Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  559 58505
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Ripz, ja, det gjør det..

Cybergasm, jeg er litt enig, så i forgårs tok vi vekk den horoskop-reklamen. Det var ment som et tips, men vi har en standard bunn på alle mails vi sender ut.. Hvor Horoskop-reklamen altså befant seg. Nå er den imidlertid borte
Om dette er mail som sendes ut når noe sjekker om man har blokkert dem så er det vel litt merkelig at plutselig så fikk noen hundre eller tusen en mail om dette? Synes det virker rart at man sender ut mail til MSN brukere som aldri har vært i nærheten av denne siden engang.
Sist endret av Nasse; 13. april 2006 kl. 12:19.
Hundre og tusen mail om dette? Høres da litt rart ut at personenen har blokket så mange? Og står det i teksten at det blir sendt mail til kontaktene som har blokket deg er det jo ikke lenger biip sitt problem sånnsett. Godt dere fjernet reklamen i bunnnen da stormen, for den kunne vel feiltolkes litt som spam.
Det er ren spam. (Og jeg kan bevise det med ubestridelige beviser og vitner Har nå meldt dem til spamcop.net. Å kamuflere spam som en (falsk) forespørsel gjør det desto mer tvilsomt.
Sist endret av loopback; 15. april 2006 kl. 17:14.
Ser ut til at alle norske msn brukere har fått denne eposten. Hvilket da stiller spørsmålet, stormen, hvordan fikk dere tak i de epostene? Jeg frykter at de kommer fra MS selv..
Jeg kan ikke huske å ha fått denne mailen, med minde spam-filteret slettet den automatisk...

Vi gjør ingenting med informasjonen du oppgir, foruten å sende ut et tips til de på lista di etterpå - hvor det står "NOEN har sjekket om du har blokket de på MSN-lista di.. Gå HIT for å gjøre det samme...."
Vis hele sitatet...
Ok, så når noen sjekker *en* person på lista, så sender dere ut til alle på hele fuckings lista? Er ikke det slik MSN-virus fungerer?
Sist endret av CoDEmASTeR; 18. april 2006 kl. 11:29.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Pumpkin
Hvem av MSN-vennene dine har blokkert eller slettet deg?


Hvorfor leve i uvitenhet om hvem som har blokkert eller slettet deg fra MSN-listen sin?
Sjekk hvem av vennene dine som har blokkert deg med Biip.no`s BlockChecker! Fyll ut din Hotmail-epost og passord nedenfor - og vi sjekker det for deg, automatisk og helt gratis! I ettertid sender vi ut et tips, men den du sjekker vil aldri få vite at det var deg som sjekket...


Hotmail-epost: Passord:


Fikk en sånn mail på biip.no, det jeg lurer på er om det er fake ? Bare for å få msn adressa å passorde slik at de kan fucke maila mi !?

Eller er det noe seriøst som faktisk funker ?
Vis hele sitatet...
http://www.mess.be/msnmessengerfaq/i...Messenger.html

Høres riktig ut syns jeg, mer sannsynlig at såkalte blockcheckere stjeler kontaktilista di for å spamme eller rett og slett ikke gjør en drit.
Jeg fikk den jeg også, samt 2 av mine kollegaer. Endte faktisk opp med at jeg kjeftet på en jeg hadde blokkert fordi alle vi tre hadde den personen på listen og hadde blokkert henne. Så viser det seg at det var feil. Sukk, æsset på leggen.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Les VG i dag. Det er en artig sak på forsiden der.
VG som i nettavisen eller papirutgaven? =)
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
VG som i papirutgaven..
typisk at jeg ikke har den da :P men men, får se da jeg stikker innom butikken =)
Du kan ihvertfall se forsiden på vg.no.. Men du får ikke lest artikkelen..

If you dont pay that is..
Dette er noe av det mest latterlige jeg har lest på lenge.. "det er slemt å blokke eller og slette noen fra msn lista di"
Så såvidt forsiden i butikken i dag, men kjøpte ikke avisen
Tenkte med en gang at det var Biip det var snakk om - noen som kan kort oppsummere innholdet i artikkelen?
Hadde blocksjekkeren funket ordentlig så hadde jo det vært en fin ting da.

Jeg tok den, og fant ut at en av mine beste venner hadde blokket meg. Syns dette var litt rart, men gadd ikke tenke mer over det(der og da). Så dagen etterpå var han logget på igjen hos meg. Åssen kan dette forklares?(og nei, han hadde ikke blokket meg)
det var ikke akkurat lite plass på forsiden dere hadde fått :P
edit: er det ikke det som kalles gratis reklame?
All PR er god PR
[color=#f5f4f4]tyvetegnffs[/color]
Ligger på VG.n også;
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=115567

"MSN Norge vurderer å gå til søksmål mot biip.no. Selskapet har fått henvendelser fra brukere som tror det er MSN som står bak tilbudet."

Oida...
Altså, hva i helvete?
Å få greie på dette på denne måten kan gi varige skader for barna, advarer mobbekspert.
Vis hele sitatet...
..

De er ekstremt sårbare for å bli satt utenfor det sosiale fellesskapet.
Vis hele sitatet...
Haha, fy flate så jævla teit .. sosiale felleskapet.
Blir digg å se hva som skjer.
En ny nett-tjeneste gir det brutale svaret om de er hot eller not.


Det perfekte mottoet!
Fantastisk idiotisk for å si det mildt.
Blocking er livsfarlig! Barn tar skade av det! De får selvmordstanker! De dør umiddelbart!
Stå på, Biip
Sitat av RipZ
"MSN Norge vurderer å gå til søksmål mot biip.no. Selskapet har fått henvendelser fra brukere som tror det er MSN som står bak tilbudet."
Vis hele sitatet...
Håper det endelig blir slutt på denne spammingen av kontaktlisten og da, synd den ikke var nevnt i artikkelen.
Dette er jo bare helt tåpelig, blockcheckeren har vært på nett LENGE før biip.no la den ut på sine nettsider, og først nå skal dem reagere for at en norsk side skal ta denne i bruk, tåpelig.

Er ikke verre enn å bare ta et søk på samme hvilken søkemotor på MSN blockchecker, så får folk informasjonen uansett.

Typisk at media skal hype dette opp til det uendelige. Ja, barn får mindreverdighetskompleks og dør av en MSN blockchecker, dette er jammen verre en voldtekt og kidnapping.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Man burde heller gå til sak mot Microsoft for å ha integert en funksjon som gir barn mulighet til å blokkere hverandre. Drittfolk.
Burde heller gått til søksmål mot biip.no på bakgrunn av den Jævla spam mailen de sender ut.
Det er utrolig frekt å drive med slik markedsføring, lite seriøst og dere kommer til å tape på det i lengden.. kvalmt å se nettsteder som dere sikter dere inn på unger. Når det gjelder denne såkallte "blockcheckeren" deres er den totalt upålitelig.Oppfordrer folk til å gjøre ett par søk på google angående blockcheckere!

Eneste grunn til at dere vil folk skal logge seg inn der er for å få tilgang til mail adressene på folks respektive msn kontoer. Dere bruker da disse til å spamme reklame til folks adresser. Dette er svært uheldig med henhold til sikkerhet og gud veit hvordan dere sikrer og oppbevarer dataene på deres servere.
Når det gjelder ungers ve og vel når det kommer til denne tjenesten mener jeg avisa bare skriver sprøyt og jeg tror at dette er noe biip.no selv har iscenesatt for å få mere publisitet.
Sitat av polvott
Burde heller gått til søksmål mot biip.no på bakgrunn av den Jævla spam mailen de sender ut.
Det er utrolig frekt å drive med slik markedsføring, lite seriøst og dere kommer til å tape på det i lengden.. kvalmt å se nettsteder som dere sikter dere inn på unger. Når det gjelder denne såkallte "blockcheckeren" deres er den totalt upålitelig.Oppfordrer folk til å gjøre ett par søk på google angående blockcheckere!

Eneste grunn til at dere vil folk skal logge seg inn der er for å få tilgang til mail adressene på folks respektive msn kontoer. Dere bruker da disse til å spamme reklame til folks adresser. Dette er svært uheldig med henhold til sikkerhet og gud veit hvordan dere sikrer og oppbevarer dataene på deres servere.
Når det gjelder ungers ve og vel når det kommer til denne tjenesten mener jeg avisa bare skriver sprøyt og jeg tror at dette er noe biip.no selv har iscenesatt for å få mere publisitet.
Vis hele sitatet...
Nemlig. Dette er noe vår kjære Stormen heller ikke har kommet med noe svar til, bl.a en av mine poster noe lenger oppe.
Det verste er at han får lov til å reklamere for dette på forumet. Tipper at en "vanlig" bruker ikke hadde fått lov til det.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
For å svare på noe av det mer tanketomme pratet her inne:

Codemaster: Min tråd her er ikke ment som reklamering for Biip.no. Vi har nå over 200.000 medlemmer, og alle de jeg VIL ha som medlemmer fra Freakforum, ER allerede medlemmer av Biip.no. Og noen jeg ikke vil ha.

polvott, når det gjelder din kritikk mot tipset vi sender ut, så mener jeg det faller på sin egen urimlighet. Vi sender ut 1 tips til 1 epost-adresse, sletter all personlig informasjon (foruten epost-adressen, for å kunne forhindre mer enn 1 epost), og vi sender ut dette tipset på vegne av en av vennene dine. Hvis du har et stort problem med å få en eneste mail, som er ment som en velment opplysning for deg selv, så da har du akkurat det - et veldig stort problem. Kanskje du burde se deg om etter andre venner istedenfor?

Og påstanden om at Biip.no har "iscenesatt" pressedekningen vi har fått i det siste, ja, det må jeg bare le av. Ingen har lyst til å få navnet sitt smørt utover forsiden på landets største avis med headlineren: "Utnytter barns mobbefrykt".. Hva er du; en eller annen form for konspiratorisk nutcase?

Vi i Biip.no jobber så hardt vi kan for å opptre realt ovenfor medlemmene våre. Et morsomt eksempel på dette, kom da et selskap som het XXXXXXXX kontaktet oss. De ønsket å sende reklame til epostadressene til alle medlemene våre 4-12 ganger i måneden. For dette skulle vi få minimum 100.000 kr i måneden. Vi bare trakk på smilebåndet av tilbudet deres.

PS: Ellers må jeg si at jeg satte pris på støtten fra de andre her inne. Det har vært litt pes i dag, med oppringninger fra allverdens folk - men stort sett har det gått veldig bra :-)
Sist endret av Stormen; 6. mai 2006 kl. 23:33.
Sitat av Stormen
polvott, når det gjelder din kritikk mot tipset vi sender ut, så mener jeg det faller på sin egen urimlighet. Vi sender ut 1 tips til 1 epost-adresse, sletter all personlig informasjon (foruten epost-adressen, for å kunne forhindre mer enn 1 epost), og vi sender ut dette tipset på vegne av en av vennene dine. Hvis du har et stort problem med å få en eneste mail, som er ment som en velment opplysning for deg selv, så da har du akkurat det - et veldig stort problem. Kanskje du burde se deg om etter andre venner istedenfor?
Vis hele sitatet...
Jeg veit ikke med andre, men jeg har fått sånn "xxx@ettellerannet.com" har deg på sin biip.no sak og vil gjerne at du skal bli med evig mange ganger. I det siste har det slutta da.
Jeg har all min rett til å klage på at dere sender meg e-post da jeg ikke har bedt om det. Det betegnes som uønsket e-post.
Jeg har eller kommer aldri ha noe interresse av å ha noe med verken deg eller din side å gjøre. At du uskyldiggjør den massive reklameringa dere driver med pr e-post, det er for meg totalt uforståelig.

Sitat
"ment som en velment opplysning for deg selv, så da har du akkurat det - et veldig stort problem. Kanskje du burde se deg om etter andre venner istedenfor?"
Vis hele sitatet...
Sitat slutt.
Les hva du selv skriver! Venner hva pokker har venner med dette å gjøre? Snakker du for deg selv eller på vegne av Biip.no eller på vegne av folk, som bruker den ubrukelige "blockcheckeren" deres?

"Du mottok tipset fra oss fordi vi heller vil sende deg et varsel om at du er blitt sjekket, fremfor at du bare går i uvitenhet om at andre vet dette om deg." <-Er vel heller deres ord som faller på sin egen urimelighet.

Jeg opplyser herved om at mottar jeg flere mail indirekte eller direkte fra dere kommer jeg til å anmelde dere, da dere bryter markedsføringsloven på ikke bare ett men flere punkter.
Du medgir også at dere lagrer e-posten. Noe dere heller ikke har lov til
uten eiers samtykke.

Henviser til:

Utdrag fra Markedsføringsloven


§ 2. Villedende forretningsmetoder.
Det er forbudt i næringsvirksomhet å anvende uriktig eller av annen grunn villedende framstilling som er egnet til å påvirke etterspørselen etter eller tilbudet av varer, tjenester eller andre ytelser.

§ 2b. Begrensninger i bruk av visse kommunikasjonsmetoder

Det er forbudt i næringsvirksomhet uten mottakerens forutgående samtykke å rette markedsføringshenvendelser til fysiske personer ved hjelp av elektroniske kommunikasjonsmetoder som tillater individuell kommunikasjon, som for eksempel elektronisk post, telefaks eller automatisert oppringningssystem (talemaskin).
Vis hele sitatet...

Dere beveger dere på svært tynn is her.
Hvis du er interressert i å ta dette videre vil jeg gjerne oppfordre til at du bruker PM funksjonen her på forumet.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
polvott, du må forstå en ting.. Vi sender ut tipset om at du er blitt sjekket på vegne av en venn av deg, som har brukt Blockcheckeren. Videre mener vi at det ikke er næringsvirksomhet; da vennen din kun opplyser om at en fysisk handling er blitt foretatt, som involverer deg - på samme måte som du får brev fra kredittselskapene, når noen har foretatt en kredittvurdering av deg.

Uansett, denne diskusjonen er det ikke noen vits å starte på - da det verken er deg eller meg som i siste instans avgjør lovligheten i dette. Det er det Forbrukerombudet som i siste instans avgjør. Aight?
Jeg holdt på å knekke i to da jeg så at VG faktisk hadde gjort dette til hovedsak. Herregud, lager man MSN-/passport-konto vet man vel at man kan bli blokket, og som regel er det ikke helt uprovosert at man blir det. "ohnay \\\\: :Y("

Sitat av VGN
Han frykter barna vil bli såret og lei seg når de finner ut at andre blokkerer dem i chatte-kanalene på nettet
Vis hele sitatet...
Hvis man finner ut at den og den har blokket deg, hvorfor ikke bare gå til han og spørre hvorfor hvis grunnen ikke er innlysende? Christ, dette er det dummeste jeg har hørt. Hva gjør de ikke for å ha noe å skrive om?
Sist endret av mongeland; 7. mai 2006 kl. 02:26.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Det verste var arbeidsmetodene til VG..

Jeg satt og pratet med de i tilsammen nesten 2 timer; 2 forskjellige journalister.. Etter lange forklaringer, så fikk jeg de omsider til å forstå at dette var en innebygget funksjonalitet i MSN Messenger - og at hvem som helst kan sjekke det selv, uten Biip.no. Men dette nevner de ikke med ett eneste ord i artikkelen; bare for å få en enda mer "sensasjonseffekt"...

I tillegg ser man at generelle utsagn om privatvern på nettet, fra de som uttaler seg i saken, er blitt gjort om til sitater rettet direkte mot Biip.no; selvfølgelig uten samtykke.

Det er en skitten mediebransje vi lever med, og jeg planlegger å gjøre noe med det... Jeg starter snart på neste prosjekt, parallellt med Biip.no - og det blir mye, mye større. Kort fortalt er det en userdriven nyhets-aggregator, og får jeg det som jeg vil, så skal dette nye prosjektet ta knekken på VG og Dagbladet sin agurk-journalistikk. Rejoice!
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
VG er kanskje en av Norges største aviser, men glem for faem meg ikke at de også er store innen generell sensasjonalisme - nesten på lik linje med smørje som Se og Hør.
Til de som forteller at de har fått en masse e-mailer om blockcheckeren kan jeg si at jeg og kjæresten min også har mottatt en slik mail, men bare den ene gangen, akkurat som biip.no sier. Av den grunnen velger jeg å tro at dere har spist dere fulle på bæsj, eller for å si det på en annen måte; Dere må være fulle av dritt.

En annen ting er at alt polvott har skrevet bare er latterlig. Ikke bare fordi at han i en annen tråd viser forakt for norske lover (YA RLY!), men også pga at han på tross av sine kunnskaper om markedsførings lovgivninger tilsynelatende ikke vet noe som helst om alt annet han prater om.

Håper dette oppslaget ikke får noen negative konsekvenser for deg og tjenesten din, Stormen. Men man vet jo aldri, ikke sant? Folk as.
Sist endret av Mullah; 7. mai 2006 kl. 02:47.
Sitat av Stormen
polvott, du må forstå en ting.. Vi sender ut tipset om at du er blitt sjekket på vegne av en venn av deg, som har brukt Blockcheckeren.
Vis hele sitatet...
er vel stort sett uvenner man blir blocket av da..
Stormen, håper dere ikke får altfor mange barneliv på samvittigheten etter denne fryktelige tjenesten dere lanserte!
ja sitter jo sikkert folk og vil ta selvmord på grunn av at en av vennene dems har blokers han...
lenge leve uvitenhet!!
Sitat av petey_pop
er vel stort sett uvenner man blir blocket av da..
Vis hele sitatet...
Hvis jeg har forstått den blockcheckeren riktig, så sendes e-posten til alle på kontaktlista, ikke bare de som er blokka.
Stormen: Ikke si at denne tråden ikke er for å reklamere for biip når du skriver i første post:
Hei gutta,

jeg tenkte jeg bare skulle spørre om litt hjelp til å spre ordet om mitt nyeste prosjekt Biip.no - som forøvrig er blitt diskutert tidligere her på forumet.

Greia er at vi fra og med i morgen av gir bort ubegrenset gratis SMS til absolutt alle medlemmer - en hel måned. Du kan sende en eller 1000 SMS om dagen; vi gir katta, så lenge du er medlem.

Det jeg kunne ha trengt hjelp til, var å spre ordet om dette - samt gjerne linking fra deres websider (noe som upper Google-rankingen på sida)...

Understreker at det ikke er noe "lureri" med i bildet her: Selskapet som jeg jobber for (telitas) tar regningen for å sende alle disse SMS'ene - og etter kampanjeperioden går vi ned til 3 eller 5 gratis SMS om DAGEN.

Linken er www.biip.no
Vis hele sitatet...
Sitat av nFF om skryteplassen
Her kan du legge ut egenprodusert arbeid for kritikk og vurdering: Bilder, websider o.l. grafisk materiale. Dette er ikke en plass for deg å reklamere for nettsiden din.
Vis hele sitatet...
ivioyner: Jo, såvidt jeg har forstått på det Stormen har sagt tidligere, får hele MSN-lista di spam.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Cybergasm og Codemaster, jeg regner med at Crew har full kontroll på om denne tråden oppfattes som reklame for Biip.no eller ikke, uavhengig av deres vurderinger... Men takk for engasjementet!
Sitat av CoDEmASTeR
ivioyner: Jo, såvidt jeg har forstått på det Stormen har sagt tidligere, får hele MSN-lista di spam.
Vis hele sitatet...
Den regelen er der stort sett for å hindre de idiotene som registrerer seg her på forumet utelukkende for å poste en lenke til forumet sitt, som som oftest direkte konkurrerer eller kopierer nFF. Om en erfaren nFFer spør om feedback og samtidig viser fram prosjektet sitt, så er det klart at de får lov til det. Mye av emnet her har gått med til konstruktiv kritikk.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Denne tråden ble klarert før opprettingen.
FYI.
Men hva er så stress med å få en spam mail av biip.no. Man får (iværtfall jeg) 10. talls med spammails hver dag. Hva er da stresset med en mail fra biip.no. tar maks 1. min å slette de uansett.
Sitat av Luric
Men hva er så stress med å få en spam mail av biip.no. Man får (iværtfall jeg) 10. talls med spammails hver dag. Hva er da stresset med en mail fra biip.no. tar maks 1. min å slette de uansett.
Vis hele sitatet...
Problemet er ikke når en side gjør det. Problemet starter først når andre sider tar etter og begynner med samme type markedsføring. Til slutt ender man opp med en inbox fylt opp med uønsket epost. Det er dette lovverket skal forhindre.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hm, har problem med og komme meg inn på chaten. Akkurat når jeg kommer, så står det at det ble oppstått en feil og at jeg skulle prøv det på nytt senere. Har vært sånn i par uker. Skal du/dere fikse det snart eller?
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Siim, jeg foreslår at du fikser det selv - fordi det gjelder nemlig kun deg.. Det virker som om det er noe galt med Java-installasjonen din. Avinstallér Java, og installér på nytt fra Java.com. Og ikke våg å spørre meg hvordan du avinstallerer eller installerer noe...
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Hei hopp Stormen.

Har du testet ut de(n) nye side-templatene i Safari for OsX? Det spriker litt her og der kan man si, ingenting essensielt, men det kan være greit at dere får tilbakemelding på det:
http://kristianslekeplass.net/dump/biip.png
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Ja, jeg veit - det er litt bugs der.. Vi har bare ikke hatt kapasitet til å gjøre noe med det enda :-) Men hvis noen vil komme med noen velmente tips om hvordan man fikser det i Safari, så kom med de!

Grunnen til at vi ikke har klart å fikse det enda, er at vi har jobbet med et helt nytt område på Biip.no: Nyheter!

Vi skal ha 8 kategorier (film, musikk, spill, teknologi, reise, helse, samfunn, kultur) - og så skal alle våre 250.000 medlemmer bli våre skribenter (via bloggene deres)... De beste bloggene blir trukket ut og premiert med DVD'er, mobiltelefoner, etc.. :-)

Her er preview på hvordan dette vil se ut:
http://www.biip.no/default.aspx?sect...s&name=forside

PS: dere er de første i verden som ser dette