Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 1433
Mine damer og herrer.

Det er ikke tabu å snakke om eller være for cannabis lenger.
Hvorfor har vi ennå lover skrevet av en generasjon som ikke viste bedre?

Vi vet bedre og det er ingen grunn til at vi skal akseptere en stat som ikke vil folkets beste vel.

Slik cannabispolitikk er i dag så skader det mer på alle fronter hvor politikken skal forebygge.
Man mister lit til hele folkestyret, etter alt rusk som har kommet frem om norske politikere og politikken de fører.
Stoler du på at politikerne fører en riktig rus-politikk?

Jeg gjør ikke det fordi jeg vet hvordan det føles å bli uriktig dømt for denne politikken og jeg er mektig lei av å måtte ta imot med buksa nede.

Dette landet er faktisk vårt.
Det er ikke deres - Det er folkets land og vi bestemmer hvordan ting skal være og politikere jobber på vegne av oss.
Men da må vi ut å bli hørt.
Og nå er det slik at den som roper høyest blir hørt.
Vi må ut og vise oss i folketall, lage litt lyd.

Dette er noe jeg vil organisere et stykke frem i tid, slik at så mange som over hode mulig skal kunne planlegge turen til Oslo.
Men problemet er at jeg har ingen aning hvordan man i så fall gjennomfører noe slikt.
Trenger noen flere på laget som kan være med å organisere og faktisk få dette til å skje.
Hvilken plattform kan passe bra? facebook, discord, freak?

Tenker at man må nesten gjøre det som fosen saken.
Holde det gående så lenge som mulig, folk har sikkert bedre ting å gjøre i sommer, men det har ikke jeg og jeg har lavvo.

Jeg tenker som slik at.
Hvor mye lengre skal vi godta å bli tafset på av statlige bødler?
Hvor mange ganger skal vi godta å bli utsatt for statlig overgrep?
Hvor mange må få det sosiale livet sitt rasert av politi som aldri har gitt en tanke til privatlivets fred?
Hvor mange har ikke mistet førerkort fordi at de tok seg en blås dagen før de satte seg bak rattet?
Og de som mistet jobben etter det? for å bli en igle på velferdsstaten?
Å straffe for sikkerhetsskyld skader så mye mer enn det forebygger.

Hvor mange ganger skal politi kunne utsette deg for noe som ville straffet, eller gitt politimannen kraftig smekk på fingrene i mer liberale land?

Hvor mye makt skal de egentlig få lov å ha?
Er ikke det folket som skal sitte på makten?
Synes ikke du det er nok nå?

Jeg tilbydde tidligere burger/mat til alle som var villig til å delta, litt som en joke. But this for real.
Vi er nå to stykker om denne og tilbudet står så langt konto rekker.
Flere?

Andre tanker? kanskje du har en tanke som kan bidra?
Jeg vet planen min er rimelig skrall, men om vi blir litt flere hoder om dette så kan vi få i gang en bedre plan.
Om det ikke fører til noen ting, hva så?
Vi kan ikke fortsette å klage uten handling.
Sist endret av Lyd-Same; 2 uker siden kl. 15:58. Grunn: Ninjaedit
Vent nå litt…
Er det ikke nok at Riksadvokaten har bedt politiet være litt mindre pågående overfor narkomane og prioritere annerledes i slike saker, samt. vurdere nøyere om vilkårene for ransaking er oppfylt eller ikke?

For MIN del er det helt perfekt, vi trenger ikke legalisering om vi kan ha det sånn som det er idag! Jeg røyker hasj offentlig og gir fullstendig faen i om politiet ser det, jeg vet at de ikke får gjort noe særlig med det. Har ikke fått problemer hittil, annet enn at selgere som oppholder seg i samme område gjemmer seg litt mer når hele området stinker hasj, og så ber de meg stikke fordi de blir så paranoide, men politiet har ikke jeg sett nærme seg meg i det hele tatt.

Trenger ikke noe mer!
Sist endret av Tysteren; 2 uker siden kl. 16:02.
Teknisk
Lyd-Same's Avatar
Trådstarter
Sitat av Tysteren Vis innlegg
Vent nå litt…
Er det ikke nok at Riksadvokaten har bedt politiet være litt mindre pågående overfor narkomane og prioritere annerledes i slike saker, samt. vurdere nøyere om vilkårene for ransaking er oppfylt eller ikke?

For MIN del er det helt perfekt, vi trenger ikke legalisering om vi kan ha det sånn som det er idag! Jeg røyker hasj offentlig og gir fullstendig faen i om politiet ser det, jeg vet at de ikke får gjort noe særlig med det. Har ikke fått problemer hittil, annet enn at selgere som oppholder seg i samme område gjemmer seg litt mer når hele området stinker hasj, og så ber de meg stikke fordi de blir så paranoide, men politiet har ikke jeg sett nærme seg meg i det hele tatt.

Trenger ikke noe mer!
Vis hele sitatet...
Tydelig at dette ikke er relevant for deg.

Om det er flere som dette, vær vennlig å start din egen tråd.
Jeg vil ha denne saklig.
Få igang en dialog med diverse interesse organisasjoner tror jeg er lurt. Det gir politisk tyngde også.

Kjempebra initiativ,jeg er helt enig og jeg har lyst til å være med
Støttes 100 %
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Veldig vanskelig da. De seriøse orgene klarer det så vidt noen få ganger i året. Selv ikke verdens overdose dag drar særlig med oppmerksomhet.

Mål nummer 1 må få mange mennesker til å møte opp
Mål nr 2 må være pressedekning eller politiker som møter opp

Jeg hadde vært villig til å hjelpe til med noe her men min tid som idealist og gratis hjelper er over for alltid og dette er jo helt klart et sånt arrangement man må donere til heller enn å fakturere for

Ville hørt med ruspolitikkens orger også om de er interessert, kan hende de ikke er det en gang. Tror de ser ned på sånt i dag
Sist endret av meaculpaUIO; 2 uker siden kl. 17:45.
Teknisk
Lyd-Same's Avatar
Trådstarter
Sitat av Jerna Vis innlegg
Få igang en dialog med diverse interesse organisasjoner tror jeg er lurt. Det gir politisk tyngde også.

Kjempebra initiativ,jeg er helt enig og jeg har lyst til å være med
Vis hele sitatet...
Fint å høre, litt skummelt å skulle starte noe for eget initiativ.
Føler seg ikke noe særlig naiv..

Lurt.
Normal? Human? og hvem flere?

Jeg skal ta meg litt tid i kveld og gjøre meg kjent med hvordan dette med demonstrering fungerer i Norge.

Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Veldig vanskelig da. De seriøse orgene klarer det så vidt noen få ganger i året. Selv ikke verdens overdose dag drar særlig med oppmerksomhet.

Mål nummer 1 må få mange mennesker til å møte opp
Mål nr 2 må være pressedekning eller politiker som møter opp

Jeg hadde vært villig til å hjelpe til med noe her men min tid som idealist og gratis hjelper er over for alltid og dette er jo helt klart et sånt arrangement man må donere til heller enn å fakturere for

Ville hørt med ruspolitikkens orger også om de er interessert, kan hende de ikke er det en gang. Tror de ser ned på sånt i dag
Vis hele sitatet...
Det er litt det som er greia, jeg føler egentlig at min tid med Norge er over.
Men jeg har familie og det er vanskelig å dra fra de, så da vil jeg ihvertfall prøve å endre politikken som gjør at jeg ikke vil bli.

Du beskriver den Norske mentaliteten, "pass dine egne saker."
Se hvor det har ført oss.

Det er aldri noen som har invitert meg til å demonstrere for en lignende sak, joda jeg har sett på nyhetene at en og annen gang, men jeg aldri visst om noen av de på forhånd.

Si at man arrangerer et freaktreff på siden.
Vil du komme å spise burger med meg da?
Du trenger ikke gjøre noe annet enn å komme og si hei, bare du er tilstede så har du gjort ditt.

Mål 1 er egentlig det jeg trenger hjelp med.
Nr. 2 skal jeg klare å dekke.

Er folk villig til å dele denne tråden?
Noen som har mange følgere på X?
Sist endret av Lyd-Same; 2 uker siden kl. 17:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Forbudet skaper kunstige høye priser for de som har et behov, i tillegg fungerer forbudet som market maker som innfallsport for unge.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Det handler om at det er mye vanskeligere å holde et sånt arrangement enn man tror ikke bare norsk dorsk. Det sagt hvis det er samene du sammenligner oss med er jeg enig, de er flinke på aktivisme og holder sammen.


Send meg en pm hvis du vil ta kaffe
Snakk muligens med Foreningen Tryggere om de kan være interessert.
Teknisk
Lyd-Same's Avatar
Trådstarter
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Det handler om at det er mye vanskeligere å holde et sånt arrangement enn man tror ikke bare norsk dorsk. Det sagt hvis det er samene du sammenligner oss med er jeg enig, de er flinke på aktivisme og holder sammen.


Send meg en pm hvis du vil ta kaffe
Vis hele sitatet...
Skal huske på den kaffen når jeg er i området.

Jeg tror på ingen måte at det vil være enkelt å få i gang og jeg skjønner at dette er rimelig dødfødt med bare meg i fronten.
Men jeg vil likevel prøve og samtidig spørre om hjelp.

Jeg har en finger på at det er nok av folk som vil møte bare man gir de et sted, og kanskje en god grunn til å dukke opp, illegal burger?
Det hadde lurt meg ihvertfall.

Man ser jo at de klarte det til slutt i fosen saken, de ga seg ikke og fikk viljen sin. Ok så da er det en fremgangmetode som virker.
Men det tok sin tid, derfor tenker jeg sommerferie for denne sakens del.
Da har alle litt tid, omså bare en dag.
Jeg tenker er at vår side av saken er ikke synlig i det store bildet.
Det kan vi gjøre noe med om vi organiserer litt.

Bare i oslo område alene er det jo langt over 1000 personer som har grunn til å møte, men om de vil oute seg selv er jo en annen ting.

Sitat av Oddiii Vis innlegg
Snakk muligens med Foreningen Tryggere om de kan være interessert.
Vis hele sitatet...
Takker!
Sist endret av Lyd-Same; 2 uker siden kl. 18:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Få folk som får det med seg eller bryr seg i fellesferien
En annen ting å ta i betraktning er også NNPF og hvor ivrig de er på å ta folk som ønsker å endre dette politisk.

Tenker da på teri krebs.



Håper du får god respons ts. Tida har vært overmoden i mange år og systemene som står imot står for fall
Teknisk
Lyd-Same's Avatar
Trådstarter
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Få folk som får det med seg eller bryr seg i fellesferien
Vis hele sitatet...
Får lage litt kaos da.
Folk har vanlige liv utenom, når skulle man ellers klart å samle en større gruppe mennesker?
Sommerferien er nok et dårlig tidspunkt mtp at masse folk er bortreist. Ville definitivt lagt det til et annet tidspunkt.
Bra initiativ
Teknisk
Lyd-Same's Avatar
Trådstarter
Sitat av Jerna Vis innlegg
En annen ting å ta i betraktning er også NNPF og hvor ivrig de er på å ta folk som ønsker å endre dette politisk.

Tenker da på teri krebs.



Håper du får god respons ts. Tida har vært overmoden i mange år og systemene som står imot står for fall
Vis hele sitatet...
Det gjenget i NNPF mister relevans raskere enn underbuksa mi blir skitten.
Er du ikke er villig til å oute deg selv offentlig så vil det jo være litt dumt å delta og jeg har forståelse for de som har noe å beskytte.
Men jeg har ikke mer å beskytte.

Om politi går etter demonstranter så vil det bare være en bra ting.
Det vil bare understreke og media vil få noe å skrive om.
Hør med Arod. Dem skal visst ha cannabis cafe i Oslo 20. April
Teknisk
Lyd-Same's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fraktalist Vis innlegg
Sommerferien er nok et dårlig tidspunkt mtp at masse folk er bortreist. Ville definitivt lagt det til et annet tidspunkt.
Bra initiativ
Vis hele sitatet...
I hear you.

Slutten av fellesferien?
Kanskje rett etter?
Håper ikke dette kommer litt bardust på, men dere har hørt om marihuanamarsjen?
Teknisk
Lyd-Same's Avatar
Trådstarter
Sitat av knert1 Vis innlegg
Håper ikke dette kommer litt bardust på, men dere har hørt om marihuanamarsjen?
Vis hele sitatet...
Nei det har jeg ikke.

Som jeg skrev litt tidligere, jeg vet at slike arrangement skjer, men det må være lite lys rundt de siden jeg aldri har visst om de på forhånd?

Men så bor jeg tidvis under en stein..

Jeg har heller ikke følt at tiden har vært moden for legalisering slik som den er nå.
Med tanke på vitenskap og studier som er kommet ut av land som har legalisert.
Har kanskje ikke fulgt godt nok med.
Sist endret av Lyd-Same; 2 uker siden kl. 08:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Lyd-Same Vis innlegg
I hear you.

Slutten av fellesferien?
Kanskje rett etter?
Vis hele sitatet...
Jeg ville gitt det en måned etter eller noe, sånn at alt har kommet seg 'i gang' igjen.
Eventuelt litt tidlig i juni, litt i forkant av ferien.

Men planlegging i forkant, offentliggjøring i god tid og jobbe på for å få publisitet så mye som mulig, så ofte som mulig.
Teknisk
Lyd-Same's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fraktalist Vis innlegg
Jeg ville gitt det en måned etter eller noe, sånn at alt har kommet seg 'i gang' igjen.
Eventuelt litt tidlig i juni, litt i forkant av ferien.

Men planlegging i forkant, offentliggjøring i god tid og jobbe på for å få publisitet så mye som mulig, så ofte som mulig.
Vis hele sitatet...
Oslo i september er jo chill nok.
Juni blir nok litt for tidlig, det blir for kort planlegging.

Skjønner jeg må dra i gang X og kjøre litt sosiale medier.

Med tanke på publiseringer, hva tenker du da?

Er det noen som kunne tenkte seg å lage noe grafikk rundt dette så man har mer enn bare tekst å poste i sosiale medier?
Trenger sikkert ikke være gratis, men kanskje noe symbolsk.
Jeg er ikke interessert, men noen ting å tenke på:
  1. Stortinget tar lang sommerferie, rundt 3 måneder
  2. "Jeg har en finger på at det er nok av folk som vil møte bare man gir de et sted, og kanskje en god grunn til å dukke opp, illegal burger?
    Det hadde lurt meg ihvertfall." Er det en god idé å prøve å lure folk til en demonstrasjon? Det høres ut som noe som heller kommer til å skade saken din.
Teknisk
Lyd-Same's Avatar
Trådstarter
Sitat av Yochi Vis innlegg
Jeg er ikke interessert, men noen ting å tenke på:
  1. Stortinget tar lang sommerferie, rundt 3 måneder
  2. "Jeg har en finger på at det er nok av folk som vil møte bare man gir de et sted, og kanskje en god grunn til å dukke opp, illegal burger?
    Det hadde lurt meg ihvertfall." Er det en god idé å prøve å lure folk til en demonstrasjon? Det høres ut som noe som heller kommer til å skade saken din.
Vis hele sitatet...
1. Takk det er kjekt å vite!

2. Det kan være lurt å ta ting i kontekst før man velger å svare.

Prøv å bytt ut "lurt" med motivert.
Hvem skal lure noen her?
Får du inntrykk av at jeg har skjulte motiver etter å ha lest posten?
Virkelig?

Beklager at jeg at ikke alltid skriver ordrett, trodde det var åpenbar "figure of speech".

Det jeg mener er at mennesker liker gratis mat og det vil være en grei motivasjon for å løfte rumpa si opp fra sofa og møte opp.
Altså "det hadde lurt meg opp fra sofaen".
Sist endret av Lyd-Same; 2 uker siden kl. 10:12.
Leste tråden og tolka det slik at du tenkte å invitere folk på burger og kalle det demonstrasjon, men er nok jeg som tolka feil
Teknisk
Lyd-Same's Avatar
Trådstarter
Sitat av Yochi Vis innlegg
Leste tråden og tolka det slik at du tenkte å invitere folk på burger og kalle det demonstrasjon, men er nok jeg som tolka feil
Vis hele sitatet...
Det var én setning om burger i hele tråden før du postet.
Skulle nesten tro du var blitt lurt med burger tidligere i livet
Neida, mat bringer mennesker sammen.
Det er baktanken min.
Sist endret av Lyd-Same; 2 uker siden kl. 10:22.
Sitat av knert1 Vis innlegg
Håper ikke dette kommer litt bardust på, men dere har hørt om marihuanamarsjen?
Vis hele sitatet...
Jeg håper for all del at dette opplegget ikke ender opp som en klone av marihuanamarsjen dersom man ønsker å oppnå en viss politisk gjennomslagskraft.

Som en hyppig bruker av cannabis er jeg selvsagt for avkriminalisering og er i utgangspunktet villig til å bidra med noe, men den gjengen med stonerhippier og sterotypiske eksempler på alternative subkulturer som åpenlyst røyker weed i gatene nekter jeg å ta seriøst.
Det gjelder nok store deler av befolkningen også.
Sitat av Lyd-Same Vis innlegg
Oslo i september er jo chill nok.
Juni blir nok litt for tidlig, det blir for kort planlegging.

Skjønner jeg må dra i gang X og kjøre litt sosiale medier.

Med tanke på publiseringer, hva tenker du da?

Er det noen som kunne tenkte seg å lage noe grafikk rundt dette så man har mer enn bare tekst å poste i sosiale medier?
Trenger sikkert ikke være gratis, men kanskje noe symbolsk.
Vis hele sitatet...
Henvend deg til ulike medier, influencere og interessegrupper. Gjerne nettsteder organisasjoner og folk med stor følgerskare.
Det er om å gjøre å nå ut til flest mulig med budskapet.
Sitat av Tom10000my Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Intressant