Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  370 72065
Altså for meg har KP vært en negativ opplevelse. Jeg har sluttet å se på medlemmer med mange KP for de blir delt ut i hytt og pine.

Dessuten har jeg lagt merke til at om crew skriver så mye som en post med ikke annet enn "lol" er det 20 KP på rappen.. Jeg vet ikke hvorfor det er sånn, mulig folk vil smiske. Men det er noe jeg tror det ville blitt slutt på dersom det ikke lenger er free to see hvem som gir KP for hva og til hvem.

Just my two cents...
simdal: Jeg tror heller det er fordi vif og crew gjerne er det de er av en grunn.
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Sitat av 3RD
Ser at det er mange som ikke kan gi kp ennå. Hadde det vært en fordel å restartet kp-systemet en gang til slik at alle starter lik igjen ?
Vis hele sitatet...
Det skal nå fungere. Hvis det er noen som fremdeles ikke kan bruke KP-systemet så være vennlig og si ifra (med bedre feilbeskrivelse enn "det er feil")
Sitat av froskenfredrik
simdal: Jeg tror heller det er fordi vif og crew gjerne er det de er av en grunn.
Vis hele sitatet...
Tar jeg helt feil nå eller sier du faktisk at poster av crew som burde vært krølla sammen og brent får KP fordi de fortjener det?
Sitat av simdal
Tar jeg helt feil nå eller sier du faktisk at poster av crew som burde vært krølla sammen og brent får KP fordi de fortjener det?
Vis hele sitatet...
Som oftest legger ikke Crew ut idiotiske poster, det er nettop grunnen til at de er crew.
Sitat av zipp
Som oftest legger ikke Crew ut idiotiske poster, det er nettop grunnen til at de er crew.
Vis hele sitatet...
Ikke kom med "Det er en grunn til at de er crew" preken. Den er for nye medlemmer...

Crew kan komme med poster som rett og slett er et svar på en annen. Et helt normalt svar, uten noen form for brukbar informasjon. Og det er greit. Men slike poster er ikke verdt en KP altså... Ærlig talt
Sist endret av simdal; 2. oktober 2007 kl. 00:11. Grunn: typo
Sitat av simdal
Ikke kom med "Det er en grunn til at de er crew" preken. Den er for nye medlemmer...

Crew kan komme med poster som rett og slett er et svar på en annen. Et helt normalt svar, uten noen form for brukbar informasjon. Og det er greit. Men slike tråder er ikke verdt en KP altså... Ærlig talt
Vis hele sitatet...
Men hvis posten er ett fornuftig svar på ett eller annet fortjener det vel ikke å bli krøllet og brent vel?
Sitat av zipp
Men hvis posten er ett fornuftig svar på ett eller annet fortjener det vel ikke å bli krøllet og brent vel?
Vis hele sitatet...
Det har jeg da for svingende heller ikke sagt at de fortjener..
Sist endret av simdal; 2. oktober 2007 kl. 00:13.
simdal:

For min del har det vært helt motsatt. Jeg har egentlig ikke brydd meg noe som helst om hvem som har hvor mange KP. Det har ingen innvirkning på om jeg leser postene deres eller ikke, eller på hvordan jeg ser på brukerne.

men jeg har lagt merke til at de jeg liker postene til, som jeg respekterer, sakte med sikkert har bygget seg opp noen poeng. Og det tyder på (for meg i det minste) at systemet har fungert.. At crew har så vanvittig mange KP har jeg ikke lagt merke til, men nå aner jeg ikke engang hvem som er crew, og det interesserer meg heller ikke.

Dette kunne jo enkelt ha blitt løst ved at KP systemet ikke inkluderte crew, som foreslått tidligere. Hvis det i det hele tatt var et så omfattende problem da..

nso:
Kan du si litt om bakgrunnen for endringen? Hadde vært fint å få ditt perspektiv på saken, som tross alt er årsaken til hele diskusjonen..
Sitat av simdal
Det har jeg da for svingende heller ikke sagt at de fortjener..
Vis hele sitatet...
Sitat av simdal
Tar jeg helt feil nå eller sier du faktisk at poster av crew som burde vært krølla sammen og brent får KP fordi de fortjener det?
Vis hele sitatet...
(titusentegn)
Det som er morsomt er at nesten samtlige poster i denne tråden har fått kåpe - virker nesten som om folk må teste "SHIT! HAR JEG VIRKELIG UENDELIG KP? MÅ.. DELE.. UT.."
Sitat av mentalmelt
simdal:

For min del har det vært helt motsatt. Jeg har egentlig ikke brydd meg noe som helst om hvem som har hvor mange KP. Det har ingen innvirkning på om jeg leser postene deres eller ikke, eller på hvordan jeg ser på brukerne.

men jeg har lagt merke til at de jeg liker postene til, som jeg respekterer, sakte med sikkert har bygget seg opp noen poeng. Og det tyder på (for meg i det minste) at systemet har fungert.. At crew har så vanvittig mange KP har jeg ikke lagt merke til, men nå aner jeg ikke engang hvem som er crew, og det interesserer meg heller ikke.

Dette kunne jo enkelt ha blitt løst ved at KP systemet ikke inkluderte crew, som foreslått tidligere. Hvis det i det hele tatt var et så omfattende problem da..

nso:
Kan du si litt om bakgrunnen for endringen? Hadde vært fint å få ditt perspektiv på saken, som tross alt er årsaken til hele diskusjonen..
Vis hele sitatet...
Ja er relativt enig her.. Også omtrent samme som jeg nevnte tidligere.
At jeg har sluttet å se på hvor mange KP en bruker har, for min del mest fordi de blir gitt ut i hytt og gevær.

Sitat av zipp
(titusentegn)
Vis hele sitatet...
Hvis du sikter til det jeg tror du sikter til kan du vær så snill å markere der jeg sier at det er poster med_fornuftig_svar som burde krølles og brennes?
Sist endret av simdal; 2. oktober 2007 kl. 00:27.
Sitat av simdal
Ja er relativt enig her.. Også omtrent samme som jeg nevnte tidligere.
At jeg har sluttet å se på hvor mange KP en bruker har fordi de blir gitt ut i hytt og gevær.



Hvis du sikter til det jeg tror du sikter til kan du vær så snill å markere der jeg sier at det er poster med_fornuftig_svar som burde krølles og brennes?
Vis hele sitatet...
Ok, greit, poster med normale svar på ett spørsmål da, sorry.
Sitat av mentalmelt
nso:
Kan du si litt om bakgrunnen for endringen? Hadde vært fint å få ditt perspektiv på saken, som tross alt er årsaken til hele diskusjonen..
Vis hele sitatet...
-selfquote
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Er det bare meg, eller har så og si alle poster fått KP den siste timen?

Er vel bare sånn i starten. Folk går lei en gang.
Nso, tror jeg har funnet en liten feil... Hold over den "grønne pluss knappen" man bruker for å gi KP, også står det "Gi dette innlegget et kvalitetspoeng. ( Du har 0 tilgjengelig. )"
Sist endret av Gisse; 2. oktober 2007 kl. 00:56.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Sitat av Gisse
Nso, tror jeg har funnet en liten feil... Hold over den "grønne pluss knappen" man bruker for å gi KP, også står det "Gi dette innlegget et kvalitetspoeng. ( Du har 0 tilgjengelig. )"
Vis hele sitatet...

Hos meg står det bare "Gi dette innlegget et kvalitetspoeng".
Sitat av Sceptic
Hos meg står det bare "Gi dette innlegget et kvalitetspoeng".
Vis hele sitatet...
Vel, prøvd å slette alle cookies og kjørt CCleaner, og det står fortsatt ( Du har 0 tilgjengelig. ). Jeg tror ikke jeg hadde noen poeng fra før av heller, da det ble resatt.
Kp'ene mine forsvant plutselig...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Er 100% einig i Christian sin post. VIFs har allereie markert seg som over snittet på forumet, og eg ser ikkje poeng i at vi får KvantitetsPoeng. Folk her inne forventer allerede at vi har saklige og søte kommentarer, eventuelt med en humoristisk snert.
Er KP greiene reseta i dag?
Sitat av simdal
Ikke kom med "Det er en grunn til at de er crew" preken. Den er for nye medlemmer...

Crew kan komme med poster som rett og slett er et svar på en annen. Et helt normalt svar, uten noen form for brukbar informasjon. Og det er greit. Men slike poster er ikke verdt en KP altså... Ærlig talt
Vis hele sitatet...
Hvis du føler du ikke har mottat nok KP får du heller "gå i deg selv", tror ærlig talt vinninga går opp i spinninga for crew angående KP. Det er sikkert noen (som deg?) som IKKE gir crew og VIF KP fordi du syns de får for "lett" KP selvom de kanksje hadde fortjent det. Andre gir kanskje KP lettere til crew og VIF for å "smiske" eller andre grunner...

Uansett tror jeg at KP gir et greit bilde av kvaliteten på en brukers poster, det eneste jeg kunne ønske var en gjennomsnits KP beregnet fra antall poster da KP tellingen begynte. Det begynner å bli en del brukere med over 1000 poster, når de har en eller to KP mot en bruker som har under 500 poster har det samme kan det virke litt skjevt...
Sitat av OoM
Er KP greiene reseta i dag?
Vis hele sitatet...
Quick, to the obvious mobile!

Det er lov å lese selv
Jeg mista alle Kvalitetspoengene mine?!

ah, derfor...

Jeg testa ut "Gi KP til denne posten" knappen på flere av de forrige postene på denne siden...
øøø... jeg kan gi ubegrenset KP?
Sist endret av Turbolego; 2. oktober 2007 kl. 09:59.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Stemmer for at Turbolego får en premie for vill utdeling av KP.
Ellers syns jeg at det var greit med en resett. Blir spennende og se om det er folk som går tilbake i tid igjen og legger inn KP på gamle innlegg, eller om det skrives mer rare ting.
Skjønner ikke helt hvorfor KPene skulle bli reset og heller ikke hvorfor man har ubegrenset KP. Man kan jo allerede se at enkelte brukere deler ut KP til gud og hermann. I enkelte tråder har samtlige innlegg fått KP - og ikke alle har dritt på leggen som Turbolego.
Beklager for min sjødesløse sløsing av KP, men det sto klart og tydelig "Gi dette innlegget et kvalitetspoeng - Du har 0 kvalitetspoeng tilgjengelig" på den grønne knappen.

unskyld.

*hopper i stampen*
Sitat av Sceptic
Hos meg står det bare "Gi dette innlegget et kvalitetspoeng".
Vis hele sitatet...
Fordi du bruker firefox. Andre bruker Internet Explorer o.l.

Kan noen fortelle meg til hvilken post jeg skal scrolle for å få vite hvorfor alt er resetta?
Antakeligvis er det innlegget i denne posten. Bare bla igjennom
Sist endret av Pagliacci; 2. oktober 2007 kl. 13:19.
ja, selvsagt, men denne tråden er 14 sider lang.
let fra post 200-279 antakeligvis der

En som ikke er lat
|
\/
Sist endret av Pagliacci; 2. oktober 2007 kl. 13:25.
Sitat av lefsegokk
ja, selvsagt, men denne tråden er 14 sider lang.
Vis hele sitatet...
Innlegg #228

Kommer ikke til og ta KP like særriøst som før, det spammes med KP, det samme synes jeg skjer med innleggene, de spammes fortere av folk. Som f.eks i dagens Britney-emne der en så etter et video-klipp når emnet ikke handlet om et video-klipp eller linket til et video, svar kommer og det kastes KP etter innleggene i hele emnet. Dette er totalt spin-off.

Forventet egentlig flame-fest mot meg da jeg foreslo at vif's og crew ikke skulle mota KP, men det var sjokkerende med positive tilbake meldinger fra to vif's som hadde skrevet bra og gitt bra support for og få alle sine KP.
Noen som har noe og si?

Ser i bunn og grunn egentlig ikke vitsen i og kalle ha kvalitetspoeng, da de nemmelig ikke er kvalitetspoeng. De kastes etter folk uannsett hvem det er og uannsett hvilket emne/innlegg det er. Så når det brukes på denne måten kan det vel heller la være, eller hva?
Sist endret av Christian; 2. oktober 2007 kl. 14:24.
post #228 i tråden.. Trur det er den du er ute etter..
(Edit: Treig..)
Sist endret av Lec-Z; 2. oktober 2007 kl. 13:30.
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Sitat av Christian
Innlegg #228

Kommer ikke til og ta KP lik særriøst som før, det spammes med KP og dette smitter utover forumet generelt, synes innleggene postes fortere også, virker som forumet er på vei til og bli helt vilt. Dette er totalt spin-off.

Forventet egentlig flame-fest mot meg da jeg foreslo at vif's og crew ikke skulle mota KP, men det var sjokkerende med positive tilbake meldinger fra to vif's som hadde skrevet bra og gitt bra support for sine KP. Noen som har noe og si?

Ser egentlig ikke vitsen i og kalle det kvalitetspoeng mer da de kastes etter folk uannsett hvem det er og uannsett hvilket innlegg det er. Så når det brukes på denne måten, kan vi heller la være og ha det, eller hva?
Vis hele sitatet...
KP fungerte ikke tilfredsstillende.. Det var bare klaging på at de forsvant etter en gitt tid, det var lite brukt siden det var så få som ble seedet ut og det var i grunn bare sorgen.

Det jeg gjør nå er nettopp å flomme markedet, ja. Det er en gamble, men jeg er rimelig sikker på at det som kommer til å skje er at etter ren stund (akkurat som når vi innførte KP) kommer det til å stabiliserer seg.

At det er mange poeng ute og går betyr bare at listen for hva som er bra innlegg øker og at innlegg med et par KP like greit kan regnes som om det ikke har noen i det hele tatt.

Vedr. dette med VIF/Crew så ser jeg hva du mener, men er grunnleggende uenig med deg. Administrasjonen bruker IKKE KP som en gauge for å se hvem som er "bra" og "dårlige" medlemmer, det klarer vi fint å finne ut av selv.
Du mener at VIF har "bevist" at de er bra medlemmer, men det argumentet faller vekk når det som sagt ikke brukes som en måler på hvem som skal bli VIF.
Crew/administratorer er de eneste som har noe de skulle sagt på administrering og de eneste som det ville vært noe poeng å "innynde" seg hos ved å gi KP, men vi har vært her såpass lenge at vi for det første gir fankern i hvem som gir oss KP og for det andre så lukter vi smiskere langt før de krysser landegrensen.

Det er derfor ingen grunn til å restriktere hvem som kan motta KP. Det vil i tillegg virke som et forstyrrende forvirringsmoment når vanlige medlemmer lurer på hvorfor de ikke kan gi en gitt bruker KP.


Det er, akkurat som ved lanseringen av KP, mye sure miner og sterke meninger - men da som tidligere vil jeg be dere vente med å komme med en endelig dom.
Foreslår at kp blir resettet om ett par dager da folk har fått sløset så mye at de har blitt lei.
Da blir det jo som i starten igjen, alle spammer til de har fått like mange KP som før.
Sitat av Scr0tum
Da blir det jo som i starten igjen, alle spammer til de har fått like mange KP som før.
Vis hele sitatet...
Men det stabiliserte seg sist gang, gjorde det ikke?
Sitat av Scr0tum
Da blir det jo som i starten igjen, alle spammer til de har fått like mange KP som før.
Vis hele sitatet...
Er det så mange som hart spammet for å få kp nå da? Det jeg mener er at folk ikke gidder å gi kp til alle poster de kommer over, som mange har gjort nå.
Burde ikke denne nyheten komme på forsiden (helst som en egen tråd), sånn at alle her på forumet får det med seg?
Er litt enig med nso igrunn. Det kommer til å stabilisere seg. Og hvorfor skulle vi bare gitt bort kp i hytt og pine? Det blir bare for dumt, og man har jo også tabeller på hvem som gir kp og sånt, så da ser man jo hvem som sløser. Men vi får se.

Edit: Nso, kan du fikse slik at man kan gi kp til postene i galleriene eller bildene som legges ut?
Sist endret av bendiks; 2. oktober 2007 kl. 14:32.
Sitat av max-mekka
Er litt enig med nso igrunn. Det kommer til å stabilisere seg. Og hvorfor skulle vi bare gitt bort kp i hytt og pine? Det blir bare for dumt, og man har jo også tabeller på hvem som gir kp og sånt, så da ser man jo hvem som sløser. Men vi får se.

Edit: Nso, kan du fikse slik at man kan gi kp til postene i galleriene eller bildene som legges ut?
Vis hele sitatet...
90% av alle postene i galleriet er "U PHAIL!" og "LOL" aldri så mye som et seriøst innlegg. Du kan jo gi bildene karakter fra 1 til 5, det burde holde lenge.
Sitat av Diablo
90% av alle postene i galleriet er "U PHAIL!" og "LOL" aldri så mye som et seriøst innlegg. Du kan jo gi bildene karakter fra 1 til 5, det burde holde lenge.
Vis hele sitatet...
Ja, og 90% av innleggene her er søppelposter også. Hva er poenget ditt? Hvis det er en kar som legger ut bilder som er bra, så fortjener han kanskje noen kvalitetspoeng?
OMG! Jeg blir oppgitt. Hvem hadde trodd at KP var så viktig? Jeg synes det er latterlig at folk bryr seg så mye om disse kvalitetspoengene. Hvis dere synes de er så viktig med credit, så burde dere kanskje gjøre noe mer fornuftig på fritiden å få credit for det istedenfor innlegg på et Internet-forum.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Sitat av Dinithion
OMG! Jeg blir oppgitt. Hvem hadde trodd at KP var så viktig? Jeg synes det er latterlig at folk bryr seg så mye om disse kvalitetspoengene. Hvis dere synes de er så viktig med credit, så burde dere kanskje gjøre noe mer fornuftig på fritiden å få credit for det istedenfor innlegg på et Internet-forum.
Vis hele sitatet...
Er vel heller for at det skal bli litt kvalitet over innlegg her på forumet. Slik at man slipper at folk poster søppel og bruker forumet som sitt personlige supportforum.
Jeg er for hevingen av kvalitet her inne. Så man slipper unna mye rart. Brukere blir mer kvalitetsbevisst, og skriver litt mer utfyllende i sine poster.
Sitat av nso
KP fungerte ikke tilfredsstillende.. Det var bare klaging på at de forsvant etter en gitt tid, det var lite brukt siden det var så få som ble seedet ut og det var i grunn bare sorgen.

Det jeg gjør nå er nettopp å flomme markedet, ja. Det er en gamble, men jeg er rimelig sikker på at det som kommer til å skje er at etter ren stund (akkurat som når vi innførte KP) kommer det til å stabiliserer seg.

At det er mange poeng ute og går betyr bare at listen for hva som er bra innlegg øker og at innlegg med et par KP like greit kan regnes som om det ikke har noen i det hele tatt.

Vedr. dette med VIF/Crew så ser jeg hva du mener, men er grunnleggende uenig med deg. Administrasjonen bruker IKKE KP som en gauge for å se hvem som er "bra" og "dårlige" medlemmer, det klarer vi fint å finne ut av selv.
Du mener at VIF har "bevist" at de er bra medlemmer, men det argumentet faller vekk når det som sagt ikke brukes som en måler på hvem som skal bli VIF.
Crew/administratorer er de eneste som har noe de skulle sagt på administrering og de eneste som det ville vært noe poeng å "innynde" seg hos ved å gi KP, men vi har vært her såpass lenge at vi for det første gir fankern i hvem som gir oss KP og for det andre så lukter vi smiskere langt før de krysser landegrensen.


Det er derfor ingen grunn til å restriktere hvem som kan motta KP. Det vil i tillegg virke som et forstyrrende forvirringsmoment når vanlige medlemmer lurer på hvorfor de ikke kan gi en gitt bruker KP.


Det er, akkurat som ved lanseringen av KP, mye sure miner og sterke meninger - men da som tidligere vil jeg be dere vente med å komme med en endelig dom.
Vis hele sitatet...
Er forsent og edite det andre innlegget mitt i dette emnet av meg nå, selv om jeg skulle gjort det nå.

Uannsett, forstår valget du har tatt, endringen har jo nettopp blitt tatt i bruk, så det er bare og håpe på at det stabiliserer seg med tia.

Litt uenig i at de med et par KP kan bare være et par KP som nesten ikke regnes med i det hele tatt. De siste nå er blitt delt ut så tilfeldig at man må nesten vite om hvordan brukeren er på diskusjon og support fra før, også ta seg en titt igjennom brukeren's KP for og se om de er fortjent, eller gitt ut som "KP-Spam".

Forstår din forklaring på hvorfor du i bunn og grunn er uenig i dette med KP til crewet og vif's. Mener ikke at KP hjelper dere med og plukke ut neste vif, kanskje litt? Jeg vet ikke. Men, som sagt i #237 så blir crewet og vif's favorisert og følgene er at enkelte bare gir KP til de. Som sagt; Ut i fra dette mener jeg at crewet og vif's kanskje ikke skal mota KP, selv om jeg vet at de kommer med god diskusjon og glimrende support.

Som sagt så kan jeg ikke si det er et forslag enda, bare en tanke jeg har hatt irundt dette som passet og komme med nå. Sier ikke at verken jeg eller du har rett her, kommer bare med mitt synspunkt. Alt har jo en positiv og negativ side.
Sist endret av Christian; 2. oktober 2007 kl. 15:34.
Greit å fjerne sperra på antall KP man kan dele ut. Men jeg syntes du kan sette på en delay på 10 min ellerno per KP. Altså, deler man ut en KP må man vente 10 min før man kan dele ut en til. Dette for å unngå KP spam, som jeg føler det har blitt litt av i det siste.
syns dette nye systemet er helt idiotisk.
Om alle har ubegrenset KP kommer dem til og spamme KP over alt.
Setter man begrensning på 10min som simdal sier vil folk forte seg og gi hvert 10 min slik at de fortere får nye KP.
Fjern dette tullet, min mening.
Ellers betyr plutselig det og ha KP ingenting, skal det ikke være noe som betyr noe?

EDIT: W00t?!?!?! hvor er mine 48KP tat veien?
Sist endret av Evelen2; 2. oktober 2007 kl. 15:34.
Siden jeg av prinsipp aldri kritiserer crew eller andre vifs, lever jeg fortsatt i det håpet at nyordningen er en slags merkelig vits som nso har laget, som et forsøk på humor. Det er mulig at KP ikke funka perfekt før, men med ubegrensede KP risikerer man at vittigheter/sarkasme eller newbie-idioti blir "belønnet" med KP, fordi søppelbrukerene synes det er morsomt at det er flere som er like hjernedøde som seg selv, og gir KP av den grunn.

"Alt er stort"-tråden er et godt eksempel på at idiotene samles på ett sted, og gir KP til elendige innlegg fordi det i seg selv er gøy.

http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=93522

Jeg som liker å være sarkastisk og slem mot idioter kommer kanskje til å "tjene" på det nye systemet, hvis det er et mål å få mange KP, men jeg er skeptisk til helheten. Forøvrig elsker jeg alle andre vifs og crew, og vil ligge med dere alle sammen, i rekkefølgen fra yngst til eldst. Alle får.
Enig med DonTomaso. Er mange trigger happy kp ramboer her som hiver kp etter alt og alle. KP er da Kvalitetspoeng? Kvalitets-Poeng folkens, smak på ordene. Hva er kvaliteten i f.eks flertallet av kp postene i "alt er stort"? Med et begrenset antall kp tenkte man seg om to ganger før man ga et, sånn var det for meg. Selvom dette ikke vil påvirke meg og hvordan jeg gir mine kp, så må jeg innrømme at jeg ikke er helt fornøyd med løsningen og at det tydeligvis påvirker mange andre. Men vi får nå se hvordan det går med tiden, kanskje det roer seg.
fra profilen til en fyr:
Oct fikk KP fra tecdm i emnet Alt er stort
fikk KP fra Evelen2 i emnet Alt er stort
fikk KP fra Stigern i emnet Alt er stort
fikk KP fra etse i emnet Alt er stort
fikk KP fra typisk i emnet Alt er stort
innlegg i emnet Alt er stort
3 innlegg i emnet Kvadraturen Skolesenter, Heiskort
Vis hele sitatet...
nei, systemet funker ikke