Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 12049
"Since the dawn of time the travel show formula has remained unchanged... Until now".

Dexpedition handler om to karer - Dex Carrington og kameraten Fab. Poenget er å besøke noen av de "hotteste" partystedene i verden. Tilsammen 8 episoder hvor de besøker Ibiza, Milan, Amsterdam, Oslo, French Riviera, Budapest, Berlin og Stockholm.

Serien går egentlig ut på det alle andre reiseprogrammer gjør utenom at disse to ikke bryr seg om noe annet enn fete utesteder og damer. Så basicly så slipper vi alt maset om å teste mat, se på typiske turistattraksjoner etc. Vi får se det beste av det beste de forskjellige byene har å by på av utesteder og fester. Det som gjør serien eksepsjonell er hele karakteren til Dex, det er umulig å ikke begynne å smile av det den manen gjør.

Traileren finner du her. Hele serien sendes på VGTV og så langt har det kommet fire episoder. Jeg anbefaler å se første episoder først da det er her man får mest innsikt i hva det hele skal handle om. Første episode er forøvrig Ibiza.
Sist endret av Boo-Boo; 18. november 2011 kl. 22:04.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Episode 4 handler om Norge, eller mer spesifikt, Oslo. Er en serie jeg absolutt vil anbefale
Sitat av Stickyshift Vis innlegg
Episode 4 handler om Norge, eller mer spesifikt, Oslo. Er en serie jeg absolutt vil anbefale
Vis hele sitatet...
Jeg ble nesten litt flau over å være norsk etter den episoden. Teitere nordmenn enn de som var med der skal du lete lenge etter. Men Episoden var fortsatt underholdene. ^^
Digger det programmet
Denne serien er virkelig å anbefale. Vi nordmenn fremsto som en gjeng rikinger i Oslo episoden :P

"Major living room"
Sist endret av 3RD; 18. november 2011 kl. 22:41.
For å være litt pirkete er jo egentlig Oslo den første episoden, men VGTV sender forskjellige episode i forhold til reiseruten til gutta. (Link til siden deres)

Uansett så er Dexpedition latterlig fett, anbefales på det varmeste!
Beklager, har ikke vært inne på siden deres, har bare fulgt med på VGTV så langt. http://dexpedition.com/category/episodes/ Viser alle episodene og i hvilken rekkefølge. Jeg synes fortsatt Ibiza episoden er den beste så langt. : D
Tidenes program! Kan også annbefale intervjuene hans fra The Arctic Challenge. Søk etter Jørgen Kjønø(hans norske navn)
Er ikke "Dex"(Jørgen Kjønøs) egentlig norsk?
Jeg visste ikke at han egentlig het Jørgen Kjønø engang, jeg, før dere sa det nå. Her ser man hvor oppdatert jeg er på programmene jeg anbefaler. Hvorfor ikke bruke samme navn hele veien, egentlig? Dex Carrington og Jørgen Kjønø ligner ikke på hverandre engang. xD
Utrolig gøy serie, gleder meg til søndag da neste episode legge ut

Er det forresten noen som vet om han er Norsk, Engelsk eller Kinesisk (han ser jo vestlig ut, men snakker flytende mandarin)?
Sist endret av happy violence; 19. november 2011 kl. 01:43.
Antar at Dex Carrington er funnet opp, dette er jo lagd for mtc internasjonalt. Og Dex er delvis Norsk ;-)
Er litt uenig i denne dyrkelsen av "Dex-figuren", da overflaten ligger tett opp mot intet.
Ja, Dex kan sosialisere, men fyren gir jo ingenting av personlig innskytelse?

Makan til todimensjonalitet er utagerende, om ikke nedverdigende.
Kjønø er norsk, men har bodd i Kina. Seansen med kineserene i Oslo er årets TV-øyeblikk for min del.

Det morsomme er at Kjønø er like pussig men rå i virkeligheten.

Edit: enig med psilo... Dex burde vært like tredimensjonal som paradise-Carl.
Sist endret av lambador; 19. november 2011 kl. 01:53.
Jeg finner ikke hvor jeg kan se det gratis, er det mulig å se det gratis i det hele tatt?
Sitat av Awzum Vis innlegg
Jeg finner ikke hvor jeg kan se det gratis, er det mulig å se det gratis i det hele tatt?
Vis hele sitatet...
På vgtv, kan man se alle episodene som har blitt lagt ut til nå, helt gratis!
Noen som vet om han snakker norsk i det hele tatt? Har sett mange intervju med han fra norge men aldri noe på norsk... Leste også på en side at "Fab" også var norsk.
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Det som gjør serien eksepsjonell er hele karakteren til Dex, det er umulig å ikke begynne å smile av det den manen gjør.
Vis hele sitatet...
Sikkert bare jeg som begynner å bli gammel og bitter, men synes selv man skal lete lenge etter en mer slitsom og uinteressant type enn "Dex".

Lot konseptet få en sjanse og så første episode. Plasserte episoden trygt i skuffen med søppelTV-produksjoner jeg ikke kommer til å bruke mer tid på. Ble ikke overrasket da jeg så MTV (hvor ble det av musikken?) var med i bildet.
Sitat av skruf12345 Vis innlegg
Noen som vet om han snakker norsk i det hele tatt?
Vis hele sitatet...
Ja han snakker norsk. Har ikke linken til videoen akkurat nå, men google "Jørgen kjønø tacky.no" så finner du noen gamle filmer. Er ikke alle han snakker i tho..
Hvorfor har jeg ikke sett dette før? Det er noe av det definitivt morsomste jeg har sett i mitt liv!
Sitat av skruf12345 Vis innlegg
Noen som vet om han snakker norsk i det hele tatt? Har sett mange intervju med han fra norge men aldri noe på norsk... Leste også på en side at "Fab" også var norsk.
Vis hele sitatet...
1:36

http://www.tacky.no/skateboard/video/?id=77276
Sitat av djemb Vis innlegg
Sikkert bare jeg som begynner å bli gammel og bitter, men synes selv man skal lete lenge etter en mer slitsom og uinteressant type enn "Dex".
Vis hele sitatet...
Du er ikke alene! Ser heller på en vellaget tradisjonelt reiseprogram
▼ ... noen uker senere ... ▼
Makan til pussig kar skal du lete lenge etter. Han snakker også veldig bra amerikansk og norsk, vet ikke hvor han er fra men bra ordspråk har han værtfall
Hvor er Dex og Fab ifra egentlig? Tenkte de kanskje var norsk siden det var en serie fra VGTV, men isåfall må Dex være jævli god i engelsk.
Han er norsk ja, fikk sjangsen til å hilse på han for en stund siden da jeg var på et utested hvor han hadde stand up, veldig bra forresten
Han har utrlolig god engelsk uttalelse.

Er han Fab og norsk?
Sitat av Carne Vis innlegg
Han har utrlolig god engelsk uttalelse.

Er han Fab og norsk?
Vis hele sitatet...
Ja, begge er norske. Fab har jo fransk slekt, som du ser i serien, og Jørgen har bodd i USA en periode (hvorav den gode engelske uttalelsen. Fantastisk person, møtt han på Artic Challenge og Koigen Open.
Artig serie, uten tvil, men slår ikke "En idiot på tur" :P

Sitat av Narsasistic Zebra Vis innlegg
Fab har jo fransk slekt, som du ser i serien
Vis hele sitatet...
Italiensk mener du
Sitat av tafsern Vis innlegg
Artig serie, uten tvil, men slår ikke "En idiot på tur" :P



Italiensk mener du
Vis hele sitatet...
Faen. Ja så klart... Haha
Huff, da setter jeg heller på national geographic. Takler ikke sånne folk!
Sitat av CookieY Vis innlegg
Makan til pussig kar skal du lete lenge etter. Han snakker også veldig bra amerikansk og norsk, vet ikke hvor han er fra men bra ordspråk har han værtfall
Vis hele sitatet...
Han er fra Hong kong, eller singapore, og snakke også flytende mandarin. Som han viser i Oslo episoden tror jeg, hvor han stopper noen random kinesere og begynner å snakke .
▼ ... mange måneder senere ... ▼
bumper fordi jeg vil andre også skal få nyte denne serien