Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1357
Hei

Noen som vet om noen chatte-klienter som gjør det mulig å chatte mellom ulike PC'er på samme nettverk uten at vi nødvendigvis har internett-tilgang? Skal hovedsaklig brukes på skole-pcer.

Takk på forhånd!
Lukter juks på prøver/eksamen?

Men uansett, husker vi chatta via CMD når jeg gikk VG1. Sikkert bare å google.
Sist endret av heihallohade; 9. januar 2013 kl. 18:37.
IRC?
Men vet forøvrig at ItsLearning har en chattefunksjon, vi brukte det forrige tentamen for å præke når vi var ferdige.
Som Freddy_fred5 sier så har Itslearning chat, men vanligvis sjekker de hvem som er online der mens du har eksamen. (Hadde flere venner som ble tatt på dette) Jeg hadde Spansk eksamen der jeg virkelig ikke viste noe, og da satte jeg opp et wifi nett via mobilen min og oversatte.. Enkelt å gjøre.
Sitat av Rambofant Vis innlegg
Som Freddy_fred5 sier så har Itslearning chat, men vanligvis sjekker de hvem som er online der mens du har eksamen. (Hadde flere venner som ble tatt på dette) Jeg hadde Spansk eksamen der jeg virkelig ikke viste noe, og da satte jeg opp et wifi nett via mobilen min og oversatte.. Enkelt å gjøre.
Vis hele sitatet...
Vet ikke hos dere, men her så må alle skru av mobilene og legge de fram ved pulten til læreren, før de begynte med dette var det 10-12 delte nettverk per klasse under prøver..
Er det begrenset tilgang eller skruer de av hele nettet? Tenker på feks om du får dhcp/routing.
GiN
Trådstarter
20 0
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
IRC?
Vis hele sitatet...
Fungerer IRC offline da?

Har prøvd, men ettersom vi må være admins på skole-pcene så får jeg ikke kjørt noen .exe filer. .jar filer funker greit.
Sitat av heihallohade Vis innlegg
Men uansett, husker vi chatta via CMD når jeg gikk VG1. Sikkert bare å google.
Vis hele sitatet...
Tror ikke det funker nå lengre. Ikke hvis det var net send du brukte, for det tror jeg er fjernet fra win7.
Sitat av GiN Vis innlegg
Fungerer IRC offline da?

Har prøvd, men ettersom vi må være admins på skole-pcene så får jeg ikke kjørt noen .exe filer. .jar filer funker greit.
Vis hele sitatet...
IRC funker offline det, bare lag en lokal server

Mtp. den på ITL, de fleste skoler pleier og gi lov til det, mtp. at oppgaven som regel ligger på ITL samt det skal innleveres der.
Sitat av wtf1337 Vis innlegg
Er det begrenset tilgang eller skruer de av hele nettet? Tenker på feks om du får dhcp/routing.
Vis hele sitatet...
Tror TS mener at bare nettet blir blokkert. For eksempel må man jo ha tilgang til Itslearning for å levere prøven, hvertfall der jeg går. (Der jeg går blokkeres også alle nettverkstilkoblinger av program som ikke er godkjente også, tror jeg (av brannmuren/proxy). Sånn typen "deny all, allow exceptions"-opplegg på utgående kommunikasjon)
Sist endret av L33tenGutt; 9. januar 2013 kl. 19:50.
GiN
Trådstarter
20 0
Sitat av L33tenGutt Vis innlegg
Tror TS mener at bare nettet blir blokkert. For eksempel må man jo ha tilgang til Itslearning for å levere prøven, hvertfall der jeg går. (Der jeg går blokkeres også alle nettverkstilkoblinger av program som ikke er godkjente også, tror jeg (av brannmuren/proxy). Sånn typen "deny all, allow exceptions"-opplegg på utgående kommunikasjon)
Vis hele sitatet...
Stemmer.
Sitat av L33tenGutt Vis innlegg
Tror ikke det funker nå lengre. Ikke hvis det var net send du brukte, for det tror jeg er fjernet fra win7.
Vis hele sitatet...
Gikk inn på CMD, og testet ut i Win 7 nå. Det er en funksjon der med dette ser det ut til, men vet ikke hvordan jeg gjør det videre, siden jeg ønsket og teste det ut.

Har net start, net user osv, så regner med det er denne funksjonen det er snakk om?
Er du sikker på at det kun er http(s) protokollen som er blokert/begrenset?
Om ikke så er det div andre protokollerer du kan bruke.
GiN
Trådstarter
20 0
Jeg fant denne (http://jlanchat.mynotiz.de/). Men det var to ting jeg ikke likte ved den.

1. Den er på tysk.
2. Man kan ikke bytte nick. Er klin umulig å vite hvem som er hvem når man chatter med skole-pcer ettersom datanavnene er bare noen siffre.

Men ellers fikk jeg kjørt denne ettersom det var en .jar fil.
Sist endret av GiN; 9. januar 2013 kl. 21:15.
Set opp en IRC-server på en av maskinene med unrealIRDc, alle kobler så til denne serveren med en eller annen IRC-klient som f.eks. mIRC, IRSSI eller Xchat.
Støtter forslaget om en ircserver på en av maskinene, men en veldig primitiv telnet chat-server hadde jo vært både enkelt og heftig Absolutt alle maskiner har telnet installert, i windows 7 og nyere må det bare aktiveres i kontrollpanel først.

Blir noe sånt som at en dude kjører servern, så vil alle andre skrive "telnet 192.168.24.63 9001" i kjør-menyen (win+r) for å joine. Sikkert noen enkle servere som lar deg bytte nick om ikke annet!
Sist endret av tripflag; 9. januar 2013 kl. 21:40.
GiN
Trådstarter
20 0
Sitat av tripflag Vis innlegg
Støtter forslaget om en ircserver på en av maskinene, men en veldig primitiv telnet chat-server hadde jo vært både enkelt og heftig Absolutt alle maskiner har telnet installert, i windows 7 og nyere må det bare aktiveres i kontrollpanel først.

Blir noe sånt som at en dude kjører servern, så vil alle andre skrive "telnet 192.168.24.63 9001" i kjør-menyen (win+r) for å joine. Sikkert noen enkle servere som lar deg bytte nick om ikke annet!
Vis hele sitatet...
Dette hadde vært bra, ja. Men ettersom ingen av oss har admin rettigheter på skole-pcene så vil ikke dette vær mulig.
Sist endret av GiN; 10. januar 2013 kl. 08:56.