Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1088
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
skal snart kjøpe meg ny pc og skal ha ssd disk til os, hvilken av disse to ville dere valgt, det skal være 120 gb

valget står mellom 2 av denne som er på salg i raid, eller 1 av denne

vil helst ikke overstige den prisen, hvis dere har andre forslag skrik det ut
Jeg ville egentlig prøvd å styre unna OCZ. Jeg har Agillity 3 120gb, og med jevne mellomrom fryser hele datan. Og gjerne et par bluescreens.
På forumet står det mye om det : http://www.ocztechnologyforum.com/fo...scussion-forum

Men de fleste SSD'er har vel litt problemer? Jeg er egentlig helt ok fornøyd, SSD'en er kjempe raskt og klarer å leve med en til to bluescreens i uken.
Lese/skrive hastighetene på de forskjellige er jo nesten den samme. Dog har den største 25 mb/sek mer, men så har ikke noen erfaringer med RAID oppsett. Regner med at du ikke vil merke så stor forskjell uansett hva du velger
Sitat av birrho Vis innlegg
Jeg ville egentlig prøvd å styre unna OCZ. Jeg har Agillity 3 120gb, og med jevne mellomrom fryser hele datan. Og gjerne et par bluescreens.
Vis hele sitatet...
Vertex 3 skal visst være bra med nyeste firmware, hadde jeg hatt Sata 3 hadde jeg gått for det:

http://www.ocztechnology.com/ssd_too...LE,_Agility_2/
Sist endret av zumbie; 14. august 2011 kl. 13:02.
Jeh kjøpte en Asus U45J på Digital Impuls AS og fikk byttet disk til Intel@ X25-M SSD 160G8 2,5", Gen 2
SATA2, readlwrite speed up to 250MB/70.

Problem: F9-recovery fungerte ikke og måtte levere den inn to ganger, og fungerer nå. De innrømte at det var krevende, og tok det også som intern læreprosess. Får ikke oppdatert Windows Internet Explorer til versjon 9. Det har jeg valgt å leve med. Ingen problem med Chrome. Jeg ble fortalt på butikken av teknikker at strukturen på SSD er anderledes enn magnetplater og kan medføre enkelte problem. Blåtann fungerer ikke, og når de fikset den på butikken, gikk det en dag så var det tilbake til problem.

15 sek. fra du ber om "start på nytt" til den er fullt oppe å går igjen. Ellers fungerer den utmerket og aldri mer snurrebass disk. Jeg bestemte meg for å ha den da jeg aldri har brukt blåtann særlig. Nå jeg en gang skal bytte pc, skal det være orginal SSD fra fabrikk, da tror jeg problemer er lugget bort.
Sitat av birrho Vis innlegg
Jeg ville egentlig prøvd å styre unna OCZ. Jeg har Agillity 3 120gb, og med jevne mellomrom fryser hele datan. Og gjerne et par bluescreens.
På forumet står det mye om det : http://www.ocztechnologyforum.com/fo...scussion-forum

Men de fleste SSD'er har vel litt problemer? Jeg er egentlig helt ok fornøyd, SSD'en er kjempe raskt og klarer å leve med en til to bluescreens i uken.
Vis hele sitatet...
Ta å oppdater den til nyeste firmware hadde samme problemene som du beskriver før jeg oppdaterte min, nå har jeg ikke merket noe som helst! Den virker om mulig ENDA raskere

http://img694.imageshack.us/img694/3512/oczd.png

Den både leser og skriver raskere enn annonsert
Sist endret av x1co; 14. august 2011 kl. 13:52.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Trådstarter
Sitat av x1co Vis innlegg
Ta å oppdater den til nyeste firmware hadde samme problemene som du beskriver før jeg oppdaterte min, nå har jeg ikke merket noe som helst! Den virker om mulig ENDA raskere

http://img694.imageshack.us/img694/3512/oczd.png

Den både leser og skriver raskere enn annonsert
Vis hele sitatet...
er det vanskelig og oppdatere firware på den, har hørt at det skal være et helvete hvis du bruker den som os disk
Sitat av EvenBratsberg Vis innlegg
er det vanskelig og oppdatere firware på den, har hørt at det skal være et helvete hvis du bruker den som os disk
Vis hele sitatet...
Du må ha en annen disk som os midlertidig. Ikke vanskelig imo. Du skal helt sikkert ha en vanlig hdd til lagring? Instalert os på den først, oppdater ssd, formater, instaler os på ssd. Ikke vanskelig, tar barre 30 min extra.

Evn. kan du koble til ssd'n til en annen datamaskin å gjøre det der først.
Sist endret av Volch0k; 14. august 2011 kl. 14:08.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Trådstarter
Er det noen som vet hvor mye mer ytelse man får i raid?

Sitat av Volch0k Vis innlegg
Du må ha en annen disk som os midlertidig. Ikke vanskelig imo.
Vis hele sitatet...
funker minnepenn med live Ubuntu?
Sist endret av Frufsa; 14. august 2011 kl. 14:07.
Sitat av EvenBratsberg Vis innlegg
Er det noen som vet hvor mye mer ytelse man får i raid?



funker minnepenn med live Ubuntu?
Vis hele sitatet...
Det vet jeg desverre ikke. Men jeg har Vertex 3, og kan avkrefte at den fryser med nyeste firmware. Ikke lenge siden jeg kjøpte den, så for meg har dette vært en flott ssd så langt.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Trådstarter
Sitat av Volch0k Vis innlegg
Det vet jeg desverre ikke. Men jeg har Vertex 3, og kan avkrefte at den fryser med nyeste firmware. Ikke lenge siden jeg kjøpte den, så for meg har dette vært en flott ssd så langt.
Vis hele sitatet...
hva ville du valgt da av 2 60gb agility 3 i raid eller 1 120gb vertex 3
Jeg brukte selv minnepenn med ubuntu funket fett! Hadde litt problemer med å få disken ut av "frozen" mode, men fant ut at det bare var å sette pcen i "suspend" i 1min og så la den våkne igjen så var det bare til å oppdatere
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Trådstarter
Sitat av x1co Vis innlegg
Jeg brukte selv minnepenn med ubuntu funket fett! Hadde litt problemer med å få disken ut av "frozen" mode, men fant ut at det bare var å sette pcen i "suspend" i 1min og så la den våkne igjen så var det bare til å oppdatere
Vis hele sitatet...
da slipper jeg og installere win7 på hdd en da