Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  40 2535
Sliter med å velge imellom Asus Transformer Prime og den nye iPaden. Takket være Tegra 3 skal Prime være mye kraftigere enn iPad, men samtidig så virker skjermen på iPad så mye bedre.
Hva ville dere valgt og hvorfor? Prisforskjellene bryr jeg meg ikke om.
Ipad for os og skjerm. Ytelsessmessig så klarer nok begge brettene å åpne en app like fort. Så da er det vel bare to alternativer. Dumpe ios til fordel for Android, eller ta ios og få en fantastisk skjerm. Hadde tatt nummer to!
Ipad, rett og slett for at jeg bare hadde brukt den til film, freak og fapping. Kanskje en eller annet app i ny å ne.
Part time ninja
locked65's Avatar
Hvis du venter til sommeren så kommer asus med en ny transformer. Infinity. Denne ser veldig lovende ut.
Sitter forøvrig med samme problemstillingen her, blir nok å vente på den nye
Nå har det seg slik at jeg har basert hele mitt datasystem på Apple sine produkter, som innegår i to stasjonære pcer, pluss en laptop. Jeg sikkerhetskopierer til Time Capsule, og bruker Airport Express til musikkstreaming, og Apple TV til filmer og å streame bilder og slikt.

Grunnet dette med kompabilitet ville jeg derfor ha valgt iPad'en. Det er et bra OS, og det fungerer (selvfølgelig) utmerket med resten av produktene jeg har i huset.

Om jeg ikke hadde hatt haugevis med disse halvspiste eplene sine produkter, hadde jeg nok gått for Asus Prime, men jeg har jo da dette med at jeg er fanboy av OS X og iOS. Derfor blir jeg nok litt inhabil til å gi deg gode råd i forhold til hva du bør kjøpe, men jeg lover deg en ting; har du Apple-produkter som du bruker mye, da er valget LETT.
Skal selv kjøpe Prime med tastatur, blirverdt mye mer i mine øyne da.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Jeg har brukt den nye iPad'en endel, og det er et fantastisk produkt! Den skjermen er også nyyydelig!

Men begge to er jo et godt kjøp
Sist endret av CHillZoNE; 2. mai 2012 kl. 00:44.
Kjøpte en Asus Transformers Prime for ikke så lenge siden og er strålende fornøyd med valget mitt.
Flere av kompisene mine har alle Ipad modellene imellom seg og alle skryter av Primen min.

Grunnene til at jeg valgte Primen i forhold til en annen pad er det medfølgene tastatur som øker bruksmulighetene og batteritiden.
De fleste apps man trenger er gratis på Android mens man må betale for noen av dem på Ipad.
Tilkoblingsmuligheter - På tastatur delen har man kortleser for SD minne kort og USB port som man kan koble mus, minnepenner osv til. På skjermen har man MikroSD tilkobling og MikroHDMI hvis man vil koble den til TV eller monitor.

Anbefales for min del. Men hvis du ikke har prøvd en så ville jeg hatt en tur til butikk som har og tatt en prøvetur. Mer eller minre garanterer at du blir fornøyd.
Transformer prime skal kunne kjøre windows 8... Noen som veit hvordan man legger dette inn forresten?

Når det blir offisielt tilgjengelig med windows 8 på transformer prime, vil den slå iPad hardt ned i støvlene i forhold til skriving og "gaming" ivertfall...

ZDnet - What I want: ASUS Transformer Prime running Windows 8
Hvis jeg kan installere W8 på Primen så blir det definitivt et kjøp. Virker usannsynlig da de fleste pads/alle ikke viser noen BIOS når man booter.
The Nerdrager
Sitat av mo3 Vis innlegg
Ipad for os og skjerm. Ytelsessmessig så klarer nok begge brettene å åpne en app like fort. Så da er det vel bare to alternativer. Dumpe ios til fordel for Android, eller ta ios og få en fantastisk skjerm. Hadde tatt nummer to!
Vis hele sitatet...
Synest det blir litt tåpelig når du bare skal si at skjermen er det som er bedre med Ipad Er ikke noen fanboy, men Android har en del ting som er annerledes enn Ipad, og omvendt med Ipad. Vurderer selv å kjøpe en Ipad 3, men da skal denne jailbreakes med en gang, fordi jeg hater det låste systemet til Apple.

Men brukervennligheten skal de jammen ha KP for, finnes ikke noen som er bedre innen det. Men ser på meg selv som en litt mer "avansert" bruker, og krever å ha mer tilgang, samt ikke å måtte betale for hver eneste app som finnes (Call me greedy if you want, må også sis at om jeg skal ha en Pad, så skal jeg faen meg ha GBA Emulator på den, det er en must for meg).

Men som sagt, de har begge veldig positive sider, og har ikke noe imot Apple sine produkter, bortsett fra at de ikke helt passer min "livsstil" når det gjelder elektroniske produkter. De gjør det ikke bra uten en grunn

Mvh Rediver
ArbeidsledigProletar
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Hvis jeg kan installere W8 på Primen så blir det definitivt et kjøp. Virker usannsynlig da de fleste pads/alle ikke viser noen BIOS når man booter.
Vis hele sitatet...
Hele Windows 8s nye interface er jo basert på touchskjermer og at det skal installeres på nettbrett, BIOS har INGENTING å si for OSet.
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Hvis jeg kan installere W8 på Primen så blir det definitivt et kjøp. Virker usannsynlig da de fleste pads/alle ikke viser noen BIOS når man booter.
Vis hele sitatet...
Det at den ikke viser POST skjermen, vil ikke si at den ikke har bios vettu

Den må jo ha noe å starte alt med
Har hatt iPad i snart ett år og har alltid vært veldig fornøyd. Skjermen er flott og generelt alt med iPad er ganske enkelt. Har aldri testet ut Prime men jeg ville gått for iPad uansett
Velg det du føler for
Du blir nokk fornøyd uansett hva du velger, men er jeg iallefall alt for fornøyd med ipaden min. Bruker den konstant, ser masse filmer, leser masse på freak, og loker generelt på nettet. Blir noen apps en gang i blandt også, men det er vell heller fordi jeg er lei av spillinga ^^
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Det at den ikke viser POST skjermen, vil ikke si at den ikke har bios vettu

Den må jo ha noe å starte alt med
Vis hele sitatet...
Vet den har bios, men uten tilgang til det er det ikke lett å installere nytt OS.
Sitat av Rediver Vis innlegg
Synest det blir litt tåpelig når du bare skal si at skjermen er det som er bedre med Ipad Er ikke noen fanboy, men Android har en del ting som er annerledes enn Ipad, og omvendt med Ipad. Vurderer selv å kjøpe en Ipad 3, men da skal denne jailbreakes med en gang, fordi jeg hater det låste systemet til Apple.

Men brukervennligheten skal de jammen ha KP for, finnes ikke noen som er bedre innen det. Men ser på meg selv som en litt mer "avansert" bruker, og krever å ha mer tilgang, samt ikke å måtte betale for hver eneste app som finnes (Call me greedy if you want, må også sis at om jeg skal ha en Pad, så skal jeg faen meg ha GBA Emulator på den, det er en must for meg).

Men som sagt, de har begge veldig positive sider, og har ikke noe imot Apple sine produkter, bortsett fra at de ikke helt passer min "livsstil" når det gjelder elektroniske produkter. De gjør det ikke bra uten en grunn

Mvh Rediver
Vis hele sitatet...
Men for oss som ikke leker hacker og ikke trenger glitrende juletre av widgtes på skjermen, så funker ipad bra! Jeg bruker min tablet til det man ellers gjør på en vanlig pc, og føler ingen behov for å jailbreake den. Nå som Spotify har kommet med offisiell Ipad-app, så funker det knall. Men hey, det er jo meg det.
Dude, det er android, selvsagt har du tilgang til bios. Det hadde vært >1000x vanskeligere å gjøre det samme på en iEnhet.
Sist endret av krJo; 2. mai 2012 kl. 23:59.
Gi meg en guide til hvordan jeg installerer W8 på Prime?
Fordeler med prime : tynnere, sdkort + intern lagring, standard hdmi, usb port , bra tastatur, bedre grafikk, raskere.
Android : mye frihet. kan feks spille av "alt" av filmer, og med sdkort og internlagring kan man få evig plass.

Fordeler med iPad: bedre skjerm.
Ios: enklere å bruke

Hadde kjøpt iPad om jeg hadde mye apple produkter eller var "teknisk idiot".
Ville gått for Prime pga tastaturløsningen, liker ikke å skrive på touch.

Men hva skal du bruke den til? lese aviser? isåfall gå for iPad
Bestiller jeg Prime blir det nok desverre uten docking. Grunnen til at jeg skaffer et nettbrett er siden jeg kan få det gratis.

Hva jeg skal bruke nettbrettet til er vel surfing, film og kanskje litt spill. Prime virker nok mest sannsynlig at jeg kjøler pga minnekortleser, men jeg sliter litt med valget pga skjermen til iPad. Den virker så nydelig å bruke, men Prime er også større igjen som jeg ser på som en fordel. Mamma har iPad 2 og har brukt den litt.
Velger ikke ut ifra OS, men spesifikasjoner da en jailbreak ville ha løst Apple sin strenge kontroll.
The Nerdrager
Sitat av mo3 Vis innlegg
Men for oss som ikke leker hacker og ikke trenger glitrende juletre av widgtes på skjermen, så funker ipad bra! Jeg bruker min tablet til det man ellers gjør på en vanlig pc, og føler ingen behov for å jailbreake den. Nå som Spotify har kommet med offisiell Ipad-app, så funker det knall. Men hey, det er jo meg det.
Vis hele sitatet...
Driver desverre ikke med hacking, eller ville hvertfall ikke kalle det hacking når man følger en guide med exe filer og step to step guide for hvordan man skal gjøre alt. For min del liker jeg bare å ha det åpnere, liker så klart å ha ett rent system, men det er en del ting jeg vil ha på min Pad, dersom jeg skal ha en

Som jeg skrev i forrige post og, har ingenting imot Apple, og dem har noen fantastiske produkter
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Vet den har bios, men uten tilgang til det er det ikke lett å installere nytt OS.
Vis hele sitatet...
Det er da du må roote, for å unlocke bootloaderen...

EDIT: Anbefaler BTW Prime, da den har Android Android er ikke lukket, nuff said!
Sist endret av packman; 3. mai 2012 kl. 08:57.
Blir vel Prime da. Takk for tipset angående rooting, tenkte ikke på det.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Blir vel Prime da. Takk for tipset angående rooting, tenkte ikke på det.
Vis hele sitatet...
Si ifra om du klarer å få windows 8 på den!
Fucka nesten opp Desire S-en da jeg skulle legge inn cyanogenmod i dag Tror jeg holder meg unna risikoen ved annet OS.
Nytt spørsmål: Støtter Prime usb tastatur som ikke krever drivere?
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Nytt spørsmål: Støtter Prime usb tastatur som ikke krever drivere?
Vis hele sitatet...
Ikke prøvd tastatur da da det følger med et i pakken.
Men usb mus fungerer som fjell så antar at et tastatur virker også
Kan du teste med usb tastatur?
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Kan du teste med usb tastatur?
Vis hele sitatet...
Testet med et Saitec Eclipse tastatur. Det virker :-)
Da blir det kjøp av et drittastatur til Prime også .
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Da blir det kjøp av et drittastatur til Prime også .
Vis hele sitatet...
Kan jeg spørre hvorfor du vil bruke et eksternt tastatur? Fungerer glimrende det som følger med.
Eneste jeg har å utsette på det er at jeg har en tildens og komme borti musen mens jeg skriver og flytte markøren til en annen plass..
Sitat av birrho Vis innlegg
Android : mye frihet. kan feks spille av "alt" av filmer,
Vis hele sitatet...
Dette kan man da på ios også. Rikitgnok med en app, men muligheten er der.
Sitat av Lattergal Vis innlegg
Kan jeg spørre hvorfor du vil bruke et eksternt tastatur? Fungerer glimrende det som følger med.
Eneste jeg har å utsette på det er at jeg har en tildens og komme borti musen mens jeg skriver og flytte markøren til en annen plass..
Vis hele sitatet...
Fordi det koster 1000kr for dockingen, noe jeg venter med da jeg ikke trenger det nå. Vurderer å kjøpe Prime, tastatur og microHDMI-HDMI så den kan brukes på Pc til surfing. Kanskje bluetooth tastatur og men er ikke nødvendig til hva jeg tenker på.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Fordi det koster 1000kr for dockingen, noe jeg venter med da jeg ikke trenger det nå. Vurderer å kjøpe Prime, tastatur og microHDMI-HDMI så den kan brukes på Pc til surfing. Kanskje bluetooth tastatur og men er ikke nødvendig til hva jeg tenker på.
Vis hele sitatet...

OK..
Håper du ikke har bestilt noe enda.. USB inngangen er på tastatur delen og ikke på padden. Når jeg testet om tastaturet virket så plugget jeg det i tastaturet...
Har ikke bestilt, men da må jeg gjøre om .
Blir vel kjøp av dette tastaturet da.
http://www.dustinhome.no/product/501...keyboard-5000/
Sist endret av Mkvarner; 9. mai 2012 kl. 16:39.
Vet aldri.. Kan godt være et fungerer. Burde vertfall virke..

Dessverre kan jeg ikke teste for deg.. Har ikke blåtann tastatur :-(
Bluetooth tastatur går. Det vet jeg .
Så denne i dag, ligner jo veeeeldig på transformer prime sin tastaturløsning?

http://thebrydge.com/