Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3595
Hei!
Er det noe problem å få med harddisker gjennom sikkerhetskontrollen og med på fly?
jeg pleier ikke å ta ut harddiskene fra laptopen før jeg flyr.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Nei, hvorfor skulle det være det?
Trådstarter
6 0
Nei, harddisker fra stasjonær PC. Vi forhørte oss med noen fra SAS som sa at løse elektroniske deler til PC er ikke tillatt. Men så er det jo de i sikkerhetskontrollen som bestemmer dette, ikke SAS.
Hvorfor ikke pakke dette ned i kofferten, jeg gjorde dette da jeg flyttet utenlands og mellom flere land og ikke hatt noe problem med det, bare pakk det godt inn bruk bobble plast og eventuelt noen gensere rundt de
Da SSD-diskene først kom på markedet så var det mange i sikkerhetskontrollen som stusset litt.

En harddisk, mekanisk eller flash-basert er mer eller mindre helt støtsikre når de er avskrudd. Du trenger ikke å bekymre deg for støtskader. Men å gjøre som knutazz ved å pakke dem i plast eller en genser er som å be om trøbbel med statisk elektrisitet. Så ikke gjør det. Om du skal putte det i noe sørg for at det er en antistatisk pose.
The bush kangaroo
Sk!ppy's Avatar
Sitat av teeg Vis innlegg
Nei, harddisker fra stasjonær PC. Vi forhørte oss med noen fra SAS som sa at løse elektroniske deler til PC er ikke tillatt. Men så er det jo de i sikkerhetskontrollen som bestemmer dette, ikke SAS.
Vis hele sitatet...
Nå er det jo SAS som bestemmer hva som er tillatt i sine fly, ikke folka i sikkerhetskontrollen. (Med forbehold om gjenstander allerede forbudt via lov, som heller ikke lages av folka i sikkerhetskontrollen)
Sist endret av Sk!ppy; 2. august 2016 kl. 18:30.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg, samt flere kolleger reiser med hele kofferter fulle av løse elektroniske deler som harddisker, miksere, reservedeler til større elektriske apparater etc. med SAS.
Sitat av Sk!ppy Vis innlegg
Nå er det jo SAS som bestemmer hva som er tillatt i sine fly, ikke folka i sikkerhetskontrollen. (Med forbehold om gjenstander allerede forbudt via lov, som heller ikke lages av folka i sikkerhetskontrollen)
Vis hele sitatet...
Klart, men det er kun i sikkerhetskontrollen det kan bli oppdaget, med mindre du har planer om å opptre som klassens flinkeste og spørre om man ikke skulle få lekser.