hei, Har vurdert og døgne til imorgen, for og komme inn i døgn rytmen igjen. Har dere noen tips til å holde meg våken? Hvordan er det med spising, legger man på seg fortere, pga døgninga :/ ?

Takker for svar
Oh Lordy Lord
Taake's Avatar
Jeg har to tips for å holde deg våken. Spis og drikk mye. Hva som helst, bare få i deg mye mat og drikke så du holder energien oppe. Jeg tror ikke du legger på deg nevneverdig mye på denne ene dagen uansett.
Sist endret av Taake; 2. februar 2012 kl. 01:03.
Det beste er å gjøre ting som er interessant. Hvis du kjeder deg, kan du sovne. Finn noe artig stoff å lese om på nett, spill noe du kan sitte lenge med, kanskje et gammelt godt spill. Lag deg god mat innimellom. Gå gjerne en tur for å få luft.

Gjør dagligdagse ting som å vaske klær, rydde, vaske opp...
ok. Er nervøs pga at jeg har sliti med overvekt før, og litt enda, derfor jeg var bekymeret men skal ta tipset
Vel det er egentlig en ganske dårlig idè hvis du ikke klarer å la være å sove i løpet av neste dag. Ta deg en dusj, drikk kaffe og spis normalt frem mot kvelden, legg deg i 8-9 tiden og du får en smooth døgnrytme igjen. Spis normalt, du trenger ikke endre spisevaner, det eneste er kanskje at du blir sulten i løpet av natten. Spis noen brødskiver eller noe. :P
Ikke finn på å 'slappe av i 15 minutter', da går alt til helvete.

Ikke runk.
Ha mye lyd og mye lys rundt deg, samt ikke legg deg ned i senga for å se film.
hehe, takk for tipsene da tar jeg meg noe og spise, innimellom
-Spis godt og normalt, ikke overdrikk sukkeret. (Epler hjelper veldig bra.)
-Styr unna koffein, med mindre du ka innta det jevnlig.
-Gjør noe som opptar deg/krever konsentrasjon. (Spill, lekser, skriving, gjøre litt situps og lignende innimellom).
-Press øynene hardt sammen et par sekunder og slipp hvis de blir tunge.

Lykke til!
Du legger på deg minimalt om du spiser ekstra mye en dag. Så lenge du ikke overspiser over lengre tid så skal det mye mat til før du ser det på kroppen din.

Ser enkelte her anbefaler mye mat, er det så lurt? Jeg personlig blir fort søvnig av mye mat, skal du spise mye mat så hold deg til rein mat. Mat med mettet vil få deg til å bli døsig.

Da du er skikkelig trøtt, så ta deg en tur ut i frisk luft. Er sikkert kaldt og kjølig der du er, så en gåtur gjør bare godt for skallen din.
Sist endret av stagg; 2. februar 2012 kl. 01:14.
Finn på et eller annet som kan gjøre deg oppspilt.

Personlig syntes jeg det er fint å trakte en kanne med kaffe som man kan slurpe i seg gjennom natten. Merker også at hvis jeg ser filmer som jeg skvetter av i halvsøvnig tilstand så blir jeg veldig våken.
Man har som oftest lettere for å sovne hvis man ligger så vil anbefale deg å sitte eller stå så mye som mulig. En liten gåtur utover natten kan også gjøre at du kvikner litt til siden det er relativt kaldt ute for tiden. Skytespill kan også være en ide da det skjer nok til at du ikke kan holde deg i ro hele tiden. Musikk med litt fart i hjelper også siden man fort kan bli litt gira av det (jeg pleier å høre på Drum&Bass eller noe innenfor metalsjangeren). Hjelper også å snakke med folk på skype,ventrilo,mumble osv. men det er jo ikke alltid like lett for alle. Mat og drikke er jo også veldig viktig for å holde energien oppe.

Så vidt jeg har skjønt det er forbrenningen lavere mens man sover så jeg ville ikke tatt det så tungt. Om det ikke stemmer så har Taake uansett ett poeng mtp. at du ikke kommer til å legge på deg noe særlig som et resultat av å spise og drikke mye en gang.
Amatører.

Sitt forran pcen, spis når du har lyst, drikk når du har lyst, runk når du har lyst. Det er viljen som får deg til å være våken.
Sist endret av shonny; 2. februar 2012 kl. 01:20.
Forstår det slik at hensikten med døgningen din er å få deg inn på en "normal" døgnrytme igjen?
Nå vet jeg ikke hva dette vil innebære for deg, men hvis du normal pleier å stå opp kl 08:00 for å gå på jobb, etc. er det smarteste du kan gjøre å gå å legge deg nå å stå opp kl.0800 uansett om du har sovet noe i det hele tatt og uansett hvor trøtt du enn måtte være. Det å døgne virker ofte som en god ide tidlig, men rundt ettermiddagen dag nr.2 vil bare 1 eller 2 timer søvn(natten før) ha utgjort en stor forskjell. Er veldig lett å legge seg midt på dagen hvis du har vært oppe hele dagen.
Insisterer du allikevel på å holde deg våken så sitt enten på pc'en (ikke se serier/filmer men spill/lese/browse nett/osv.) eller hold deg aktiv (rydde, gå tur, etc.). For all del ikke sett deg ned å se på TV eller les en bok, da sovner du med en gang. En 20min. lur kan også hjelpe, bare husk å sette alarmklokken(e).

Lykke til.
Sist endret av Butterfly; 2. februar 2012 kl. 01:38.
Sitat av Taake Vis innlegg
Jeg har to tips for å holde deg våken. Spis og drikk mye. Hva som helst, bare få i deg mye mat og drikke så du holder energien oppe. Jeg tror ikke du legger på deg nevneverdig mye på denne ene dagen uansett.
Vis hele sitatet...
Det er vel strengt tatt bare ett tips?
Football Manager 2012
Konsekvenser?
-Du kvekker mer enn vanlig, spesielt av små lyder
-Du får med deg mindre (m.t.p Skole f.eks)
-Dårligere reaksjonsevne
-Du glemmer ting
-Du blir fortere sur
-Du er dummere generelt, mangel på evne til og tenke logisk
-Du føler deg ikke trøtt, du blir utslitt i hele kroppen, du får vondt i hodet og blir pisslei

Døgna to netter på rad en gang fordi jeg hadde så mye jeg måtte få gjort, jobb, skole osv osv, når jeg kom hjem fra jobb og endelig hadde muligheten til og legge meg hadde jeg vert våken i langt over 40 timer, da fikk jeg rett og slett ikke til og såve, så jeg gikk bare rundt hjemme og svimla, hadde sykt vondt i hodet, av og til trodde jeg at folk snakka til meg selv om det ikke var noen rundt meg, ble faktisk litt bekymra for at jeg bare skulle falle om.
Sist endret av cookiesRGood; 2. februar 2012 kl. 03:19.
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Konsekvenser?
-Du kvekkerav støy
-Du får med deg mindre (m.t.p Skole f.eks)
-Dårligere reaksjonsevne
-Du glemmer ting
-Du blir fortere sur
-Du er dummere generelt, mangel på evne til og tenke logisk
-Du føler deg ikke trøtt, du blir utslitt i hele kroppen, du får vondt i hodet og blir pisslei
Vis hele sitatet...
Hvor kom den i fra? Det er snakk om et døgn, han overlever nok det. For alt vi vet så ligger trådstarter sammen med kosebamsen i senga allerede.
............

Sitat av spilltikk Vis innlegg
Hei, Har vurdert og døgne til imorgen, for og komme inn i døgn rytmen igjen. Har dere noen tips til å holde meg våken? Hvordan er det med spising, legger man på seg fortere, pga døgninga :/ ?

Takker for svar
Vis hele sitatet...
Skulle tro du skulle prøve heroin for første gang. Men; "det å døgne er ikke så ille som folk skal ha det til"
Sist endret av Arigo; 2. februar 2012 kl. 03:24.
Sitat av stagg Vis innlegg
Hvor kom den i fra? Det er snakk om et døgn, han overlever nok det. For alt vi vet så ligger trådstarter sammen med kosebamsen i senga allerede.
Vis hele sitatet...
Den kom fra personlige erfaringer vell, hva tror du?

"Det er snakk om et døgn, han overlever nok det." - Hvor kom den fra? Jeg skrev da aldri at det var fare for livet hans.
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Den kom fra personlige erfaringer vell, hva tror du?

"Det er snakk om et døgn, han overlever nok det." - Hvor kom den fra? Jeg skrev da aldri at det var fare for livet hans.
Vis hele sitatet...
Skjønner at du tok det fra egne erfaringer.

Han spurte etter råd på hva han kunne ta seg til for å holde seg våken, ikke hva som skjer med kroppen hans. Tror de fleste vet at kroppen blir redusert uten søvn, det er vel derfor kroppen trenger søvn?

Men, vi stopper her. Er ikke ute etter å starte en diskusjon.
Cookie hang seg sikkert opp i tittelen: "Konsekvenser og tips"
Sist endret av Arigo; 2. februar 2012 kl. 03:41.
Sitat av Arigo Vis innlegg
Cookie hang seg sikkert opp i tittelen: "Konsekvenser og tips"
Vis hele sitatet...
My bad, går i skammekroken. Beklager Cookie.
Min metode for å døgne er følgende

1. - Koffein - Kaffi regelmessig, ( kok og ha en kanne/termos på pulten )

2. - Nikotin . Snus, ( må ha 2 bokser for å vite jeg har nok, normalt bruker jeg 4 poser på samme tid, 2 på hver side av strengen så en boks kan gå rimelig fort )

3. - C6H12O6 - Sukker, må ha en eller flere former for sukker, dette blir da sjokolade eller brus, Lion & Cola funker for meg.

Da har du to som stimulerer hjernen og en som sørger for at hjernen har drivstoff.

Har startet mang en morgen på jobb/skole der jeg starter dagen med en kopp kaffi, en Lion sjokolade, For så Snus til resten av kaffikosen. Senere har man brusen med sukker for å fylle på med mere "brain-fule"

USUNT ? ... oh yes! ... Men fungerer flott på meg, men jeg må nok ha alle 3-4 tingene før jeg klarer å våkne eller holde meg våken. Har sovna lett etter en termos med kaffi, samme med 4 poser snus i leppa.
Sist endret av Mantuz; 2. februar 2012 kl. 03:46.
Du blir jo trøtt, kvalm kanskje også?

De fleste gangene jeg har prøvd, gir jeg etter og legger meg, også fucker jeg opp døgnet totalt og sliter i lang tid på å få det i rute igjen :P
Sitat av stagg Vis innlegg
Skjønner at du tok det fra egne erfaringer.

Han spurte etter råd på hva han kunne ta seg til for å holde seg våken, ikke hva som skjer med kroppen hans. Tror de fleste vet at kroppen blir redusert uten søvn, det er vel derfor kroppen trenger søvn?

Men, vi stopper her. Er ikke ute etter å starte en diskusjon.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke med deg, men jeg er vertfall ganske sikker på at tråden heter "Skal døgne. Konsekvenser og tips?"
Sist endret av cookiesRGood; 2. februar 2012 kl. 05:02.
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Jeg vet ikke med deg, men jeg er vertfall ganske sikker på at tråden heter "Skal døgne. Konsekvenser og tips?"
Vis hele sitatet...
Som jeg skrev over her, beklager. Øynene mine er av og til allergisk mot trådnavn.
Sist endret av stagg; 2. februar 2012 kl. 05:18.
Konsekvens: Trøtthet.
Tips: Koffein og fapping
Er litt artig med slike tråder selv har jeg ingen mirakelkur for og døgne, siden jeg sjelden sover mer en 4 timer natten og nesten aldrig føler meg trøtt

Data
??
Profit, det er morgen
Drikk et par-3 kopper kaffe, vær sosial, dra ut med noen venner. Ikke se på tv/film. Hvis du spiser mye mat til du blir "god og mett" kan det gi deg enda mer lyst til å legge deg og sove, eller "slappe av" der du ender opp med å sovne.
For meg så duger det å se på film i stol og lese bok. Med nok røyk og kaffe. Prøver og snu døgnet selv nå, så begynner å lengte etter senga. Følg rådene fra de andre her og gå en tur. Det er planen min om 10 min.
Det høres jo omtrent ut som om du planlegger en polekspedisjon her..
Det er ingen stor kunst å holde seg våken i 24 timer. Å døgne er noe de fleste greier uten problemer, og begynner du å bli trøtt så kan du dytte i dag kaffe eller brus. Det er nok greit å drikke og spise litt i løpet av natten også, så unngår du å få vondt i hodet, men det er et generelt tips som gjelder til alle døgnets tider.

Om du legger på deg mer av mat når du døgner?
Det er snakk om at du er våken rundt 8-9 timer mer enn det du pleier å være, det er begrenset hvor mye mat du dytter i deg i i løpet av den tiden.. Forbrenningen i kroppen slutter ikke fordi du ikke har sovet på noen timer, du kommer ikke til å legge på deg mange grammene for å si det sånn.

Jeg døgnet senest fra tirsdag til onsdag.
Jobbet med innspurten på en obligatorisk kursoppgave fra kl 08 tirsdag, til jeg leverte kl 08:13 på onsdag.
Etter å ha levert kastet jeg meg i senga, og sovnet rundt kl 9. Satt på vekkerklokke kl 14, og var våken resten av dagen.
La meg igjen kl 23, og sto opp i dag kl 07:30.
Sist endret av OstiasMoscas; 2. februar 2012 kl. 10:53.
Det beste å gjøre når du skal døgne er å prøve å være våken til 9-10 om kvelden dagen "derpå" så er du tilbake i døgnrytme dagen etter=) den dummeste du kan gjøre er å sovne mitt på dagen da er du fucka, hehe...