Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1592
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Fikk virkelig lyst å lære meg app-developing for Android apps i dag. Søkte litt rundt og fant et verktøy Google har laget, App Inventor. Lurer på om det er dumt å begynne så basic eller om det kan være bra slik at man blir vant til APIen for Android, vet noen om hvordan man lager avanserte apper innad i programmet osv?

Tester nå med å lage en kamera app, helt "basic", men jeg ser at det fortsatt tar litt tid før jeg er i mål.

Noen som har erfaringer med verktøyet? Tips? Etc? Kom gjerne med dem her slik at folk ser at det er enkle verktøyer for Android-App-Development :=)
Hey

Jeg prøvde App Engine litt når jeg begynte, men jeg synes det var vanskelig. Ihvertfall vanskelig å få til det man ville. Men det er lenge siden jeg prøvde, og prøvde ikke så mye Nå har google bestemt at de ikke skal gi nye oppdateringen til App Inventor, men tror det har gitt til noen andre eller fritt tilgjengelig. Så jeg vet ikke helt om programmet vil bli utgått eller hva.

Men jeg vil anbefale å gå rett på skikkelig programmering. Hvis du laster ned Eclipse og android pakke til Eclipse, så er det mye "drag and drop". Alt design lager du ved å dra ut knapper, tekstfelt osv.
For å gi funksjonalitet til knapper må du derimot programmere. Dette gjøres i Java, og er ikke så vanskelig. Det tar litt tid å lære strukturen, men det er ikke vanskelig.
Det finnes mange guider på internett og youtube. F.eks "thenewboston"
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Trådstarter
Ja, jeg er enig at det er vanskelig å få det til hvordan man tenker inne i hodet sitt :P Skal laste ned eclipse nå ja Visste ikke at de var sluttet å supporte den, er jo dumt å develope på en død plattform/program.
Sist endret av uaexed; 11. oktober 2011 kl. 18:35.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Ja, jeg er enig at det er vanskelig å få det til hvordan man tenker inne i hodet sitt :P Skal laste ned eclipse nå ja Visste ikke at de var sluttet å supporte den, er jo dumt å develope på en død plattform/program.
Vis hele sitatet...
App Engine dør nok ikke med en gang. Her står det litt om hva som skjer : http://appinventorblog.com/2011/08/0...-and-the-ugly/
App engine skal visstnok bli "open sourced", så kan jo være programmet blir enda bedre.

Her står det litt om Eclipse + Android SDK + ADT plugin. http://developer.android.com/sdk/eclipse-adt.html
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Trådstarter
Ja, jeg visste om Ecplise og ADT plugin, men siden App Inventor så såpass "lett" ut så virka det veldig bra, men møtte på masse problemer når jeg skulle spesialtilpasse appen min....
Hvorfor sier du App Engine hele tiden? Google App Engine og App Inventor for Android er to veldig forskjellige ting...
Sist endret av tormaroe; 11. oktober 2011 kl. 22:15.
Sitat av tormaroe Vis innlegg
Hvorfor sier du App Engine hele tiden? Google App Engine og App Inventor for Android er to veldig forskjellige ting...
Vis hele sitatet...
Ops. Har blandet ord konsekvent ser det ut som, beklager det