Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 8821
Det har blitt litt bråk på jobben etter at jeg hadde skrevet en statusmelding på Facebook.

Jeg jobber/jobbet et sted hvor det serveres mat.
Det har alltid vært mye tull med å melde seg syk på jobben, og sjefene har alltid sagt at vi selv må finne noen til å jobbe for oss dersom vi skulle bli syk. En dag jeg var litt ille med lettere influensa fikk jeg ikke noen til å jobbe for meg. Jeg bestemte meg for ikke å dra rumpen min til jobb og bite i det sure eplet. Jeg var tross alt ikke dødens. I statusfeltet mitt på Facebook hadde jeg skrevet at jeg ikke anbefalte noen å komme innom oss for å kjøpe mat, da jeg hadde influensa.

Jeg er ikke venn med noen av sjefene mine på Facebook og profilen min er lukket, så jeg tenkte ikke noe spesielt over det. Likevel hadde en av kollegaene mine(som jeg var venn med) vist en av sjefene statusmeldingen min. Da ble hun rimelig sint, og ringte meg for å skjelle meg ut.

Nå blir jeg nesten nødt til å slutte. Men lurer på om det er best at de gir meg sparken eller om jeg skriver under på papirer at JEG sier opp? Jeg tenker i forhold til NAV og penger? Hvordan er regelverket?

Jeg lurer også på om det er mulig å anmelde dette på noen måte?
Det skal da virkelig ikke være SÅ strengt når det gjelder Facebook?
Jeg har også veldig lyst å anmelde han som "tystet" på meg.
Tenker seksuell trakasering, da han kom med mange upassende kommentarer og tok på meg i tide og utide. Hvordan er reglene for dette?
Er det verdt det? Jeg synes han fortjener det, til tross for at jeg er altruistisk. Duden er kuk.
Man kan vel teoretisk sett sammenligne dette med at du går inn i en apple-butikk, og ber kundene om å la være å handle der, siden det er helt jævlig overpriset?

Hva er grunnlaget for anmeldelsen mot kollegen din? Hva slags kommentarer? Tror den saken blir henlagt like før du har kommer hjem fra stasjonen.
Sakset fra AML:

§ 13-1. Forbud mot diskriminering

(1) Direkte og indirekte diskriminering på grunn av politisk syn, medlemskap i arbeidstakerorganisasjon, seksuell orientering eller alder er forbudt.

(2) Trakassering og instruks om å diskriminere personer av grunner nevnt i første ledd anses som diskriminering.

(3) Bestemmelsene i dette kapittel gjelder tilsvarende ved diskriminering av arbeidstaker som arbeider deltid eller er midlertidig ansatt.

(4) Ved diskriminering på grunn av kjønn gjelder likestillingsloven.

(5) Ved diskriminering på grunn av etnisitet, nasjonal opprinnelse, avstamning, hudfarge, språk, religion og livssyn gjelder diskrimineringsloven.

(6) Ved diskriminering på grunn av nedsatt funksjonsevne gjelder diskriminerings- og tilgjengelighetsloven.
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Trådstarter
Sitat av Hater_mordin Vis innlegg
Man kan vel teoretisk sett sammenligne dette med at du går inn i en apple-butikk, og ber kundene om å la være å handle der, siden det er helt jævlig overpriset?

Hva er grunnlaget for anmeldelsen mot kollegen din? Hva slags kommentarer? Tror den saken blir henlagt like før du har kommer hjem fra stasjonen.
Vis hele sitatet...
Han kom med kommentarer om at han var på utkikk etter en elsker.
Han kommenterte puppene mine, og rumpen min. Han kunne plutselig dukke opp bak meg og stryke meg på rumpa. Da det kom fram at jeg fant han forkastelig og klysete har han oppført seg helt anderledes, og nå får han meg sparket. Nei, kanskje ikke godt nok til en anmeldelse. Jeg vil bare ha HEVN!
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Han kom med kommentarer om at han var på utkikk etter en elsker.
Han kommenterte puppene mine, og rumpen min. Han kunne plutselig dukke opp bak meg og stryke meg på rumpa. Da det kom fram at jeg fant han forkastelig og klysete har han oppført seg helt anderledes, og nå får han meg sparket. Nei, kanskje ikke godt nok til en anmeldelse. Jeg vil bare ha HEVN!
Vis hele sitatet...
Jeg skal ikke forsvare hverken det ene eller det andre, men kjerringer som deg har jeg lite eller ingenting til overs for.

At du i det hele tatt vurderer å anmelde for seksuell trakassering som hevn gjør meg rett og slett kvalm. Det er drøyt!

Du sier jo selv at etter du sa ifra så har han oppført seg annerledes, si ifra med en gang neste gang så slipper du at slikt fortsetter. Hadde han fortsatt så skulle jeg støttet deg fult ut.
Sier du opp selv får du en karantene på dagpenger, som er 8 uker hos NAV.
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Han kom med kommentarer om at han var på utkikk etter en elsker.
Han kommenterte puppene mine, og rumpen min. Han kunne plutselig dukke opp bak meg og stryke meg på rumpa. Da det kom fram at jeg fant han forkastelig og klysete har han oppført seg helt anderledes, og nå får han meg sparket. Nei, kanskje ikke godt nok til en anmeldelse. Jeg vil bare ha HEVN!
Vis hele sitatet...
Åja, du er sånn kvinne som utnytter at du er kvinne på den måten. Har du noen gang bedt han la være, eller bare smiler du når han tapper brunøyet ditt, for å "lade" opp til en anmeldelse. Jeg synes du skal lære av dine feil, isteden for å la de gå utover trofaste kolleger.
Sitat av Pandabjørn Vis innlegg
Jeg skal ikke forsvare hverken det ene eller det andre, men kjerringer som deg har jeg lite eller ingenting til overs for.

At du i det hele tatt vurderer å anmelde for seksuell trakassering som hevn gjør meg rett og slett kvalm. Det er drøyt!

Du sier jo selv at etter du sa ifra så har han oppført seg annerledes, si ifra med en gang neste gang så slipper du at slikt fortsetter. Hadde han fortsatt så skulle jeg støttet deg fult ut.
Vis hele sitatet...
Tystere er verre enn verst og fortjener smerte. Jævla rotter.

Trådstarter, anmeld i vei og smør masse på!
Sitat av Simplicity Vis innlegg
Tystere er verre enn verst og fortjener smerte. Jævla rotter.

Trådstarter, anmeld i vei og smør masse på!
Vis hele sitatet...
Ingen liker vel tystere, men går jo strengt talt ann å ikke oppføre seg som man er sprengt i hodet selv.

Å anmelde noen for seksuell trakassering urettmessig syns jeg er forkastelig.

Two wrongs does not make one right.
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Trådstarter
Sitat av Hater_mordin Vis innlegg
Åja, du er sånn kvinne som utnytter at du er kvinne på den måten. Har du noen gang bedt han la være, eller bare smiler du når han tapper brunøyet ditt, for å "lade" opp til en anmeldelse. Jeg synes du skal lære av dine feil, isteden for å la de gå utover trofaste kolleger.
Vis hele sitatet...
Hehe. Ja, jeg har bedt han la være flere ganger, og til og med spurt han hva damen hans synes om at han flørter rundt på jobben. Det er ikke bare meg han klådde på.

Og, JA, jeg vil gjerne utnytte det i dette tilfellet.
Han var tross alt drittsekk med meg, og da føler jeg at jeg har rett til å være det tilbake

Trenger ikke anmelde han for seksuell trakasering heller. Har du/dere bedre forslag til hvordan jeg kan sverte han? Ha sex med dama hans kanskje?
Voldta kidden hans? Spre ondskapsfulle rykter om han? Eller bare drite i det og leve videre?
Ikke si opp!

Sjefen din har ikke grunnlag for å gi deg sparken i mine øyne, en skriftlig advarsel ville isteden vært på sin plass:

Arbeidsmiljøloven (AML) § 15-14. Avskjed

(1) Arbeidsgiver kan avskjedige en arbeidstaker med påbud om øyeblikkelig fratreden dersom denne har gjort seg skyldig i grovt pliktbrudd eller annet vesentlig mislighold av arbeidsavtalen.

Når det kommer til kommentarene fra sjefen din er dette ikke akseptabelt, da dette kan innvirke på din psykiske helse og velferd:

AML § 4-1. Generelle krav til arbeidsmiljøet

(1) Arbeidsmiljøet i virksomheten skal være fullt forsvarlig ut fra en enkeltvis og samlet vurdering av faktorer i arbeidsmiljøet som kan innvirke på arbeidstakernes fysiske og psykiske helse og velferd. Standarden for sikkerhet, helse og arbeidsmiljø skal til enhver tid utvikles og forbedres i samsvar med utviklingen i samfunnet.

Sitat Kn^tte: "Han kommenterte puppene mine, og rumpen min. Han kunne plutselig dukke opp bak meg og stryke meg på rumpa.". Dette er et brudd på likestillingsloven:

§ 8a. (Trakassering på grunn av kjønn og seksuell trakassering)

Trakassering på grunn av kjønn og seksuell trakassering er ikke tillatt. Slik trakassering anses som forskjellsbehandling i strid med § 3.

Med trakassering på grunn av kjønn menes uønsket adferd som er knyttet til en persons kjønn og som virker eller har til formål å krenke en annens verdighet. Med seksuell trakassering menes uønsket seksuell oppmerksomhet som er plagsom for den oppmerksomheten rammer.

Arbeidsgiver og ledelsen i organisasjoner eller utdanningsinstitusjoner har ansvar for å forebygge og å søke å hindre at trakassering i strid med bestemmelser i denne loven skjer innenfor sitt ansvarsområde.

Ved håndhevingen av forbudet mot trakassering på grunn av kjønn i første ledd og bestemmelsen i tredje ledd gjelder reglene i diskrimineringsombudsloven.

Forbudet mot seksuell trakassering håndheves av domstolene.

Tilføyd ved lov 14 juni 2002 nr. 21 (ikr. 1 juli 2002 iflg. res. 14 juni 2002 nr. 535), endret ved lover 10 juni 2005 nr. 38 (ikr. 1 juli 2005 iflg. res. 10 juni 2005 nr. 527), 10 juni 2005 nr. 40 (ikr. 1 jan 2006 iflg. res. 10 juni 2005 nr. 528).

Prøv å finne bevis angående trakkaseringen fra sjefen din (overvåkningsvideo, vitner o.l).

Ikke si opp frivillig, da dette vil være den letteste utveien for arbeidsgiveren din. Hvis arbeidsgiveren isteden prøver å si deg opp, vil dette ta mye lengre tid, samt bli mere kostbart for arbeidsgiveren enn om du sier opp selv.

Til slutt, hvis du ikke har peiling på lover og rettigheter, kontakt en advokat eller meld deg inn i en fagforening. Fagforeningene tilbyr ofte gratis juridisk kompetanse ved konflikter med arbeidsgiver.

Lykke til!
Du virker som en drittunge. "ÅÅÅ han er en kuk, kanskje jeg bare skal anmelde han? Mista jo tross alt jobben."

Voks opp.
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Trådstarter
Sitat av svaagan Vis innlegg
Ikke si opp!

Prøv å finne bevis angående trakkaseringen fra sjefen din (overvåkningsvideo, vitner o.l).

Ikke si opp frivillig, da dette vil være den letteste utveien for arbeidsgiveren din. Hvis arbeidsgiveren isteden prøver å si deg opp, vil dette ta mye lengre tid, samt bli mere kostbart for arbeidsgiveren enn om du sier opp selv.

Til slutt, hvis du ikke har peiling på lover og rettigheter, kontakt en advokat eller meld deg inn i en fagforening. Fagforeningene tilbyr ofte gratis juridisk kompetanse ved konflikter med arbeidsgiver.

Lykke til!
Vis hele sitatet...
Tusen takk for svar!

Jeg skal innom i morgen for å prate med de. Blir ikke å skrive under på at jeg sier opp. Det var ikke sjefen min som "trakaserte" meg, men en kollega. Men jeg tror ikke jeg blir å gå den veien mot han. Jeg vil ikke synke til hans nivå, som mange her minnet meg på

Sitat av ToxtethTerror9 Vis innlegg
Du virker som en drittunge. "ÅÅÅ han er en kuk, kanskje jeg bare skal anmelde han? Mista jo tross alt jobben."

Voks opp.
Vis hele sitatet...
Han er sosialt tilbakestående, han er kynisk, han er manipulativ.
Han er kuk, han har kuk.
Det blir veldig useriøst av deg å påstå at jeg er drittunge fordi jeg bruker ord som kuk, og har lyst å anmelde noen fordi han gjorde sånn at jeg mistet jobben. Ja, jeg var delvis skyld i det, men come on. Det han gjorde var ondskapsfult og ikke mye vennlig. Det er bare menneskelig av meg å ønske en form for hevn. Det er jo kjempe deilig å ha noen å hate.
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Tusen takk for svar!

Jeg skal innom i morgen for å prate med de. Blir ikke å skrive under på at jeg sier opp. Det var ikke sjefen min som "trakaserte" meg, men en kollega. Men jeg tror ikke jeg blir å gå den veien mot han. Jeg vil ikke synke til hans nivå, som mange her minnet meg på
Vis hele sitatet...
I min bok er det ikke mindre galt å bli seksuellt trakkasert av en kollega enn en sjef Det beste er vel uansett å løse konflikten på lavest mulig nivå
Min mening om man driver med mat, er at man skal være FRISK!
Du kunne vel fortalt at du var syk, og at du ikke kunne komme på jobb? Jeg skjønte ikke helt om du måtte på jobb, eller om du gikk på jobb frivillig.

Det er vel ikke ditt problem om ikke bedriften klarer å få tak på nok ansatte? Dem kan bare ikke basere seg på at hele staben skal være friske året rundt..
Bea
Big Bad Wolf
Bea's Avatar
Sitat av kn^tte Vis innlegg
[...]
Han var tross alt drittsekk med meg, og da føler jeg at jeg har rett til å være det tilbake
[...]
Vis hele sitatet...
Er det rart det er krig her i verden ... ?
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Det har blitt litt bråk på jobben etter at jeg hadde skrevet en statusmelding på Facebook.

Jeg jobber/jobbet et sted hvor det serveres mat.
Det har alltid vært mye tull med å melde seg syk på jobben, og sjefene har alltid sagt at vi selv må finne noen til å jobbe for oss dersom vi skulle bli syk. En dag jeg var litt ille med lettere influensa fikk jeg ikke noen til å jobbe for meg. Jeg bestemte meg for ikke å dra rumpen min til jobb og bite i det sure eplet. Jeg var tross alt ikke dødens. I statusfeltet mitt på Facebook hadde jeg skrevet at jeg ikke anbefalte noen å komme innom oss for å kjøpe mat, da jeg hadde influensa.

Jeg er ikke venn med noen av sjefene mine på Facebook og profilen min er lukket, så jeg tenkte ikke noe spesielt over det. Likevel hadde en av kollegaene mine(som jeg var venn med) vist en av sjefene statusmeldingen min. Da ble hun rimelig sint, og ringte meg for å skjelle meg ut.

Nå blir jeg nesten nødt til å slutte. Men lurer på om det er best at de gir meg sparken eller om jeg skriver under på papirer at JEG sier opp? Jeg tenker i forhold til NAV og penger? Hvordan er regelverket?

Jeg lurer også på om det er mulig å anmelde dette på noen måte?
Det skal da virkelig ikke være SÅ strengt når det gjelder Facebook?
Jeg har også veldig lyst å anmelde han som "tystet" på meg.
Tenker seksuell trakasering, da han kom med mange upassende kommentarer og tok på meg i tide og utide. Hvordan er reglene for dette?
Er det verdt det? Jeg synes han fortjener det, til tross for at jeg er altruistisk. Duden er kuk.
Vis hele sitatet...
Jeg stusser først og fremst over at arbeidsgiver krever at du selv skaffer vikar/erstatter ved fravær eller sykdom.
Det har de ikke rett til.
Legger ved et par adresser. Håper de kan være til hjelp. Lykke til!

http://m.nrk.no/m/artikkel.jsp?art_id=17138414
- Facebook bryter norsk lov
Forbrukerrådet mener Facebook krenker norske forbrukeres rettigheter og bryter norsk lov.

http://www.bt.no/bergenpuls/media/Ka...k-1065700.html
(Bergenspuls/Bergensk Tidende)
Kan sjefen blande seg på Facebook?
Hvor går grensene for hva du kan skrive på Facebook, uten å terge på deg arbeidsgiveren din?
En dansk Facebook-skandale har fått fart i diskusjonen.

http://www.facebook.com/arbeidstilsynet
16.01.2011. Arbeidstilsynet har opprettet profil på Facebook.
Her kan man stille spørsmål og diskutere temaer knyttet til arbeidsmiljø

http://www.arbeidstilsynet.no/
Arbeidstilsynet, Kontroll og veiledning om arbeidsmiljø

Ps. Du må ikke finne på å si opp selv. Ved det blir du utestengt fra rett til dagpenger de første tre månedene. Er du oppsagt har du krav på dagpenger fra første dag.
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bea Vis innlegg
Er det rart det er krig her i verden ... ?
Vis hele sitatet...
Nei, det er på ingen måte noe rart med det.
Det som derimot er rart er mennesker som godtar stort sett hva som helst, ikke eier prinsipper og finner seg i at andre mennesker oppfører seg uforskammet, frekt og respektløst. Man må nesten tråkke på et par tær her i verden for å komme seg opp og fram. Og da liker, og foretrekker jeg å tråkke på sure tær som lukter råttent avskum. Du blir ikke den nye Newton av å oppføre deg som en nikkedukke.

Sitat av Bellissimolto Vis innlegg
Jeg stusser først og fremst over at arbeidsgiver krever at du selv skaffer vikar/erstatter ved fravær eller sykdom.
Det har de ikke rett til.
Legger ved et par adresser. Håper de kan være til hjelp. Lykke til!

http://m.nrk.no/m/artikkel.jsp?art_id=17138414
- Facebook bryter norsk lov
Forbrukerrådet mener Facebook krenker norske forbrukeres rettigheter og bryter norsk lov.

http://www.bt.no/bergenpuls/media/Ka...k-1065700.html
(Bergenspuls/Bergensk Tidende)
Kan sjefen blande seg på Facebook?
Hvor går grensene for hva du kan skrive på Facebook, uten å terge på deg arbeidsgiveren din?
En dansk Facebook-skandale har fått fart i diskusjonen.

http://www.facebook.com/arbeidstilsynet
16.01.2011. Arbeidstilsynet har opprettet profil på Facebook.
Her kan man stille spørsmål og diskutere temaer knyttet til arbeidsmiljø

http://www.arbeidstilsynet.no/
Arbeidstilsynet, Kontroll og veiledning om arbeidsmiljø

Ps. Du må ikke finne på å si opp selv. Ved det blir du utestengt fra rett til dagpenger de første tre månedene. Er du oppsagt har du krav på dagpenger fra første dag.
Vis hele sitatet...
Takk for svar, og linker!
Skal sjekke det ut ! =)
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Han kom med kommentarer om at han var på utkikk etter en elsker.
Han kommenterte puppene mine, og rumpen min. Han kunne plutselig dukke opp bak meg og stryke meg på rumpa. Da det kom fram at jeg fant han forkastelig og klysete har han oppført seg helt anderledes, og nå får han meg sparket. Nei, kanskje ikke godt nok til en anmeldelse. Jeg vil bare ha HEVN!
Vis hele sitatet...
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Trenger ikke anmelde han for seksuell trakasering heller. Har du/dere bedre forslag til hvordan jeg kan sverte han? Ha sex med dama hans kanskje?
Voldta kidden hans?
Spre ondskapsfulle rykter om han? Eller bare drite i det og leve videre?
Vis hele sitatet...
Er det bare meg som ikke får dette til å stemme helt?
Troll, all in!
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Er det bare meg som ikke får dette til å stemme helt?
Troll, all in!
Vis hele sitatet...
hmm... ja enten det, eller dobbel strap-on ; )
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Er det bare meg som ikke får dette til å stemme helt?
Troll, all in!
Vis hele sitatet...
Finner EN tidligere post av TS som antyder at TS er jente (triprapport om LSD), ingen andre som antyder kjønn.

Men jeg stusset noe jævlig på det, jeg også.
Hvis dette ikke er troll..
Sitat av ClosetotheEdge Vis innlegg
Hvis dette ikke er troll..
Vis hele sitatet...
Er det just another person som har vært idiot på facebook og nekter å innse det.
Var akkurat i en slik situasjon hvor jeg ville si opp jobben!
Dette var noe jeg selv ville og snakket litt med sjefen angående dette.

Da ble jeg opplyst om at

- Hvis jeg selv sa opp vil det selfølgelig se bedre ut når jeg seinere igjen søker jobb. Men da vil du ikke få noe penger av NAV før det har gått 3 mnd.

- Hvis du blir sagt opp blir det jo mer negativt ved seinere jobbsøking. Men da vil du få penger av NAV fra dag 1.

så dy må bare se hva som betyr mest for deg. Jeg personlig sa opp selv og valgte en bedre cw enn lønn i 3mnd
Jeg hadde sparka deg, lett. Hadde du vert sjef, ville ikke du sparket en ansatt om h*n snakket nedlatende om arbeidsplassen?

Du er og blir en douchebag... ?
Sitat av L33tSmiley Vis innlegg
Jeg hadde sparka deg, lett. Hadde du vert sjef, ville ikke du sparket en ansatt om h*n snakket nedlatende om arbeidsplassen?

Du er og blir en douchebag... ?
Vis hele sitatet...
Heldigvis lever vi i Norge og det skal litt mer til for å sparke en ansatt.

Så lenge du ikke blir tatt for grove forbrytelser er det så å si umulig å bli sparket i Norge.

Dog jeg ville anbefalt deg å melde deg inn i LO. Da viser du de saken din, så vil nok sjefen din dempe seg rimelig fort!
Sitat av L33tSmiley Vis innlegg
Jeg hadde sparka deg, lett. Hadde du vert sjef, ville ikke du sparket en ansatt om h*n snakket nedlatende om arbeidsplassen?

Du er og blir en douchebag... ?
Vis hele sitatet...
Jeg ville ha insett mine feil om å kreve mine ansatte til å ordne noen til å ta vakten sin selv. Da er det jo en selfølge at denne situasjonen kan oppstå.

Spør deg selv, hva ville du ha foretrukket som sjef? At en av dine ansatte sine FB venner visste at den ansatte var på jobb med influensa, eller at mattilsynet hadde stenkt bedriften din fordi de fant en kobling mellom mye sykdom og din resturant?
I ts sin situasjon skrev hun dette riktignok på facebook, og for alt vi vet kan mattilsynet stenge sjappen innen en av de neste dagene (forøvrig bare et eksempel), men dette er jo helt og holdent sjefen sin feil som har dette tåpelige opplegget.

Ang. det å snakke nedlatende om arbeidsplassen:
Såvidt jeg forsto skrev hun at hun ikke ville anbefale noen å spise på den eventuelle resturanten den dagen, fordi hun hadde influensa. For alt vi vet kan de fleste av FB vennene som så dette tolke det som at hun er en hardhaus som går på jobb til tross for sykdom (som forsåvidt ikke hører hjemme i en slik bransje)

Om hun derrimot hadde skrevet at jobben tvingte henne til å ordne noen som kan jobbe for henne på egenhånd, kan jeg se hvordan dette kan tolkes som nedlatene pr for arbeidsplassen da det ville bidratt til litt dårlige rykte blandt framtidige arbeidssøkere.
Sist endret av MadPetter; 28. januar 2011 kl. 11:33. Grunn: Leif var på besøk
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Han kom med kommentarer om at han var på utkikk etter en elsker.
Han kommenterte puppene mine, og rumpen min. Han kunne plutselig dukke opp bak meg og stryke meg på rumpa. Da det kom fram at jeg fant han forkastelig og klysete har han oppført seg helt anderledes, og nå får han meg sparket. Nei, kanskje ikke godt nok til en anmeldelse. Jeg vil bare ha HEVN!
Vis hele sitatet...
Faen, det er hardt å være digg!

Men seriøst. Hvis du IKKE er troll, så er det klart det er ubehagelig og ekkelt når sånt skjer på jobben. Men du gjør ikke mye for å sette deg og saken din i bedre lys i denne tråden akkurat nå...

Jeg trodde dessuten at det skulle mye mer til enn en statusmelding for å få sparken? Noen ganger virker det som om det eneste som kan få deg sparka (hvertfall i offentlig sektor) er å komme rusa på jobb.
Sitat av nightLook Vis innlegg
Finner EN tidligere post av TS som antyder at TS er jente (triprapport om LSD), ingen andre som antyder kjønn.

Men jeg stusset noe jævlig på det, jeg også.
Vis hele sitatet...
Greit, jente eller ikke, man drar ikke bare frem den magiske jokeren (seksuell trakassering) så fort man får litt motgang her i livet og trenger å hevne seg!
Og spesielt ikke når man selv har rotet seg opp i motgangen man møter.

Dette fører både til et lite helvete for personen det måtte gjelde i tillegg til at det er en ressurskrevende etterforskningsprosess, hvilket vi som må betale for via skattepengene våre.

Å akseptere at man har gjort noe dumt for så å ta konsekvensene av det, det er en egenskap jeg vil råde trådstarter til å ta med seg videre i livet.
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Trådstarter
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Er det bare meg som ikke får dette til å stemme helt?
Troll, all in!
Vis hele sitatet...
Sitat av nightLook Vis innlegg
Finner EN tidligere post av TS som antyder at TS er jente (triprapport om LSD), ingen andre som antyder kjønn.

Men jeg stusset noe jævlig på det, jeg også.
Vis hele sitatet...
Sitat av ClosetotheEdge Vis innlegg
Hvis dette ikke er troll..
Vis hele sitatet...
Nei, jeg prøver ikke å trolle. Jeg er bare en smule sarkastisk.
Kan ikke jenter voldta? Eller ha sex med andre jenter? Lol.

Sitat av Wild Vis innlegg
Er det just another person som har vært idiot på facebook og nekter å innse det.
Vis hele sitatet...
Jeg innser at det ikke var den smarteste statusmeldingen. Men vanligvis gir jeg litt faen i hva jeg skriver i statusfeltet, og tar ikke Facebook så jævlig høytidelig.

For oppdateringens skyld var jeg i samtale med sjefene i dag, og fikk forklart situasjonen. Jeg har ikke fått sparken, men måtte skrive under på en advarsel. De hadde skrevet ut statusmeldingen (som jeg slettet tidlig i går), og jeg lurer på om de virkelig har myndighet til å gjøre dette? Dette er jo snoking i privatlivet mitt, hvor de har hatt en "spion" på innsiden. De har tross alt ikke tilgang til min profil, og da stusser jeg selvsagt på hvordan de har fått tilgang til det. De ville ikke fortelle hvem det var, og jeg har vel RETT til å vite det? Eller?

Sitat av L33tSmiley Vis innlegg
Jeg hadde sparka deg, lett. Hadde du vert sjef, ville ikke du sparket en ansatt om h*n snakket nedlatende om arbeidsplassen?
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke snakket nedlatende om arbeidsplassen?

Sitat av Catnip Vis innlegg

Jeg trodde dessuten at det skulle mye mer til enn en statusmelding for å få sparken? Noen ganger virker det som om det eneste som kan få deg sparka (hvertfall i offentlig sektor) er å komme rusa på jobb.
Vis hele sitatet...
De har hørt "rykter" om at jeg har vært bakfull på jobb. Teller det?


Sitat av NitroFis Vis innlegg
Greit, jente eller ikke, man drar ikke bare frem den magiske jokeren (seksuell trakassering) så fort man får litt motgang her i livet og trenger å hevne seg!
Og spesielt ikke når man selv har rotet seg opp i motgangen man møter.

Dette fører både til et lite helvete for personen det måtte gjelde i tillegg til at det er en ressurskrevende etterforskningsprosess, hvilket vi som må betale for via skattepengene våre.

Å akseptere at man har gjort noe dumt for så å ta konsekvensene av det, det er en egenskap jeg vil råde trådstarter til å ta med seg videre i livet.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke tenkt å dra fram jokeren. Dette var egentlig noe jeg tullet litt med. Jeg er jo litt hevnlysten. Akkurat nå gir jeg bare litt faen. Du skal få slippe å bruke skattepengene dine på mine dumme handlinger. Innser at Facebook er noe dritt, og at det jeg gjorde var rimelig dumt. Altså, jeg hadde for mange FB-venner som jeg ikke kan stole på. DET var det dumme.
Sist endret av kn^tte; 28. januar 2011 kl. 15:11. Grunn: skrivefeil
Godt å vite at norske arbeidstakere vet så mye om sine egne rettigheter.
Egenmelding kalles det når du er syk, spesiellt om du jobber med mat.
Har et par kokker i omgangskretsen som ikke går på jobb om de er syke, uansett hva arbeidsgiver sier.

Ja, arbeidsgiveren din er en drittsekk, men du burde virkelig lese deg opp litt før du tar deg jobb.

Og ang kollegaen din, er du blitt seksuelt trakkasert på arbeidsplassen din anbefaler jeg at du først sier ifra til han, om det ikke slutter kontakter du arbeidsgiver/tillitsvalgt/fagforening, så skal du nok se at h*n får straff som fortjent.
Å bygge opp sinne på den måten å vente til det går over kanten synes jeg er direkte barnslig og svært umodent av deg.

[quote=OnklD;1982968]Godt å vite at norske arbeidstakere vet så mye om sine egne rettigheter.
Egenmelding kalles det når du er syk, spesiellt om du jobber med mat.
Har et par kokker i omgangskretsen som ikke går på jobb om de er syke, uansett hva arbeidsgiver sier.

Ja, arbeidsgiveren din er en drittsekk, men du burde virkelig lese deg opp litt før du tar deg jobb.

Og ang kollegaen din, er du blitt seksuelt trakkasert på arbeidsplassen din anbefaler jeg at du først sier ifra til han, om det ikke slutter kontakter du arbeidsgiver/tillitsvalgt/fagforening, så skal du nok se at h*n får straff som fortjent.
Å bygge opp sinne på den måten å vente til det går over kanten synes jeg er direkte barnslig og svært umodent av deg.

Edit: Ang FB, om du skal bruke det som em dagbok får du tåle å ta konsekvense av det, det er internett, det er ikke noe som er "hemmelig" bare fordi du har en begrenset FB profil.
skulle jeg ha slutta så ville jeg sagt opp, blir dumt vis du skal på interjuv å sier at du fikk sparken pga at du skrev noe jævli dumt på facebook(lol) ;D bedre å sa at du ville slutte pga at du ikke likte deg eller noe sånn
Sitat av kn^tte Vis innlegg
og jeg lurer på om de virkelig har myndighet til å gjøre dette? Dette er jo snoking i privatlivet mitt, hvor de har hatt en "spion" på innsiden. De har tross alt ikke tilgang til min profil, og da stusser jeg selvsagt på hvordan de har fått tilgang til det. De ville ikke fortelle hvem det var, og jeg har vel RETT til å vite det? Eller?
Vis hele sitatet...
Men kjære deg da. Du vet at facebook er en tjeneste der du bretter ut livet ditt for alle å enhver? Uansett om du har en lukket profil så betyr ikke det at du er skjermet for alt du skriver å ytrer deg på ett offentlig nettsted. Vil du skjerme privatlivet ditt, så legger du det ikke ut på facebook.
Sist endret av margido; 28. januar 2011 kl. 15:35.
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Trådstarter
Sitat av OnklD Vis innlegg
Egenmelding kalles det når du er syk, spesiellt om du jobber med mat.
Har et par kokker i omgangskretsen som ikke går på jobb om de er syke, uansett hva arbeidsgiver sier.
Vis hele sitatet...
Jeg var ikke VELDIG syk denne dagen. Litt småfeber og snufsete. Jeg var ikke en smittefare.

Sitat av OnklD Vis innlegg

Ja, arbeidsgiveren din er en drittsekk, men du burde virkelig lese deg opp litt før du tar deg jobb.

Og ang kollegaen din, er du blitt seksuelt trakkasert på arbeidsplassen din anbefaler jeg at du først sier ifra til han, om det ikke slutter kontakter du arbeidsgiver/tillitsvalgt/fagforening, så skal du nok se at h*n får straff som fortjent.
Å bygge opp sinne på den måten å vente til det går over kanten synes jeg er direkte barnslig og svært umodent av deg.
Vis hele sitatet...
Jeg har sagt ifra, men jeg tar det ikke så tungt. Harmløst i grunn. Duden må få fleipe så mye han vil, jeg blir uansett aldri å spre beina mine for han. Jeg bygger på ingen måte opp sinne. Det må da for svarte være lov å bli irritert? Min form for sinne blir i dette tilfellet ignoranse.

Sitat av OnklD Vis innlegg

Edit: Ang FB, om du skal bruke det som em dagbok får du tåle å ta konsekvense av det, det er internett, det er ikke noe som er "hemmelig" bare fordi du har en begrenset FB profil.
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke det er hemmelig, og jeg bruker det ikke som dagbok. Spørsmålet var uansett om DE hadde rett til å bruke dette sosiale mediet mot meg? Dersom de hadde snoket i dagboken min, hadde situasjonen da vært anerledes?
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Spørsmålet var uansett om DE hadde rett til å bruke dette sosiale mediet mot meg? Dersom de hadde snoket i dagboken min, hadde situasjonen da vært anerledes?
Vis hele sitatet...
Ja det har de rett til, det er faktisk de som har dratt arbeidsgiver for retten og tapt i lignende saker. Bla en korttenkt venn av meg som greide å miste jobben 2 ganger for uttalelser på facebook.

Man bør ikke skrive noe på facebook som man ikke har sagt til sjefen face 2 face først, det regnes som å kunngjøre interne arbeidsforhold på offentlig tilgjengelig medie.

Dagboken regner jeg med du oppbevarer utilgjeengelig for andre.
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Trådstarter
Sitat av Wild Vis innlegg
Ja det har de rett til, det er faktisk de som har dratt arbeidsgiver for retten og tapt i lignende saker. Bla en korttenkt venn av meg som greide å miste jobben 2 ganger for uttalelser på facebook.

Man bør ikke skrive noe på facebook som man ikke har sagt til sjefen face 2 face først, det regnes som å kunngjøre interne arbeidsforhold på offentlig tilgjengelig medie.

Dagboken regner jeg med du oppbevarer utilgjeengelig for andre.
Vis hele sitatet...
Det er så jævlig dumt. Skjedde med at Facebook ble så fuckings seriøst da?
Sitat av Pandabjørn Vis innlegg
Jeg skal ikke forsvare hverken det ene eller det andre, men kjerringer som deg har jeg lite eller ingenting til overs for.

At du i det hele tatt vurderer å anmelde for seksuell trakassering som hevn gjør meg rett og slett kvalm. Det er drøyt!

Du sier jo selv at etter du sa ifra så har han oppført seg annerledes, si ifra med en gang neste gang så slipper du at slikt fortsetter. Hadde han fortsatt så skulle jeg støttet deg fult ut.
Vis hele sitatet...
Det er no f""" meg drøyt at den ansatte gjort følgende:
Han kom med kommentarer om at han var på utkikk etter en elsker.
Han kommenterte puppene mine, og rumpen min. Han kunne plutselig dukke opp bak meg og stryke meg på rumpa.
Vis hele sitatet...
Sistnevnte er rimelig drøy.
Dette er noe jeg mener du ikke bare skal la gå, at en ansatt gjør slik mot en annen ansatt er totalt uakseptabelt.

Hvorfor skal trådstarter være noe bedre en drittsekken? Hun kan da være like mye drittsekk tilbake mot han som tystet. Det er iallefall min mening. At du skal gjøre det for å nevne deg er en annen sak.

Jeg jobber/jobbet et sted hvor det serveres mat.
Det har alltid vært mye tull med å melde seg syk på jobben, og sjefene har alltid sagt at vi selv må finne noen til å jobbe for oss dersom vi skulle bli syk. En dag jeg var litt ille med lettere influensa fikk jeg ikke noen til å jobbe for meg. Jeg bestemte meg for ikke å dra rumpen min til jobb og bite i det sure eplet. Jeg var tross alt ikke dødens. I statusfeltet mitt på Facebook hadde jeg skrevet at jeg ikke anbefalte noen å komme innom oss for å kjøpe mat, da jeg hadde influensa.
Vis hele sitatet...
Dette er jo det sjefen som legger opp til selv, trådstarter ville ikke gå på jobb grunnet sykdom, men sjefen tvinger de ansatte til å jobbe på tross av sykdom???...
Sist endret av Spelly; 28. januar 2011 kl. 17:01.
Hadde den trakasseringen var så ille så kunne du vel sagt ifra tidligere, ikke tilfeldigvis når du driter deg ut? Det vil også virke enda mindre troverdig ovenfor andre hvis du velger å gjøre noe med dette nå i etterkant av denne Facebook fadesen.

Btw : Takk for at du minner meg på hvorfor jeg bor alene.
Sist endret av Omaha; 28. januar 2011 kl. 17:16.
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Trådstarter
Sitat av Omaha Vis innlegg
Hadde den trakasseringen var så ille så kunne du vel sagt ifra tidligere, ikke tilfeldigvis når du driter deg ut? Det vil også virke enda mindre troverdig ovenfor andre hvis du velger å gjøre noe med dette nå i etterkant av denne Facebook fadesen.

Btw : Takk for at du minner meg på hvorfor jeg bor alene.
Vis hele sitatet...
Vet ikke hvor mange ganger jeg må gjenta meg selv; JEG HAR IKKE TENKT Å ANMELDE HAN. Get a joke allready.
Vær nå en skikkelig kvinne og anmeld han for voldtekt.
Kom på jobb, gjerne i den travleste timen deres, klyp jævelen i pungen. Og gå stolt og oppreist ut av restaurangen: )
1) Det er ikke ditt ansvar å finne folk som kan dekke vakta di dersom du er sjuk. Du jobber med mat og skulle aldri dratt på jobb. Da vet du det til neste gang i hvertfall. Sier sjefen noe anne, så får du true med loven og fagforening.

2) Du skulle sagt i fra ang trakasseringen så tidlig som mulig. Jeg skjønner at det kan være pinlig og kleint og at man ikke helt vet hva faen man skal tru når kollegaer oppfører seg sånn, men igjen er det jobbens ansvar å gi deg et godt arbeidsmiljø (uten klåing), så det er de som må få vite om det sånn at de kan gjøre noe med det. Det er aldri OK å bli befølt på jobb, noe å tenke på for alle dere 'tøffe gutter' her inne som begynner med teite utsagn som 'ja, vær en kvinne, anmeld *sarkasme*'. TS kunne spart seg 'hevn'-mentaliteten, men det gir ikke kollegaen hennes noen rett til slik oppførsel uten at det skal bli konsekvenser av det. Min mening er at du fortsatt burde si i fra om hva han har gjort, det skylder du deg selv og de andre damene du jobber med. Det er ikke for sent, ord mot ord blir det stort sett alltid uansett. Anmelding kan du drite i (seriøst), men ta det opp med sjefen eller fagforeningen eller tillitsvalgt på jobben.
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Trådstarter
Takk for svar alle sammen!
Hvordan gikk det?
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Trådstarter
Sitat av MadPetter Vis innlegg
Hvordan gikk det?
Vis hele sitatet...
Skrevet under på en advarsel. De hadde ikke oppsigelsesgrunn.
Blir i jobben inntil jeg har funnet meg en ny.
Når jeg tenker meg om mener jeg å ha lest dette tidligere i tråden. Du får heller unnskjylde meg. Er hvertfall godt du ikke sa opp. Og ennå bedre at du ser etter ny jobb, da drittsekker av kollegaer og dårlige sjefer med systemer som ikke ligner natten ikke hører hjemme i det som kalles et godt arbeidsmiljø.
Lykke til videre
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Trådstarter
Sitat av MadPetter Vis innlegg
Når jeg tenker meg om mener jeg å ha lest dette tidligere i tråden. Du får heller unnskjylde meg. Er hvertfall godt du ikke sa opp. Og ennå bedre at du ser etter ny jobb, da drittsekker av kollegaer og dårlige sjefer med systemer som ikke ligner natten ikke hører hjemme i det som kalles et godt arbeidsmiljø.
Lykke til videre
Vis hele sitatet...
Takk
Arbeidsmiljøet er helt for jævlig. Utrolig dårlig samspill mellom kollegaer, sjefer osv. Jobben min suger.