Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 1704
Hei, skal formatere pc'en min akkurat nå!
men har ikke noe sted å legge de viktige filene mine, ganske vitkige og!

Men da kom jeg på, at det fins vel noen sider der jeg kan legge ut et par GB, og laste det ned igjen når jeg er ferdig?

Takker for alle svar, på forhånd
Windows SkyDrive?

EDIT: Eller.. Heter det Microsoft SkyDrive?
Sist endret av Verdaling; 3. desember 2009 kl. 23:02.
Haha, kan sjekke det ut Tenkte mer på "Photobucket" og sånnt jeg, bare for alle filer, MASSE filer
Hvor mange gig er det snakk om?
villig til og betale noe for det?
Skydrive har positive og negative sider:

Positivie:
+ 25 GB til ledighet
+ Gratis
+ Lett

Minus:
- Maks 50MB pr fil

Altså med andre ord, veldig bra om du bare skal laste opp dokumenter, bilder og sanger. Om du derimot skal laste opp video blir det litt større probelemer, om du ikke velger å dele opp filmfila da...
Ikke villig til å betale, da jeg skal ha det ut igjen om 2-3 timer
Men dropbox, virka jo som man måtte ha programmet på pc'en, som en egen backup mappe bare?
Eller er det "Online Folder"? Kjipt om jeg legger alt i Dropbox, og formaterer, og når jeg kommer tilbake er alt borte?
En ekstern harddisk koster rundt 500,- nå til dags, og kan være fint å ha til senere også (kjøre periodisk backup av viktige filer o.l.).
ChrisMafak: Hvis du hadde sett på videoen på hjemmesiden deres så hadde du forstått at alt blir tatt backup av og legges i en online folder.
har en slik, men er på reperasjon og skulle helst formatert

Sitat av junkpal Vis innlegg
ChrisMafak: Hvis du hadde sett på videoen på hjemmesiden deres så hadde du forstått at alt blir tatt backup av og legges i en online folder.
Vis hele sitatet...
tenkte siden jeg måtte laste ned programmet, og trenger ikke melde meg inn noen steder? eller lage en bruker?

Derfor lurer jeg på; Når jeg formaterer, forsvinner programmet fra pc'en, hvordan finner jeg igjen filene mine+
jeg har ca 2 gig ledig på en server, du kan få ftp tilgang på den og legge det oppe der. hvis det virker intresangt.
bare og bruke programmet http://filezilla-project.org/download.php?type=client
2gb holder nok ikke du :/
Men skjønte Dropbox nå, men jeg får ikke registrert meg?
Kommer "An unexpected error occurred. Try again later" ?

edit: der gikk det, og venter fortsatt på noen som skulle fortelle meg dette ikke var gratis, det virka jo genialt. Men trenger ca. 30-40gb med gratis plass, i 4 timer sikkert :P
Tror Dropbox ikke tar i mot nye medlemmer, får ikke registrer meg der heller.

Men hvor mange gig er det snakk om? fordi det tar ganske lang tid og laste opp mye, med mindre du har fiber nett da.
Hvordan er nettlinja di? Tar uuuuuuuuuuuutrolig lang tid å laste opp 40 GB på en "hjemmelinje"
Jeg registrerte meg just hos Dropbox og det funker fett her.
Prøver å registrere meg med Visa, for en måndte med 50gb nå, går ikke; "This transaction has been declined" ??
Forstår ikke :S
bruk megashares, da kan du laste opp inntil 10Gb. Du kan velge mapper og laste opp alt innhold i den
Begrensing på 1.5Gb per fil leste jeg et sted, men få vil ha problemer med dette.

Ta vare på koden du får for å slette innholdet, bruk denne når du er ferdig.
Innholdet slettes uansett etter 25dager om ingen har lastet det ned, det er riktignok bare de du deler adressen med som finner den vistnok, men aldri vær for sikker.
Du kan få låne ett webhotel av meg, hvis du bare trenger den par timer. Har 2 x 3GB og 1 x 25GB fra one.com.

Jeg kan også sette opp ett enkelt script til upload og donwload hvis ønskelig, med logg inn funksjon.

Kontakt meg på PM, så skal jeg tømme ett til deg.
Du har vel ikke 2 eller flere partisjoner på PC'en din? f. eks C: og D: disk? Da kan du bare laste over alle filene du vil ta vare på over på D: disken så kan du formatere C: disken din
Personlig bruker jeg Gmail som drive jeg. Laster opp Attachement, og lagrer som utkast.

Da er det bare og downloade senere.
Takker for så mange hjelpsomme svar!
Har plukket ut litt nå, og endte opp på 28GB av det jeg MÅ ha!
Vet ikke om folk er til å stole på her, men hadde jo hvert dritbra om du med webhotellet kunne lånt meg det litt!
Bare så jeg har tid til å laste opp, formatere og laste ned? Uten at du f.eks "stjeler" eller sletter noen filer, har år med arbeid av musikk osv. serdu! Sender deg en PM Nå
Gutta hos backblaze har gjort backup både enkelt og kjapt. Tanken er at man rett og slett tar backup av hele systemet. Det tar litt tid med det man kaller for "initial backup", da det er en del data som skal opp, men når den er gjennom er det bare snakk om små endringer som blir lastet opp. Ikke koster det skjorta heller, snaue 50 daler i året.
Sitat av ChrisMafak Vis innlegg
Vet ikke om folk er til å stole på her.
Uten at du f.eks "stjeler" eller sletter noen filer, har år med arbeid av musikk osv.
Vis hele sitatet...
Nå er han så snill å tilbyr deg å låne hans webhotell GRATIS, så gjør du han til en tyv
Sitat av Dotten Vis innlegg
Nå er han så snill å tilbyr deg å låne hans webhotell GRATIS, så gjør du han til en tyv
Vis hele sitatet...
Jeg tar meg ikke så nær av det Jeg håper du fikk fikset det, vet ikke om du har fått brukt hotellet siden fikk ikke noe svar når jeg sendte deg logg inn informasjon.

Men siden hotellet sto tomt i ettermiddag når jeg kom hjem, så regner jeg med du var ferdig.

Du for si i fra hvis du ikke har fått brukt det å trenger det likevel.
Sitat av Dotten Vis innlegg
Nå er han så snill å tilbyr deg å låne hans webhotell GRATIS, så gjør du han til en tyv
Vis hele sitatet...
Nå skal det sies at å stole på gud og hvermann på nettet ikke alltid er like smart, litt skepsis er alltid kjekt å ha.