Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 2866
Heisann!

Er en stund siden jeg har bidratt med noe her, men nå kommer jeg med mitt nyeste verk
Brukte en time på fotografering og en halvtime på redigering og jeg ble meget fornøyd

vil gjerne ha kritikk på denne

http://el-larso.deviantart.com/art/Fresh-Coke-96345070
Den der gjorde meg tørst som faen, din jævel
Dritbra bilde, fikk meg til å huske at jeg må kjøpe Cola til LAN ikveld.
Syns ikke grønnfargen passet helt ...
Sitat av 2fast2Furious
Syns ikke grønnfargen passet helt ...
Vis hele sitatet...
Hva er galt med grønnfargen?
*nam* Fikk jævlig lyst på en cola nå! Eneste negative som jeg kommer på i det hele og store er noen svarte flekker øverst på boksen, jeg vet hvor vanskelig det kan være å fjerne de uten å bruke lang tid, men ellers et flott bilde! Kondensperlene gjorde bildet for min del.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av el_larso
Hva er galt med grønnfargen?
Vis hele sitatet...
Den passer ikke helt.
Det synnes forresten jeg også. bortsett fra det var det ok, litt kjedelig motiv kanskje.
Thanks!

Jeg skal prøve å gjøre et forsøk på å fjerne de etterhvert

Aight, får prøve å ta et bilde med en annen bakgrunn.
Jeg likte det med grønn bakgrunn, grønn og rød gjenspeiler seg ellernoe som fører til at rødfargen blir veldig sterk og det var pent syns jeg.
JEg likte veldig den grønne bakgrunnen, den fremhevet colaen, samtidig som den var veldig behagelig å se på selv. Veldig godt bilde
Sitat av 2fast2Furious
Syns ikke grønnfargen passet helt ...
Vis hele sitatet...
Enig...Ellers så må jeg innrømme at jeg også fikk veldig lyst på coke =)
det skulle være komplementærkontrast, men grønnfargen var vanskelig å få til helt.
Rød, hvit, svart bakgrunn passer bedre, tenker jeg. Også må du tenke på de som er rødgrønn-fargeblind
Ikke rød bakgrunn, det sluker motivet.

Kanskje klippe ut boksen og legge i en annen layer for så og dra i spaker i fargevalgene?
Alt i alt bra bilde, synes ikke bakgrunnen var så ille.
Det eneste jeg ikke likte er at bakgrunnen ser ut som en .avi-fil kjørt i VLC med et crappy skjermkort.
Kanskje legge på en liten blur, så retter det seg opp litt.

Svart bakgrunn blir litt for voldsomt etter min mening og hvitt blir tomt og selvfølgelig helt standard.
Kjedelig hvis alle bakgrunner er hvite eller svarte.
Sitat av 2fast2Furious
Syns ikke grønnfargen passet helt ...
Vis hele sitatet...
Sitat av robhol
Den passer ikke helt.
Det synnes forresten jeg også. bortsett fra det var det ok, litt kjedelig motiv kanskje.
Vis hele sitatet...
You two officially phails..

Grønn er en meget god kontrast til rød. Og som alle vet fremhever kontraster det som er i fokus i bildet. Det er fototeknikker man lærer seg på ungdomsskolen..

Det grønne passet perfekt, og for å være helt ærlig. Du kunne ikke valgt en bedre bakgrunn.
Til dere over, det hjelper ikke å bare si " jeg liker ikke blabla.." HVORFOR liker du ikke, er er spørsmål du kan stille deg selv, og svare med. Han er ute etter KONSTRUKTIV kritikk

Selv så likte jeg bildet godt! Fordi det var god dybdeskarphet i bildet og boksen var behaglig satt opp. altså godt komponert.
Måten skyggen stopper ved den hvite linja, var også bra tenkt!

Og siden det er helg, laster jeg opp et uklart, dårlig komponert bilde av en øl
Bildet var rent og enkelt, men svært lite moderne, syntes jeg. Den grønne fargen forbinder jeg med gammel og trist skolekjeller, og virket på meg ikke særlig innbydende for at jeg skal åpne lommeboka. Men for meg tilsier dette at bildet ikke var særlig kommersielt rettet for å påvirke seeren, hvis meningen var reklame?

Hvis bakgrunnen hadde vært svart, ville jeg kanskje følt at dette var mer Coca-Cola stil.
Synes grønn bakgrunn passet bra jeg, med tanke på kontrasten mot rødt og alt det der. jeg kjøpte for øvrig nettopp 24 bokser cola pga dette.
Sitat av simdal
Grønn er en meget god kontrast til rød. Og som alle vet fremhever kontraster det som er i fokus i bildet. Det er fototeknikker man lærer seg på ungdomsskolen..
Vis hele sitatet...
Ikke vær så sikker. Fargekontrast fungerer alltid bra, men problemet her er at det er grønn her som er "kontrasten" til rød. Jeg vet ikke om de rødgrønn-fargeblinde kan se forskjellen eller ikke. Det er kanskje det som plager noen i bakhodet?

Forøvrig har jeg aldri settt noen colareklame med grønn bakgrunn. Eller der en rød reklameting med en grønn bakgrunn. Kanskje en god grunn til det?

edit:
Men for all del er det et flott bilde.
Sist endret av marsboer; 29. august 2008 kl. 19:07.
Takker for alle kommentarer.

Bildet var ikke ment å være moderne eller et reklamebilde eller noe annet spesiellt, det skulle faktisk være litt oldschool med en klar og enkel kontrast og kanskje være et bilde man vil ha i stua.

Skal prøve å komme med andre fargevalg som feks lyseblå/mørkeblå senere
syns du er veldig uheldig med refleksen fra lyset som går tvers over "coca cola".

hadde du bygget lys/produkttelt hadde du ungått dette, og dermed fått et bedre resultat.

http://strobist.blogspot.com/2006/07...to-studio.html
Tjaa, kanskje det. Refleksjoner ville det vært uansett men du har rett, det kunne kanskje vært dempet litt.

Jeg er en person som "tager vad man haver", en macgyver type, fordi jeg er ikke interessert i et standardisert produktbilde uttrykk, da med tanke på der alt er perfekt i bildet.

I dette bildet brukte jeg en stor grønn bok, et speil fra badet, et stykk sandblåst glassplate og en arbeidslampe fra clas ohlson til rundt 30kr.

Men tusen takk for tipset, skal bruke det om jeg blir en produktfotograf
refleksjonene kunne vært dempet, ja. og mye mer kontrollert.

du har jo prøvd på et produktfoto, så hvorfor ikke gjøre det skikkelig når alt du trenger er ei pappeske og noen ark?
Jeg synes det var et fint bilde, men det kunne også vært bedre, og som de lærde sier: det grønne passet meget fint.

For så vidt glad for at jeg får et cola-brett etterpå, særlig siden jeg så dette bildet...
Hvis du vil prøve en annen bakgrunn fåreslår jeg gul (ala mcdonalds). Gul kommer godt ut som kontrast til det røde pluss at fargekombinasjonen gul/rød betyr spontanitet og sult.

Litt spennende at du faktisk har brukt en time på fotograferingen og en halvtime på redigeringen. Når du sier en time mener du tiden du brukte på å sette opp et par blitzer og div utstyr samt rydde opp etterpå?
Galningen: har prøvd på et bilde som jeg kunne tenke meg å henge opp i stua, ikke et produktbilde (ja, det er et bilde av et produkt men ikke i den sammenhengen).

Viva: takker

dynamite: Det skal jeg prøve! Det er ca fra da jeg satt opp alt (bok, glass, speil, boksen og oppsett av kamera og stativ) til jeg rydda opp alt ja.
Lyskilden var derimot en slik:
http://www.xtremecar.no/shop/images/CD_cardic/arbeidslamper/625610.jpg
Har ikke blitzer;p
Defqon hadde rett,, grønn fargen passet ikke helt inn..
▼ ... noen uker senere ... ▼
Søren som jeg fikk lyst på cola nå
Fint bilde, kunne gjerne hengt opp ett slikt bilde på stua jeg ihvertfall
Likte heller ikke grønnfargen, men vis du bruker en annen bakgrunn hadde det blitt fett.
Ellers synes jeg bilde var stilig, likte refleksjonen i bordplata

Det som også kunne vert stilig er vis du hadde skiftet motivet til en flaske og ikke en boks, synes det ser mye mer fristenes ut.
Så kunne du prøvd og fått noen litt semi store dråper til å renne ned over flaska så det ser virkelig friskt ut
Åj, ble vist tørst nå

Kan være noen har foreslått dette, har dårlig tid så rekker ikke lese hele tråden..