Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  67 10376
The bush kangaroo
Sk!ppy's Avatar
Sitat av halsen89 Vis innlegg
Fri frakt hadde vært genialt, men ikke funnet ut hvordan jeg skal gå fram får og få til det enda
Vis hele sitatet...
For å få fri frakt tar du ikke betalt for frakt, men betaler den selv ut av fortjenesten på produkter.
Jeg synes det er litt mye å ta 650 for en hodelykt du kan kjøpe fra utlandet for under 200kr. Til den prisen vil folk forvente en kvalitetslykt, noe det absolutt ikke er.
Du burde også oppgi riktig lysstyrke, 4000 lumen er sprøyt.
Sist endret av henrikxt; 8. februar 2014 kl. 14:40.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av halsen89 Vis innlegg
Jeg å har sett at noen selger det til lavere pris, jeg kan også legge meg under dem i pris vis jeg vill, men jeg valgte og legge meg sånn cirka midt på treet, for noen tar over 200.- for en 5w Led pære.
Vis hele sitatet...
Problemet ditt er at du er 'ingen'. Ikea treng ikkje rettferdiggjere prisane sine; folk veit kva dei får på Ikea - okish kvalitet til okish pris, og ei mogelegheit til å reklamere. Det veit ikkje kundane dine. Dei veit ikkje om det er Kina-LED's til 3$ på ebay du sel, eller om det er Osram til 30$ på ebay.

Du må gi ein grunn til at folk skal velje deg. Service? Produktinformasjon? Pris? Leveringstid? Totalkostnad?

(Du bør og lese www.forbrukerombudet.no/asset/4194/1/4194_1.pdf )
Sist endret av vidarlo; 8. februar 2014 kl. 14:41.
Hadde vært fint med et lite utvalg energidrikker som ikke finnes til salg i Norge.
Jeg hadde iallefall betalt gode penger for Mars milkshake og Bawls energidrikk.. Bawls kan jeg importere fra USA, men å betale 2500 kr for frakt av to kasser er litt vel mye. Mars får man ikke kjøpt i USA, bare diverse Europeiske land, så der hjelper det ikke å ha JetCarrier-konto..
Sitat av Sk!ppy Vis innlegg
For å få fri frakt tar du ikke betalt for frakt, men betaler den selv ut av fortjenesten på produkter.
Vis hele sitatet...
Stemmer, har pratet med bring om dette nå og fått priser fra de. så den biten er i boks

Sitat av henrikxt Vis innlegg
Jeg synes det er litt mye å ta 650 for en hodelykt du kan kjøpe fra utlandet for under 200kr. Til den prisen vil folk forvente en kvalitetslykt, noe det absolutt ikke er.
Du burde også oppgi riktig lysstyrke, 4000 lumen er sprøyt.
Vis hele sitatet...
Ja det er litt mye! Men for folk som ikke ønsker å vente i kanskje en måned på å få varen sin så må de vurdere om de vill betale ekstra eller handle på ebay.

Og jo, dette er en kvalitets lykt, jeg kjøpte inn 10stk som jeg har delt ut til 10 forskjellige personer som er ganske sære når det kommer til hodelykter, noen bruker den til skiturer, andre i arbeid, jeg personlig bruker min nesten hver dag, og det har jeg gjort nå i 3 måneder.

Har også en led lenser lykt til 4000.- den brukes aldri lengre. Lyser ikke like bra, og er mye mere redd for å ødelegge/miste den pga den syke overprisen.

Sitat av slashdot Vis innlegg
Problemet ditt er at du er 'ingen'. Ikea treng ikkje rettferdiggjere prisane sine; folk veit kva dei får på Ikea - okish kvalitet til okish pris, og ei mogelegheit til å reklamere. Det veit ikkje kundane dine. Dei veit ikkje om det er Kina-LED's til 3$ på ebay du sel, eller om det er Osram til 30$ på ebay.

Du må gi ein grunn til at folk skal velje deg. Service? Produktinformasjon? Pris? Leveringstid? Totalkostnad?

(Du bør og lese www.forbrukerombudet.no/asset/4194/1/4194_1.pdf )
Vis hele sitatet...
Ja riktig, men en plass har alle butikker startet, vi jobber hele tiden med å innhente priser på flere produkter og informasjon om dem.

Dere må huske at det er knapt en uke siden jeg satte opp web butikken, og ting tar tid.
Vi er ikke ute etter å konkurrere med komplett.no eller de store gutta.

Personlig så har jeg enda ett firma, og det går så det suser, etterspørselen etter produkter er større enn fabrikken klarer å produsere, men man blir ikke rik på det heller dessverre...
Sist endret av halsen89; 8. februar 2014 kl. 16:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av halsen89 Vis innlegg
Og jo, dette er en kvalitets lykt, jeg kjøpte inn 10stk som jeg har delt ut til 10 forskjellige personer som er ganske sære når det kommer til hodelykter, noen bruker den til skiturer, andre i arbeid, jeg personlig bruker min nesten hver dag, og det har jeg gjort nå i 3 måneder.

Har også en led lenser lykt til 4000.- den brukes aldri lengre. Lyser ikke like bra, og er mye mere redd for å ødelegge/miste den pga den syke overprisen.
Vis hele sitatet...
At den lyser sterkt betyr ikke at det er god kvalitet. Du skriver "Uslåelig på pris/lysstyrke", men allikevel finner du flere norske aktører som selger samme lykt mye billigere.
Du burde også være litt mer tydelig på om det følger med batteri eller ikke.
Bruk gjerne egne bilder og ikke de samme som du finner overalt på ebay, legg også ved bilde av laderen. Jeg må si du er modig om du våger å selge det samme skvipet av en lader som pleier å følge med slike billiglykter.

Og igjen, 4000 lumen er falsk markedsføring, si 2000 om du er optimistisk.
The bush kangaroo
Sk!ppy's Avatar
Sitat av halsen89 Vis innlegg
Personlig så har jeg enda ett firma, og det går så det suser, etterspørselen etter produkter er større enn fabrikken klarer å produsere, men man blir ikke rik på det heller dessverre...
Vis hele sitatet...
Er etterspørselen større enn fabrikken klarer å produsere øker du prisen. Er noe kraftig feil om firmaet går som det suser, men du ikke blir rik og etterspørsel er større enn tilbud. Tilbud og etterspørsel er ungdomsskolepensum.
Sitat av henrikxt Vis innlegg
At den lyser sterkt betyr ikke at det er god kvalitet. Du skriver "Uslåelig på pris/lysstyrke", men allikevel finner du flere norske aktører som selger samme lykt mye billigere.
Du burde også være litt mer tydelig på om det følger med batteri eller ikke.
Bruk gjerne egne bilder og ikke de samme som du finner overalt på ebay, legg også ved bilde av laderen. Jeg må si du er modig om du våger å selge det samme skvipet av en lader som pleier å følge med slike billiglykter.

Og igjen, 4000 lumen er falsk markedsføring, si 2000 om du er optimistisk.
Vis hele sitatet...
Takk for tips, skal selvfølgelig ta egne bilder, men tiden strekker ikke til å gjøre alt på en gang..
Det med batteri og lader var bra opp servert, takk for at du sa fra om det

Vi valgte å bestille med USB lader istede for 230v, for nesten alle har jo usb i bilen, etc nå for tiden så

Lumens skal jeg måle selv tenkte jeg, har bestilt utstyr for det, har midlertidlig fjernet lumen på websiden.

Sitat av Sk!ppy Vis innlegg
Er etterspørselen større enn fabrikken klarer å produsere øker du prisen. Er noe kraftig feil om firmaet går som det suser, men du ikke blir rik og etterspørsel er større enn tilbud. Tilbud og etterspørsel er ungdomsskolepensum.
Vis hele sitatet...
Etterspørselen er så stor mest pga den lave prisen vi selger for, og vi har uansett ikke blitt rike om vi så har tredoblet prisen heller, fordi fabrikken har ikke sjans til å produsere mere, og vill heller ikke bli større dessverre. Her er det snakk om ting som er håndlaget fra bunnen av og ikke noe man kan kjøpe fra kina i store kvantum.

Er derfor jeg vill starte å selge produkter som er lett å skaffe samtidig som prisen ikke er altfor høy til at det blir brukbar profitt

Takk for alle innspill i denne tråden, vi lærer nye ting hver dag i starten nå, og som sagt, prisene våre er kanskje litt for høye nå, vi kommer til å kjøre tilbud når web butikken er klar for åpning og vi har fått inn endel varer på lager.
Endel av varene kommer vi til å selge til innkjøpspris bare for å trekke kunder, så det kan lønne seg å følge med på hva vi gjør framover

Vi har nå sett litt på mobilladere og usb kabler, hva ville dere betalt for en 230v lader med usb micro kabel?
Sist endret av halsen89; 8. februar 2014 kl. 16:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Når vi er inne på det vil jeg tro det er et marked for 18650 batterier, det er vanskelig å finne i Norge.
Da tenker jeg på kvalitetsbatterier og ikke de billige brannbombene.
Panasonic leverer de beste på markedet, koster ca 50kr for et 3400mah med protection krets, men sjekk om de passer i lykten først ettersom de er litt store.
Sist endret av henrikxt; 8. februar 2014 kl. 16:59.
Begynn å selg sånne pakker med brus eller snacks. du vet man kan kjøpe pappbrett med 12 brus på. Sånn, rett fra selskapet. I butikker rundt omkring der kan man kjøpe flaskene én og én, men begyn å selge dem på papplatene så man får alle som skal være på en papplate!
Det samme med snacks og potetkull. Dem kommer til butikker i en hovedpakke med mange eksemplarer i bare at dem blir plassert i butikkhyller én og én. Begynn å selg sånne hovedpakker! Æ har alltid ønska meg enn sånn nettbutikk. Der dem selger energidrikker, snacks, brus. Bare at man får kjøpt dem i sin egen hovedinnpakning med mange av den varen i! ^^
Jeg har ihvertfall ikke funnet enn sånn nettbutikk ennå.
Har noen foreslått RC enda? Et norskt mellomledd hadde gjort de handlene sååå mye mer betryggende!
Sitat av nomore Vis innlegg
Spørs om ikke markedsføringsloven kommer bankende på døren dersom du kaller butikken "Alltid billig", og sier at du alltid skal være billigst, uten å være det. Og samtidig vite om det.
Vis hele sitatet...
Det at butikken heter "Alltid billig" går bra, men hadde butikken derimot hett "Alltid billigst" ville det mest sansynlig vært mot loven.
Sitat av nomore Vis innlegg
Spørs om ikke markedsføringsloven kommer bankende på døren dersom du kaller butikken "Alltid billig", og sier at du alltid skal være billigst, uten å være det. Og samtidig vite om det.
Vis hele sitatet...
Det er én liten forskjell på billig å billigst!
Før du tenker på utvalget kunne du jo vurdert å overholde gjeldene lover og regler? Jeg kan se minst tre ting den nettsiden mangler for å være en lovlig nettbutikk.
Sitat av xae8koo Vis innlegg
Før du tenker på utvalget kunne du jo vurdert å overholde gjeldene lover og regler? Jeg kan se minst tre ting den nettsiden mangler for å være en lovlig nettbutikk.
Vis hele sitatet...
Da kan du gjerne si hva det er..?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
Har noen foreslått RC enda? Et norskt mellomledd hadde gjort de handlene sååå mye mer betryggende!
Vis hele sitatet...
Elefun.no Det er en fin norsk rc butikk. har alltid kommet frem på 2 dager for meg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
Har nå begynt å få inn litt flere varer på nettbutikken, og den oppdateres stadig!
Bare å komme med flere forslag, og gjerne fortell venner og familie om www.alltidbillig.com